Moim zdaniem...
Kto lepiej trafi w gust gracza jak nie samo AI..
Nie mówimy tutaj o drobnych poprawkach czy pisaniu kodu przy AI tylko o generatywnej AI ..
Wyobraź sobie grę która to od Ciebie zależy czy jest survivalem , horrorem sanboxem czy fpv... Gdzie to AI stoi za tworzeniem proceduralnych światów (jak pokazało raczkujące google) zadań , tworzeniem nieskończonej się fabuły pod preferencje użytkownika , ... Powiedzmy odpalasz tę grę i na początku musisz krótko opisać w co chcesz zagrać..
Chciałbym zagrać w grę z otwartym światem z możliwością grania online z mapą 4 razy większa niż GTA i survivalem jak w the forest....
I po chwili masz wygenerowana grę że wszystim co normalnie zajęło by kilka lat firmom plus założony serwer by grać online ze znajomymi a jak gra Ci się nie spodoba mówisz skasuj projekt i gramy teraz w wyscigi
A potem sie obudziles.
Nice try techbro.
Dokladnie ten sam szablon posta, ktory mozna bylo przeczytac o VR, enchanced reality czy innych Metaverse glupotkach.
A jeszcze wczesniej o NFT.
Jedna z glownych rzeczy ktora w proliferacji AI jest najbardziej denerwujaca, jest wcale nie samo AI, ani nawet "AI slop"...
Tylko jakas zbiorowa halucynacja nie dosc ze nie bez zrozumienia czym to jest, na jakiej zasadzie dziala, to jeszcze przeceniajaca jego mozliwosci.
TBH ja widzę w AI w grach szansę ale na coś co najwyraźniej mało kto wykorzystuje: sprawienie, żeby w grach RPG i sandboxach NPCe byli CIUT bardziej interesujący a rozmowy z nimi nie ograniczały się tylko do kilku z góry ustalonych kwestii lub kilku odzywek.
Ba, mogliby mieć spokojnie generowane kwestie głosowe i nieźle podbudować immersję.
Coś mówi mi jednak że tego za bardzo się nie doczekamy za to tysiąca innych, gównianych zastosowań i owszem.