W nowym patchu do Baldur's Gate 3 bardka Alfira w końcu dołączy do drużyny gracza. Niestety tylko na moment
Uważajcie, czego sobie życzycie. Larian spełnia prośby fanów, ale nie do końca w sposób, jaki byśmy tego chcieli.

Jednym z najgłośniejszych życzeń fanów Baldur’s Gate 3 przez ostatni rok było awansowanie Alfiry do roli towarzyszki drużyny. Urok osobisty bardki skradł serca wielu graczy, którym brakowało uwzględnienia muzycznej klasy wśród dotychczasowych kompanów, a jednocześnie nie pomagała tutaj ścieżka Mrocznej Żądzy, prowadząca do śmierci diabelstwa na wczesnym etapie fabuły.
W ostatnim patchu Larian Studios postanowiło spełnić prośby, niemniej nie w taki sposób, jakiego moglibyśmy oczekiwać.
Coś, na co wszyscy czekaliśmy
Podczas rozwiązywania sporu między Gajem Druidów a goblinami jako Mroczna Żądza, Alfira domyślnie przybywa do obozu drużyny, wyrażając chęć udziału w przygodzie. Niestety prośba ta szybko obraca się przeciwko niej, ponieważ bardka pada ofiarą morderstwa ze strony protagonisty – niekoniecznie z jego woli.

Od tamtej pory gracze starali się zrobić wszystko, by uratować Alfirę. Najpopularniejsza metoda opierała się na pozbawieniu przyjaciółki przytomności, uniemożliwiając jej wkroczenie do obozu do momentu pojawienia się zastępczego NPC-a. Larian odpowiedziało na tę metodę, wprowadzając do BG3 list od bardki skierowany do Mrocznej Żądzy.
Towarzyszka na chwilę
Siódmy patch do RPG-a przyniósł nam kolejne zmiany wątku Alfiry, tymczasowo dodając ją jako towarzyszkę do drużyny. Jeżeli jednak spodziewacie się jej udziału w jakiejś ważnej misji fabularnej, to musimy was niestety zawieść – diabelstwo będzie grywalne jedynie na krótką chwilę przed swoją śmiercią.
Możliwe, że pewna bardka będzie mogła dołączyć do drużyny jako sterowalna postać, jeżeli macie wolne miejsce. Tymczasowo, oczywiście.
Zmiana została opisana pod aktualizacjami Mrocznej Żądzy, co oznacza, że sprawa wciąż dotyczy tej konkretnej ścieżki. Od teraz możemy sterować Alfirą po przyjęciu jej do zespołu, zakładając że znajdzie się dla niej miejsce w drużynie. Dialog odbywa się wieczorem w obozie, co oznacza, że nie wybierzemy się na wspólne rozwiązywanie questów, a Alfira tak czy siak zginie wraz z udaniem się na spoczynek.
Jednocześnie będzie to dla graczy okazja do sprawdzenia umiejętności diabelstwa, nawet jeśli nie przydadzą nam się na dłuższą metę.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic