Nowy PoE, nowe porządki. Druga część gry wróci z kolejnym drzewkiem umiejętności z pełnym polem do popisu na rozwój postaci, ale też przyniesie kilka zmian, które powinny spodobać się graczom.
Path of Exile od początku był tytułem, w którym wielkość drzewka umiejętności zaskakiwała, niektórych być może przytłaczała. Obecnie czekamy na drugą część, a gracze zaczęli się zastanawiać, jak będzie wyglądał upgrade naszej postaci.
Nie jest tajemnicą, że wymagania graczy są naprawdę wysokie i oczekuje się, że Grinding Gear Games przygotuje dla nich coś, co jednak odróżni system od poprzedniego. Zapowiada się na to, że twórcy będą chcieli dać graczom to, czego chcą. Na portalu Reddit pojawił się screenshot przedstawiający rzekome drzewko. Obrazek podobno pojawił się na Discordzie gry, lecz oryginalna wiadomość została już usunięta, stąd wycieku nie da się potwierdzić, przynajmniej nie na chwilę obecną.
W pierwszej chwili niektórzy gracze uznali, że wielką zmianą będzie możliwość swobodnego mieszania ze sobą gałęzi poszczególnych klas. Inni fani po przyjrzeniu się drzewku wyprowadzili ich jednak z błędu.
Wszyscy zaczynają w środku, ale punkt startowy jest nadal na północ od tego środkowego koła dla czarodzieja/czarownicy, na północny zachód dla templariusza/druida itd. Spójrzcie na przykład na znak „plus” na południowym wschodzie dla punktu startowego dla łowcy/łowczyni na tym zrzucie ekranu.
Po raz kolejny widzimy bardzo rozbudowane drzewko, które pozwoli na elastyczne rozplanowanie rozwoju postaci. Każda klasa wciąż ma własne ścieżki rozwoju, lecz są one oczywiście rozległe i pozwalają na dużą swobodę w levelowaniu. Sądząc po komentarzach, wielu fanom gry bardzo podobają się kreatywne ułożenia poszczególnych gałęzi, które wydają się jeszcze bardziej złożone niż w „jedynce”. Będzie też możliwe zwiększanie mocy umiejętności za pomocą specjalnych kamieni, które będzie można umieszczać w slotach.
Wow... Podobają mi się "bardziej kreatywne" wzory/węzły/linie/krzywizny. Wyglądają niesamowicie!
- mefi_
Z drzewka umiejętności mają zniknąć też opcje dotyczące zwiększania HP, które były krytykowane w części pierwszej. Rozwijanie gałęzi odpowiadającej za punkty życia było frustrujące, gdyż wymagało zużywania punków, które mogłyby zostać przeznaczone na praktyczne umiejętności urozmaicające rozgrywkę na wcześniejszym etapie gry.
Wygląda na to, że pomimo większej intuicyjności i rozbudowania drzewka, gracze będą mieli większą frajdę z gry i rozwijania zdolności. Zawsze to powiew świeżości, a nie odgrzewany kotlet, jak to czasem bywa w kontynuacjach gier. Pozostaje liczyć na to, że w ostateczności PoE 2 dorówna pierwszej odsłonie i nie będzie jedną z wielu produkcji hack and slash które giną w tłumie, tylko kolejną okazją do tworzenia skomplikowanych buildów i testowania ich w satysfakcjonujących starciach. Oby też nadal stanowiła wyzwanie, ponieważ tego oczekują chyba wszyscy fani Path of Exile.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Platforma Max. Jak kupić? Podajemy ceny pakietów w 2025 roku

Autor: Klaudia Makoś
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej z Podkarpacia. Zafascynowana grami od dwóch dekad i anime od dekady, kociara od urodzenia. Lubi też poznawać zwyczaje różnych kultur i regionalizmy w języku polskim. Oprócz tego uczy się języka japońskiego, by móc lepiej poznać kulturę Japonii i oglądać anime bez napisów.