Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach

10.02.2021 22:26
Pan Dzikus
11
24
odpowiedz
9 odpowiedzi
Pan Dzikus
162
Generał

Jak dla mnie postacie w grach wyglądają wystarczająco dobrze. Natomiast niewystarczająco dobrze wygląda znikanie krwi w powietrzu, kretyńskie liście które pojawiają się w powietrzu nie wiadomo skąd i znikają nie wiadomo dlaczego, głowy, które wnikają w kołnierze ubrań, miecze, które przenikają się z płaszczami, krzaki, które najwyraźniej są niematerialne, skoro przenikają przez postacie, ubrania, które zachowują się niezgodnie z prawami fizyki, woda, która nawet nie zafaluje jak coś do niej wpada, trupy, które znikają parę chwil po zostaniu trupami, błoto na którym nie zostają ślady stóp, przeciwpancerne meble, których nie zarysuje nie tylko karabinowa kula ale nawet granat, ludzie, których można ciachać mieczem przez pół godziny a nie zobaczymy na nich nawet jednej rany ciętej (to zapewne dzięki ubraniu, które tak dobrze chroni ich przed cięciami bo samo też nie jest pocięte), NPC dematerializujący się gdy tylko spuścimy ich z oczu i... długo by tak jeszcze wymieniać.

10.02.2021 20:44
5
5
odpowiedz
boy3
106
Senator

Robi wrażenie

10.02.2021 19:46
Dzienciou
1
4
Dzienciou
159
Generał

i na to animacje twarzy rodem z andromedy :D

10.02.2021 19:48
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Wygląda to po prostu fenomenalnie. Ostatnie inwestycje epic games również. Technologia hyprsense na pewno w tym wypadku będzie bardzo przydatna, jeżeli chodzi o animacje twarzy. Dochodzi do tego quixel megascans. A na deser oodle kraken, który wykorzystywany jest na PS5. Dążą do spopularyzowania silnika, w grach, filmach, serialach, reklamach, animacjach, wydarzeniach sportowych itd. Do tego technologia, która wypiera greenscreeny. Załączam filmik z hyprsense, dodając do tego automatyczne tworzenie rigów, skraca pracę dewelopera. W UE5 opcja bezpośredniego wrzucenia modelu z zbrusha. Mam nadzieje, że Ninja Theory ogarnia UE5 a hellblade 2 będzie niejako pokazem technologicznym. W dodatku na jutro epic zaplanował wydarzenie, na którym pokaże nowe gry.
https://youtu.be/0K_Gab7tJfk

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-02-10 20:21:02
10.02.2021 19:59
ezioauditore150
2.1
12
ezioauditore150
55
Pretorianin

TVP ma swojego Kurskiego, a EPIC ma swojego Urumoda.

10.02.2021 20:07
😃
2.2
zanonimizowany1339461
9
Senator

Tvp też ma unreal engine, a dokładnie tvp pogoda.

10.02.2021 20:15
FireJach
😂
2.3
FireJach
90
Generał

ezio, Epic jest zly, bo producenci gier zgadzali sie na tymczasowa ekskluzywnosc, czy po prostu nie lubisz Fortnite?

10.02.2021 20:20
ezioauditore150
2.4
1
ezioauditore150
55
Pretorianin

FireJach Nie! EPIC jest zły, bo nie ma koszyka :D

10.02.2021 21:00
Dzienciou
2.5
Dzienciou
159
Generał

ezioauditore150 haha w punkt :)

10.02.2021 21:06
👍
2.6
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Tutaj zapowiedź gier na 2021 na UE, oczywiście hogwarts legacy wypadło z tego zestawienia.

https://www.youtube.com/watch?v=O6j-FZEEovg

11.02.2021 09:10
wafel_15_84
2.7
wafel_15_84
68
Konsul

Na mój zakazany ry.. znaczy face to by się nie sprawdziło raczej:P

11.02.2021 11:04
JeicamPL
2.8
JeicamPL
77
This Unit have a Soul

Urumod Tvp też ma unreal engine, a dokładnie tvp pogoda.
Nie tylko pogoda, Wiadomości też korzystają z UE (te "piękne" wizualizacje wszystkiego, np. śmigłowców) czy nawet studio sportowe w TVP Sport. Z UE korzysta też Polsat przy swoim studiu Ligi mistrzów, ale tutaj mogę się mylić :)

Na co dzień pracuję przy UE i to co potrafi ten silnik to magia, zresztą UE jest porządną marką wśród silników od lat, a na to trzeba zapracować ;)
Niestety jakość i możliwości silnika nie idą w parze z supportem i wszystkim co dookoła enginu, tu jest sroga patologia jak często u Epica (patrz jakoś sklepu czy funkcjonalność EGL)

PS. Nie jestem hejterem, nie przeszkadzają mi czasowe eksluzywności :) Ważna jest gra, a nie platforma, na której została wypuszczona.

11.02.2021 11:22
2.9
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

JeicamPL Tak jak mówisz, jak masz jakieś pracę to możesz zarzucić, chętnie zobaczę. W SuperBowl też użyli. Słyszałem, a nawet widziałem, że otworzyli nową platformę z tutorialami albo już ją mieli ale teraz postanowili ją rozwijać. Więc może ta komunikacja się poprawi. Obecnie jestem bardzo ciekaw co zrobią z hyprsense. Myślę, że ma ogromny potencjał. Ale jeszcze nie jest aż tak rozwinięte by się tym chwalić lub czekają na odpowiedni moment. Wczoraj podgrzali atmosferę tym pokazem a dzisiaj ma być kolejny tylko, że gier. Jestem ciekaw jak w następnych latach rozłożą się siły silników na platformach mobilnych i pc/konsole. Z tego co patrzyłem to UE na mobilnych urządzeniach to jakieś 13% a na steamie to 23% (to są mocno szacunkowe liczby). Z całą pewnością takimi technologiami, które skrócą czas pracy oraz brakiem opłat za silnik zdaje się do 1 mln $ wygenerowanych pieniędzy, chcą spopularyzować silnik. Bardzo lubię oglądać jak tworzą ludzie na youtube różne ciekawe projekty, ja niestety nie umiem (w sumie nigdy nie próbowałem), jedyne doświadczenie mam z catia'ą czy inventorem.

Bardzo podoba mi się zastosowanie w wydarzeniach takich jak to ->
https://www.youtube.com/watch?v=CVurSImUFhE

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-02-11 11:24:08
11.02.2021 12:02
JeicamPL
2.10
JeicamPL
77
This Unit have a Soul

Urumod prac nie mam żadnych, pracuje przy UE niestety nie "z nim" więc nie mam czym się pochwalić, doświadczenia też mało, póki co. Poza tym wszystko co tworzymy należy do firmy nie do mnie to i tak nie mogę wypuszczać, wiadomo :)

Więc musicie mi uwierzyć na słowo, gdy mówię, że "co potrafi ten silnik to magia" choć wystarczy pierwszy lepszy pokaz UE4/5 by się o tym przekonać :D

I twój filmik Urumod pokazuje jak szerokie zastosowanie ma UE, to nie tylko gry :)

11.02.2021 12:14
2.11
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

JeicamPL Wierzę na słowo. Dlatego tak się tym jaram. Często sprawdzam czy film, serial, reklama, animacja jest na UE i najlepiej czy jest jakiś tego making off tak jak np. z mandaloriana. Pozyskanie quixel'a też było znakomitym ruchem. Filmiki jak ten, które są po prostu photorealistyczne. Czekam na więcej i tak jak napisałem, mam nadzieje, że hellblade 2 poza dobrą grą będzie też pokazem technologicznym.

https://www.youtube.com/watch?v=9fC20NWhx4s

Edit. Testy już się pojawiają
https://www.youtube.com/watch?v=lfvzu0FVJb8

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-02-11 12:34:58
10.02.2021 20:06
Troprzem
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Troprzem
58
Konsul

Wygląda nierealnie.

11.02.2021 09:38
BIGPSFANBOY
3.1
BIGPSFANBOY
26
Generał

Jak dla mnie wygląda dobrze, ale nie jest to nic innowacyjnego, jest to poziom Detroit Become Human, wygląda dobrze ma dużo detali, ale dalej za mało żeby można było to pomylić ze zdjęciem prawdziwego człowieka.

11.02.2021 10:39
3.2
zanonimizowany1339461
9
Senator

To wszystko jest generowane w czasie rzeczywistym. A głównie jest po to by zminimalizować czas potrzebny na tworzenie postaci. W dodatku zrobić model a go zaanimować to też dwie różne rzeczy. Opis z filmu.
Creating convincing digital humans has traditionally been hard, slow, and expensive. With MetaHuman Creator, the time to create a unique digital human of the highest quality, complete with hair and clothing, is slashed. Here, we provide a first look at the new tool.

12.02.2021 11:48
abesnai
3.3
abesnai
86
Kociarz

Troprzem
Jakby tak do realiów dostosować i maseczki pozakładać.

10.02.2021 20:09
Vociferus99
4
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Vociferus99
79
Pretorianin

Tak sobie teraz myślę czy z Epica nie byłoby więcej pożytku dla branży, oraz samych graczy gdyby zamiast Fortnite'a, innych gier, oraz tego ich sklepiku skupili się na Unrealu, MetaHuman i innych narzędziach napędzających wirtualne technologie.

10.02.2021 20:13
😉
4.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Why not both?

10.02.2021 20:34
4.2
5
TobiAlex
193
Legend

Ale oni się skupiają. Problem polega na tym, że kiedyś wszystkie firmy inwestowały w Unreal Engine, praktycznie każda duża gra AAA hulała na Unreal Engine. Dziś każda firma ma praktycznie swój silnik. Tylko firmy z małym budżetem / indie inwestują w Unreal Engine czy Unity.

10.02.2021 23:13
4.3
5
Chris4132
98
Pretorianin

A za co by rozwijali? xD
Dzięki fortnite Epic zdobył ogromne środki, które inwestuje w silnik, rozwija go i popularyzuje (np. epic mega grants).

11.02.2021 08:33
4.4
Punk_Salami
36
Pretorianin

Nie to, że coś ale pamiętam jak epic games wypuszczał gry gears of war. I od czasu do czasu wyjmuję XBOX'a 360 i pykam w kampanie. Epic robi gry świetne, lecz platforma słaba: po pierwsze to fakt, że nie ma koszyka oraz nie działa w offline(battle.net, steam i uplay działają bez internetu). Pamiętam jak Fortnite był fajny i nie było ludzi którzy się przezywali o to kto wydał więcej kasy. ( w darmówke przypominam) Jak bym tworzył grę to bym stworzył już własny silnik a nie unreal engine, lecz program do robienia ludzi jak metahuman chętnie bym użył. Szczerze to podoba mi się, że epic chociaż próbuje iść na dwa fronty i wychodzi im to dobrze.

11.02.2021 10:07
4.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

Przecież mogliby to rozwijać za uśmiech graczy, czy jakoś tak.

10.02.2021 20:44
5
5
odpowiedz
boy3
106
Senator

Robi wrażenie

10.02.2021 20:45
sasuke284
6
odpowiedz
sasuke284
82
Fleshless

aż mi się przypomniał komentarz pewnego gościa.
brzmiał on
"wygląda to gorzej niż w gta sa"
i to był komentarz pod fs 19.
I stwierdzam że ten bait pasuje tu idealnie.

10.02.2021 20:52
Davnoniessany
😂
7
odpowiedz
Davnoniessany
46
Konsul

minus dla zasady, bo to epic, a epic to fortnite i niesprawiedliwe rozdawanie gier

10.02.2021 21:05
A.l.e.X
8
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

kosmiczne narzędzie :) Epic od dawna dostarczał na rynek najlepsze narzędzia.

10.02.2021 21:10
8.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Oj tak, wprowadził tyle innowacyjnych technologii, które się przyjęły i są wykorzystywane. Przy użyciu UE powstał serial mandalorian czy gra o tron. I nie wygląda jakby miał się zatrzymać. Cały czas inwestuje w silnik i nie tylko.

10.02.2021 21:11
sasuke284
9
odpowiedz
1 odpowiedź
sasuke284
82
Fleshless

Przypomniała mi się zeszłoroczna prezentacja unreal engine 5, dalej twierdze że twarz bohaterki na tamtej prezentacji wygląda jak wyciągnięta z przechodnia w gta 4.
Teraz czuje się jakby przeczytali tamte narzekania i stworzyli to narzędzie by pokazać że w następnej generacji to poza otoczeniem twarze postaci też będą pięknie wyglądać.

11.02.2021 09:40
BIGPSFANBOY
9.1
BIGPSFANBOY
26
Generał

Chyba w poprzedniej generacji nie grałeś w
za dużo gier, bo jest to poziom Detroit Become Human.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2021-02-11 09:40:41
10.02.2021 21:22
😱
10
1
odpowiedz
zanonimizowany1346015
18
Generał

Imponujące!

post wyedytowany przez zanonimizowany1346015 2021-02-10 21:23:09
10.02.2021 22:26
Pan Dzikus
11
24
odpowiedz
9 odpowiedzi
Pan Dzikus
162
Generał

Jak dla mnie postacie w grach wyglądają wystarczająco dobrze. Natomiast niewystarczająco dobrze wygląda znikanie krwi w powietrzu, kretyńskie liście które pojawiają się w powietrzu nie wiadomo skąd i znikają nie wiadomo dlaczego, głowy, które wnikają w kołnierze ubrań, miecze, które przenikają się z płaszczami, krzaki, które najwyraźniej są niematerialne, skoro przenikają przez postacie, ubrania, które zachowują się niezgodnie z prawami fizyki, woda, która nawet nie zafaluje jak coś do niej wpada, trupy, które znikają parę chwil po zostaniu trupami, błoto na którym nie zostają ślady stóp, przeciwpancerne meble, których nie zarysuje nie tylko karabinowa kula ale nawet granat, ludzie, których można ciachać mieczem przez pół godziny a nie zobaczymy na nich nawet jednej rany ciętej (to zapewne dzięki ubraniu, które tak dobrze chroni ich przed cięciami bo samo też nie jest pocięte), NPC dematerializujący się gdy tylko spuścimy ich z oczu i... długo by tak jeszcze wymieniać.

11.02.2021 07:31
Ppaweł
11.1
6
Ppaweł
58
Senator

dobre gada, polać mu, zamiast bawić się w mimikę twarzy, zajęliby się fizyką

11.02.2021 09:30
9Stones
11.2
9Stones
6
Chorąży

Ciężko się nie zgodzić - zamiast rzucać się z motyką na słońce, może najpierw niech ktoś się zainteresuje "fizyką świata przedstawionego"

11.02.2021 09:45
Barklo
11.3
Barklo
114
Generał

Wyjąłeś mi to z ust.

post wyedytowany przez Barklo 2021-02-11 09:46:15
11.02.2021 10:25
DaniosPL
👍
11.4
DaniosPL
12
Legionista

Oj zdecydowanie, też tak uważam. Dodałbym jeszcze do tego fizykę uszkodzeń aut, która jest na... niskim poziomie.

11.02.2021 10:27
Kagrunmez
11.5
Kagrunmez
11
Pretorianin

Fizyka zderzeń jest póki dobra w grach pokroju BeamNG lub Wreckfest

11.02.2021 11:40
11.6
2
stud3nciq
69
Centurion

Odpowiednia technologia destrukcji/interakcji z otoczeniem jest gotowa od wielu lat - ot wpiszcie sobie w googlach "Car destruction in Unreal Engine". To już nie są czasy np. Mafii 2, gdzie robiono specjalne misje żeby się podlizać nVidii i zrobić demówkę Psiksa (PhysX). Dzisiejszy sprzęt bez problemu uciągnie realistycznie tłukące się szyby czy elementy otoczenia. Gorzej z wodą i tkaninami - tutaj wciąż narzut jest spory. Dodajmy do tego włosy, ray-tracing - i nagle okaże się, że RTX 3090 nadaje się do grania - ale w 1280x720.

Problemem jest też co innego - gameplay. Wyobraźcie sobie np. GTA V z realistycznym systemem destrukcji aut. Przecież to by było niegrywalne, po pierwszym stuknięciu w latarnię gracz musiałby szukać apteczki - oraz nowego auta. Że nie wspomnę o natychmiastowym zainteresowaniu policji, której raczej nie uciekniesz.
Podobnie ze strzelaniem/machaniem mieczem. Można wprowadzić szczegółowe parametry balistyczne, wytrzymałość materiałów, odporność na przebicie, realistyczne obrażenia ciała, ale... gracze nie polubią produkcji, gdzie jeden postrzał zabija i/lub trzeba go leczyć tygodniami i miesiącami (albo zaczynać grę od nowa, bo np. oberwałeś w kręgosłup).
Taki system spotkałem tylko w jednej grze: Ił-2 Sturmovik, gdzie powrót do bazy z "uszkodzeniem pilota" (he, he) powodowało przymusowe wakacje w zależności od stopnia obrażeń. Czasem nawet kilka miesięcy - a pod naszą nieobecność wojna oczywiście dalej trwała.

Problemem są też skrypty i zachowanie NPCów. "Paski wytrzymałości" to bardzo prosta zmienna, którą można kontrolować i się do niej dostosować. Za to jeśli NPC może doznać urwania palca, złamania ręki, cięcia w tętnicę, jeśli samochód zostanie uszkodzony w sposób którego programista nie przewidział i nie uwzględnił - to fabuła się posypie. To jest znacznie bardziej skomplikowane niż "proceduralne generowanie świata/mapy", zmiennych i możliwości jest znacznie więcej.
Tutaj niestety trzeba czekać na scenariusze wspomagane uczeniem maszynowym - a tego jeszcze nikt nie opracował i nawet nie wiem, czy ktoś nad czymś takim pracuje.

Natomiast jeśli chodzi o podstawową fizykę, to użyję oklepanego zwrotu: kiedyś było lepiej. Pamiętacie może taką stareńką grę - Hitman: Codename 47? Gra z listopada 2000 roku, ale potrafili zrobić tam roślinność która nie przenika postaci gracza, lecz ugina się pod nim. Albo np. Max Payne 2 z 2003 roku i jego fizyka - już pierwsza strzelanina w grze (bandyta wpadający na szafkę z lekami) wyrywała z butów.
Dzisiaj tego brakuje. Programiści nie zwracają już uwagi na takie szczegóły. Gram od 1999 roku i dawno już przestałem wyczekiwać na np. dynamiczny system dziur i zniszczeń w trakcie strzelaniny (coś a'la 3D Mark 2001 w Test 3 - Lobby).
Trafiają się też zabawne sytuacje. Np. w Wiedźminie 3 przedmioty dzielą się na "ruchome" i "przyspawane". W trakcie jednej z cutscenki na Skellige, Geralt wykonuje zamaszczysty gest i zmiata ze stołu kielich, którego programista zapomniał usunąć. Ależ się wtedy uśmiałem - może tego buga zostawiono celowo?

post wyedytowany przez stud3nciq 2021-02-11 11:42:09
11.02.2021 12:31
😒
11.7
2
Kępes
100
Konsul
Wideo

W zupełności się zgadam wszystkie te rzeczy lezą w grach
A takie techdema to pokazują co roku i żadna z nich nie ma takiej grafiki a jak już gdzieś dadzą takie twarze jak pokazują w swoich techdemach to jest to max jedna gra i taka twarz jest widoczna tylko na przerywnikach bo w czasie rzeczywistym wg tego nie widać i chyba nie jesteście tacy naiwni że np. gry jak takie GTA 6 czy ASSASYN każdy NPC będzie miał takie ryjki zapomnijcie wystarczy że RTXa włączysz i karta już błaga o litość a co dopiero takie szczegóły może za 20 lat to tak jak Nvidia będzie krzyczeć 20.000 za kartę ze średniej półki...

I tylko przypominam jak zawsze gdy wyjdzie ten bełkot techdemowy oto demo unity pokazane lata temu silnik miał odmienić branżę i grafikę ile gier ma taka grafikę 3?
a obecnie silnik wykorzystywany do gier mobilnych i indyków.
https://www.youtube.com/watch?v=GXI0l3yqBrA&t=3s

11.02.2021 15:13
Shadoukira
11.8
Shadoukira
94
Chill Slayer

Otóż to, grafika fajna rzecz i w tym aspekcie gry też się muszą jeszcze rozwijać, ale uważam, że aktualnie większy nacisk trzeba postawić na gameplay i przeróżne mechaniki, które urozmaicałyby rozgrywkę.
Dobrym przykładem może tutaj być np. taki Mount&Blade, gdzie graficznie gra jest kiepska, ale mechanicznie zapewnia ona coś czego inne produkcje nie posiadają i właśnie dlatego zebrała ona wokół siebie rzeszę fanów.
No ale wiadomo, że łatwiej jest zrobić ładną grę, niż grę dobrze działającą i ciekawą pod względem mechanik w niej zawartych.

post wyedytowany przez Shadoukira 2021-02-11 15:18:25
13.02.2021 15:33
Adi777
11.9
Adi777
34
Pretorianin

A dla mnie nic nie jest wystarczające. Grafika, fizyka, animacje, AI. Jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie, zanim te rzeczy będą zachwycać.

11.02.2021 07:16
AUTO6
12
2
odpowiedz
AUTO6
84
Generał

Wszystko wygląda bardzo ładnie a potem w grach takie twarze będą się pojawiać najwyżej w cutscenkach.

11.02.2021 08:09
Wielki Gracz od 2000 roku
13
1
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Chciałem być złośliwy i napisać coś o Source, ale po co kopać leżącego?

11.02.2021 08:59
Kryku12
😂
14
odpowiedz
Kryku12
1
Junior

Dajcie mi taki kreator postaci do jakiegoś RPG'a.

11.02.2021 09:01
😂
15
odpowiedz
1 odpowiedź
noobmer
41
Generał

I technologia zarezerwowana dla tych którzy podpiszą umowę na ekluzywnośc u epica

11.02.2021 09:44
15.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ta technologia jak i UE nie jest wykorzystywana tylko w grach. Gdzie jest napisane, że będzie dostępne tylko dla tych, którzy podpiszą umowę? Chcą to spopularyzować więc po co ograniczać? Pewnie w fazie testów będzie zamknięte grono użytkowników.

11.02.2021 09:38
16
2
odpowiedz
1 odpowiedź
AdamXvvX
57
Pretorianin

A może ktoś by się zajął optymalizacją/fizyką gier? Bo jak dla mnie z roku na rok coraz gorzej ;D

11.02.2021 21:43
16.1
zanonimizowany1311749
13
Konsul

bo twórca ma cię zmusić do wymiany co roku całego komputera tak byś co roku wydawał te 3 do 20k zł na części.

11.02.2021 10:20
17
1
odpowiedz
Ratanok
43
Konsul

Co chwilę wychodzą jakieś nowe technologie ale pytanie czy to będzie praktyczne w zastosowaniu do produkcji gry. No i też czy przez to wymagania sprzętowe nie podskoczą drastycznie w górę. Wątpię, że wielu się zdecyduje na realniejszy wygląd postaci kosztem narzekań graczy na kijową optymalizację. Poza tym nie bardziej od wyglądu twarzy drażni ich brak mimiki i emocji. W wielu są to po prostu maski. L.A. Noire wyszło już 10 lat temu a do tej pory nikt nie stworzył w grze bardziej realistycznej mimiki.

11.02.2021 11:23
Miodowy
😁
18
odpowiedz
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

To rozwiniecie istniejącej już technologii - teraz najlepszy kreator twarzy, które zobaczysz raz w ciągu gry - w kreatorze.

11.02.2021 11:31
tosiekkeisot
😉
19
odpowiedz
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

Realistyczne człowieki, w nierealistycznym, nieżywym otoczeniu.

post wyedytowany przez tosiekkeisot 2021-02-11 11:33:28
11.02.2021 12:00
Kajzerken
20
odpowiedz
Kajzerken
64
Konsul

Fajnie, że coś się rusza w temacie, bo postacie w grach nadal wyglądają słabo z wyłączeniem raptem kilku nowych produkcji. W wielu produkcjach, gdzie grafika potrafi być fotorealistyczna nagle wyskakuje gostek z ryjem jak w gierce lat 2012 np. asasyny

11.02.2021 12:17
SpoconaZofia
21
odpowiedz
SpoconaZofia
80
Legend

No to czekamy na pierwsze gry będące technicznymi demami możliwości engine. Coś jak kilka lat temu The Order: 1886 czy pierwszy Crysis.

11.02.2021 12:31
😍
22
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator
Wideo

Pierwsze testy już się pojawiają, ale to jest game changer. I dla filmów i dla gier. Tak jak pisałem wyżej, hyprsense też tutaj robi robotę.

https://www.youtube.com/watch?v=lfvzu0FVJb8
https://www.youtube.com/watch?v=_9S_9Ep8K0Y

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-02-11 12:32:22
11.02.2021 12:31
23
1
odpowiedz
GoHomeDuck
58
Senator

Jak czytam te komentarze, że zajęliby się czymś pożyteczniejszym, to chwytam się za głowę. Co za ludzie...

11.02.2021 12:45
Bieniu05
24
odpowiedz
Bieniu05
145
The100

słabo

11.02.2021 13:48
25
odpowiedz
4 odpowiedzi
kain_pl
91
Generał

Hmm sądzę ,że graficznie jest niewiele gier ,których jakość twarzy jest porównywalna do tego pokazu. Ja jestem ciekaw kiedy Simsy będą tak wyglądać bo jak na razie to grafika stoi pomiędzy bajkami z puls 2 ,a abc junior. Fajnie będzie do takiego kreatora wrzucić swoją twarz i sprawdzić w jakiej fryzurze będzie człowiek dobrze wyglądał i przy jakim ubiorze itd.

11.02.2021 14:06
25.1
zanonimizowany1311749
13
Konsul

Do końca lat 20 myślę że zobaczymy nowy typ procesora a co za tym idzie nowy typ komputera mówię tu powszechnym urzyciu procesorów kwantowych bazujących na tej technologi. co da nie samowitą moc obliczeniową dzięki czemu smisy takiej technologi będą możliwe.

post wyedytowany przez zanonimizowany1311749 2021-02-11 14:07:41
11.02.2021 15:17
Shadoukira
25.2
Shadoukira
94
Chill Slayer

kende_r11 Czyli jak dobrze pójdzie, to kolejnego większego skoku technologicznego w grach uświadczymy może dopiero gdzieś za 10 lat? Ech tragedia...

11.02.2021 17:49
Dzienciou
25.3
Dzienciou
159
Generał

jeszcze tam nie jesteśmy ale w TLoU2 chyba po raz pierwszy zacząłem faktycznie zauważać i doceniać "grę aktorską" postaci a nie tylko voice acting.

11.02.2021 21:49
25.4
zanonimizowany1311749
13
Konsul

Shadoukira chodziło bardziej że w simsah masz dużo postaci i to jest wysokie obciążenie dla procesora i gpu i teraz wyobraź sobie 20 postaci w takiej skali w 60 klatkach i w 4k chociażby. Więc jak dobry byś musiał mieć komputer by to uciągnąć technicznie dało by radę tylko że ten komputer był by warty cenę małej wyspy na Pacyfiku.

11.02.2021 15:00
26
odpowiedz
TheFrediPL
97
Konsul

Nigdy nie narzekałem na jakość twarzy w grach, jak już to na animacje tych twarzy, pomijam już fakt że pewnie będzie się to pojawiać za kilka lat na komputerach za absurdalną ilość gotówki.

11.02.2021 21:01
dj_sasek
27
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Żeby to jeszcze jakoś śmigało, a ja koło 20 fps na tym mam :D

11.02.2021 23:15
28
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany585806
45
Pretorianin

Świetnie tylko że w FPP i TPP nie zobaczymy z tego nic lub prawie nic. W trzeciej osobie postać jest zbyt oddalona aby miało robić to jakieś wrażenie. Zostają tylko momenty dialogowe w tych grach.

12.02.2021 10:01
deckard6
28.1
deckard6
54
Chorąży

Gry nie dzielą się jedynie na FPP i TPP. Jest wiele innych sposobów rozmieszczenia kamery, akcji i postaci głównych jak i niezależnych.

12.02.2021 00:01
CJzSanAndreas
😂
29
odpowiedz
CJzSanAndreas
37
Pretorianin

Ludzie: Gry mają być odskocznią od rzeczywistości.
Również ludzie: Coraz bardziej upodabniają gry do rzeczywistości.

12.02.2021 00:18
BartekTenMagik
30
odpowiedz
BartekTenMagik
65
World Owner

Ja zawsze wolę patrzeć na śmieszne starsze animacje twarzy niż te podobne do prawdziwych ludzkich. To widzę na codzień, a fajnie popatrzeć na nowy sposób ruszania ustami haha.

12.02.2021 07:09
31
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Shaman
36
Pretorianin

jak bylem maly to myslalem ze w 2021 bede juz toczyl bitwy jak z wladcy pierscieni w jakims mmo, teraz to mam nadzieje ze chociaz troche sie ta fatalna sztuczna inteligencja poprawi w grach

12.02.2021 10:30
Shadoukira
31.1
Shadoukira
94
Chill Slayer

Niestety to prawda, że gry tak jakby stanęły w miejscu pod względem gameplayowo technologicznym, bo nie pamiętam nawet, kiedy jakaś gra mnie pozytywnie zaskoczyła pod pewnym względem. Raczej już od dłuższego czasu dostajemy w grach ciągle te same rzeczy, tylko zmienia się świat i oprawa graficzna.
Jedyne gry, które chyba coś próbują zmieniać gameplayowo, to są tylko niektóre indyki, a więksi wydawcy jadą ostatnio wszystko metodą kopiuj wklej.

12.02.2021 16:20
p4go
😂
32
odpowiedz
p4go
153
Almost human

Kreator postaci w cybepunk nad ktorym sie tak spuszczano przed premiera vs ten. Hahahah

12.02.2021 16:30
33
odpowiedz
zanonimizowany1296099
34
Generał

W pełni zgadzam się z wyróżnionym postem. Fajnie, że idą i z tym do przodu ale jest cała masa ważniejszych rzeczy jakie powinny ulec poprawie w grach.

12.02.2021 19:05
😂
34
odpowiedz
marcin08
77
Pretorianin
12.02.2021 19:24
35
odpowiedz
menththethuethe
41
Konsul

Nie każda gra tego potrzebuje. Tylko niektóre tytuły.

12.02.2021 21:05
xandon
36
1
odpowiedz
xandon
35
Generał

Większy realizm, gorsza grywalność.

Dlatego osobiście doceniam sztandarowe produkcje Nintendo, które nie próbują udawać rzeczywistości, ale gdzie widać efekt kilkudziesięciu lat szlifowania fizyki. Zjednoczenie gracza z postacią jest jak jeźdźca z koniem - jeden organizm. Przyzwyczajony do tego standardu, porzucałem w środku większość gier mainstreamowych (PS4), nawet tych Top 10, bo były dla mnie zwyczajnie niegrywalne i na nic te śliczne wirtualne ludzie.

Ale kibicuję, aby osiągnęli w końcu ten pełny realizm postaci, to będzie przynajmniej odhaczone i skupią się na innych ważnych rzeczach z punktu widzenia funu.

13.02.2021 08:38
37
odpowiedz
ManieonPL
28
Pretorianin

Znając życie możliwość zaimplementowania tego nastąpi dopiero gdzieś w okolicach generacji RTX 4090/PS6, a tymczasem ich sklepowi nadal brakuje podstawowych funkcji społecznościowych, przez które gracze wolą właśnie steama. Ale cóż, są rzeczy ważne i ważniejsze.

Wiadomość Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach