Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Xbox Series X nie gorszy od PS5. Konsola też ma dedykowany układ dźwiękowy

23.03.2020 10:02
😂
1
Felo74
116
Konsul

Ciekawe czy będzie też miała dedykowane Exy

23.03.2020 10:09
kAjtji
2
odpowiedz
kAjtji
105
H Enjoyer

O tym mówili już od bardzo dawno. Microsoft zapowiadał też znaczne ulepszenie dźwięku, nawet dla osób posiadających "zwykłe" słuchawki i głośniki. Ciekawi mnie tylko, czy coś takiego pojawi się na PC ;)

23.03.2020 10:19
3
odpowiedz
siera97
53
Senator

Idę o zakład że te ich całe "dedykowane" technologie dla poszczególnych konsol będą miały kosmetyczne znaczenie. Działają w oparciu o taką samą architekturę, więc to że nazwą u siebie jakieś zjawisko inaczej, nie wpłynie w jakikolwiek sposób na działanie konsoli, co najwyżej można będzie sobie wmawiać, że "o mam tutaj technologię xxx, od razu widzę różnicę".

23.03.2020 12:12
ReznoR666
4
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

To bardzo ciekawa informacja dla audiohobbystów. Teraz tylko czekać na to, jak (i czy) zostanie wykorzystana przez developerów oraz jakie będą tego efekty końcowe w porównaniu do aktualnej generacji.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-03-23 12:12:24
23.03.2020 12:18
5
1
odpowiedz
zanonimizowany1139035
39
Centurion

Czy te wszystkie super hiper extra systemy audio od ms i sony będą miały jakiekolwiek znaczenie w takim kontekście, że pewnie z 95% użytkowników nie ma dodatkowych głośników, tylko te wbudowane w tv i na nich będą słuchać?

Serio pytam, nie jestem w temacie, ale brzmi to dla mnie jak kolejna marketingowa gadka.

23.03.2020 12:43
6
odpowiedz
koka31
38
Pretorianin

Niech mi pokażą wypasione gry w 4k i 60 klatkach a nie opowiadanie bajeczek co oni tam.nie mają włożone.Zarówno mikro jak i Sony powinno się skupić na pięknie działających grach a nie na duperelach jak.80% graczy gra na sluchawkach

23.03.2020 12:48
7
odpowiedz
krykry
42
Generał

Przez "dedykowany układ dzwiękowy" rozumiemy tutaj dzwiękówkę taką jaka jest np. na płytach głównych w PCtach. A nie wbudowaną w chipset czy głowny procesor.

post wyedytowany przez krykry 2020-03-23 12:49:28
23.03.2020 13:00
vorimenn
👍
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
vorimenn
69
Generał

Wiadomo o tym od zeszłego tygodnia.

Spatial AudioSpatial Audio delivers deeply immersive audio which enables the player to more accurately pinpoint objects in a 3D play space. With full support for Dolby Atmos, DTS:X and Windows Sonic, Xbox Series X has custom audio hardware to offload audio processing from the CPU, dramatically improving the accessibility, quality and performance of these immersive experiences.

Project AcousticsIncubated over a decade by Microsoft Research, Project Acoustics accurately models sound propagation physics in mixed reality and games, employed by many AAA experiences today. It is unique in simulating wave effects like diffraction in complex scene geometries without straining CPU, enabling a much more immersive and lifelike auditory experience. Plug-in support for both the Unity and Unreal game engines empower the sound designer with expressive controls to mold reality. Developers will be able to easily leverage Project Acoustics with Xbox Series X through the addition of a new custom audio hardware block.

Za chwilę ludzie odkryją, że Xbox Series X wcale nie musi być gorszy ze swoim SSD za sprawą Xbox Velocity i innych rozwiązań.

23.03.2020 13:19
8.1
zanonimizowany158587
167
Senator

Bo nie będzie gorszy, oba sprzety mają odpowiedni dedykowany kawalek hardware, układ odpowiadający za dekompresję plikow aby zminimalizować overhead i obciążenie procesora. Przy takich prędkościach dyskoe NVMe przy odpowiednim wykorzystaniu assetow, loadingi w grach moga naprawdę byc totalnie niezauważalne. Sama teoretyczna prędkość dysku to nie wszystko, tak jak i teaflopy. To i tak będzie zależało od Developerów, w jaki sposób to wykorzystają i może byc tak, ze w obu przypadkach mogą byc to dosłownie 3 gry na krzyż i głównie Exy, ale zobaczymy.

post wyedytowany przez zanonimizowany158587 2020-03-23 13:19:20
23.03.2020 13:26
THeMooN85
9
2
odpowiedz
1 odpowiedź
THeMooN85
121
Eternally Querulous

"opracowaną przez Microsoft technologię ray tracingu dźwiękowego" - czego kur... de?

Już za chwilę! Tylko w MediaMarkt! Lodówka z Ray Tracingiem!

23.03.2020 16:01
animatiV
9.1
animatiV
90
Generał

O właśnie o to mi chodzi w moim poście.

23.03.2020 16:00
animatiV
10
odpowiedz
animatiV
90
Generał

Mam pytanie, czy aby na pewno "Raytracing Dźwiękowy" jest poprawnym formułowaniem? Czy w ogóle coś takiego istnieje? Wydaje mi się że to czysty chwyt marketingowy/clickbait dla nieobeznanych w temacie potencjalnych klientów. Od kiedy dźwięk posiada promienie? Szybciej nazwał bym to "Wavetracing'iem".

post wyedytowany przez animatiV 2020-03-23 16:02:37
23.03.2020 17:32
11
odpowiedz
rastablasta
81
Konsul

animatiV
Jeśli wierzyć poniższym opisom to najwidoczniej nvidia i amd pracują nad tego typu technikami od pewnego czasu:
Accelerated Ray-Traced VR Audio:
NVIDIA VRWorks Audio to oparte na technice ray tracingu rozwiązanie audio, które umożliwia tworzenie kompleksowej sceny akustycznej wirtualnego środowiska, zapewniając fizycznie poprawny i realistyczny dźwięk, który odzwierciedla rozmiar, kształt i właściwości materiałów składających się na środowisko wirtualne. Rozwiązanie akcelerowane jest przez oferowaną na układach GeForce RTX technologię ray tracingu w czasie rzeczywistym, co znacznie zwiększa wydajność i jakość.

https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/technologies/vr/

We've just released Steam Audio 2.0-beta.17, which includes several new features, including support for real-time indirect sound simulation using AMD Radeon Rays. Previously, Radeon Rays was supported only for baking. With this release, Radeon Rays and AMD TrueAudio Next can be combined to perform indirect sound simulation and rendering on the GPU without interfering with graphics or general GPU compute. This blog post discusses how this works.

In 2.0-beta.15, we added support for Radeon Rays. This feature runs on any GPU supporting OpenCL 1.2 or later, and uses the GPU to accelerate indirect sound simulation (ray tracing and related processing).
https://steamcommunity.com/games/596420/announcements/detail/1743360777226556930

post wyedytowany przez rastablasta 2020-03-23 17:33:11
23.03.2020 17:42
😃
12
2
odpowiedz
ehhh
112
Angel of Death

Tytuł z użyciem „Xbox nie gorszy” próbuje sugerować, ze ktokolwiek tak uważa - oczywiście wszyscy znają specyfikacje i wiedza, ze Xbox mocniejszy.

23.03.2020 19:29
marcing805
13
odpowiedz
marcing805
187
PC MASTER RACE

A będę mógł do tych nowych konsol podpiąć własne słuchawki i cieszyć się tym super dźwiękiem, czy tak jak jest teraz, czyli tylko dedykowane headsety, które często są i drogie, o zamkniętej konstrukcji i niekiedy niewygodne przy dłuższym noszeniu?

Technologie Xbox Series X nie gorszy od PS5. Konsola też ma dedykowany układ dźwiękowy