Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Hardware Czy monitor 21 9 zabija wydajność PC? Porównanie z formatem 16 9

10.01.2019 10:51
Miodowy
1
Miodowy
38
Nigdy nie był młody

Pamiętam jak dziś przesiadkę z 4:3 na 16:9 w połowie grania w Dragon Age 3 - spadek wydajności odczuwalny z miejsca. Potem zainstalowałem nowy sterownik do karty graficznej i się wyrównało.

10.01.2019 11:12
Elevrilnar
2
1
odpowiedz
Elevrilnar
8
Generał

Skoro rozdzielczość jest wyższa, to wydajność musi być niższa. :) Ogólnie na pewno 21:9 nie jest następcą 16:9. To zupełnie inna sytuacja niż przy przejściu z 4:3 na 16:9. Rozdzielczość będzie rosła, ale dominujący format pozostanie bez zmian.

10.01.2019 11:27
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Stofro
2
Junior

Przesiadłem się na 21:9 z 16:9 już blisko rok temu - i już nigdy nie wrócę do "popularniejszego" formatu...ponieważ 16:9 w moim własnym odczuciu odstaje od 21:9 we wszystkich aspektach.

11.01.2019 13:19
D.a.r.k.ELF
3.1
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

Ok a z ciekawości jaka wielkość monitora dokładnie i jaki sprzęt by cieszyć się przy takim monitorze grą na full detalach?

10.01.2019 11:40
Bukary
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Bukary
175
Legend

W pełni się zgadzam ze Stofro. Od dwóch lat używam monitora 21:9. Ogólne wrażenia w czasie gry w różnorodne tytuły są niesamowite. Warto, moim zdaniem, kupić lepszą kartę, żeby cieszyć się rozgrywką w takim formacie. Jeśli chodzi o osoby, które przywiązują wagę do wizualnego aspektu rozgrywki, wydatek zwróci się z nawiązką.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 11:40:24
11.01.2019 13:19
D.a.r.k.ELF
4.1
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

Ok a z ciekawości jaka wielkość monitora dokładnie i jaki sprzęt by cieszyć się przy takim monitorze grą na full detalach?

10.01.2019 12:22
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Selen
40
Pretorianin

Podłączam się do posiadaczy 21:9, nie wyobrażam sobie mieć teraz 16:9. I tak mam wrażenie, że ekran mógłby być jeszcze szerszy mimo wszystko.

10.01.2019 15:06
BlurekPL
5.1
BlurekPL
78
Konsul

Są monitory 31:9 i 32:9, jak cie stać, to chyba dla Ciebie będzie w sam raz :D

11.11.2019 13:13
elathir
5.2
elathir
47
Czymże jest nuda?

Tyle, że akurat te proporcje są słabo wspierane.

10.01.2019 13:00
6
1
odpowiedz
adonasim
19
Chorąży

21:9 i curved monitor bajka, dirt rally coś pięknego, gtx1080 wystarczy żeby śmigać na 2560p w 60fps chyba we wszystkie współczesne tytuły w tym formacie, większość konsolowcow pewnie nie widziało na oczy jak to wygląda w praktyce

10.01.2019 13:02
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
AntyGimb
49
Senator

Ja byłem bliski zakupu 21:9. Na szczęście pojechałem do MM i tam można taki sprawdzić. Kompletnie nie pasuje mi tak szeroki i przy tym tak niski ekran.

10.01.2019 13:08
kaitso
7.1
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

Ale nie pasuje do czego? Bo ta większa szerokość przydaje się zarówno w grach, filmach jak i pracy biurowej, tych 10-15% mniej w wysokości w ogóle nie widać...

10.01.2019 13:36
7.2
TobiAlex
142
Legend

Szczególnie przydaje się w grach, które tego formatu nie obsługują... to samo filmy...

10.01.2019 14:06
kaitso
7.3
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

Spora część filmów jest kręcona właśnie w takich proporcjach obrazu co eliminuje czarne pasy u dołu i górze ekranu - nie bez powodu pierwsze ekrany 21:9 nazwane były właśnie filmowymi.
A co do gier to większość nowych tytułów je obsługuje więc nie widzę problemu

11.01.2019 09:13
7.4
Flaw
46
Centurion

Minimalnie monitor 21:9 musi mieć te 27 cali, chociaż pazurki pokazuje przy 34 :)

10.01.2019 13:16
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Alviamentus
2
Junior

Również mam monitor 21:9 i chwalę sobie w każdym aspekcie. Mam podpięte pod niego oprócz peceta PS4 i co ciekawe, tytuły w które grałem póki co - Spider-Man i Horizon: Zero Dawn - ładnie obsługują ten aspekt, nie wyświetlają się w 16:9 z czarnymi paskami po bokach. A na PC to już w ogóle miodzio.

10.01.2019 13:25
8.1
demon92
142
Senator

Rozciągnięty obraz != obsługa 21:9.

Co do samego tematu, również jestem posiadaczem monotora 21:9 od chyba pół roku i za żadne skarby nie wróciłbym do 16:9.

10.01.2019 13:22
raziel88ck
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
raziel88ck
144
Reaver is the Key!

A gdybym podłączył PS2 lub PS3/X360?

10.01.2019 16:33
XoniC
9.1
XoniC
35
Generał

Z tego co wiem, to chyba nawet PS4 i xbox one nie wyświetlają poprawnie obrazu na monitorach 21:9. Będziesz miał czarne pasy po bokach monitora.

10.01.2019 19:56
Miodowy
9.2
Miodowy
38
Nigdy nie był młody

Raczej rozciągnięty obraz, chyba że monitor ma jakąś opcję do "ściśnienia go"

11.01.2019 20:14
YxU
9.3
YxU
39
Centurion

Dokładnie, nawet w konsolach nowszej generacji jak wspomniał XoniC brak jest wsparcia dla 21:9. To czy obraz będzie rozciągnię4ty czy ścięty zależy wyłącznie od dostępnych ustawień monitora; niestety taki obraz (jak dla mnie) jest w zasadzie nie do przyjęcia :P

10.01.2019 13:26
DanuelX
10
odpowiedz
20 odpowiedzi
DanuelX
84
Kopalny

phi to ja mam u siebie 2 monitory 16:10 do grania a ci mnie tu do kupienia jamnika namawiają.
ps - proporcje ekranu NIE MAJĄ i NIE MOGĄ mieć wpływu na wydajność.

10.01.2019 13:37
10.1
TobiAlex
142
Legend

Aha, czyli mówisz, że nie ma różnicy w wydajności między 1920x1080 a 2560x1080... LOL!

10.01.2019 13:40
DanuelX
10.2
DanuelX
84
Kopalny

Aha, czyli mówisz, że nie ma różnicy w wydajności między 1920x1080 a 2560x1080... LOL!

proporcje ekranu

10.01.2019 15:02
Miodowy
10.4
2
Miodowy
38
Nigdy nie był młody

Większa długość boku ekranu = większa rozdzielczość tegoż boku = więcej do wygenerowania przez kartę graficzną = większe obciążenie pamięci karty = MOŻE i MA wpływ na wydajność. Te piksele są dodawane do tej rozdzielczości po bokach, a nie rozciągane - to nie jest ta sama rozdzielczość. Chyba, ze gra nie obsługuje formatu i rozciąga je na chama, ale to wcale nie jest ok.
Ps. jak wcześniej pisałem zmieniałem monitor z 4:3 na 16:9 w połowie Dragon Age 3 i zauważyłem w praktyce różnice.

post wyedytowany przez Miodowy 2019-01-10 15:09:48
10.01.2019 15:15
DanuelX
10.5
DanuelX
84
Kopalny

Większa długość boku ekranu = większa rozdzielczość tegoż boku
nope.

10.01.2019 15:33
Miodowy
10.6
2
Miodowy
38
Nigdy nie był młody
post wyedytowany przez Miodowy 2019-01-10 15:34:02
10.01.2019 17:57
DanuelX
10.7
DanuelX
84
Kopalny

Wg twojej teorii jak wielki powinien być iPhone X który ma rozdzielczość 2436x1125

10.01.2019 19:22
Miodowy
10.8
3
Miodowy
38
Nigdy nie był młody
Wideo

Jakby Ci to wytłumaczyć... po kolei.
1) to nie moja teoria tylko tych wszystkich ludzi którzy wpisali to do Wikipedii ;)
(plus hobby gracza i zawód grafika)
2) To nie wielkość ekranu jest uzależniona od rozdzielczości urządzenia tylko rozdzielczość dopasowana do urządzenia min. wielkości wyświetlacza, zastosowania, czy odległości w jakiej znajduje się od oczu. Urządzenie może mieć co najwyżej tzw. rozdzielczość natywną, czyli domyślną dla siebie. Iphony nie mają wyboru rozdzielczości tylko jedna zdefiniowaną i zgodną z WBUDOWANYM ekranem Retina który ma zwiększone zagęszczenie pikseli.
3) Rozdzielczość pikseli jest niejako wartością wirtualną, którą przeliczyć na np. centymetry trzeba uwzględnić rozdzielczość PPI (pikseli na cal) danego zdjęcia. Czyli różnej wielkości względem druku. Zdjęcie niskiej jakości o wielkości 100% będzie na ekranie z ustawioną niską rozdzielczością duże na cały ekran i rozpikselowane, zmieniasz rozdzielczość na większą i jest mniejszy a piksele mniej widoczne. A to ten sam plik w tej samej roździałce. Ergo - wielkość tego co reprezentują dane nie jest równe urządzeniu które je wyświetla, a więcej pikseli na ekranie poprawia wygląd tego co widzi oko.

Co do wydajności :
4) Wymienione na obrazku rozdzielczości nie bez kozery na siebie nałożone. np. 800×600 jest o 160X120 teoretycznych pikseli większy od 640×480. Oba jednak są domyślne dla proporcji 4:3. Większe zagęszczenie pikseli - mniej pikseli widocznych gołym okiem bo są mniejsze. ale co sie stanie jak odpalisz starą grę zaprojektowaną do 4:3 na monitorze 16:9? Wszystko zostanie rozciągnięte w poziomie,a wydajność pozostaje ta sama, bo karta nic nie robi nowego tylko monitor to rozciąga.

5) obraz generowany przez kartę graficzną to obliczenia wykonane w bardzo małych jednostkach czasu i tak na prawdę obrazem stają sie dopiero po wyrysowanie piksel po pikselu tego co ma być wyświetlone. W grach 3D obiekty "nie istnieją" (są danymi) dopóki na nie spojrzysz, bo to zużywa pamięć. W praktyce jest to rysowanie klatka po klatce. Każdy rysowany piksel to obciążenie, jeżeli masz ekran szerszy o natywnych X pikseli to karta musi je wygenerować bo nie wezmą się z kosmosu. Im więcej pikseli tym większe obciążenie, dla tego ta sama gra odpalona w niższej rozdzielczości ma mniejsze wymagania względem RAMu karty. Zdarzało się dawniej, ze gry były sprzedawane w wersjach na dwie rozdzielczości i miały różne wymagania sprzętowe.
Ergo szerszy ekran z natywną rozdzielczością potrzebuje więcej mocy na rysowanie szerszego obrazu, bo to więcej danych do przetworzenia.

Do zrozumienia tego może być pomocny ten materiał: https://www.youtube.com/watch?v=g2pDsLG_x6s

post wyedytowany przez Miodowy 2019-01-10 19:29:33
10.01.2019 19:26
10.9
1
demon92
142
Senator

Rżniesz głupa czy ten iphone Ci już całkiem mózg wyżarł? Zmiana aspect ratio = zmiana natywnej roździelczości, w tym przypadku zostawiamy krótszy bok(1440/1080) i rościągamy drugi bok(3440/2560) także siłą rzeczy zmiana aspect ratio = zmiana wydajności, w tym przypadku strata 33-34%. Oczywiście możesz przejść na 21:9 i używać 1920x1080, ale chyba nie muszę tego komentować.

10.01.2019 19:27
DanuelX
10.10
DanuelX
84
Kopalny
Image

Ah tyle słów i nie ma ani jednego zdania które by broniło teorii, że:
Większa długość boku ekranu = większa rozdzielczość tegoż boku

Długość boku nie ma ABSOLUTNIE żadnego znaczenia jeśli chodzi o ilość pikseli w linii. Wyświetlacz z niską rozdzielczością może mieć DOWOLNĄ długość a piksel DOWOLNĄ wielkość. Może być wyświetlacz 4:3 z większą rozdzielczością od wyświetlacza "panoramicznego". Liczy się ROZDZIELCZOŚĆ a nie PRZEKĄTNA albo PROPORCJE ekranu.

Ja widzę demon, że tu bez obrazka to nie zrozumiesz, nie szkodzi nie każdy jest pojętny. Zobacz sobie grafikę z tego artykułu i powiedz mi misiu przy którym wyświetlaczu jest większa wydajność i rozdzielczość - pozycja 3 czy pozycja 4?

post wyedytowany przez DanuelX 2019-01-10 19:31:03
10.01.2019 19:34
Miodowy
10.11
1
Miodowy
38
Nigdy nie był młody

NIE MAJĄ i NIE MOGĄ mieć wpływu na wydajność.
właśnie udowodniłem że mogą... ZWŁASZCZA jeśli masz wyższą rozdzielczość NATYWNĄ, to wtedy wręcz muszą, bo wymusza to na nich domyślne ustawienie.
A ten obrazek... no zobacz przecież sam pokazujesz, że natywnie ustawione 16:9 ma większą wydajność niż 21:9. Bo niby jak się wygeneruje obraz na dodatkowej przestrzeni? Z kosmosu?
Jasne że możesz mieć monitor z niższą rozdziałką rozciągniętą, ale to jak liczenie zwiększonego zasięgu myszy przez obcięcie kabla.
A jak nie widzisz ani jednego zdania broniącego teoriii... to postaraj się czytać ze zrozumieniem.

post wyedytowany przez Miodowy 2019-01-10 19:55:19
10.01.2019 20:01
DanuelX
10.12
DanuelX
84
Kopalny

Już prościej napisać się nie da. Pomoce wizualne nie pomogły. Podstawowa matematyka za trudna.

10.01.2019 20:09
10.13
demon92
142
Senator

Ty na prawdę chyba nie czytasz co piszesz i co inni do Ciebie piszą. Zmiana aspect ratio = zmiana natywnej rozdzielczości = zmiana wydajności. Prościej już się chyba nie da.

10.01.2019 20:12
Miodowy
10.14
1
Miodowy
38
Nigdy nie był młody

Są trzy opcje:
a) skupiasz się na jednej nieścisłości słowno-logicznej ignorując wszystko inne.
b) nie wiesz o czym mówisz.
c) inni zwariowali.

post wyedytowany przez Miodowy 2019-01-10 20:12:35
10.01.2019 20:15
10.15
2
demon92
142
Senator

@Miodowy: On się po prostu usilnie się uczepił tej rozdzielczości i czystej teorii(chce pokazać, że on ma rację), bo przecież możesz sobie na monitorze 4k ustawić nawet 800x600, tylko kto po za oszołomami od CS'a gra w innym aspect ratio niż jego monitor.

10.01.2019 20:15
Bukary
10.16
2
Bukary
175
Legend

Demon, Danuleowi chodzi chyba o to, że o wydajności decyduje rozdzielczość.

Gdyby było możliwe uruchomienie "Wiedźmina" na malutkim ekranie smartfona o dużej rozdzielczości, to chodziłby on wolniej niż "Wiedźmin" na wielkim ekranie komputera o minimalnie mniejszej rozdzielczości. Dlatego napisał, że proporcje nie mają wpływu na wydajność. Wpływ ma rozdzielczość.

W gruncie rzeczy spieracie się niepotrzebnie, bo - w pewnym sensie - obaj macie rację, gdyż... zmiana proporcji ekranu siłą rzeczy wpływa na rozdzielczość. ;)

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 20:17:11
10.01.2019 20:21
Miodowy
10.17
1
Miodowy
38
Nigdy nie był młody

Oczywiście, że o to mu chodzi (tzn opcja a), ale upieranie się przy tym to jak upierać się, że na smak drogiego wina nie ma wpływu kiedy pijesz go z garnka na zupę.

post wyedytowany przez Miodowy 2019-01-10 20:23:38
10.01.2019 20:23
10.18
1
demon92
142
Senator

@Bukary: Ja dobrze wiem o co mu chodzi, po prostu nie lubię jak ktoś udaje, że tylko on ma rację i próbuje pokazać czyjś błąd, gdy tego błędu nie ma.

11.01.2019 16:28
10.19
lukasxxz
19
Chorąży

@Miodowy
Bo nie ma. Nie ważne z czego pijesz wino - smak jest tak samo obrzydliwy.

12.01.2019 11:14
10.20
Sarseth
27
Konsul

Już widzę te prostokątne pixele DanuelX, żeby na 16:9 i 21:9 zmieścić tyle samo xD
Wiem że chodzi ci o długość.. ale eh szkoda marnować klawiatury. Bo gadacie byle gadać xD

post wyedytowany przez Sarseth 2019-01-12 11:15:39
13.01.2019 04:12
10.21
yetiszon
16
Centurion

tu chodzi oczywiście o ilość wyświetlanych pikseli
przyjęło się, że monitory "standardowe" mają ich 1920x1080
a tu chodzi o "szersze", które mają ich 2560x1080

w tym przypadku "rozmiar" czy "proporcję" należy traktować właśnie jako niedomówienie odnośnie ilości wyświetlanych pikseli
wielkość pojedynczego piksela faktycznie nie ma wpływu na wydajność przy wielkościach standardowego monitora, problemy zaczynają się przy telebimach

10.01.2019 13:31
Rumcykcyk
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Warto nadmienić że w grze overwatch obraz został powiększony i rozciągnięty bo sama gra nie ma jako tako wsparcia 21:9 ale kiedyś grając na 24 calach wszystko wydawało się małe, a po przesiadce na 35 cali wszystko zostało powiększone i dużo łatwiej się gra powiedziałbym, że jak na cheatach.

Po za tym gry na 21:9 wyglądają obłędnie.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2019-01-10 13:34:33
10.01.2019 13:39
Matt
11.1
Matt
205
I Am The Night

^ z ciekawosci - jak daleko od monitora siedzisz?
Tez kuszą mnie duze monitory, ale siedze ~1m od mnitora wiec chyba nic powyzej 27" nie ma sensu...

10.01.2019 15:18
Rumcykcyk
11.2
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Sam nie wiem ale około 1 m. Nie mam czegoś takiego, że wodzę oczami po całym monitorze jak to piszą nieraz w recenzjach. Przesiadłem się z 24 na 35 i nie poczułem dyskomfortu.

Musiałbym po prostu u kogoś posiedzieć albo zamówić taki monitor i sprawdzić. Każdy ma inne odczucia.

10.01.2019 13:34
Nolifer
12
1
odpowiedz
Nolifer
122
The Highest

Również jestem posiadaczem monitora 21:9 i komfort grania, praca,oglądania filmów jest o wiele wiele większy i już na pewno nie wrócę do 16:9 ;)

10.01.2019 14:23
papież Flo IV
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
papież Flo IV
31
Biskup

Nie powiem, jakoś niezbyt mi się podobał zbyt długi ekran w 21:9, ale jak teraz patrzę na te screeny, to... jest cudnie.
Teraz trzeba będzie to przetestować w bojowych warunkach

10.01.2019 14:31
kaitso
13.1
1
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

O tym, jak świetne są ekrany o proporcjach 21:9 najlepiej świadczy moim zdaniem fakt, że to nie jest coś do czego się trzeba przyzwyczajać - po prostu siadasz i od razu widzisz jakie to jest doskonałe ^^

10.01.2019 14:36
raziel88ck
14
odpowiedz
4 odpowiedzi
raziel88ck
144
Reaver is the Key!

A jak się ma sprawa ze starymi grami i konsolami?

10.01.2019 14:52
Bukary
14.1
Bukary
175
Legend

Do części starych (a nawet bardzo starych) gier są "fixy", które pozwalają na uruchomienie ich w szerokim formacie. A jeśli nie ma żadnej łatki, to gra się po prostu uruchamia tak, jak na "zwykłym" monitorze. Po bokach (po lewej i po prawej, a nie u góry i u dołu) masz czarne paski, a obraz ma wielkość taką, jak na monitorze np. 27-calowym (przy 34 calach na monitorze ultrapanoramicznym). Możesz też sztucznie rozciągnąć obraz, ale tego nie polecam.

BTW, Bethesda jest chyba jedną z nielicznych dużych firm, która ma problemy ze wspieraniem tego formatu. Ale wszystkie Fallouty czy Skyrim działają dobrze w takim formacie (wiem, bo grałem) dzięki prostym łatkom zrobionym przez graczy. Z kolei np. gry Ubisoftu wyglądają obłędnie w 21:9.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 14:56:37
10.01.2019 15:20
Rumcykcyk
14.2
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

W Monster Hunter World albo Starcraft 2 są czarne paski po bokach ale własnie kilka dni temu kończyłem kampanie SC2 i może początkowo to przeszkadzało ale szybko się przyzwyczaiłem. Filmy w grach też mają paski.

11.01.2019 20:15
YxU
14.3
YxU
39
Centurion

Często jest tak, że gra będzie działać w 21:9, jeśli projektanci nie ustawili "na sztywno" dostępnych rozdzielczości. Fixy owszem, z reguły działają ładnie. Tam gdzie ich brakuje często będziesz miał możliwość uruchomienia gry w danej rozdzielczości: jednakże z reguły interfejs nie zostaje przeskalowany lub przeniesiony (czyli gra w 21:9 a HUD w 16:9 :P )

23.07.2019 12:07
14.4
adi9568
9
Legionista

Z tego co doświadczam to nie ma reguł czy stara czy nowa gra. Ostatnio wróciłem do pierwszej Mafii i natywnie obsługuje aż miło. A taki Wiedźmin 2 (o dziwo 1 oraz 3 śmiga bez problemu) ma czarne pasy nawet podczas gameplay'u. Obok wspomnianego Ubisoftu, pochwalę EA w tym aspekcie - Simsy i Fifa wyglądają po prostu świetnie, nie mam się do czego przyczepić.

10.01.2019 15:19
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1127947
1
Junior

A ktoś używa takiego monitora w połączeniu ze zwykłym (21:9 + 16:9)? Jestem przyzwyczajony do pracy na 2+ monitorach i nie chciałbym z tego rezygnować. Często też np. przeglądam internet na jednym monitorze, podczas gdy na drugim leci film, ładuje się gra, itp. Wygodnie pracuje się gdy główny monitor jest ultra-wide, a obok jeszcze jest standardowy (16:9)? Duże trzeba do tego mieć biurko?

10.01.2019 15:22
kaitso
15.1
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

Jakiś czas tak miałem, ale do tego było potrzebne ogromne biurko narożnikowe :)

11.01.2019 20:19
YxU
15.2
YxU
39
Centurion

Dokładnie mam jak napisał kaitso - narożnikowe biurko i monitor 21:9 (29') i 16:9 (19'). Praca na dwóch monitorach sprawdza się świetnie - ponadto w niektórych UWHD masz możliwość podzielenia ekranu na 2/4 (działające niezależnie). Czyli masz potencjalnie wtedy 3 monitory :P

12.01.2019 22:29
SadamSS
15.3
SadamSS
5
Legionista

Ja używam takiego połączenia. Mam jeden monitor LG 34" 21:9 i drugi 24" 16:9. Praca w Sony Vegas Pro jest o wiele przyjemniejsza na ultrapanoramie. Filmy też świetnie się ogląda ponieważ kinowe proporcje to właśnie 21:9. Nie mam ogromnego biurka. Kupiłem kiedyś na allegro takie biurko, albo nawet bardziej stół za niecałe 100PLN z blatem 120x70cm w wszystko ładnie się mieści.

10.01.2019 16:53
16
odpowiedz
7 odpowiedzi
diVao
32
Chorąży

Ja teraz stoje przed wyborem zakupu monitora. Rozważam
21:9 (2560x1080) 34" LG 34UC89G-B
lub
16:9 (2560x1440) 27" Asus PG279Q

Chce minimum 144Hz (tak wiem, że potrzebuje mocnego sprzętu aby wyciągnąć te 144fps)
Nie umiem się zdecydować. Jakieś sugestie?

10.01.2019 18:08
Rumcykcyk
16.1
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Zależy jaką masz grafikę bo jeśli już minimum 1080 albo używkę 1080ti to warto patrzeć przyszłościowo na 3440x1440 albo 4k. Dla ekranu 34 cale 2560x1080 to mało. To tak jak kupno telewizora HD 65 cali.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2019-01-10 18:09:29
10.01.2019 18:35
Bukary
16.2
Bukary
175
Legend

Jak napisał Rumcykcyk, dla 34 cali w formacie 21:9 taka rozdzielczość będzie dość niska.

Jeśli jednak chcesz 144 Hz, to pewnie znaczy, że chcesz mieć bardzo wysokie fps. W takim wypadku musisz kupić bardzo, bardzo mocną kartę przy formacie 21:9.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 18:50:37
10.01.2019 19:22
16.3
diVao
32
Chorąży

"tak wiem, że potrzebuje mocnego sprzętu aby wyciągnąć te 144fps" - ehh na prawdę nie zauważyliście tego zdania?
Będę miał RTX 2080 TI...

"34 cale 2560x1080 to mało." - aby na pewno jest to mało? A nie jest to czasem monitor z identyczną wysokością jak standardowy 24" a jedynie szerszy i dlatego więcej pixeli ma na szerokość?

post wyedytowany przez diVao 2019-01-10 19:26:30
10.01.2019 19:36
Rumcykcyk
16.4
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Grafika będzie ci się nudzić na 2560x1080. Na 3440x1440 to minimum do 2080ti, a najlepiej to 4k bo spokojnie wszystko ci będzie śmigać. Im wyższa rozdzielczość tym obraz jest ostrzejszy.

10.01.2019 19:41
16.5
diVao
32
Chorąży

Nie chce 4K, bo cenie sobie bardziej płynność 144Hz :D A niestety nie ma sprzętu który mi uciągnie w 4K 144FPS, może za kilka lat, póki co to ledwo 60fps ciągnie obecna generacja... porażka

post wyedytowany przez diVao 2019-01-10 19:42:43
10.01.2019 20:10
Bukary
16.6
Bukary
175
Legend

A nie jest to czasem monitor z identyczną wysokością jak standardowy 24" a jedynie szerszy i dlatego więcej pixeli ma na szerokość?

Nie, to jest odpowiednik standardowych 27 cali. Taka rozdzielczość na 27 calach jest dość niska.

11.01.2019 09:08
16.7
Flaw
46
Centurion

Mam LG 34UC79G-B czyli praktycznie to samo co ..89G-B, jest naprawdę fajny. Chociaż jak ustawisz 144Hz odświeżania to kolory robią się wyblakłe (blakną z ustawieniem przedziału powyżej 60Hz), więc to nie jest tak że ten ah-ips jest idealny i daje to samo odwzorowanie na każdej prędkości odświeżania. W sumie to jest mój główny zarzut :) byłem przekonany że jakość kolorów jest 1 do 1 na każdej prędkości odświeżania, a ona się skaluje w dół wraz ze zwiększaniem odświeżania.. Jeszcze można się przyczepić do błędu z kalibracją pod windows 10 po którejś tam aktualizacji ekran zrobił mi się ciemniejszy i musiałem ręcznie kalibrować bo profil kolorów przestał działać.
P.S. bo tu każdy o rozdzielczości gada, nie ma lipy ale szału też nie ma. Ten monitor jest tak szeroki, że nie da się siedzieć 30 cm przed nim żeby ogarnąć go w całości. Więc generalnie rozdziałka jest spoko i nie boli w oczy, chyba że zbliżysz twarz ale wtedy nie ogarniesz monitora (gwarantuje :d ) i wtedy rzeczywiście rozdziałka mogłaby być lepsza.

post wyedytowany przez Flaw 2019-01-11 09:30:41
10.01.2019 18:37
Bukary
17
odpowiedz
6 odpowiedzi
Bukary
175
Legend
Image

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania dotyczące tego formatu, chętnie odpowiem.

Dla zainteresowanych kilka zdjęć, które pokazują, jak mniej więcej wyglądają na tym monitorze gry i przestrzeń dla różnych programów.

10.01.2019 19:27
17.1
diVao
32
Chorąży

Nie denerwuje cie zakrzywienie podczas gier, pracy?

10.01.2019 19:33
Rumcykcyk
17.2
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Ja nie dostrzegam zakrzywienia, na zdjęciach tak się może wydawać ale w rzeczywistości jest normalnie.

10.01.2019 20:06
Bukary
17.3
1
Bukary
175
Legend
Wideo

Zakrzywienie jest tylko widoczne na zdjęciach. W rzeczywistości to zakrzywienie jeszcze intensyfikuje pozytywne wrażenia wizualne.

Jeśli ktoś wybiera format 21:9, to zdecydowanie właśnie polecam zakrzywiony monitor, gdyż ułatwia objęcie wzrokiem całej przestrzeni i sprawia, że masz wrażenie, jakbyś był w środku akcji.

https://www.youtube.com/watch?v=2LOC7Q7ag4o

O ile zakrzywienie w telewizorach się nie sprawdza, bo oglądamy TV z większej odległości i pod różnym kątem, o tyle w przypadku monitorów - to cudowny wynalazek.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 20:19:41
11.01.2019 13:23
D.a.r.k.ELF
17.4
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

Ok a z ciekawości jaka wielkość monitora dokładnie i jaki sprzęt by cieszyć się przy takim monitorze grą na full detalach?

11.01.2019 22:41
Bukary
17.5
Bukary
175
Legend

Ja mam 34-calowy 21:9 i kartę 1080.

12.01.2019 01:02
D.a.r.k.ELF
17.6
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

Bukary - za mało info bo ja też mam 1080 kartę, ale jaki proc? 34 cale to pewnie rozdzielczość 4K a do tego trzeba mieć mocny sprzęt..

10.01.2019 18:38
Bukary
18
1
odpowiedz
Bukary
175
Legend
Image

Netflix --->

(Deadpool dla wprowadzenia skali. Monitor 34-calowy.)

10.01.2019 18:39
Bukary
19
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Bukary
175
Legend
Image

Word ---->

11.01.2019 14:28
YojimboFTW
😊
19.1
YojimboFTW
16
Pretorianin

Robi pozytywne wrażenie.

10.01.2019 18:40
Bukary
20
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Bukary
175
Legend
Image

Asasyn ---->

11.11.2019 13:13
maxan
😢
20.1
maxan
67
Pretorianin

Bardzo fajnie to wygląda ale kupno takiego monitora z rozdzielczością 3440x1440 choćby 100Hz wiąże sie ze sporym wydatkiem, gdzie monitor 2k, 144Hz można kupić dużo taniej. Mam nadzieję iż format ten stanie się bardziej popularny, a co za tym idzie wyjdą również bardziej budżetowe monitory.
W tym tygodniu zakupiłem monitor 2k 144Hz za śmieszne pieniądze, także kilka lat posłuży.

10.01.2019 18:53
A.l.e.X
21
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
128
Alekde
Image

czym więcej pikseli na zbudowanie obrazu tym potrzebne jest większa moc po stronie GPU, więc w sumie o czym jest ten artykuł ? ma za zadanie na kilku stronach udowodnić że to prawdziwa teza ?! ;)

a co do proporcji ekranu to oczywiście że czy obraz bardziej panoramicznych tym prezentuje się bardziej okazale

11.01.2019 08:49
kaitso
21.1
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

Artykuł odpowiada nie CZY ale ILE ;)

11.01.2019 14:45
A.l.e.X
21.2
A.l.e.X
128
Alekde

kaitso - nie da się powiedzieć precyzyjnie ile ponieważ to zależy tylko od kombinacji CPU+GPU i danej gry różnica procentowa w MPx obrazu może być całkowicie nie istotna dla komputerów high-end (odcięcie np. powyżej 60/120/144fps) i istotna dla low-end. Jednocześnie biorąc pod uwagę same różnice w ilości MPx można z interpolować wydajność i jej spadek w tym wypadku masz rację.

10.01.2019 18:53
A.l.e.X
22
odpowiedz
A.l.e.X
128
Alekde
Image

2.

10.01.2019 21:13
DamnGoodGamer
23
odpowiedz
DamnGoodGamer
14
Centurion

Jeśli ktoś niedawno kupił monitor 21:9 i ma problem z odpaleniem starych gier w odpowiedniej rozdzielczości, tutaj macie stronę, na której znajdziecie porady jak włączyć dany tytuł.
http://www.wsgf.org/mgl
Znajdziecie tam różne formaty, nie tylko 21:9.

10.01.2019 21:28
raziel88ck
24
odpowiedz
3 odpowiedzi
raziel88ck
144
Reaver is the Key!

Jak patrzę na zdjęcia tego asasyna i obliviona to mam wrażenie, że obraz gry został przycięty u góry i na dole.

W tym filmie również. Np. czoło postaci jest ścięte.

post wyedytowany przez raziel88ck 2019-01-10 21:29:22
10.01.2019 21:42
24.1
Felo74
64
Pretorianin

W asasynie niekoniecznie, ale w Overwatchu, czy też w Project CARS ewidentnie widać, że jest mniejsze pole widzenia. Wystarczy popatrzeć na broń, w 16:9 widać rękę, a w 21:9 już tylko dłoń. W CARS w 16:9 widać więcej kierownicy, po bokach widać natomiast dokładnie tyle samo, po prawej koło, po lewej bandę.

post wyedytowany przez Felo74 2019-01-10 21:44:21
10.01.2019 22:20
Bukary
24.2
Bukary
175
Legend
Wideo

Jeśli mówisz o moich zdjęciach, to nic nie jest ścięte. To jest normalny kadr z filmu. A obraz w grach nie jest przycięty, tylko szerszy. Chyba że mówimy o grach, które mają jakiś problem z formatem 21:9.

Tak np. wygląda "Odyseja" w 21:9:
https://www.youtube.com/watch?v=v77l6vhTMJI

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 22:29:27
11.01.2019 08:02
24.3
Felo74
64
Pretorianin

Akurat tutaj odnosiłem się do porównań z artykułów :) Przy Overwatch jest nawet napisane, że to specjalny zabieg Blizzarda. Przy CARS nie wiem, ale zobacz sobie na porównanie z ostatniej strony artykułu. Na 21:9 masz tak na prawdę mniejsze pole widzenia niż na 16:9. I zgadzam się, że jest to raczej zwyczajne pójście na łatwiznę przy wprowadzaniu tej rozdzielczości w danej grze.

10.01.2019 22:14
25
1
odpowiedz
VODKA18
4
Junior

A mnie dalej krew zalewa przy właściwie dzisiaj nie istniejącej ofercie monitorów 16:10.

10.01.2019 22:34
NewGravedigger
26
odpowiedz
4 odpowiedzi
NewGravedigger
132
spokooj grabarza

Pytanie

Obecnie posiadam Acer H277HUsmidpx

czy warto pchać się w np.

LG 34UC79G albo Philips 34" LED BDM3470UP/00

post wyedytowany przez NewGravedigger 2019-01-10 22:35:36
10.01.2019 22:58
26.1
Toczas
2
Junior

Warto.

10.01.2019 23:09
Bukary
26.2
Bukary
175
Legend

Nie warto. Ten LG ma rozdzielczość mniejszą niż twój monitor, a jest takiej samej wielkości (w sensie: wysokości). Szukaj ultrapanoramicznego odpowiednika twojej rozdzielczości, czyli minimum 3440x1440.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-10 23:12:18
10.01.2019 23:32
NewGravedigger
26.3
NewGravedigger
132
spokooj grabarza

no przecież ten drugi ma tak

10.01.2019 23:55
Bukary
26.4
Bukary
175
Legend

Philips - jeśli nie potrzebujesz FreeSync i G-Sync.

To dość stary monitor chyba, więc sprawdź też w jakichś recenzjach (nie w specyfikacji) input lag i backlight bleed. Pierwsze ultrapanoramiczne miały z tym problem.

Ja bym kupował zakrzywiony monitor. Ten Philips jest płaski, jeśli dobrze sprawdzam.

Poszukałbym i napisał więcej, ale teraz na komórce siedzę.

Najbardziej wiarygodne recenzje tutaj:
http://m.tftcentral.co.uk/reviews.htm

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-11 00:01:46
10.01.2019 23:25
27
odpowiedz
1 odpowiedź
Doniczkapl
29
Pretorianin

Poradz ktos prosze.
Zastanawiam sie jaki monitor kupic 21:9 czy 4k.
Jak bardzo taki 21:9 w rozdzielczosci 3440 na 1440 jest "slabszy" od 4k ?

11.11.2019 13:04
maxan
27.1
maxan
67
Pretorianin

Nie rozumiem pytania, obraz jest według mnie dużo lepszy, mój PC nie do końca wyciąga te magiczne 60fps przy ultra w 4k ale w 3440x1440 radzi sobie wyśmienicie. Według mnie nie ma sensu pchanie się w 4k.

10.01.2019 23:26
28
odpowiedz
1 odpowiedź
Grzendalol
9
Chorąży

nie wyobrazam sobie przejscie z 21:9 na 16:9... zdecydowanie lepiej sie gra... zreszta co to wogole za glupi artykul?

11.01.2019 08:47
kaitso
28.1
2
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

Na pewno go przeczytałeś? ;)

10.01.2019 23:38
29
odpowiedz
bullgod
46
Centurion

Ten artykuł to odpowiedź na pytanie dlaczego granie na PC jest w kryzysie.
Bo 21:9 zabija wydajność.
I wszystko jasne.

11.01.2019 00:12
30
odpowiedz
Kamook
68
Konsul

Dla mnie 21:9 + free-sync to dużo większa rewolucja niż szeroko reklamowane 4K. Tu na prawdę widać że coś się rusza do przodu, proporcje obrazu i sposób dostarczania klatek a nie tylko rozdziałka jak i konsolowców.

11.01.2019 09:20
31
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend
Image

Może 21:9 wygląda atrakcyjnie i kuszący, ale trzeba też kupić mocniejsza karta graficzna dla 60 FPS (to też zdrowsze dla oczy). No, moje biurko nie ma miejsca na taki monitor i trzeba kupić nowy. A to wszystko niemało wydatki.

Tym bardziej, że co dopiero kupiłem nowy monitor 1920x1080 po stary 1680x1050 kilku miesięcy temu.

Nie wspominając o PS4 podłączony do monitora, gdzie gry dla PS4 nie obsługują takich formatu 21:9 (patrz zdjęcia -->). To był kolejny powód, dlaczego pecetowcy czekają na Red Dead Redemption 2 jako wersja PC.

Więc 21:9 jest dla mnie jeszcze za wcześnie na razie. Dla mnie, 16:9 to aktualny standard, a 21:9 lub 4k to miły luksus.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-01-11 09:49:37
11.01.2019 11:11
Bukary
31.1
2
Bukary
175
Legend

Może się mylę, ale zrzut ekranu na obrazku, który załaczyłeś, wygląda jak rozciągnięte 16:9, a nie prawdziwe 21:9.

I rzeczywiście: 21:9 to nie jest w tej chwili standardowy monitor. Ale zalet tego formatu jest tak wiele, że - moim zdaniem - prędzej czy później stanie się standardem. Tym bardziej że mamy już do czynienia z tym formatem od wielu lat w kinie, gdzie doskonale się przyjął. I zaczynają z niego korzystać także niektóre produkcje telewizyjne - i filmowe, i serialowe.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-11 11:34:03
11.01.2019 12:33
31.2
zanonimizowany307509
99
Legend

ale zrzut ekranu na obrazku, który załaczyłeś, wygląda jak rozciągnięte 16:9, a nie prawdziwe 21:9

Bo to jest gra dla PS4 i taki jest efektu. Ja tylko pokazałem brak wsparcie 21:9 dla PS4. :/

Tak jak napisałeś, potrzeba dużo czasu, aby 21:9 stało się nowy standard. Unikam problemy techniczne.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-01-11 12:34:13
11.01.2019 13:47
raziel88ck
31.3
raziel88ck
144
Reaver is the Key!

GTA V rozciągnięte.

11.01.2019 10:53
32
odpowiedz
3 odpowiedzi
snierzyn
91
Pretorianin

Ja jestem programistą, spędzam przed komputerem dużo czasu.. I kompletnie mnie nie przekonują te nowe formaty.
Choćby taki monitor 24 cale jeszcze w formacie 16:10. On jest dwa razy wyższy niż 34 cale 21:9. Zarówno linie kodu, jak i różne tabelki lepiej widać.
Co więcej, ja jako drugi monitor do pracy mam 19cali 5:4 z pivotem, jest odwrócony do 4:5. Bo tak lepiej pracuje się z kodem.
Ale to jest mój gust, każdy ma prawo do własnego zdania. W gry gram od święta.

11.01.2019 11:13
Bukary
32.1
1
Bukary
175
Legend

To pomyś, ile byś miał kodu, gdybyś obrócił pionowo 21:9, bo monitory ultrapanoramiczne dają taką możliwość. ;) Niektórzy tak pracują - i z kodem, i z Excelem, zwłaszcza na mniejszych pod wzgledem liczby cali monitorach.

post wyedytowany przez Bukary 2019-01-11 11:14:41
11.01.2019 13:01
kaitso
32.2
1
kaitso
17
Hardware

GRYOnline.plRedakcja

Ekran 24 cale 16:10 ma nieco ponad 30 cm wysokości a ekran 34 cale 21:9 prawie 40 cm więc nie wiem skąd wziąłeś swoje obserwacje o tym, że niby "monitor 24 cale jeszcze w formacie 16:10. On jest dwa razy wyższy niż 34 cale 21:9"

11.01.2019 14:25
YojimboFTW
😁
32.3
YojimboFTW
16
Pretorianin

Niektórzy programiści aktorzą przed monitorami zamiast faktycznie kodować. Obrócony monitor nie czyni nikogo zaawansowanym C++'owcem.

11.01.2019 13:54
33
odpowiedz
2 odpowiedzi
Insekt6
35
Generał

Za 15 lat wymyślą 36:9

11.01.2019 14:51
Rumcykcyk
33.1
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Lenovo Legion Y44w to monitor z ekranem VA o przekątnej 43,4’’ i rozdzielczości 3840 x 1200 pikseli (proporcje 32:10).

Może za rok będzie taki jak piszesz.

12.01.2019 11:18
33.2
Sarseth
27
Konsul

Podbije: lg-49WL95C też jest 32:9

11.01.2019 14:27
YojimboFTW
34
odpowiedz
1 odpowiedź
YojimboFTW
16
Pretorianin

Byłoby miło, gdyby niektóre artykuły dało się obserwować. Na dziś dzień za bardzo nie chce mi się zagłębiać w temat, ale kiedy za jakiś czas rozważałbym zakup nowego monitora, to z chęcią wróciłbym w to miejsce.

13.01.2019 06:13
Dharxen
34.1
Dharxen
43
Generał

Zrób sobie zakładkę, albo wrzuć link do jakiegoś notatnika i problem z głowy.

11.01.2019 14:55
Patryx0
35
odpowiedz
Patryx0
136
Look for the Light

3 lata temu kupiłem monitor 29" 21:9 - zakochałem się.
Obecnie używam monitor o rozmiarze 35" w 21:9, i jestem zachwycony. Nigdy więcej 16:9.

11.01.2019 17:12
36
2
odpowiedz
Moby7777
95
Generał

W życiu bym nie zamienił 2-3 monitorów na jeden szerszy. Zwyczajnie nie uważam, że do pracy babranie się w ustawianie okienek jest wygodniejsze niż zmaksymalizowane aplikacje po jednej na ekran... A jakoś tak mam wrażenie, że argument o miejscu jest cokolwiek dziwny bo jak ktoś rozważa wydatek kilkuset złotych ekstra na dodatkowy monitor (albo jeden droższy) to znajdzie też kilkanaście(dziesiąt) centymetrów na biurku.

11.01.2019 23:14
37
odpowiedz
reo
47
Centurion

Zróbcie drugą część artykułu, ale o procesorach w 21:9. Bo większe proporcje to nie tylko większe obciążenie GPU, ale i CPU (w miejscach procesorowych). Jest to szczególnie ważne w grach multiplayer, bo tam zależy nam na jak najwyższym framerate, nawet kosztem jakości obrazu. Tyle że o ile zmniejszyć obciążenie GPU jest łatwo (redukując detale graficzne), o tyle zmniejszyć obciążenie CPU już znacznie trudniej.

11.01.2019 23:30
tosiekkeisot
38
odpowiedz
2 odpowiedzi
tosiekkeisot
73
MiśUszatekWielkiCham
Image

Moim zdaniem czym większe proporcje ekranu(ów), tym lepiej. Do pracy takie monitory są idealne, i nie dziwię się że ludzie je kupują. Sam kilka lat temu zamieniłem jeden monitor FHD na trzy i różnica w pracy (i w grach też) jest kolosalna i na plus oczywiście.

post wyedytowany przez tosiekkeisot 2019-01-11 23:38:50
12.01.2019 11:20
38.1
Sarseth
27
Konsul

Jeden na trzy, nie równa się raczej jednemu długiemu. Zależy jaka praca, ja np preferuję jeden szeroki 21:9 i jeden 16:9. Dużo okienek, konsol, łatwiej mi klawiaturą nawigować po oknach na kilku monitorach niż na jednym. Albo 16:10 jak mam w domu, pod pracę programisty czasem wolę wyższy ekran.. a do grania to oczywiście im szerszy tym lepiej ;) ok.. do pewnego momentu

12.01.2019 13:02
tosiekkeisot
38.2
1
tosiekkeisot
73
MiśUszatekWielkiCham
Image

Produkuje muzykę i na trzech monitorach po prostu łatwiej się pracuje.

Zdjęcie nie jest moje, ale można sobie porównać rozmiary.

post wyedytowany przez tosiekkeisot 2019-01-12 13:03:25
12.01.2019 01:09
D.a.r.k.ELF
39
odpowiedz
4 odpowiedzi
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

Ok wiaruchna ale teraz do takiego monitora 21:9 np 32 cale czy 34 jaki macie sprzęt? Jeśli ja mam proca i7-4770k 3,5 GHz, kartę GTX 1080 i 16 GB ramu to czy na takim monitorze będę mógł grać na max detalach? Raczej średnio.. obecnie mam Asusa ROG 27 cali z odświeżaniem 165 Hz i G-Sync i na tym mi w 2560x1440 działa każda gra na max detalach.

12.01.2019 01:21
Rumcykcyk
39.1
Rumcykcyk
62
Głębinowiec

Przeważnie jak ktoś decyduje się na zakup takiego monitora za średnio 3-4 tyś to analogicznie ma komputer za ponad 10 tyś.

Na 35 calach w 3440x1440 z grafiką 1080ti np w Odyssey miałem 70-większość 40 spadki do około 30 fpsów (test w opcjach wyszedł na 54 fps). Średnio w nowych grach około 50-60 fps. Na przyszłość będzie trzeba zmienić na 2080ti albo 1180ti (o ile wyjdzie) żeby komfortowo trzymało chociaż 60 fps.

Na Hz nie ma co patrzeć no chyba, że grasz multi szybkie fpsy o to wypada mieć 144 hz :) w normalnych wolnych grach to nie ma znaczenia byle dobić do tych 60 fpsów, ja mam 120hz a bodajże tylko w Overwatch to wykorzystuje.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2019-01-12 01:26:12
12.01.2019 11:25
39.2
diVao
32
Chorąży

Ten monitor to Asus PG279Q? Jeśli tak to jakie są Twoje opinie na jego temat, bo zastanawiam się nad jego zakupem?

14.01.2019 21:06
D.a.r.k.ELF
39.3
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

diVao - możesz śmiało brać bo jest mega :) Obraz i kolory żyleta!

14.01.2019 21:07
D.a.r.k.ELF
39.4
D.a.r.k.ELF
22
Konsul

Rumcykcyk - jakoś twoja opinia mnie nie przekonuje bo tutaj wiele osób właśnie pisze o tym że ma te same kompy co miała i przeszła na 32, 34 cale i 21:9 ;)

01.11.2019 08:55
Cainoor
😊
40
odpowiedz
1 odpowiedź
Cainoor
212
Mów mi wuju

I co, to juz standard na dzis w grach, czy nadal 16:9?

11.11.2019 13:24
maciell
👍
40.1
maciell
63
Konsul

Dla mnie standard. Nie wyobrazam sobie pracy na 16:9. Gry tez zyskuja. Zwlaszcza takie z otwartym swiatem, fps. Nie lata sie widokiem prawo , lewo jak radarem. Co prawda ja kupilem 29 cali 21:9 2k i moim zdaniem to jest optymalny wybor. 4k+wysoki fov w mp fpsach to juz naprawde trzeba miec potwora kompa.

Hardware Czy monitor 21 9 zabija wydajność PC? Porównanie z formatem 16 9