Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowe prawo może ukrócić klonowanie popularnych gier. Czy w efekcie ograniczy innowacje?

20.02.2018 12:00
2
27
odpowiedz
DanuelX
79
Kopalny

Każde zaostrzanie prawa autorskiego/patentowego to działanie na szkodę konsumenta. Jeśli dojdziemy w europie do paranoi z USA gdzie trolle patentowe mają się nad wymiar dobrze to przyjdzie płacz i zgrzytanie zębów.

20.02.2018 12:03
😎
3
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Łosiu
208
Staczamy się od 2001

GRYOnline.plNewsroom

Zabawnie wygląda przy tym rynek mobilny i google play z setkami klonów..

20.02.2018 15:34
16
16
odpowiedz
zanonimizowany1254542
2
Legionista

Tak oto dochodzimy do paranoi życia w najczystszej postaci. Urzędasy wszelkiej maści, prawnicy i cała ta zgraja przydupasów biurokratycznej machiny będzie za chwilę regulować każdy, nawet najdrobniejszy aspekt życia obywateli. Czy nie jest to przypadkiem jedno z głównych założeń faszyzmu, z którym ponoć tak bardzo walczą? Za chwile się okaże, że Sapkowski skopiował pomysły Tolkiena (bo niziołki i czary), a Banksy ukradł metody Jean-Michela Basquiata (bo farba olejna i spray). To jest jakiś nowoczesny totalitaryzm. Proponuję opatentować jeszcze style dziennikarskie, tonacje kolorystyczne obrazków w książkach dla dzieci i rozwiązania architektury ogrodowej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1254542 2018-02-20 15:38:45
20.02.2018 12:17
4
11
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany1225531
0
Generał

No tak ewunia, bo W3 od nikogo nie kopiowało. Normalnie oryginał!

20.02.2018 13:29
👎
6
11
odpowiedz
rvn0000
97
Konsul

Krok do zwiększenia monopolu na rynku gier. Jeśli sprawdzi się ten czarny scenariusz, to ucierpią najbardziej niezależni twórcy, których nie stać na prawników.

20.02.2018 14:44
10
11
odpowiedz
ajax34
49
Porucznik

Czyli Ubisoft bedzie pozywał sam siebie ?

post wyedytowany przez ajax34 2018-02-20 14:48:32
20.02.2018 11:55
1
-26
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Szkoda, że tak późno, kiedy AC Origins skopiował całą mechanikę z Wieśka 3 pracy studia CD Project REd, które ciężko pracowało na swój sukces i jeszcze bezczelnie doją graczy.
W takiej sytuacji powinni odpalać część zysków REDOM.
Zbyt dużo było tu bezczelnie skopiowanych rzeczy,
które pojawiły się w W3.

20.02.2018 12:00
2
27
odpowiedz
DanuelX
79
Kopalny

Każde zaostrzanie prawa autorskiego/patentowego to działanie na szkodę konsumenta. Jeśli dojdziemy w europie do paranoi z USA gdzie trolle patentowe mają się nad wymiar dobrze to przyjdzie płacz i zgrzytanie zębów.

20.02.2018 12:03
😎
3
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Łosiu
208
Staczamy się od 2001

GRYOnline.plNewsroom

Zabawnie wygląda przy tym rynek mobilny i google play z setkami klonów..

20.02.2018 13:10
3.1
3
kaszanka9
98
Bulbulator

To akurat jest zdrowe, to generalnie są proste gry, ale chodzi bardziej o ogóle mechaniki, wyobraźmy sobie teraz, że ktoś zastrzega sobie GUI... przecież to byłby absurd

Zresztą najwięksi i tak swoje wywalczą, przykład king

20.02.2018 12:17
4
11
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany1225531
0
Generał

No tak ewunia, bo W3 od nikogo nie kopiowało. Normalnie oryginał!

20.02.2018 13:35
4.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Od kogo skopiowali w takim stopniu jak AC Origins od nich ?

20.02.2018 14:52
4.2
GhostMaree
20
Konsul

UI wygląda jak żywcem wyciągnięte z Horizona :)

20.02.2018 14:54
4.3
Sethup
15
Centurion

A o która skopiowaną i rozbudowaną mechanikę pytasz Ewunia?

20.02.2018 18:36
4.4
Norson94
8
Junior

Są złodzieje dobrzy i źli. Zły złodziej kradnie od jednego. Dobry od wielu. Jednak dobry złodziej nie kradnie tylko kopiuje, wzoruje się i ulepsza - tak działa sztuka na przestrzeni wieków

20.02.2018 20:44
4.5
1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Trzeba być zupełnym ignorantem i ślepcem, by nie zauważyć, ile sobie Ubisoft pokopiował rzeczy z W3 np:
animacje walki, mapa świata, eksploracja identyczna,
znaki zapytania i szukanie skarbów, drzewko rozwoju, pływanie, łódki itd.

Szkoda tylko, że fabuła, dialogi i zadania AC Origins ma na nędznym poziomie na tle W3. Brak talentu czy lenistwo ?
Kolejna gra Ubi, gdzie 90% tego co robimy to:
-50 wejść na wieże
-100 strażnic do odbicia
Far cry 2,3,4, AC Origins są grami, które zarabiają krocie,
a to zwykłe płytkie wydmuszki.
Far Cry 5 to pewnie będzie kolejna bliźniaczo podobna gra do FC3 i FC4.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-02-20 20:45:46
20.02.2018 21:27
4.6
Lovegejm
2
Legionista

No a Gothic od Ultimy IX też pokopiował.

post wyedytowany przez Lovegejm 2018-02-20 21:27:51
20.02.2018 21:36
4.7
3
boy3
47
Generał

Bo każda gra coś kopiuje od innej ...

Gram sobie teraz w skyrim i gdy nabijemy kolejny lvl, słychać muzykę

W wiedźminie 3 też tak jest :)

20.02.2018 12:25
😒
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Kalbi84
31
Centurion

Batman kopiował od ASASYNÓW? Gdzie w Asasynach były płynne kombinacje, spektakularne ciosy i takie combosy jakie wykonuje Batman? Bo ja przypominam sobie tylko: atak, unik, gardę, ochronę. A, no i jeszcze serie zabójstw, przez które walki nie były problemem począwszy od Brotherhood.

EDIT: I nie chodzi mi o to, że Batman jest przewspaniały i wszystko wymyślił, bo nawet jeśli od kogoś podpatrzył (ale nie chce mi się wierzyć że od Asasyna), to chyba jako pierwszy zrobił to tak dobrze.

post wyedytowany przez Kalbi84 2018-02-20 12:28:22
20.02.2018 13:11
5.1
4
Ictius
89
Generał

GRYOnline.pl

Tak, system walki w Batmanach jest zbliżony do tego z Asasyna. Zbliżony, a nie taki sam. Ogólne założenia są podobne, ale Nietoperz dodał Freeflow Combat (i z którego Shadow of Mordor i War skorzystało). Asasynom brak tej płynności, ale oba systemy są oparte na kontrach i byciu atakowanym głównie przez pojedynczych wrogów mimo tego, że walczymy z grupą (potem obie serie to nieco zmieniły i atakowali nas dwaj lub trzej wrogowie na raz - oczywiście twórcy dodali też stosowne kontry).

I nie chodzi mi o to, że Batman jest przewspaniały i wszystko wymyślił, bo nawet jeśli od kogoś podpatrzył (ale nie chce mi się wierzyć że od Asasyna), to chyba jako pierwszy zrobił to tak dobrze.

Tu nie chodzi o to kto zrobił coś lepiej tylko kto dał "podwaliny" pod dany system walki.

20.02.2018 13:29
👎
6
11
odpowiedz
rvn0000
97
Konsul

Krok do zwiększenia monopolu na rynku gier. Jeśli sprawdzi się ten czarny scenariusz, to ucierpią najbardziej niezależni twórcy, których nie stać na prawników.

20.02.2018 13:35
7
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Absolem
67
Konsul

Oczywiście wg. mnie to złe prawo. Jasne, jako twórcy na pewno ludzie mają pewien niesmak, że ktoś powiela wprowadzane przez nich innowacje w grach. Ale bez tego nie byłoby rozwoju, z resztą nie dotyczy to tylko tej jednej dziedziny. Nawet patenty na wynalazki itp. mają jakiś ograniczony czas trwania. Można by pomyśleć, że z jednej strony mnóstwo kopii jakiejś gry ogranicza użytkowników oryginału, przez co nie będzie się rozwijał tak jak w przypadku skupienia całego "kapitału", ale z drugiej strony monopol zawsze jest niekorzystny dla konsumenta i często nadużywany.

20.02.2018 13:47
7.1
4
frycek18
20
Pretorianin

Dokładnie, według mnie to nowe prawo jest idiotyczne i bez sensu. Z resztą co złego jest w klonach znanych gier. Jak mi się dana gra podoba często potem szukam innej produkcji która będzie do tej ulubionej gry maksymalnie podobna. Po za tym to tak jak pisałeś ograniczy rozwój. Głupia ustawa i tyle, to nie powinno wejść w życie.

20.02.2018 20:05
7.2
1
kaszanka9
98
Bulbulator

Tylko, że jak zbadasz te "ich innowacje" to się okaże, często, że to też nie było ich, a zaczerpnięte od tych, tamtych i tamtych, albo nawet wpadli na podobny pomysł, a nawet nie wiedzieli, że ktoś też miał coś podobnego.

20.02.2018 14:06
8
2
odpowiedz
Dzienciou
98
Konsul

To ja patentuję przeznaczenie lewego klawisza myszki jako "strzał".

20.02.2018 14:32
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
AntyGimb
41
Generał

Grając teraz w świetnego Assassin's Creed Origins widzę, że Ubisoft w 90% zerżnął Wiedźmina 3.
Inna sprawa, że gra Ubisoftu jest lepsza pod każdym względem.

20.02.2018 15:09
9.1
1
boy3
47
Generał

XDDDDDDDD

20.02.2018 19:14
9.2
zanonimizowany1225531
0
Generał

Otóż to, zaczynając od tego, że gry przez rok nie trzeba było łatać.

20.02.2018 20:38
9.3
2
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Rzeczywiście Antyggimb, w Wiedźminie 3 też 90% zadań jakie pojawiły się w grze to było wejść na 40 wież i odbić 80 strażnic.
Bullshit.
AC Origins:
Ad 1 - skopiowana mechanika z Wieśka 3,
Ad 2 - fabuła, zadania, dialogi na nędznym poziomie w porównaniu do W3.
Ad 3 Sam świat i eksploracja na podobnym poziomie

20.02.2018 14:44
10
11
odpowiedz
ajax34
49
Porucznik

Czyli Ubisoft bedzie pozywał sam siebie ?

post wyedytowany przez ajax34 2018-02-20 14:48:32
20.02.2018 14:53
11
5
odpowiedz
Artur_9
15
Chorąży

Jedyny pożytek z tej ustawy będzie, jak EA opatentuje mikropłatności.

20.02.2018 14:54
12
3
odpowiedz
GhostMaree
20
Konsul

będą się pozywać o ułożenie UI w grze xD

post wyedytowany przez GhostMaree 2018-02-20 14:55:46
20.02.2018 15:00
13
2
odpowiedz
boy3
47
Generał

Jeśli to prawda to większym develeporem może to niezle napsuć krwi, ale mniejsze studia mogą mieć problemy

post wyedytowany przez boy3 2018-02-20 15:02:01
20.02.2018 15:06
👎
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Artur_9
15
Chorąży

Te zmiany w prawie są niepotrzebne, bo klon gry może zaszkodzić twórcą orginału tylko jeśli jest od niego lepszy.
Natomiast w takich ustawach często są luki prawne. Prawo może nie być odpowiednio sformułowane i duzi wydawcy będą mogli zaszkodzić graczom zastrzegając rozwiązań powszechnie wykorzystywanych w grach.

20.02.2018 15:35
14.1
ajax34
49
Porucznik

Twórcą mówisz.

20.02.2018 15:20
😂
15
4
odpowiedz
Zdzichsiu
73
Ziemniak

Pomyślcie sobie, co by było, gdyby takie prawo istniało w momencie premiery Dooma lub pierwszego Diablo.

20.02.2018 15:34
16
16
odpowiedz
zanonimizowany1254542
2
Legionista

Tak oto dochodzimy do paranoi życia w najczystszej postaci. Urzędasy wszelkiej maści, prawnicy i cała ta zgraja przydupasów biurokratycznej machiny będzie za chwilę regulować każdy, nawet najdrobniejszy aspekt życia obywateli. Czy nie jest to przypadkiem jedno z głównych założeń faszyzmu, z którym ponoć tak bardzo walczą? Za chwile się okaże, że Sapkowski skopiował pomysły Tolkiena (bo niziołki i czary), a Banksy ukradł metody Jean-Michela Basquiata (bo farba olejna i spray). To jest jakiś nowoczesny totalitaryzm. Proponuję opatentować jeszcze style dziennikarskie, tonacje kolorystyczne obrazków w książkach dla dzieci i rozwiązania architektury ogrodowej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1254542 2018-02-20 15:38:45
20.02.2018 16:02
17
4
odpowiedz
htmzor
26
Pretorianin

Jednym słowem 5-6 największych i najbogatszych molochów w branży skupi prawa do wszelkich elementów i mechanik i będzie się starało skleić z tego coś grywalnego. Ale jaja. Wyobraźcie sobie grę snajperską stworzoną przez Ubisoft, którą przechodzi się non-scopem bo prawa do używania lunety ma EA. Życie w dzisiejszym świecie zakrawa na kpinę. Skończy się tak, że branża gier padnie bo nikt nie będzie miał prawa do wszystkich mechanik koniecznych do stworzenia fpsa czy rpga.

20.02.2018 16:02
18
5
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
47
Generał

W końcu obejrzałem filmik podany ze sniper elite 4

Z tekstu wynika że ktoś zastrzeże sobie, aby nikt nie mógł zrobić strzelanki z taką kamerą śmierci

A teraz wyobraźmy sobie że mamy DWIE IDENTYCZNE gry sniper elite 4, z tym że jedna ma kamerę zabójstw pokazaną na filmiku wyżej, i bez

Czyli usuwamy kamerę śmierci, i gra nie jest klonem, bo brak jednego elementu gry? XD

I co to znaczy klon gry? Klon gry dla mnie oznacza grę która jest identyczna pod względem rozgrywki i struktury świata, co w prawie każdym wypadku występuję tylko między grami 2 takich samych serii, jak morrowind, oblivion, skyrim, czy far cry 2,3,4

Wyobrażacie sobie, jakie jaja byłyby gdyby ubisoft kiedyś tam zastrzegł sobie element wież widokowych, i żaden twórca nie mógł to wykorzystać? XD Jaja jak berety

Dla mnie to wygląda na jakiś spisek największych korposzczurów z branży gier, taki monopol na swoje kotlety z charakterystyczni elementami jak wieże ubisoftu

MASAKRA

post wyedytowany przez boy3 2018-02-20 16:07:17
21.02.2018 14:10
18.1
Tuminure
90
Senator

To jest o tyle zabawne, że ta kamera nie jest w niczym unikalna i podobne rozwiązania były stosowane już 17 lat temu przykładowo w Max Payne (a pewnie i w kilku innych grach wcześniej).

20.02.2018 16:18
19
1
odpowiedz
Charon Styks
27
Chorąży

To czekamy na pierwszą grę napisaną i wydaną przez "piratów" :D Ciekawy eksperyment :D

post wyedytowany przez Charon Styks 2018-02-20 16:18:37
20.02.2018 16:30
20
odpowiedz
Aurelius
71
Weteran

HEHE, to prawnicy i ich opinie + pozwy ile % pochłoną przyszłych kosztów gry?

Czuję, że gry będą po 250. EUR.

20.02.2018 17:02
21
odpowiedz
7 odpowiedzi
Hydro2
120
Legend

Dlaczego Ewunia i AntyGimb zostali zminusowani ? Oczywiście, że Wiesiek sam w sobie oryginalny nie jest, ale 50% rzeczy, jakie są w Asasynie, jest też w Wieśku. Oczywiście ta bardziej kluczowa połowa, jak...sama rozgrywka. Nawet sposób poruszania i "środek transportu" został żywcem wzięty z Wieśka. Wszystko to, za co chwalono Asasyna, wcześniej chwalono w Wieśku. Jak to wyjaśnicie ? Czyżby połowa forum uważała Asasyna za oryginalną i super grę ? Szkoda, że skoro tak kopiują, to nie skopiowali też systemu zabezpieczeń, a raczej jego braku zastępując.....potrójnym DRM'em. :D

post wyedytowany przez Hydro2 2018-02-20 17:06:01
20.02.2018 17:28
21.1
zanonimizowany911055
5
Generał

Bo ciągłe czytanie o dzikim gonie jest n u d n e.

20.02.2018 20:38
21.2
2
adam11$13
67
Phantom Thief

Przynajmniej nie było mowy o Goticzku... Co w przypadku ewunii jest dziwne.

post wyedytowany przez adam11$13 2018-02-20 20:39:54
20.02.2018 20:46
21.3
1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

AC Origins ma mało wspólnego z serią TES czy Gothic.
Co najwyżej powtarzalność miejsc/zadań łączy gry Ubi z grami Bethesdy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-02-20 20:47:20
20.02.2018 22:40
21.4
Gorn221
48
Łowca Demonów

Przecież Ubisoft SAM POWIEDZIAŁ, że wzoruje się mocno na Wieśku 3.

20.02.2018 23:54
21.5
1
Hydro2
120
Legend

Dlatego właśnie pytam, skąd u nich tyle minusów.

22.02.2018 00:58
21.6
yomitsukuni
98
Pretorianin

„Sposób poruszania”? Nie przypominam sobie, żeby Geralt uprawiał parkour – ten element Ubisoft skopiował od samego siebie, z poprzednich gier. „Środek transportu”? Ach, czyli jak postać jeździ konno, to to jest kopiowanie? No to w takim razie Dziki Gon zerżnął to od Ubisoftu, bodajże z Assassin’s Creed II, gdzie też trzeba zagwizdać, żeby wezwać konia xD. Fakt faktem, że Origins i Dziki Gon mają sporo elementów wspólnych pod względem mechaniki, ale nie popadajmy w paranoję – żaden z nich nie jest rewolucyjny i oryginalny, a chyba żadnego z nich Dziki Gon nie wprowadził jako pierwszy, bo po umiejętnie i o niebo subtelniej niż Ubisoft ożenił ze sobą elementy istniejące już wcześniej.

22.02.2018 01:02
21.7
Hydro2
120
Legend

Ty mówisz o pojedynczych elementach. Ja mam na myśli grę, jako całość. To taki Dziki Gon z Asasynami w Egipcie. Elementy, które wymieniłem czynią z niej całość.

post wyedytowany przez Hydro2 2018-02-22 01:03:37
20.02.2018 17:02
22
3
odpowiedz
zanonimizowany779578
87
Generał

żeby zabić rpg wystarczy że ktoś opatentuje zdobywanie poziomów już mamy uwalone połowę rynku gier.

20.02.2018 17:05
23
4
odpowiedz
robert357
43
Konsul

Czy to przypadkiem nie zabije gier indie?

20.02.2018 17:08
👍
24
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lovegejm
2
Legionista

Bardzo dobrze. Koniec klonowania innych gier, czas tworzyć coś innego, własnego.

post wyedytowany przez Lovegejm 2018-02-20 17:10:57
20.02.2018 18:06
24.1
2
Dharxen
36
Generał

Tu nie chodzi o klonowanie gier, tylko o poszczególne mechaniki. Wyobrażasz sobie co by było, gdyby np. twórcy jakieś wczesnej skradanki, gry piłkarskiej, czy ścigałki opatentowali odpowiednio: skradanie, kopanie piłki i jazdę samochodem? Byłaby katastrofa, bo twórcy tych gier i zarazem właściciele owych patentów mogliby zablokować powstawanie gier z podobnymi mechanikami. Mówiąc wprost nie byłoby Thiefa, Dishonored, Fify, PES'a, NFS'a, czy Forzy.

21.02.2018 10:36
24.2
frycek18
20
Pretorianin

Po za tym niektórzy lubią klony, jak mi się gra podoba to potem szukam rzeczy możliwie do niej podobnych i czemu jakiś polityk z Unii ma mi to uniemożliwić? Jak ci się te klony nie podobają to nie graj, wolny rynek.

20.02.2018 17:24
25
odpowiedz
5 odpowiedzi
Koktajl Mrozacy Mozg
151
VR Evangelist

=>

20.02.2018 17:24
25.1
Koktajl Mrozacy Mozg
151
VR Evangelist

1

20.02.2018 17:25
25.2
Koktajl Mrozacy Mozg
151
VR Evangelist

2

post wyedytowany przez Koktajl Mrozacy Mozg 2018-02-20 17:25:33
20.02.2018 17:51
😂
25.3
1
zanonimizowany425280
118
Legend

Ale ty wiesz ze przed pubg bylo chociazby h1z1 tak???

20.02.2018 21:00
😂
25.4
1
Erlan012
28
Konsul

A przed h1z1 cs i cod

21.02.2018 18:28
25.5
Koktajl Mrozacy Mozg
151
VR Evangelist

Wiem, ale ja tutaj pokazuje ze ludzie kopiujac mechanike/styl jeszcze kalkuja goscia z krawatem :P

20.02.2018 18:00
26
5
odpowiedz
Pan Dzikus
135
Generał

Super prawo. RTS będzie mógł robić tylko EA, hack&slahs tylko Blizzard, a FPS tylko id Software. CH.W.D.U.E.

20.02.2018 19:32
😡
27
odpowiedz
rastablasta
19
Pretorianin

Zawsze jakieś przeszkody dla twórców gier muszą się znaleźć...

20.02.2018 20:18
28
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1074990
29
Generał

Każda, nawet najbardziej przełomowa twórczość, bazuje w całości na tym, co już było lub jest. Innowacyjność polega na nowatorskiej rekompilacji i rozwijaniu istniejących koncepcji. Postawiłbym tezę, że żaden człowiek nigdy nie stworzył niczego ex nihilo. Pierwsi czerpali z natury i siebie, kolejni czerpią z tego i z dzieł innych.

Niby zależy, gdzie zostanie postawiona granica między inspiracją a kopiowaniem, między oczywistością a unikalną cechą, jednak nawet pomimo tego, że ewentualna możliwość zastrzegania tak pojętych znaków towarowych nie oznacza z automatu blokady dla wszystkich innych, właściciel praw może wszak udzielać licencji, potencjalne skutki mogą się okazać rzeczywiście rewolucyjnie złe, zwłaszcza dla małych i niezależnych. A oprócz tego wymiecie klony, fakt.

21.02.2018 10:36
28.1
frycek18
20
Pretorianin

Dokładnie.

20.02.2018 21:08
😒
29
2
odpowiedz
The Trooper
40
Bad Meme

Świetnie,zniszczą tym kompletnie mniejsze studia i ograniczą większe firmy.
https://www.youtube.com/watch?v=kmMhzaF7puM

20.02.2018 21:49
😍
31
odpowiedz
1 odpowiedź
WolfDale
18
Poeta za pięć groszy

Ja tam czasem myślę o opatentowaniu ludzkich gazów. Wtedy każda żywa istota na tej planecie będzie musiała mi płacić tantiemy za puszczanie gazów. Wystarczy mi nawet 1zł na miesiąc, ale byłbym bogaty.

post wyedytowany przez WolfDale 2018-02-20 21:50:31
21.02.2018 13:54
31.1
zanonimizowany1204223
22
Generał

Udowodnij, że to ty je wymyśliłeś pierwszy. Wystarczy ktoś starszy od ciebie...

20.02.2018 22:02
32
odpowiedz
Franusss
104
Generał

Im więcej klonów tym lepiej!

20.02.2018 23:39
33
1
odpowiedz
Herr Pietrus
173
Ubecka Wdowa

Brzmi jak pomysł kompletnie "od czapy".
Dopiero się zacznie trolling patentowy...

21.02.2018 00:18
34
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Whisper_of_Ice
39
Jenkins

Ta Unia powinna się rozpaść bo to co oni robią a teraz jeszcze atak w branże rozrywki elektronicznej to już szczyt szczytów, czyli jak zabić każdy dosłownie każdy gatunek gier

FPS Bo strzelanie ktoś opatentował
RPG Bo ktoś opatentował loot i lvlowanie
MoB'a bo przecież robimy w takiej docie, lolu, HoTsie praktycznie to samo
Rozumiem również że jeśli w MMO pojawi się klasa postaci kapłan to taki Blizz będzie mógł go pozwać no bo dur dur w wowie taka klasa jest?

"Jak zabić branże gier wg UE" tak powinien nazywać sie Wasz news. Nie wiem pod kogo jest robione te prawo ale jednego jestem pewien, nie pod konsumenta...

post wyedytowany przez Whisper_of_Ice 2018-02-21 00:19:26
21.02.2018 10:37
34.1
1
frycek18
20
Pretorianin

Tak działa etatyzm w praktyce.

21.02.2018 10:50
34.3
rvn0000
97
Konsul

Ma rację.

21.02.2018 10:55
34.4
DanuelX
79
Kopalny

W czym ma rację? Akurat prawo patentowe do tej pory było liberalne w UE i stawało po stronie konsumenta. To nie USA gdzie korpo mogą wszystko.

21.02.2018 11:56
👍
34.5
1
Whisper_of_Ice
39
Jenkins

I właśnie dzięki takim jak DanuelX branża sie stacza, popierają takie prawa a potem wielkie zdziwienie że wychodzi szajs... Stawało po stronie konsumenta? Po stronie konsumenta to developerzy nie są od chwili gdy ceny gier ze 130 w szczycie wzrosły do 250zł na PC i 300-350 na konsolach do tego jeśli to prawo wejdzie w życie pozabija gatunki, hack'n'slashe, rpgi, fpsy bo co w takich grach po za fabułą, światem, lore i interfacem wymyślisz innego? W RPG'u musi być loot, musi być lvlowanie, musi być syndrom upgrade bo inaczej to nie RPG a dzięki temu prawu powiedzmy taka Bethesda będzie mogła zaskarżyć takie CDP RED bo ich W3 ma open world tak jak ich skyrim ;> i uznają to za klonowanie.

21.02.2018 14:06
34.6
zanonimizowany779578
87
Generał

Chyba że cdp szybciej to opantentuje wtedy cdp pozwie bahesde.

21.02.2018 17:34
34.7
DanuelX
79
Kopalny

Ale o czym ty do mnie rozmawiasz? To temat o prawie patentowym i autorskim a ty mnie tu jakieś żale na UE wylewasz zupełnie nie orientując się jak takie stosunki regulowane są na świecie.

23.02.2018 00:19
34.8
Whisper_of_Ice
39
Jenkins

Orientuje się ale jak patrze na takich ludzi jak ty którzy popierają coraz bardziej kuriozalne rozwiązania to naprawdę martwie się nie tylko o branże elektronicznej rozrywki ale i o inne branże.

21.02.2018 03:51
35
1
odpowiedz
yadin
102
Legend

Kiedyś BBC rozpoczęła nadawanie serwisów informacyjnych. Chcieli zastrzec formułę wiadomości, aby inne media nie mogły informować ludzi w ten sam sposób. To by było na tyle.

21.02.2018 11:14
36
odpowiedz
PsiaBuda
27
Centurion

Nowe prawo może sprawić, że część deweloperów przeniesie produkcje do Chin, które jak wiemy, nie przejmują się prawami autorskimi i będą klepać gry na tamtejszy wcale nie mały rynek.
A nam w EU pozostanie granie w picipolo na żużlu ... lub kolejnego Assasyna.

21.02.2018 11:30
37
1
odpowiedz
iwo607
49
Centurion

Już widzę zalew pozwów od Bethesdy. I tak dobrze, że Apple nie robi gier, bo wtedy to już w ogóle masakra by była.

21.02.2018 11:39
😉
38
odpowiedz
Kaindred
9
Legionista

Unikalny to nie to samo co unikatowy.

21.02.2018 12:09
39
odpowiedz
2 odpowiedzi
JC9
2
Junior

A gdyby tak złożyć zbiorowy wniosek o patent na lootboxy? Żadna gra nie mogłaby już ich wykorzystywać bez naruszania patentu. Właściwie wystarczy, że jeden człowiek dostanie na nie patent i nigdy nikomu go nie udostępni, a my będziemy mieć spokój z pay to win przez następny wiek.

21.02.2018 13:53
39.1
zanonimizowany1204223
22
Generał

Wierzysz, że jeden człowiek by tego nie udostępnił? Ja bym sprzedał prawa i żył jak król :) a skrzynki bym kupował za profity i biegał w różowych gaciach i seledynowej broni - a co... Kto bogatemu zabroni?

21.02.2018 15:49
39.2
boy3
47
Generał

Władza i pieniądze deprawują :)

Kolega wyżej, idealnie podsumował

21.02.2018 13:51
40
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1204223
22
Generał

Ja to widzę tak - jest masa hydraulików, każdy robi tę samą pracę, każdy zna te same schematy i korzysta z tych samych elementów. To jaka dany hydraulik cenę zarzuci za usługi, jakiej jakości materiałów użyje - jego sprawa. Konsument decyduje. Wygrywa zawsze na tyle tani (niekoniecznie najtańszy) by było dobrze i w miarę solidnie. Jeśli ktoś robi oryginalną mechanikę i ktoś inny to kopiuje to konsument decyduje co kupi. Bo patrząc na to prawo PUBG i Fortnite nie powinny istnieć. Ani jedna, ani druga gra nie są pierwsze w gatunku, ale to one osiągnęły sukces. Podobnie Overwatch. Ostatnio był materiał o klonach Diablo. Zbyt dużo biurokracji - źle.
Nie mówię, że Chiny mają dobry system, ale jeśli mogę dostać klon urządzenia, gry czy czegokolwiek za niższą cenę bez straty jakości - czemu nie? Przecież biorąc to prawo do telefonów to Xiaomi i początki firmy - kopie ajfona, kopie innych rozwiązań... To gracze decydują co kupić. A rynek ma się w miarę dobrze. Kolejne moby, MMO czy karcianki padają jak muchy. Zostają czasami produkcje wcale nie pierwsze ale te które gracze polubili. Wolę jednak mieć wybór wśród 20 klonów niż jedną "oryginalną" grę...

21.02.2018 14:01
40.1
frycek18
20
Pretorianin

Gry i w ogóle sztuka to taki biznes w którym jest taka konkurencja, że trudno by nie było wtórności i powtarzania. I nie uważam tego za coś złego. Ja uważam że prawo autorskie należy ograniczyć i to radykalnie, a nie je rozszerzać.

21.02.2018 15:46
40.2
Voltaxman
7
Legionista

Nie macie racji. Wymyśl jakąś innowację to zrozumiesz jak szybko ktoś cię z niej okradnie i ciekawe czy też będziecie mieli takie podejście.

21.02.2018 14:06
😃
41
odpowiedz
K@m@R
58
Pretorianin

Kolejny bubel prawny jak zawsze. Ale z drugiej strony może to w końcu zmusi twórców gier do większej kreatywności.

21.02.2018 17:56
👎
43
1
odpowiedz
Sir Xan
91
Legend

Nowe prawo może ukrócić klonowanie popularnych gier

Więcej szkód niż pożytku.

Gdyby takie prawo zostałby wprowadzony o 30 lat wcześniej... To będziemy usunąć Ori and the Blind Forest albo Hollow Knight, bo metroidvania jest od Metroid? widok Będziemy usunąć Half-Life, Wolfenstein i setki FPS, bo widok FPP i strzelanka jest od Doom? Będziemy usunąć Amnesia, Resident Evil i setki horrorów, bo straszenia i system kamery jest od Alone in the Dark, a FPP od Doom? I 1000 jeszcze przykładów...

Fuck logic. Niech idą do diabła z tym prawem!

post wyedytowany przez Sir Xan 2018-02-21 18:20:23
21.02.2018 21:05
44
odpowiedz
Kubski_PL
21
Chorąży

Najlepiej byłoby gdyby nie można było sobie zastrzegać prawa do mechaniki gier bo tak to zaraz się okaże że ktoś sobie zastrzeże wspinanie/skakanie/PORUSZANIE! i co? I branża się skończy..

21.02.2018 21:26
45
odpowiedz
2 odpowiedzi
divton
18
Legionista

Już tak nie panikujcie. Same patenty nie są wieczne oraz nie nieodwalone. Dodatkowo w każdym kraju trzeba patentować oddzielnie. Same patenty można zaskarżać i mogą one zostać zniesione.
Sam patent nie może być ogólny. Musi konkretnie wskazywać o co chodzi. No i musi to być coś nowego. Jakiekolwiek nieuściślenie może dać powód do jego zniesienia. Jeśli ktoś patentuje coś co ktoś inny już wymyślił to każdy może go zaskarżyć.
Urzędy patentowe popełniają błędy jak każdy i nie ma co podniecać się słynnymi wpadkami np. ten z H2O które zostały naprawione. I mimo lamentów jakoś ciągle żyjemy po staremu mimo ponad stu lat istnienia tych instytucji.

22.02.2018 09:41
45.1
Aurelius
71
Weteran

Z historii Hollywood:

"W pierwszej połowie pierwszej dekady dwudziestego wieku patenty na kilka kluczowych wynalazków umożliwiających kręcenie i projekcje filmów należały do utrzymywanej przez Thomasa Edisona firmy Motion Picture Patensts Company z siedzibą w New Jersey. Filmowcy często byli pozywani do sądu i zmuszani do zaprzestania produkcji filmów bez pozwolenia. Aby tego uniknąć, filmowcy zaczęli przenosić się na zachód, gdzie nie można było egzekwować patentów na wynalazki Edisona. Warunki pogodowe i łatwy dostęp do różnych plenerów był atutem Hollywood, co spowodowało, że Los Angeles stało się stolicą przemysłu filmowego."

I mimo lamentów jakoś ciągle żyjemy po staremu mimo ponad stu lat istnienia tych instytucji. hue hue

post wyedytowany przez Aurelius 2018-02-22 09:48:14
22.02.2018 17:44
45.2
boy3
47
Generał

No i teraz mamy wysyp blockbusterów które scenariuszowo są kupą jak batman vs superman czy transformersy

21.02.2018 21:48
46
1
odpowiedz
Baalnazzar
119
Generał

Ok. Może będzie to można obchodzić, szukać luk, ale to utrudnienie. Rozwój w sferze jakichkolwiek dzieł polega na mieszaniu tego, co wymyślili poprzednicy, usprawnianiu, urozmaicaniu. Nieczęsto ktoś wymyśla coś unikatowego. Pewnie, że tworząc coś unikatowego, chcę być za to doceniony, ale też nie chciałbym przez to blokować rozwoju. To samolubne i w ostateczności niezdrowe dla rozwoju branży, na której mi zależy. Zaostrzanie praw autorskich przypomina mi chętkę na patentowanie organizmów żywych. Nikt się na to nie godzi, bo to po prostu chore, i tak samo jest z prawami autorskimi dzieł jakimi są gry, zdjęcie, muzyka itd. Pójście za daleko to nic dobrego dla samej dziedziny. Dobrym przykładem jest Doom i Diablo wspomniane gdzieś wcześniej. Niechby powstało coś równie nowatorskiego. Kompletnie wpływającego na inny odbiór gry. I co. Mamy 1 producenta robiącego tego typu gry? Który nie zaspokoi potrzeby fanów tak szybko jak można, plus może się wypalić i nie wiedzieć co zrobić z tym dalej, lub zwyczajnie rozleniwić. A tymczasem na rozwój pomysł może mieć ktoś inny. Tak. Będą klony. Ale taki jest koszt rozwoju. Nie da się zrobić wszystkiego idealnie. To tak jak ze społeczeństwem. Nie jest idealne, ale czy dlatego mam wszystkim wszystkiego zakazywać, bo ja tak chcę? Po prostu, żeby coś się rozwijało, coś też trzeba stracić. Wszystko ma swój koszt. Ale rygor koszt będzie miał znacznie gorszy. A najważniejsze powinno być takie organizowanie każdej branży, żeby nie powodować stagnacji, i zachęcać producenta do wychodzenia z siebie żeby zrobić produkt jak najlepiej zamiast osiadać na laurach.

Wiadomość Nowe prawo może ukrócić klonowanie popularnych gier. Czy w efekcie ograniczy innowacje?