Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Kosmos

Gdzie są wszyscy?

1 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
2 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
3 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Załoga, która potrzebna jest do sterowania statkiem, rozpierzchła się po jego wnętrzu - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Załoga, która potrzebna jest do sterowania statkiem, rozpierzchła się po jego wnętrzu. Simon musi sprawić, by każdy z jej członków znalazł się mostku. Na początek rozejrzyj się po górnym pokładzie. Weź stojący na mostku (obok koła steru) złoty puchar . Po schodkach (na prawo od steru) zejdź na pokład. Za otwartą klapą przejścia do maszynowni leży małpi szkielet - weź z niego jedną kość . Przejdź w lewo i z podłogi podnieś parę gwoździ . Podejdź do masztu, przy którym Bagienny tradycyjnie miesza w garnku, i ze stojącej obok beczki zabierz puszkę wielorybiego tłuszczu oraz pijawki .

4 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Do złotego pucharu nabierz wody z wiadra obok, a z okręconej wokół masztu liny zerwij piracką flagę - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Do złotego pucharu nabierz wody z wiadra obok, a z okręconej wokół masztu liny zerwij piracką flagę . Spróbuj też podnieść kuchenną rękawicę Bagiennego. Wreszcie zagadnij niestrudzonego kucharza (dwukrotnie). Simon dowie się, że nie ma on zamiaru zaprzestać gotowania, dostanie też zgodę na zabranie rękawicy.

5 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Przejdź pod ścianę po prawej i weź leżący tam mop oraz porzucony kawałek dalej kombinezon płetwonurka - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Przejdź pod ścianę po prawej i weź leżący tam mop oraz porzucony kawałek dalej kombinezon płetwonurka . Zejdź do maszynowni (otwarte przejście po prawej).

6 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Zastaniesz tam śpiącego na stojąco, mocno zamroczonego Wilka - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Zastaniesz tam śpiącego na stojąco, mocno zamroczonego Wilka. Zabierz leżącą po prawej drewnianą klatkę . Przejdź w lewo i z usypanej tam sporej kupy węgla weź trochę węgla, a w zasadzie węglowego pyłu . Zawróć i wejdź do kapitańskiej kajuty (po prawej; za schodami na pokład).

7 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
8 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
9 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Tam z kolei usadowiła się za biurkiem samozwańcza kapitan (o, przepraszam - kapitanka - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Tam z kolei usadowiła się za biurkiem samozwańcza kapitan (o, przepraszam - kapitanka!) Czerwony Kapturek. Zabierz rzucony obok skrzyni gorset . Przejdź w stronę okna i weź stojącą tam metalową butelkę oraz leżącą obok kilt . Zdejmij też z karnisza dwa kółka od zasłon .

Wiem, gdzie wisi młot

10 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Przyjrzyj się wygiętej desce w podłodze, na prawo od łóżka - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Przyjrzyj się wygiętej desce w podłodze, na prawo od łóżka. Zajrzyj pod nią - to tajna skrytka Narrowa, w której leży gadający wojowniczy młot Zygfryd. Porozmawiaj z nim. Simon nie wątpi, że taki młot bardzo by mu się przydał, ale najpierw musi spełnić jego życzenie, czyli dostarczyć mu puchar pełen smoczej krwi.

11 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Z powodu chwilowego braku smoka na dawcę (a w zasadzie dawczynię) krwi Simon typuje Kapturka - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Z powodu chwilowego braku smoka na dawcę (a w zasadzie dawczynię) krwi Simon typuje Kapturka. Podejdź zatem do łóżka i połóż na nim zabrane z górnego pokładu pijawki. Następnie pogadaj z dziewczynką. Simon opuści kajutę, a Kapturek położy się spać. Jednak nieproszeni goście w pościeli nie pozwolą mu na wypoczynek. Kiedy po chwil Simon znów znajdzie się w kajucie, po rozmowie z dziewczynką podejdź do łóżka i zabierz z niego nasycone pijawki . Wodę z pucharu (jeśli napełniałeś go na górnym pokładzie) przelej do zabranej z okna kajuty metalowej butelki, a do pucharu wyciśnij krew z pijawek. Pełen "smoczej" krwi puchar daj Zygfrydowi. Otrzymasz trzy propozycje odciągnięcia Bagiennego od garnka. Wybierz jedną z nich (pozostałe opcje przestają być wówczas dostępne).

Droga urwisa

12 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Wyposażony w młot maszeruj na górny pokład - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Wyposażony w młot maszeruj na górny pokład. Pokaż Bagiennemu kość małpki, zabraną wcześniej ze stosu za klapą do maszynowni. Kiedy Bagienny będzie ją oglądał, szybciutko złap za stojące przy kotle wiadro i ugaś nim płomień pod kotłem. Niestety, okaże się, że uparty kucharz ma zapalniczkę, którą ponownie rozpali ogień. Zejdź do maszynowni i przy pomocy młota rozwal zapalniczkę Simona.

13 - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry
Wróć na górny pokład i weź z kąta kolejną kość małpki, którą wręcz Bagiennemu - Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 - Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? - poradnik do gry

Wróć na górny pokład i weź z kąta kolejną kość małpki, którą wręcz Bagiennemu. Kiedy ten będzie nią zajęty, podmień zapalniczki (zapalniczka Bagiennego leży na podłodze z prawej strony ogniska). Oczywiście zabierz jeszcze jedną kość małpki i daj ją stworkowi, po czym wykorzystaj jego nieuwagę, by wodą z wiadra ponownie zalać ognisko. Bagiennemu nie pozostanie nic innego, jak powrócić na mostek.