Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield: Bad Company 2 - poradnik do gry

Battlefield: Bad Company 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy | Podstawy Battlefield Bad Company 2 poradnik Battlefield: Bad Company 2

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Klasy

Szturmowiec

Podstawowa klasa żołnierza w grze, przeznaczona, jak sama nazwa wskazuje, do szturmowania wrogich pozycji. Nie do penetrowania wszystkich krzaków, nie do trzymania się za plecami innych klas, ale właśnie do szturmowania. W większości starć to jest to najważniejsza i przy tym bardzo niedoceniana przez część grających klasa. Może z powodu faktu, że punkty nie lecą w tym przypadku niczym manna z nieba? Poza atakowaniem wrogich pozycji szturmowiec dysponuje jeszcze jedną umiejętnością nie do przecenienia. Jest to możliwość rozrzucania skrzynek z amunicją. Zasada numer jeden: nigdy, ale to nigdy nie skąp innym amunicji!

Zestaw do walki na duży dystans:

- AN-94 lub M16A2

- Granat 40 mm

- Celownik optyczny x4

Zestaw do walki na mały dystans:

- F2000

- Granat 40 mm

- Celownik kolimatorowy

Mechanik

Po pierwsze wbij sobie do głowy, że nazwa klasy mechanik nie ma nic wspólnego z klasą komandosa. Mechanik znaczy po prostu mechanik i kropka. Twoim zadaniem jest nie tylko bezpośredni atak na pozycje wroga, co ułatwia niezwykła skuteczność pistoletów maszynowych w walce na krótki dystans, ale także, a może przede wszystkim wsparcie własnych pojazdów i niszczenie tych przeciwnika. Na mapach, na których przewagę wypracowuje się przede wszystkim dzięki pojazdom, nie wolno Ci zapomnieć, że Twoje umiejętności naprawcze mogą przyczynić się do zwycięstwa. Czołgi Twojej drużyny same sobie poradzą, o ile staniesz za nimi i będziesz starał się je naprawiać. Wykorzystuj miny przeciwpancerne rozkładając je w miejscach, przez które na pewno będzie przejeżdżał wrogi pojazd. Jeżeli to możliwe, staraj się je podkładać np. w cieniu, przez co kierowca ma szansę ich nie wypatrzyć. Dobrym pomysłem jest zaminowanie flag na większych mapach, bowiem często to właśnie czołgi je zajmują.

Zestaw do walki na duży dystans:

- AKS-74U Krinkov

- RPG-7

- Celownik optyczny x4

- Kieszenie na ładunki wybuchowe

- Szkolenie - pistolety maszynowe

Zestaw do walki na mały dystans:

- AKS-74U

- M2 Carl Gustaw

- Celownik kolimatorowy

- Kieszenie na ładunki wybuchowe

Medyk

Od samego początku klasa ta została wyposażona w broń o dużej sile ognia, co przyczyniło się do tego, że część graczy traktuje ją jako szturmowca. Owszem, lekki karabin maszynowy pozwala zdziałać cuda na polu bitwy, ale nie po to została ona stworzona. W Bad Company 2 medyk jest przede wszystkim żołnierzem wsparcia, który powinien w miarę możliwości podążać w drugiej linii ataku, tuż za szturmowcami. Zadanie medyka jest dwojakie: rozrzucać apteczki, aby kompani z drużyny mogli regenerować zdrowie i jeżeli to konieczne, do bólu korzystać z defibrylatora przywracając pozostałych graczy do życia. Dzięki temu błyskawicznie zaczniesz zyskiwać punkty doświadczenia. Martwy nikomu się nie przydasz, więc trzymaj się pięć kroków za innymi. A teraz bardzo ważna uwaga. Bez względu na to co jest napisane wyżej, nie staraj się przywracać do życia w trakcie masakry czynionej przez przeciwników. Postaw się w roli innego żołnierza, który kilka razy pod rząd jest reanimowany tylko po to, aby po sekundzie znowu zginąć. I tak w kółko. Czasem po prostu musisz pozwolić im odejść... Poza tym, pomyśl, że znajdując się daleko od punktu kontrolnego, który jest aktualnie zagrożony, żołnierz znajdzie się tam szybciej respawnując się na miejscu, niż dobiegając do niego. Medyk nieźle radzi sobie w starciu ze śmigłowcami, więc jeżeli ktoś lata Ci nad głową, pomóż pozostałym pozbyć się intruza. W przypadku spotkania z czołgiem uciekaj jednak gdzie pieprz rośnie, granaty to za mało żeby wysłać w cholerę kilka ton tego żelastwa.

Zestaw do walki na duży dystans:

- M60

- Szkolenie - ręczne karabiny maszynowe

Zestaw do walki na mały dystans:

- MG3

- Apteczka - ulepszone leczenie

Zwiadowca

Bardzo ważna klasa w grze, choć chyba niektórzy ten fakt biorą sobie za bardzo do serca, czego wynikiem są tabuny kolesi udających zielone dywaniki z liści. Pamiętaj, zadaniem zwiadowcy jest przede wszystkim zwiad, a nie jedynie strzelanie do kaczek ze snajperki. Trzymając się z tyłu masz lepszy ogląd na pole bitwy, widzisz co się dzieje, więc pomagaj innym w najlepszy możliwy sposób - wskazuj każdy dostrzeżony cel, aby pojawił się nad nim pomarańczowy znacznik. Znacznie w ten sposób ułatwiasz zadanie pozostałej części zespołu. Każdy ludek, każdy czołg, każdy quad, który pojawi się w zasięgu Twojego wzroku powinien zostać natychmiast oznaczony. Zwiadowca posiada pewien bardzo przydatny gadżet, którego nie wahaj się używać. Jest to atak moździerzowy, który nieźle potrafi poradzić sobie z mało mobilnym przeciwnikiem. W trybie Gorączka, przycupnij we właściwym miejscu z widokiem na przekaźnik i poczekaj aż Twoi kompani podłożą ładunek. Po kilku sekundach powinna zlecieć się w to miejsce wataha przeciwników, którą odpalony atak moździerzowy wyśle do wszystkich diabłów. Skuteczność moździerzy przeciwko czołgom jest dyskusyjna, aczkolwiek jeżeli pojazd nie porusza się, to powinno udać Ci się co najmniej go uszkodzić.

Zestaw do walki na duży dystans:

- Type 88 lub M24

- Ostrzał moździerzowy

- Ulepszony pas amunicyjny

Zestaw do walki na mały dystans:

- VSS Snaiperskaya Special

- Ładunek C4

- Ulepszony pas amunicyjny