Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3 "Carpiquet" (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Na południu (#5) grupa nr 2 stara się przebić przez niemiecką bazę do skrzyżowania Carpiquet (1. Tetrarch (2) porusza się drogą, skupiając najpierw swój ogień na niemieckim samochodzie zwiadowczym (3) patrolującym kompleks, a potem na stanowisku ckmu (4) przy drodze. Drużyny komandosów (5) możesz umieścić w jakichś okopach przy wejściu do bazy, niech ostrzeliwują się ze szkopską piechotą, przy okazji posyłając kilka rakiet w pojazd (3). Potem postaraj się dostać swoimi ludźmi do budynków na terenie bazy, zaś Tetrarch może pomóc komandosom otwierając ogień do Fryców w magazynach (6).

# 5 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 5
# 6 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 6

Po oczyszczeniu terenu twoi żołnierze znajdą w głębi bazy przy punkcie paliwowym porzucony moździerz (1) - zbierz tą broń (przyda się na dalszym etapie gry), zabezpiecz punkt (#6). Jednocześnie grupa nr 1 (drużyna komandosów i Tetrarch) posuwająca się wzdłuż równoległej drogi zabezpiecza punkt amunicyjny (2) przy skrzyżowaniu. Uważaj na ostrzał prowadzony ze stanowiska MG-42 (3), chowaj ludzi za workami z piaskiem przy punkcie ammo. Twój czołg musi również unikać ognia 88mm Flaka, którego pozycja znajduje się dalej na północ. Szybko podjedź tym czołgiem do niemieckiego ckmu (3) i wybij do nogi jego obsadę. Razem z drugim Tetrarchem (4) zajmijcie się niemieckim samochodem zwiadowczym (5) patrolującym teren garnizonu na wschodzie. Wykończ również ewentualnych Fryców przy workach z piaskiem (6) i przede wszystkim zabezpiecz Carpiquet (mapa--->2) , przejmując jedną z drużyn grupy nr 2 punkt strategiczny (7) na pobliskim skrzyżowaniu.

To sprawi, że na planszy pojawią się posiłki (1) - dwa lekkie czołgi Stuart (2) - wjeżdżając na nią drogą od południa (#7). Skieruj je, razem z Tetrarchami (3), w stronę niemieckiego garnizonu (4) znajdującego się przy wschodnim skraju planszy, po drodze wykańczając (granatami komandosów/amunicją rozpryskową Stuartów) niemiecką piechotę kryjącą się pomiędzy zbiornikami z paliwem (5). Podciągnij bliżej także zdobyczny moździerz (6) by móc z niego ostrzeliwać teren garnizonu (4). Możesz obsadzić ludźmi jeden z porzuconych ciężkich MG-42 i umieścić go, razem z drużynami komandosów, w dużym budynku (7), by również prowadzić ogień w kierunku garnizonu. Wyeliminuj Fryców chowających się pomiędzy kolejnymi zbiornikami (8).

# 7 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 7
# 8 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 8

By zniszczyć garnizon (mapa--->1) najlepiej chyba wjechać pojazdami (1) do środka, zamiast pchać się tam piechotą (#8). Wykończ obsadę niemieckiego ckmu (2) przed budynkiem garnizonu (3), potem wyeliminuj Szkopków w małym budynku obok (4). Intensywnie używaj przeciwko niemieckiej piechocie amunicji rozpryskowej Stuartów (5). Ostrzelaj także Niemiaszków z moździerza (6). Postaraj się by Adolfy nie obsadziły stanowiska 20mm armatki plot (7), a jeśli już tak się stanie, to spróbuj wykończyć obsadę działka, nie rozwalając w drobny mak jego samego. W kolejnym scenariuszu rozgrywanym na tej samej planszy może się ono bardzo przydać. Dlatego po walce postaraj się obsadzić tego Flaka własnymi ludźmi, przejmij również budynek garnizonu (3). Pozbieraj swoimi piechurami wszelką broń typu lekkie MG-42, panzerschrecki (8).

Po opanowaniu/zniszczeniu garnizonu na planszę wjadą (w tym samym miejscu co Stuarty) następne twoje uzupełnienia - wóz dowodzenia i wsparcia, drużyna zwykłej piechoty z oficerem. Wypadałoby je gdzieś rozstawić. Można to zrobić np. w okolicy punktu paliwowego (1), w pobliżu, na skrzyżowaniu dróg, jest również amunicyjny (2) (#9). Teren otoczony jest budynkami więc to dobra pozycja obronna (chociaż Niemcy nie powinni jej atakować) i na założenie bazy. Warto też sprowadzić na ziemię drugi szybowiec z komandosami (3) bo czeka cię kolejne zadanie - przygotowania linii frontu (mapa--->2) , a komandosi świetnie się do jego wykonania nadają. Dlatego, że na terenie, który przyjdzie ci zabezpieczyć znajduje się kilka stanowisk bardzo groźnych 88mm armat plot/ppanc Flak 36 i bunkrów. Komandosi uzbrojeni w granaty (do oczyszczania stanowisk armat) i ładunki wybuchowe (do niszczenia bunkrów) są wprost stworzeni do podobnych akcji, na zwykłą piechotę bym nie stawiał. Tak samo na czołgi, chyba, że chcesz "karmić" nimi niemieckie Flaki... Z tego powodu zostaw Tetrarchy i Stuarty (4) w pobliżu założonej bazy - nadają się albo do jej strzeżenia, albo ewentualnie do zabezpieczenia terenu, który niebawem zaczną odbijać komandosi. Tych ostatnich dorekrutuj sobie ilu jeszcze możesz: powinno ci starczyć zasobów na stworzenie plutonu (3-4 drużyny) sił specjalnych (5), świetnie uzbrojonych w zdobyczną broń - lekkie MG-42 i panzerschrecki (zbieraj ile znajdziesz). Jednostka ta będzie wspierana przez podążającego za jedną z drużyn nowoprzybyłego oficera (6), jak również sekcję zdobycznego moździerza 81mm (7), również bardzo pomocnego w rozbijaniu bunkrów i stanowisk armat polowych.

# 9 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 9
# 10 - Misja 3 Carpiquet (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 10

W czasie gdy zakładasz bazę i zbierasz siły do ataku możesz również wykonać zadanie "medalowe". Trzeba się spieszyć bo jeśli się za nie zabierzesz może ono zostać odhaczone jako "niewykonane" i medal przepadnie. Zadanie "medalowe" polega na zniszczeniu generatorów i zbiorników z paliwem (mapa--->M) : generatory znajdują się w lewym, górnym rogu planszy, a zbiorniki z paliwem przy prawej (wschodniej) krawędzi mapy. Kolejność wykonywania dowolna, zacznijmy od np. generatorów (#10). Wezwij szybowiec komandosów (1) jak proponuje gra, miejsce lądowania wyznacz tak, by szybowiec rozbił się pod lasem (2). Po chwili pojawi się przy nim drużyna twoich "specjalsów". Bezzwłocznie ruszaj nią w kierunku celu (czyli generatorów), najpierw jednak wymieniając uprzejmości z jedną drużyną niemiecką (która szybko powinna... zwiać) i kolejną (którą można łatwo załatwić granatem). Zanim podejdziesz pod generatory zbierz broń i amunicję leżące przy jakichś skrzyniach (3). Dopiero wówczas biegnij do generatorów by podłożyć pod nie, w miejscu sugerowanym przez grę (4), ładunek wybuchowy. Po drodze pewnie zaatakuje cię kilka drużyn Fryców (5), które przybiegną z pobliskich hangarów - ja szybko poszukałem osłony i wdałem się z nimi w strzelaninę, obrzuciłem granatami, eliminując zagrożenie i dopiero potem podłożyłem ładunek wybuchowy (4). Szybowiec zostanie zaatakowany przez innych Adolfów ale tym się nie przejmuj. Zanim zdetonujesz swoją bombę (4) klikając na niej, ukryj się w pobliskim budynku (6). Eksplozja równa się z wykonaniem połowy zadania "medalowego". Ta drużyna komandosów znika z pola bitwy, ujrzysz ją dopiero rano, w kolejnej misji (będzie do zrealizowania zadanie z nią związane).