Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 2: "Wzgórze 112" (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Na zachodzie przygotowujesz się cały czas do przeprawienia się na drugi brzeg rzeki (#7). Wóz wsparcia polowego (1) przestaw tutaj i wystaw obóz w przy punkcie paliwowym by zapewnić sobie zwiększone dostawy paliwa. Po co niby trzymać oba pojazdy (dowodzenia i wsparcia) w sektorach amunicyjnych, paliwo też jest przecież potrzebne. Jedną z drużyn piechoty podejdź ostrożnie do brzegu rzeki by rozpoznać gdzie dokładnie Fryce mają stanowiska dwóch 50mm armat ppanc (2 i 3). Saperami wybuduj stanowisko 25-funtowej haubicy (4) i zacznij z niej ostrzeliwać wykryte ppance. Każde wrogie działo będziesz musiał najprawdopodobniej ostrzelać najmniej po dwa razy, ponieważ zabitych Fryców z obsad armat po chwili przybiegną zastąpić kolejni. Dodatkowo możesz również walić w bunkier z kaemami (5) na lewo od mostu. Mógłbyś niby zamiast haubicy zorganizować sobie stanowisko 3-calowego moździerza ale ma on bardzo mały zasięg (sięgnie tylko armat i bunkra), podczas gdy haubica przyda się jeszcze później, do ostrzału miasteczka na drugim brzegu. Saperzy (6), dowodzeni przez jakiegoś twardego oficera (można rekrutować sobie kapitana dającego premię defensywną), niech biorą się za naprawianie kamiennego mostu (7). By przyspieszyć naprawianie można zrobić z tych saperów doświadczoną drużynę "naprawczą" poprzez kliknięcie na odpowiedniej ikonce w prawym dolnym rogu ekranu, przy menu rozkazów. Jeśli Pak 38 po drugiej stronie (2) nie został jeszcze rozbity, wycofuj się saperami do tyłu, by nie ponosić niepotrzebnych strat i wracaj po wykończeniu obsady wrogiej armaty ostrzałem swojej 25-funtówki. Twoje czołgi (8), Churchill i Stuarty, czekają cierpliwie na drodze dopóki saperzy nie naprawią przeprawy. Niby Churchill mógłby rozjechać żywopłot przy brzegu by saperzy mogli się dostać do drewnianego mostku (9) i również go naprawić, ale nie ma to większego sensu. W jednym z budynków po drugiej stronie, na wprost tego mostu, znajduje się bowiem stanowisko MG-42, a jego ogień przygwoździłby ci każdą drużynę, którą próbowałbyś wysłać na drugi brzeg. W budynkach (10) i na placu przy nich gromadź też już sobie drużyny piechoty (wyposażaj je w rkmy Bren lub granaty nasadkowe). Na placu możesz też postawić transporter z Brenem (11), który świetnie się nadaje do szybkiego przewożenia z miejsca na miejsce drużyny saperów. A być może czasami będziesz musiał przerwać naprawę mostu (7), by przetransportować saperów na wschód, w celu naprawienia obu stanowisk tworzących tam twoją linię obrony.

# 7 - Misja 2: Wzgórze 112 (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 7
# 8 - Misja 2: Wzgórze 112 (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 8

Kiedy obsady obu Paków 38 po drugiej stronie rzeki (lub przynajmniej tego bliżej mostu) zostały wybite do nogi, a sama przeprawa wreszcie naprawiona, nie zwlekaj dłużej i wypraw całą uzbieraną ekipę (czołgi i piechota) na drugi brzeg. Czas oczyścić z Adolfów miasteczko Baron-sur-Odon (mapa-(2) . Churchill będzie pewnie musiał wyburzyć do końca bunkier na lewo za mostem. Piechotą dowodzoną przez poruczników obsadź szybko budynki na drugim brzegu (1) (#8). Obsady obu Nebelwerferów (2) pośrodku miasteczka możesz wyciąć korzystając ze wsparcia swojej haubicy z drugiego brzegu. Churchill (3) z jego potężnym granatem moździerzowym (4) (który notabene nazywany był "latającym koszem na śmieci") również świetnie sobie poradzi z tym zadaniem. Dobrze byłoby nie zniszczyć tej niem. artylerii rakietowej bo przyda się ona później. Błyskawicznie wykończ obsadę kolejnego Paka (5) mającego stanowisko przy drodze, przy jednej z chałup obsadzonych twoją piechotą. Lekkie Stuarty (6) najpierw powinny koncentrować się na piechocie wroga biegającej po mieście, szczególnie na drużynie z panzerschreckiem (7). Używaj pocisków rozpryskowych by szybko uporać się z tym nieprzyjacielem. Następnie wykorzystaj swoje lekkie czołgi by rozprawić się z niem. samochodem pancernym (8), który wyjedzie z placu po lewej. Za twoimi "puszkami" powinni podążać saperzy (np. w transporterze z Brenem) i w miarę potrzeb naprawiać uszkodzone pojazdy (oczywiście wcześniej opuszczając swój wóz). Trzymaj za tymi saperami jakiegoś oficera, np. kapitana. Intensywnie wykorzystuj Churchilla, niszcz z jego pomocą budynki obsadzone przez Fryców. Przede wszystkim budynek sztabu (9), w którym może się też znajdować stanowisko MG-42 (tę chałupę możesz ewentualnie zabezpieczyć swoją piechotą ale tylko wtedy gdy nie ma w niej już MG-42). Zrównaj z ziemią również kolejne trzy budynki: kościół, w którym kryje się strzelec wyborowy (10), następny budynek z MG-42 (11) i jeszcze jeden, za placem po lewej. Kilka pocisków z haubicy także pomoże szybko obrócić wspomniane chałupy w ruiny, szczególnie niemiecką kwaterę główną, z której mogą wybiegać kolejne drużyny Szkopów. Za jednym z domów, przy skrzyżowaniu dróg (niedaleko niem. sztabu), znajdziesz kolejne stanowisko armaty ppanc (12) - rozwal je prędko Stuartami bądź Churchillem. Nie zawracaj sobie głowy obsadzaniem potem takich armat, nie będą ci potrzebne. Po walce zabezpiecz jednym z oficerów punkt amunicyjny znajdujący się w tym sektorze.

Gdy Baron-sur-Odon znajduje się już w twoich rękach dostaniesz posiłki - kilka (konkretnie trzy) czołgów Cromwell (1). Wjadą one na planszę drogą biegnącą od południa (#9) i pojadą na północ do zdobytego przed chwilą miasteczka Baron-sur-Odon (2). Możesz pogonić je klikając odpowiednią ikonę w ich menu rozkazów (3), dowódcom "puszek" każ zaś pojawić się we włazach czołgów (4). Ustaw tanki na obrzeżach miasta gdzieś pomiędzy zrujnowanymi budynkami, chwilowo nie będą miały nic do roboty. Zdobyte punkty dowodzenia (5) przeznacz na możliwość szybkiego okopywania pojazdów (6) i okop Cromwelle na ich pozycjach docelowych w mieście. Wóz wsparcia polowego (7) może zostać tutaj gdzie stał, przy drodze na której pojawiły się Cromwelle, by cały czas generować więcej paliwa z pobliskiego punktu paliwowego (8). Z kolei stojący pewnie cały czas w sektorze wyjściowym wóz dowodzenia powinien wyruszyć do Baron-sur-Odon by tam założyć obóz (mapa-(3) . Przy krawędzi ekranu wyskoczy ikona powiadamiająca cię, że dostałeś również wsparcie artyleryjskie zza mapy - ruchomy wał ogniowy (9). Na razie jednak z niego nie skorzystamy.

# 9 - Misja 2: Wzgórze 112 (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 9
# 10 - Misja 2: Wzgórze 112 (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 10

W międzyczasie część armii, która zdobyła Baron-sur-Odon, może wybrać się na wschód, w kierunku kolejnej osady - Tourmauville. Oczyszczenie Tourmauville z wroga (mapa-(M) , choć nie jest już konieczne, da ci medal. Do tej akcji powinny ci wystarczyć dwa lekkie Stuarty, ciężki Churchill i podążający za czołgami saperzy w transporterze (wraz z towarzyszącym oficerem - ten najprawdopodobniej będzie musiał zasuwać na piechotę (). Po drodze do celu zrób porządek przy dwóch punktach strategicznych znajdujących się pośrodku planszy (#10). W okolicy punktu znajdującego się bliżej drewnianego mostku (1) możesz natrafić na niedobitki Fryców - jakaś przetrzebiona drużyna, która kontratakowała przez most ale uciekła pogoniona ogniem Vickersa z drugiego brzegu. Skorzystaj z amunicji rozpryskowej swoich Stuartów (2). Saperami i oficerem (3) przejmij punkty strategiczne (4 i 5). Przy tym dalej wysuniętym na północ (5) można niby wybudować stanowisko kolejnego Vickersa (skierowane ku północy), ale nie jest to konieczne, bo Niemcy ze wzgórza 112 raczej nie będą próbowali odbić punktu. Churchill (6) może skasować stanowisko niemieckiej armaty ppanc za żywopłotem (7), o ile nie rozbiła go wcześniej twoja haubica. Fryce najprawdopodobniej będą próbowały uciec ze swoim działem do Tourmauville. Kiedy punkty strategiczne są twoje ruszaj dalej na wschód, do miasta.

W Tourmauville (#11) użyj amunicji rozpryskowej Stuartów przeciwko drużynom niemieckich piechurów, szczególnie tej dźwigającej panzerschrecka (1). W podobny sposób wykończ Niemców przy skrzyżowaniu dróg, w okolicy bunkra (2). Ten bunkier (2) jak i kolejny (3) zostaw Churchillowi, niech w nie porządnie przywali swoimi granatami (4), szybko zrównując z ziemią. Nie powinieneś napotkać tu bardziej zaciekłego oporu bowiem większość Fryców (w tym armata ppanc i jeden Nebelwerfer) najprawdopodobniej zwiała ku północy, na wzgórze112. Przeczesz miasteczko posuwając się w stronę niemieckiego sztabu (5) i punktu paliwowego przy lesie za nim. Niemiecką kwaterę główną możesz - w razie napotkania jednak jakiegoś oporu - znowu poczęstować granatem z Churchilla, podobnie postąp z innymi budynkami gdybyś zauważył w nich Hitlersynów. Nagrodą za oczyszczenie z wroga Tourmauville będzie wspomniany medal.

# 11 - Misja 2: Wzgórze 112 (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 11
# 12 - Misja 2: Wzgórze 112 (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 12

Gdy sprowadziłeś z sektora wyjściowego do Baron-sur-Odon na zachodzie swój wóz dowodzenia i założyłeś obóz w miejscu, które zasugerowała gra (na placu), będziesz już mógł wezwać wóz dowodzenia sił pancernych (klikając stosowne ikony w menu rozkazów pojazdu dowodzenia). Ten wóz sił pancernych można sobie wystawić w opanowanym przed momentem Tourmauville (#12) - po co trzymać dwa wozy (jeden tuż przy drugim) w Baron, skoro w Tourmauville jest dobry punkt paliwowy, który również wypadałoby zabezpieczyć. Z drugiej strony: na wzgórze 112 będziesz pchał się wzdłuż lewej (zachodniej) krawędzi planszy (lepsze podejście), czyli z Baron, i ewentualne nowo wyprodukowane czołgi miałyby stamtąd bliżej do celu... Ja w każdym bądź razie wystawiłem pojazd sił pancernych w Tourmauville, tuż przy punkcie paliwowym (1). Dla twoich dwóch lekkich Stuartów (2) bitwa się już skończyła, okop je więc w Tourmauville by chroniły wóz sił pancernych. Może się bowiem zdarzyć, iż drogą ze wschodu (3) lub może ze wzgórza 112 z północy (4) nadciągną jakieś Szwaby z zamiarem odbicia miasteczka. Saperami w transporterze (5) napraw jeszcze Stuarty a potem wyślij ich z powrotem do Baron-sur-Odon. Dowodzącymi nimi kapitan (6) może albo zostać tutaj, albo wrócić do Baron (na piechotę). Podobnie postąp z Churchillem, niech również wraca na zachód by wesprzeć szykujące się natarcie na wzgórze 112. Po opanowaniu obu miasteczek możesz już zlikwidować klawiszem Delete stanowiska obronne na drugim brzegu rzeki (ckmu Vickers, armaty plot Bofors, 25-funtowej haubicy). Nie będą ci już potrzebne a ich wyburzenie powinno dać ci zasoby na wyprodukowanie czołgu dowodzenia. Zrób to więc teraz i skieruj tenże czołg dowodzenia Cromwell (7) do Baron.