Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 "Best" (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Dokładnie w tym samym czasie dobrze jest uderzyć na wroga z drugiej strony (#13) - siłami, które wcześniej robiły porządek z "partyzantami" w lasach. Tuż przy moście (1) jest przejście (2), którym piechota (3), a nawet i czołg, może dostać się na tyły nieprzyjaciela i wrzucić po granacie zapalającym w stanowiska dwóch ckmów (4 i 5), a także armaty ppanc (6) strzegącej drogi. Włączając się do walki czołgiem musisz jednak uważać na nieprzyjacielskie tanki, które mogą pojawić się na moście (1) - Pz IV ze swoim krótkim działem nie nadaje się do walki z nimi więc w takiej sytuacji trzeba szybko dać nim nogę za jakąś osłonę, np. budynki z poprzedniego obrazka. Za to Marder stojący jeszcze na moście na południowym zachodzie świetnie sobie radzi z pancernym przeciwnikiem. I dlatego piorunem ściągnij go tutaj (razem z pionierami-saperami w transporterze), oczywiście dopiero po wykluczeniu z gry armaty ppanc (6). Ustaw go na drodze przed mostem (7), unieruchom na pozycji i pozwól wykańczać wrogie "puszki" pchające się na przeprawę w Best (1). Można postawić za nim jakiś oddziałek piechurów by go w razie potrzeby na bieżąco naprawiali. Marder III powinien sobie jednak doskonale radzić, na tyle dobrze, iż nie będzie konieczności marnowania grenadierów na obsadzanie zdobycznych armat ppanc. Jedną lub dwiema drużynami zabezpiecz punkty strategiczne: pobliski (8), jak i ten przy drodze bardziej na południowy zachód. Pora zacząć myśleć o wysadzeniu tego piekielnego mostu (1) w powietrze. Nie byłoby to trudne zadanie dla pionierów, którzy do tej pory siedzą bezczynnie w swoim transporterze, gdyby nie to, że: 1) na most, na którym mają założyć ładunki wybuchowe systematycznie pchają się wrogie "puszki" i 2) z drugiego brzegu rzeki grzeje rakietami zapalającymi (9) Sherman Calliope. Ów czołg uzbrojony w wyrzutnie rakiet to jednocześnie wóz dowodzenia, który należy zniszczyć (mapa(1) - jest to jedyne zadanie dodatkowe w tej misji.

# 13 - Misja 5 Best (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 13
# 14 - Misja 5 Best (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 14

By umożliwić pionierom wykonanie swojej pracy będziesz więc raczej zmuszony przeprawić się przez most na drugą stronę (#14). Zanim to zrobisz warto ostrzelać zdobyczną haubicą pozycje wroga na drugim brzegu. Po takim przygotowaniu artyleryjskim pchnij tam wszystko co masz, zostawiając sobie tylko sekcje ciężkich MG-42 i transporter, którym przyjechali pionierzy do osłaniania tych ostatnich gdy rozpoczną prace na moście. Oba Panzery IV (1) rzuć za mostem w prawo, by jak najszybciej wyjechały z celowników alianckich czołgów cały czas nadjeżdżających drogą biegnącą z północnego wschodu. Panzerami (1) posprzątaj to, czego nie wymiotła haubica - snajpera w owalnym budynku tuż za mostem po lewej, piechotę wroga (2), ckm (3) i moździerz. Drużyny grenadierów (4) poruszają się za czołgami, udzielając im wsparcia i opanowując, choć nie jest to konieczne, oczyszczone sektory (5). W ten sposób możesz przejechać się po całym brzegu rzeki robiąc małą czystkę w szeregach nieprzyjaciela. Dokładnie w tym samym czasie Marder i Flakpanzer (6) również powinny przeprawić się przez most. Marder powinien wręcz jechać jako pierwszy by błyskawicznie fajczyć tanki wroga próbujące zniszczyć ci Pz IV. Jednak za mostem skręcasz nimi w lewo, by rozprawić się w widniejącym w oddali Shermanem Calliope (7), czyli wspomnianym wozem dowodzenia.

Postąp zgodnie z zamierzeniami, niszcząc Marderem (1) Shermana Calliope (2) i realizując tym samym zadanie dodatkowe (#15) - Panzery IV by sobie z nim nie poradziły, wierz mi. Towarzyszący twojemu niszczycielowi czołgów Flakpanzer (3) w tej samej chwili ostrzeliwuje piechotę w budynku (4), która najpewniej szybko porzuci swoją pozycję uciekając. Dobrze jest w tym czasie mieć jakąś drużynę grenadierów (5) w owalnym budynku, w którym wcześniej chował się amerykański snajper, by przykuwała uwagę wrażych czołgów. Następnie Flakpanzer (3) może zająć się paleniem wszystkich słabo opancerzonych alianckich pojazdów (transportery, wozy dowodzenia) jakie pojawiać się będą na drodze (6). Po zniszczeniu Calliope powinien dołączyć do niego także Marder (1) - postaw go na skrzyżowaniu (7), obróć w kierunku wschodnim/północno-wschodnim (8), z którego nadjeżdża nieprzyjaciel i unieruchom (9) na pozycji by szybciej i celniej strzelał. Marder zajmie się wtedy tym trudniejszym do ugryzienia przeciwnikiem, czyli wszelkimi czołgami. Wówczas niezwłocznie przystępujemy pionierami do prac nad zaminowaniem mostu. Na marginesie: transporter z amunicją (10), ze swoimi samobieżnymi minami Goliat, jest w tym scenariuszu raczej nieprzydatny (o ile nie używamy transportera z moździerzem), a to z tego powodu, że tym razem Goliatami nie da się zniszczyć mostu w Best. Sprawdzałem, próbowałem takiej zagrywki - bez pożądanego rezultatu.

# 15 - Misja 5 Best (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 15
# 16 - Misja 5 Best (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 16

No cóż, brudną robotę będą musieli wykonać pionierzy (#16). Chociaż w tej sytuacji, gdy rakiety już im na głowy nie spadają, a alianckie puszki wiążemy walką na drugim brzegu rzeki, ta ich robota jest de facto jak spacerek. Wystarczy wybrać jedną z drużyn pionierów (1), kliknąć na ikonie (2) w jej menu rozkazów, a następnie na moście, gdzieś w okolicy zielonej strzałki (3) i... goście zabiorą się do pracy, podkładając swoje ładunki wybuchowe w kilku miejscach przeprawy. Osłona (4) jest właściwie zbyteczna, żaden wróg nie powinien na most wjechać.

Gdy ładunki zostały podłożone wycofaj pionierów (1), a z drugiego brzegu rzeki szybko ściągnij walczące tam oddziały - Marder (2) wraca jako ostatni. Ustaw go za przeprawą, obróć, unieruchom. Dla większej zabawy można jeszcze poczekać aż na przeprawę znowu wtoczy się jakiś wrogi czołg i... dopiero wtedy wysadzić most (3) w powietrze, klikając na detonatorze z czerwonym podpisem "wysadź mnie!" (4).

# 17 - Misja 5 Best (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 17
# 18 - Misja 5 Best (3) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 18

Voila, zadanie zniszczenia przeprawy w Best (mapa(3) zostało wykonane (#18). Fajna to była misja, chyba rozegram ją sobie drugi raz... Jeśli będzie czas...