Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 7 "Powrót do Valkenswaard" (1) | Operacja Market Garden | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Misja 7 "Powrót do Valkenswaard"

Główne zadania - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (1) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry

Główne zadania:

(1) Zniszcz 3 brytyjskie jednostki dowodzenia

"Medalowe" zadania:

Zniszcz 10 ciężarówek zaopatrzeniowych

W misji tej stawiałbym na czołgi i broń ppanc dla oddziałów piechoty bo przyjdzie walczyć z dużą liczbą alianckich "puszek". Czyli z ulepszeń w bazie wybieramy stopniowo i w miarę możliwości: "granaty przeciwczołgowe" w Logistik Komapnie (ale tylko gdy masz zamiar używać drużyn szturmowych i łowców czołgów zamiast zwykłych grenadierów), "ulepszenie Kampfgruppe Kompanie" (m.in. odblokowuje panzerschrecki dla grenadierów), "ulepszenie dowództwa wsparcia" w dowództwie wsparcia Panzerów i "ulepszenie Jager Kommand" w Panzer-Jager Kommand (powala produkować niszczyciele czołgów Marder III, także bardzo przydatne). Gdy nabędziemy trzy ostatnie ulepszenia w sztabie pojawi się także możliwość aktywowania grupy Panter - jeśli to zrobimy do dyspozycji będziemy mieć dwa wozy tego typu. A warto je by były pod komendą. Jeśli chodzi o taktykę to wybrałem taktykę niszczycieli czołgów, ze względu na to, iż udostępniała trzy opcje, mogące przechylić w bitwach pancernych szalę na naszą korzyść: lepszego wykrywania czołgów npla (co się przydaje bo misja rozgrywa się w warunkach nocnych czyli ograniczonej widoczności), amunicja ppanc o lepszych właściwościach penetrujących i dwa razy więcej panzerschrecków i granatów ppanc w drużynach piechoty. Kolejne dwa bonusy z tej taktyki są dostępne od początku gry - mamy możliwość (gdy tylko posiadamy odpowiednią ilość zasobów) wezwać sobie niszczyciel czołgów Hetzer (1) i Jagdpanther (2); drugi z tych wozów już znajduje się na planszy. Jakie jeszcze jednostki przydają się w grze? Kettenkrad do zabezpieczania zdobytych sektorów, transporter z moździerzem z amunicją zapalającą (przydać się może w zasadzie tylko na początku, do zrobienia porządku z okopanymi w jednym miejscu Brytolami) i Bergetiger - pojazd inżynieryjny pozwalający przywracać na chód zniszczone czołgi (a przynajmniej w jednym miejscu planszy znajduje się wrak Pantery, którą można w ten sposób reanimować - na swojej mapce zaznaczyłem tę lokację białym kwadratem). Jedynym zadaniem głównym w tym scenariuszu jest zniszczyć brytyjskie jednostki dowodzenia (mapa(1) . To trzy ciężarówki więc czasami, szczególnie gdy je zaatakować, lubią uciekać, zmieniając miejsce postoju. Najlepiej więc nie pozwolić im prysnąć, atakując pojedynczy wóz wroga zdecydowanie i kilkoma własnymi "puszkami" jednocześnie - raz: by nie dać mu szans, dwa: jak łatwo się domyślić angielskie jednostki dowodzenia mają obstawę. Jednak przy pierwszej takiej ciężarówce (na północ od naszych pozycji startowych) nie jest ona zbyt silna i w zasadzie można tam nieprzyjaciela zaatakować wręcz z marszu (#1). Najlepiej trzymać się jak najbliżej prawej krawędzi planszy bo na lewo (zachód) od drogi znajduje się stanowisko brytyjskiej 17-funtowej armaty ppanc i lepiej jej nie wchodzić w celownik, tym bardziej bokiem. Dwa Pz IV z krótkimi lufami (3) poradzą sobie ze słabą ochroną wozu dowodzenia (4), czyli jakimiś transporterami z Brenem i lekkimi czołgami Stuart. Obstawa, podobnie jak "obiekt", którego ma ona chronić, lubi dawać nogę, gdy nie widzi szans na wygranie potyczki - i tyczy się to zarówno piechoty, jak i pojazdów. Oczywiście dobrze jest wesprzeć atak naszych czołgów Jagdpantherem (5) - szybciej załatwimy sprawę. Zdobywane doświadczenie (6) początkowo zamieniałem sobie na premie do ataku. Punkty-serca sektorów (7) zabezpieczałem Kettenkradem, piechota zwykle w tym czasie naprawiała uszkodzone w walce tanki.

#1 - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (1) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
#1
# 2 - Misja 7 Powrót do Valkenswaard (1) | Operacja Market Garden | Kompania Braci - Kompania Braci: Na linii frontu - poradnik do gry
# 2

Wspomniane stanowisko brytyjskiej 17-funtowej armaty ppanc (1), jak i 3-calowego moździerza (2) można zniszczyć Jagdpantherem (3), zaraz po rozprawieniu się z pierwszym wozem dowodzenia (#2). Z piechotą w okopach (4) Jagdpanther raczej kiepsko będzie sobie radzić (i vice versa ;-), dlatego właśnie teraz (i w zasadzie tylko teraz) przydaje się transporter z moździerzem mogącym miotać granaty zapalające. Ale szkoda go produkować tylko do tej jednej akcji (innych okopanych Anglików na tej planszy nie widziałem) więc okopami (4) mogą na dobrą sprawę zająć się oba Panzery IV. Trochę to jednak potrwa zanim wykurzą Angoli z transzei, więc można przyspieszyć proces "wyganiania" unieruchamiając obie "puszki" przed okopami - by szybciej do niego strzelały.