Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry

Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Nowości w dodatku The Titans | Age of Mythology The Titans poradnik Age of Mythology: The Titans

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

Nowa nacja dostępna dla graczy - Atlanci (The Atlanteans) dysponujący własnymi bogami, mocami i jednostkami.

Nowa kampania i scenariusze.

Nowe technologie dla trzech nacji z podstawowej wersji gry.

Poprawione i zbalansowane statystyki jednostek.

Większa i bardziej szczegółowa minimapa - można z niej korzystać przy pomocy klawisza TAB w ciągu gry.

Po osiągnięciu nowej epoki, w pobliżu świątyni pojawiają się za darmo nowe jednostki (typ jednostek uzależniony jest od rodzaju wybranego bóstwa).

Zróżnicowanie charakteru gry prowadzonej przez komputerowego przeciwnika w trybie Random Map. Modele gry są następujące:

Standard - domyślny i zbalansowany tryb, w którym przeciwnik koncentruje się na rozbudowie i wejściu w Heroic Age. Atakuje dość rzadko posługując się małymi grupami. Bardzo rzadko buduje mury, ale rozbudowuje wieże.

Random - losowo wybiera model gry przeciwnika.

Attacker - rozpoczyna ofensywę już w Classical Age i utrzymuje wysoką częstotliwość ataków. Wyższy priorytet ma sfera militarna z naciskiem na szybką produkcję dużej liczby słabszych jednostek. Z reguły nie buduje struktur obronnych (wieże, mury).

Conqueror - model gry podobny do poprzedniego, tyle że główny atak przeprowadza w Heroic Age przy użyciu wielkiej i silnej armii.

Builder - koncentruje się na sferze ekonomicznej, w trakcie Classical Age nie buduje żadnych struktur obronnych i tworzy małą armię potrzebną jedynie do elementarnej obrony. W Heroic Age ma bardzo dobrze rozwiniętą ekonomię i dopiero rozpoczyna budowanie armii, przez co przez dużą część gry jest bardzo narażony na szybkie ataki.

Protector - skupia się na ochronie swego terytorium poprzez rozbudowę struktur obronnych (mury, wieże) na bardzo dużym obszarze mapy. Tworzy silną armię, ale nie atakuje do Heroic Age rozbudowując fortyfikacje i ekonomię. Najsłabszy w początkowej fazie gry.

Defender - kładzie nacisk na obronę najbliższych terenów (mały obszar mapy) mocno je fortyfikując. W międzyczasie atakuje małymi oddziałami. Najpóźniej ze wszystkich wchodzi w Heroic Age, ale jest najlepiej przygotowany do walki. Najsłabszy w początkowej fazie gry.

Tytani

Wprowadzenie tej super jednostki pociągnęło za sobą konieczność odpowiedniego zbalansowania trybu gry, dlatego jest ona dostępna dopiero pod koniec rozgrywki. Gracz ma możliwość stworzenia tytana w ostatniej epoce (Mythic Age) dość wysokim nakładem kosztów, ponieważ wcześniej należy mieć odpowiednio rozwiniętą gospodarkę i możliwość ochrony robotników przed przeciwnikiem, który będzie starał się nie dopuścić do pojawienia się tytana.

Wprowadzenie tytana do gry, niezależnie od nacji, wymaga następujących elementów:

  1. Osiagnięcie okresu mitycznego (Mythic Age).
  2. W opcjach swego Town Center należy wybrać technologię Secret of the Titans (koszt: 800 meat, 800 wood, 800 gold, 50 favor). Gdy technologia będzie już opracowana, otrzymasz boską moc umożliwiającą postawienie fundamentów Bramy Tytanów (Titan Gate).
  3. Ustaw Titan Gate w bezpiecznej lokalizacji, gdyż pojawi się na mapie przeciwnika. Możesz być pewny szybkiej reakcji z jego strony, dlatego należy odpowiednią ochronę przygtować wcześniej (mury, wieże, straż).
  4. Budowa Titan Gate wymaga pracy wielu robotników, im większa ich ilość tym szybciej praca zostanie zakończona. Egipcjanie mogą przyspieszyć budowę dzięki faraonowi i kapłanom Ra.
  5. Gdy budowa będzie ukończona, pojawi się tytan gotowy do walki.

Nowe technologie dla trzech nacji z podstawowej wersji gry

Beast Slayer - Poradnik do gry - Nowości w dodatku The Titans | Age of Mythology The Titans - Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry

Beast Slayer

Nacja: Greeks

Epoka: Mythic

Koszt: 250 food, 300 gold, 15 favor

Efekt: Jednostki wyjątkowe (unique) otrzymują +50% do ataku podczas walki przeciwko jednostkom mitycznym (myth).

Podobnie jak w podstawowej wersji AoM, tak i tu Grecy mogą posiadać maksymalnie czterech herosów podczas bitwy, jednak dzięki tej technologii stają się znacznie sprawniejsi w walce.

Axe of Muspell - Poradnik do gry - Nowości w dodatku The Titans | Age of Mythology The Titans - Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry

Axe of Muspell

Nacja: Norse

Epoka: Heroic

Koszt: 100 wood, 250 gold, 10 favor

Efekt: Miotacze toporów (Throwing Axemen) otrzymują +200% do ataku przeciwko jednostkom latającym.

W podstawowej wersji nacja ta była źle zbalansowana przeciwko jednostkom latającym wroga, przez co jedyna "masowa" jednostka dystansowa (Throwing Axemen) miała duże problemy podczas walki. Axe of Muspell naprawia to niedociągnięcie.

Hand of Pharaoh - Poradnik do gry - Nowości w dodatku The Titans | Age of Mythology The Titans - Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry

Hand of Pharaoh

Nacja: Egyptians

Epoka: Archaic

Koszt: 75 gold

Efekt: Kapłani (Priests) mogą przenosić relikty i otrzymują bonus +2 do zasięgu swego działania.

Wcześniej jedyną egipską jednostką mogącą przenosić relikty był faraon (Pharaoh), teraz kapłani mogą być wysyłani wgłab mapy w ich poszukiwaniu.

Heroic Fleet - Poradnik do gry - Nowości w dodatku The Titans | Age of Mythology The Titans - Age of Mythology: The Titans - poradnik do gry

Heroic Fleet

Nacja: wszyscy

Epoka: Classical

Koszt: 200 wood, 200 wood, 15 favor

Efekt: Statki otrzymują bonus +50% do ataku przeciwko mitycznym jednostkom.

Kolejna poprawa, dzięki której zwykłe jednostki morskie mają teraz szansę przeciwko mitycznym.