Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlestations: Midway - poradnik do gry

Battlestations: Midway - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Garść porad cz.2 | Battlestations Midway poradnik Battlestations: Midway

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

By zatopić niszczyciel lub statek transportowy trzeba dwóch torped, krążownik powinien pójść na dno po trzech/czterech, zaś pozostałe, większe pływające "żelazka" (pancerniki, lotniskowce) mogą przejawiać zapotrzebowanie nawet na sześć takich śmiercionośnych cygar. Uwaga ta tyczy się zarówno torped odpalanych przez okręty podwodne, jak i niszczyciele, czy zrzucanych przez samoloty torpedowe. Do strzału staramy się podejść jak najbliżej do wroga, nie dając mu szansy na uniknięcie posłanych w jego kierunku podwodnych cygar. Ach, i jeszcze jedno - staramy się by poszczególne nasze ataki torpedowe (przede wszystkim te z użyciem samolotów) były wykonane w krótkim okresie czasu. Inaczej po zainkasowaniu kilku torped, które jednak nie zatopiły celu wróg naprawi uszkodzenia/załata większość przecieków i cała zabawa zacznie się od nowa.

Trzy, prawie jednoczesne trafienia torpedami - oj, sporo łatania będą mieli. - Garść porad cz.2 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Trzy, prawie jednoczesne trafienia torpedami - oj, sporo łatania będą mieli.

Salwą torped staramy się pokryć całą sylwetkę celu - jedno cygaro odpalamy w dziób, drugie w rufę, pozostałe w śródokręcie. W ten sposób jeżeli wróg wykona nawet jakieś uniki (np. da całą wstecz) powinien oberwać przynajmniej jedną lub kilkoma torpedami. Porada ta dotyczy głównie ataku wykonywanego przez łódź podwodną. Z kolei gdy mamy pod swoją komendą kilka niszczycieli, również uzbrojonych w torpedy, dobrze jest zaraz na początku gry wydać im rozkaz (poprzez menu uruchamiane Altem) używania ich w/g własnego uznania (widzimisię). Potem, w ferworze walki łatwo o tym zapomnieć albo własnoręczne odpalanie torped z każdego z tych niszczycieli nastręcza trudności, powoduje, że się gubimy w grze.

Wystrzelone torpedy (ich tory) widać na mapie (klawisz Tab) w maksymalnym jej zbliżeniu. Tych posłanych przez wroga w naszym kierunku staramy się uniknąć zmieniając kurs, przyspieszając lub zwalniając, a nawet całkowicie stając w miejscu. Jeśli nie ma szans na zrobienie uniku robimy gwałtowny zwrot na zbliżające się śmiercionośne cygara, dziobem do nich - a nóż-widelec zamiast całą salwą oberwiemy tylko dwiema. A dziobem dlatego bo zwykle nic w nim nie ma (i w mordę, przepraszam - w dziób można oberwać), podczas gdy pod rufą kryje się śruba, a w samej rufie maszynownia/sterownia - newralgiczne dla manewrowości okrętu.

Ufff, było blisko... - Garść porad cz.2 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Ufff, było blisko...
Kawał pustego oceanu dookoła a tu tłok jak w autobusie miejskim w godzinach szczytu. - Garść porad cz.2 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Kawał pustego oceanu dookoła a tu tłok jak w autobusie miejskim w godzinach szczytu.

Kiedy dysponujemy kilkoma okrętami jeden z nich jest zwykle ważniejszy od innych, np. często jest to lotniskowiec. Przeciwnik, znając jego wartość, stara się go zatopić między innymi torpedami. Dobrze jest więc chronić takie pływające lotnisko (czy inne ważne "żelazko") ustawiając pozostałe swoje okręty wojenne idące z nim w formacji/szyku dosyć ciasno i tak, by swoimi kadłubami niejako "ekranowały" (zasłaniały) burty ważniaka od strony, z której nadlatują samoloty torpedowe wroga. Lepiej stracić od torpedy jakiegoś marnego niszczyciela niż lotniskowiec... Uszykowanie zmieniasz wybierając z menu rozkazów (uruchomianego Altem) "Formację", a potem przeciągając LPM na mapce, która się pojawi kółka miejsc docelowych dla okrętów.

Poza tym samoloty torpedowe nieprzyjaciela podchodząc do swojego celu będą najpierw musiały się przebić przez ścianę ognia plot. naszych ekranujących go okrętów wojennych.

Z kolei gdy toczymy walkę artyleryjską kilkoma swoimi jednostkami pływającymi należy je ustawić w szeregu, jedną za drugą, by wszystkie mogły ostrzeliwać cel, nie przeszkadzając sobie wzajemnie - siła ognia jest wówczas potężna. No i oczywiście staramy się aby nasza łajba (i pozostałe) cały czas była zwrócona burtą do przeciwnika coby wszystkie wieże działowe mogły prowadzić ogień.

Ogień z dział pokładowych naszego okrętu staramy się otwierać już z maksymalnego możliwego dystansu, patrząc na cel przez lornetkę i przybliżając widok ŚPM (środkowym przyciskiem/trzecim przyciskiem/kółkiem myszki). Największym zasięgiem i najpotężniejszymi działami dysponują pancerniki, średnim - krążowniki, a najmniejszy zasięg i najsłabszą artylerię mają niszczyciele. Staramy się mierzyć (odkładając "na oko" poprawkę na ruch celu) w magazyny amunicji (ich eksplozje potrafią w mgnieniu oka zatopić wrogie "żelazko"), znajdujące się zwykle pod wieżami działowymi, choć ewentualne trafienie w nie to w tej grze raczej kwestia przypadku i szczęścia.

Celna salwa w magazyn amunicji i pojedynek jest rozstrzygnięty. - Garść porad cz.2 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Celna salwa w magazyn amunicji i pojedynek jest rozstrzygnięty.

Kropki widniejące pod celownikiem - zielone /żółte/czerwone /fioletowe - oznaczają odpowiednio: wieża działowa widzi cel/ten znajduje się w zasięgu ognia/można do niego strzelać (zielona ), trwa ładowanie działa lub jego obracanie w kierunku celu (żółta), wieża nie może strzelać ze względu na brak zasięgu lub widoczności celu albo jej uszkodzenie (czerwona ). Z kolei fioletowa kropka występuje chyba tylko w przypadku okrętów podwodnych i oznacza, że do danej wyrzutni torpedowej nie ma już cygar (nowych niestety nie można załadować w bazie/stoczni).

Bombowce atakują cel podchodząc do niego w osi wzdłużnej, samoloty torpedowe zaś z boku (z burty). - Garść porad cz.2 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Bombowce atakują cel podchodząc do niego w osi wzdłużnej, samoloty torpedowe zaś z boku (z burty).

Zanim zaatakujemy wrogie okręty swoimi bombowcami (obojętnie czy tymi zrzucającymi bomby z lotu poziomego czy nurkowcami) lub samolotami torpedowymi, wyznaczmy im odpowiednie trasy podejścia bo gra za nas tego nie zrobi. Szczególnie tyczy się ta porada samolotów torpedowych, które - jeśli się o nie wcześniej nie zatroszczyć - lubią zaatakować wroga pod jakimś głupim kątem (np. od dziobu), a wówczas chybiają torpedami bo cel jest mały/wąski. Tak więc bombowce powinny podejść do celu w jego osi wzdłużnej, zaś samoloty torpedowe - z burty. Gdy nasze maszyny znajdą się już na odpowiednim kursie dopiero wtedy można im wskazać konkretne cele i ewentualnie samemu poprowadzić atak.

Bombowce nurkujące i ich bomby w/g mnie niespecjalnie się przydają (preferowałem samoloty torpedowe) oprócz dwóch sytuacji - bombardowania pokładów startowych lotniskowców i oczywiście jego instalacji lądowych. Do tego pierwszego zadania jeszcze lepiej jest przydzielić zwykłe bombowce zrzucające swój śmiercionośny ładunek z lotu poziomego (ang. level bombers), np. Latające Fortece B-17 czy B-25 Mitchell. Jeśli jednak uparłeś się atakować nurkowcami najpierw lepiej zobacz jak się prawidłowo zrzuca bomby z nurkowania - podejrzyj jak robi to (automatycznie) komputer, gdy wskaże mu się cel (nie ruszaj myszki podczas podglądania, chyba, że z wciśniętym Ctrl): samolot zmniejsza prędkość, przewraca się na grzbiet i nurkuje.

Japończycy tam na dole pewnie długo będą pamiętać ten stalowy deszcz, który na nich dzisiaj spadł. - Garść porad cz.2 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Japończycy tam na dole pewnie długo będą pamiętać ten stalowy deszcz, który na nich dzisiaj spadł.