Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlestations: Midway - poradnik do gry

Battlestations: Midway - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Garść porad cz.1 | Battlestations Midway poradnik Battlestations: Midway

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Na początek kilka porad, z których część wyda wam się pewnie trywialna i oczywista ale łatwo w trakcie zabawy tą - jakby nie było - bardzo dynamiczną i niełatwą grą zapomnieć nawet o tak prostych rzeczach, których owe porady dotyczą.

Akademia Marynarki Wojennej ukończona, ale prymusem to chyba nie byłem ;-)... - Poradnik do gry - Garść porad cz.1 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Akademia Marynarki Wojennej ukończona, ale prymusem to chyba nie byłem ;-)...

Zanim zabierzesz się do właściwej rozgrywki przejdź cały, lekko przydługi i nudny samouczek (Naval Academy) - pozwoli ci on przyzwyczaić się do dosyć nietypowego sterowania, a przede wszystkim opanować w stopniu niezbędnym dowodzenie podległymi jednostkami.

W grze znajdziemy również encyklopedię uzbrojenia - jej lektura (poza tym, że jest ciekawa) również może się bardzo przydać i dostarczyć sporo cennych informacji o jednostkach przeciwnika.

Co też my tu mamy - pancernik Yamato? Phiii... - Poradnik do gry - Garść porad cz.1 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Co też my tu mamy - pancernik Yamato? Phiii...

A teraz już konkretniej.

Gdy dowodzisz okrętem podwodnym największe zagrożenie dla twojej łajby stanowią niszczyciele i kutry torpedowe wyposażone w sonar potrafiący namierzyć twoją łódź w głębinach i uzbrojone w bomby głębinowe. A nawet jeśli kutry nie mają sonarów to - wszystko na to wskazuje - ich załogi posiadają jakiś szósty zmysł wykrywania zanurzonych OP. Przeciwników tych (i ich bomb) można niby unikać schodząc na maksymalną głębokość ale raz, że ciśnienie wody powoli ale nieubłaganie zgniata wówczas kadłub twojego kruchego okrętu, a dwa - to rozwiązanie tymczasowe, połowiczne. Lepiej jest więc podjąć walkę. I jest jeden, bardzo skuteczny sposób na jej wygranie. Mianowicie, płynąc na głębokości peryskopowej, pozwalamy by wrogi niszczyciel namierzył nas swoim sonarem. Gdy zbliży się już dosyć blisko (powiedzmy na odległość dwóch-trzech jego długości) stopujemy silniki. Nasza prędkość spada do zera, przestajemy hałasować śrubą i niszczyciel traci kontakt dźwiękowy - odbija wówczas lekko, przecinając nasz kurs przed dziobem albo za rufą. Jeśli nie chce z jakichś sobie tylko znanych powodów przeciąć tego kursu to również jest na to rada - znowu uruchamiany na moment silnik i po kilku sekundach ponownie go wyłączamy.

No i co, cwaniaczku, dałeś się zrobić w konia. Było mnie obrzucać bombami głębinowymi!? - Poradnik do gry - Garść porad cz.1 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
No i co, cwaniaczku, dałeś się zrobić w konia. Było mnie obrzucać bombami głębinowymi!?

Niszczyciel nieprzyjaciela musi połknąć haczyk (czyt. ponownie złapać z nami na moment kontakt), zrobić zwrot i w końcu przeciąć kurs naszej łodzi podwodnej. A wtedy wystarczy już tylko odłożyć odpowiednią poprawkę "pi razy drzwi" i rozpruć mu burtę dwiema torpedami (wystrzelonymi z wyrzutni dziobowych bądź rufowych - zależnie od sytuacji). Wróg nie może jednak przepływać zbyt blisko naszego OP bo torpedy, nawet jeśli były dobrze wymierzone, przejdą pod nim. Bardzo skuteczna taktyka, którą producent powinien chyba trochę ograniczyć jakimś patchem...

Okręt podwodny ma to do siebie, że często musi się wynurzyć by załoga mogła zaczerpnąć świeżego powietrza. Jednak wynurzenie gdy w pobliżu czai się nieprzyjaciel jest z oczywistych względów niebezpieczne. Są więc trzy sposoby by zminimalizować ryzyko, że to będzie ostatni haust powietrza dla dzielnych podwodniaków. Pierwszy - wypływamy na powierzchnię oddaliwszy się wcześniej od nieprzyjaciela, staramy się pozostawać zwróceni do niego rufą by stanowić jak najmniejszy cel do trafienia, ewentualnie ostro manewrujemy, wykonując gwałtowne zwroty by uniknąć pocisków. A jeszcze lepiej jest oddalić się, zrobić zwrot o 180 stopni i wynurzyć się dziobem do wroga by nasze działo pokładowe mogło strzelać - no ale taki manewr trzeba sobie już odpowiednio wcześniej zaplanować... Czerpiemy maksimum powietrza i schodzimy pod wodę.

Drugi sposób - wynurzamy się przy burcie jakiegoś statku "cywilnego" wroga (tankowca, transportowca, itp. - o ile takie są w pobliżu), zasłaniając się nim od wrogiego okrętu wojennego. Wprawdzie te statki też czasami dysponują jakimś lichym uzbrojeniem ale można takie kiepskie działko szybko zneutralizować własnym. Poza tym nieprzyjaciel nie liczy się ze swoimi i strzela nawet do naszej "zasłony", ułatwiając nam zadanie. Trzeci sposób (w/g mnie najlepszy): wypływamy dosłownie na sekundę, tak by tylko kiosk okrętu wyszedł ponad lustro wody i zaraz dajemy nurka z powrotem. Operację powtarzamy aż do złapania maks. ilości powietrza. Oczywiście wróg będzie strzelał, gdy nas zobaczy na wodzie, ale przez tak krótką chwilę nie powinien się zdążyć wstrzelać.

Załoga, przygotować się do abordażu! - Poradnik do gry - Garść porad cz.1 | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry
Załoga, przygotować się do abordażu!