Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlestations: Midway - poradnik do gry

Battlestations: Midway - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway poradnik Battlestations: Midway

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

W końcu uda ci się odeprzeć ten pierwszy japoński nalot. Po chwili jednak pojawi się ów oczekiwany konwój statków transportowych nieprzyjaciela, zmierzający do wyspy z kierunku południowo-zachodniego. To kilka transportowców w eskorcie dwóch niszczycieli. Twoim kolejnym zadaniem jest teraz wszystkie je zatopić - przede wszystkim transportowce (2) . [#5] Jeśli postąpiłeś zgodnie z moimi instrukcjami, amerykańskie kutry torpedowe Elco już czekają by godnie powitać "przyjezdnych". Staraj się najpierw zatopić oba niszczyciele z osłony japońskiego konwoju, podchodząc jak najbliżej się da i posyłając każdemu z nich po dwie torpedy. Zadanie może okazać się niełatwe ze względu na zmasowany ostrzał broniących się okrętów. Resztę torped odpal w burty transportowców (dwie również wystarczą by zatopić pojedynczy statek tego typu). [#6]

[5] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[5]

[6] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[6]

Gdyby jednak kutrom nie udało się wykonać zadania, statki nieprzyjaciela możesz nawet zaatakować myśliwcami "Wildcat", uzbrojonymi dodatkowo w bomby - bomb użyj przeciwko niszczycielom bo na transportowce wystarczy nawet ogień broni maszynowej. Ewentualnie, - jeśli stocznia jeszcze stoi cała - możesz wysłać w ten rejon dwie "Cataliny" z torpedami by wykończyły japońskie niszczyciele. Myśliwcami, jak wspominałem, zniszcz wszystkie transportowce (2) ogniem broni maszynowej lub bombami (jeśli coś ich zostało). Nurkując i strzelając z kaemów zmniejsz prędkość i pozostawaj jak najdłużej nad celem bo trzeba w niego sporo pocisków tym razem władować by posłać na dno - to już nie są takie słabe transportowce jak z początku gry. "Żelazka" nieprzyjaciela w pewnej chwili zaczną spuszczać na wodę łodzie desantowe pełne skośnookich żołnierzy pragnących się dostać na wyspę. Szybko niszcz te łupinki "Wildcatami" (gdybyś miał kutry to one do tego również świetnie się nadają) ale pamiętaj, że łajby te dopóty będą się pojawiać, dopóki nie zatopisz "statków-matek", czyli transportowców. [#7] Koncentruj się więc na nich. Po zatopieniu wszystkich okrętów wroga w tym rejonie (2) , nieprzyjaciel pojawi się teraz w miejscu (3) ze swoimi dwoma lotniskowcami w eskorcie trzech niszczycieli, kierując się również w stronę twojego Midway. [#8]

[7] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[7]

[8] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[8]

Niby masz te siły zlokalizować i zniszczyć (3) ale tak się powinno składać (o ile mnie słuchałeś), że w powietrzu nad Japończykami powinny krążyć bombowce B-17, które tu wcześniej wysłałeś. Użyj ich więc teraz i zbombarduj japońskie lotniskowce, atakując je w ich osi wzdłużnej - najlepiej jest się chyba skoncentrować na jednym z nich: trzy klucze "Latających Fortec", jakie maksymalnie możesz mieć naraz w powietrzu, są w stanie zatopić jedno pływające lotnisko (o ile trafią je bombami). A wówczas w powietrzu zetrzesz się potem już z mniejszą liczbą samolotów wroga. [#9] Dwóch chyba nie dadzą rady posłać na dno już teraz. Jak najbliżej tego rejonu powinieneś też ściągnąć swoje myśliwce z lotniska na Midway, by jak najwcześniej zestrzeliwały samoloty nieprzyjaciela startujące z obu lotniskowców i znowu kierujące się nad wyspę. W tym czasie na scenę wkroczy również amerykański lotniskowiec "Yorktown" (w towarzystwie dwóch niszczycieli), wpływając na planszę w jej północno-wschodnim rogu. [#10] Zaraz też Japończycy wyślą ze swoich lotniskowców (albo już tylko jednego ;-)) w jego kierunku swoje samoloty. A "Yorktown" musi przetrwać misję w jednym kawałku (4) .

[9] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[9]

[10] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[10]

Przełącz się więc na od razu niego i wyrzuć z jego pokładu w powietrze trzy klucze myśliwskich "Wildcatów", uzbrojonych w bomby. Skieruj je w stronę sił nieprzyjaciela przechwytując - razem z pozostałymi myśliwcami z lotniska na Midway - latające maszyny wroga. Równocześnie wyślij trójkę torpedowych "Avengerów" (bo tyle tylko już możesz) w stronę jego lotniskowca/ów. (Sprawdź czy podobnego trio nie możesz też wysłać z lotniska na wyspie.) Wspomnianej trójce każ jednak zaatakować któryś z trzech niszczycieli nieprzyjaciela. Dwa swoje okręty wojenne tego typu (z osłony "Yorktowna") także skieruj na południowy-zachód z zadaniem podjęcia walki z pływającymi "żelazkami" japońskimi. Twój lotniskowiec może zaś nieznacznie zmienić kurs odbijając w lewo (ale płynąc cały czas na południowy-zachód) by iść kursem spotkaniowym do Japończyków mających zamiar opłynąć Midway od południa. [#11] Kluczami "Avengerów" wysyłanymi co jakiś czas staraj się zatapiać kolejne niszczyciele z eskorty wrogich lotniskowców, częstując każdy torpedami. Być może zanim dotrą tutaj twoje własne okręty wojenne ci Japończycy już dawno spoczną na dnie. [#12] Gdyby jednak przetrwali to i tak nie powinni już stanowić problemu dla twoich sił, zmiękczeni ciosami. Pamiętaj też by nie wysyłać zbyt dużo "Avengerów" do walki z niszczycielami bo cały czas musisz mieć sporo myśliwców w powietrzu - trójki samolotów torpedowych to na razie dobry pomysł, wystarczą.

[11] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[11]

[12] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[12]

Gdy twoje własne niszczyciele dotrą do japońskich lotniskowców pozostaje ci już tylko skończyć grę zatapiając nieprzyjaciela (3) . Poślij mu salwę torped, ostrzelaj artylerią. [#13] Ewentualnie teraz dopiero wyślij tu więcej Avengerów z torpedami (eskadrę 5 samolotów lub dwie) by dokończyć dzieła. Niestety "Yorktown" zostanie jeszcze raz zaatakowany (nic już na to nie poradzisz) i ciężko uszkodzony, po czym misja zakończy się. [#14]

[13] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[13]

[14] - Misja 10 - Turning Point at Midway (2) | Kampania | Battlestations Midway - Battlestations: Midway - poradnik do gry

[14]