Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja poradnik Company of Heroes: Kompania Braci

Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2021

Misja 14 "Autry"

Cele główne - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

Cele główne :

[*] Zabić niem. asa pancernego, niejakiego kapitana Shultza, walczącego w czołgu PzKpfw VI Tygrys

Cele "medalowe" :

[*] Zniszczyć 20 innych wozów nieprzyjaciela (nagroda: medal "Legion of Merit")

Uwagi: W tej misji oprócz Tygrysa Shultza (który jest pomalowany na czarno) stawisz czoła także dwóm innym wozom tego typu (pomalowane w inny, jaśniejszy kamuflaż), stanowiącym jednak łatwiejszy cel do ugryzienia niż Shultz.

A wspomniany Fryc usiekł w tym rejonie wiele amerykańskich pojazdów i wysłał na łono Abrahama wielu szwejów. [1] Pora położyć kres jego działalności i spalić jego Tygrysa z piekła rodem - to jedyne zadanie główne w tej misji [*] . Medal czeka na ciebie jeśli zamienisz w płonące wraki także 20 innych niemieckich pojazdów [*] .

[1] - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

[1]

[2] - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

[2]

Czarny jak śmierć Tygrys Shultza systematycznie wyrusza ze skrzyżowania dróg na północy mapy w twoim kierunku (czyli na południe). Porusza się z małą obstawą - dwóch samobieżnych zestawów plot. Ostwind (twoim czołgom to one raczej niewiele mogą zrobić, groźniejsze są dla piechoty), czasami może też trafić się w eskorcie jakiś czołg średni Pzkpfw IV. Shultz zasuwa środkiem mapy (wzdłuż drogi), a potem skręca w lewo lub w prawo (jak mu się zechce w danej chwili), atakując twoje siły. W mojej grze nigdy nie zdarzyło się by zaatakował amerykańską bazę na południu planszy. Oczywiście, wraz z twoimi postępami w zdobywaniu terenu, Tygrys wraz z eskortą zaczyna skręcać wcześniej, atakując dopiero co zdobyte przez ciebie punkty. Na koniec, kiedy jesteś już naprawdę blisko niemieckiej bazy na północy mapy, durny Fryc zajmuje pozycję na tzw. szeryfa na środku skrzyżowania (oznaczyłem je na swojej mapie X ) - najwyraźniej wydaje mu się, że jest niezniszczalny ... [2]

Po rozpoczęciu gry przezbrój (w fabryce czołgów) swoje Shermany (tego, który już jest dostępny i wszystkie, które wyprodukujesz potem) w mocniejszą armatę 76mm. Shermana, którego już masz uzbrój w kaem na wieży i wyślij wraz z paroma drużynami piechoty na prawo (na wschód), by zdobył punkt paliwowy. Ten jest dosyć słabo broniony przez dwie drużyny niemieckiej piechoty (jedna z Panzerschreckami) - pozabijaj Szwabów chowając się piechotą za murkami, saperów trzymaj blisko swojego czołgu by go naprawiali. [3] Przejmij punkt, wybuduj na nim posterunek, zbierz piechurami Panzerschrecka jeśli się ostał przy trupach Fryców. Można tu ściągnąć jakiś cekaem do zabezpieczenia zdobyczy (wsadź go do budynku).

Jednocześnie w swojej bazie powinieneś wyprodukować następnego Shermana i kolejne dwie sekcje saperów do naprawy czołgów (przede wszystkim stojącego tam cały czas ciężkiego Pershinga - to twój najlepszy tank, dbaj więc o niego). Pracuj także nad armatami polowymi (ppanc.), drużynami piechoty (może masz dostęp do jakichś weteranów z poprzedniej misji ?), itp. Czołgi są jednak najważniejsze (więcej Pershingów, o ile mnie pamięć nie myli, nie da się wyprodukować).

[3] - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

[3]

[4] - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

[4]

Niemców przy punkcie amunicyjnym (na północ od zdobytego przed chwilą paliwowego), przy prawej (wschodniej) krawędzi mapy, można wykończyć atakując ich z dwóch stron pobliskiego żywopłotu (od lewej ściągniętym z bazy Pershingiem). Pamiętaj tylko by za twoimi czołgami podążali naprawiający je saperzy - wyjeżdżaj czołgami zza pobliskiego żywopłotu tylko kawałek, tak by saperzy mogli naprawiać uszkodzenia sami pozostając ukryci za drzewami. Piechotą atakuj wykorzystując za osłonę wszelkie wraki. Możesz podciągnąć bliżej cekaem (również schowaj go za jakimś wrakiem) by położyć na Fryców ogień. Najpierw zdejmij (Pershingiem) armatę ppanc. wroga, potem wykończ piechurów z Panzerschreckami i MG-42, zajmij się czołgiem Pz IV, czyhającym w pobliżu. [4]

Pewnie zjawi się Shultz w swoim Tygrysie (razem z eskortą). Najlepiej jest z nim walczyć wystawiając mu najpierw na "podpuchę" własnych piechurów z Panzerschreckami lub Shermana, a gdy połknie haczyk wyjeżdżać z boku Pershingiem i kłuć Szkopa z tej wrażliwszej strony. Ewentualnie można postępować odwrotnie, tzn. na podpuchę wystawiać Pershinga (jest lepiej opancerzony niż Sherman i lepiej zniesie przyjmowane na klatę pociski wystrzelone z Tygrysa). Pamiętaj tylko by odpowiednio szybko wycofać czołg robiący za wabia by saperzy mogli go naprawić. Z osłoną Tygrysa (Ostwindami) mogą się bawić twoi piechurzy uzbrojeni w Panzerschrecki i chowający się za np. wrakami, a i butelkami z benzyną mogą Niemiaszków w razie potrzeby obrzucić. Po przyjęciu kilku pocisków w bok (a jeszcze lepiej tył) Shultz odpala granaty dymne, odwraca się i daje nogę - jeśli wiesz już, że najbliższa okolica jest w miarę bezpieczna możesz kawałek za nim pojechać, pakując mu w tyłek jeszcze jakiś pocisk (jednak Fryc dosyć zwinnie ucieka) [5]. Gdy najedziesz kursorem na czołg Adolfa pojawia się nad nim informacja o aktualnym stanie jego pancerza, kiedy dojdzie do zera - wiadomo: asta la vista, babe ! Niemiec zasuwa do skrzyżowania dróg na północy (X na mojej mapce), a po pewnym czasie znowu wybiera się na południe na przejażdżkę (na szczęście niemieccy saperzy nie naprawiają go wcześniej).

[5] - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

[5]

[6] - Company of Heroes Kompania Braci: Misja 14 - Autry (1) - solucja - Company of Heroes: Kompania Braci - poradnik do gry

[6]

Jeśli wyprodukowałeś już w swojej bazie kolejnego Shermana i trochę piechoty powinieneś też atakować pozycje Fryców na północ od niej (tym razem wzdłuż lewego, zachodniego skraju mapy). Wykończ Szkopków przy niezłym (+16) punkcie amunicyjnym, uważając w szczególności na armatę ppanc. wroga za murem, potem pozbieraj wszelkie leżące na ziemi Panzerschrecki. [6] Tak uzbrojony możesz zniszczyć dwa wozy PzKpfw IV pilnujące drogi biegnącej przez środek planszy, podciągając w ich pobliże jakaś armatę ppanc. (a najlepiej dwie) ze swojej bazy.