Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Empires II: The Age of the Kings - poradnik do gry

Age of Empires II: The Age of the Kings - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Frankowie | Frakcje w Age of Empires II The Age of the Kings poradnik Age of Empires II: The Age of the Kings

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Frankowie są znakomitą ofensywną cywilizacją, cieszącą się ogromną popularnością wśród graczy MSN Zone. I ich potędze świadczy niesamowicie silna konnica, zdolna w ciągu kilku chwil roznieść w pył wrogą cywilizacje. Podczas rozgrywki przydatne są również bonusy ekonomiczne jakie posiadają Frankowie. Te wszystkie zalety czynią z Franków jedną z najlepszych w grze nacji. Zazwyczaj wybierają ich doświadczeni gracze. Jeśli jesteś błyskotliwym strategiem, potrafisz przeprowadzać zaskakujące szybkie ataki, to ta cywilizacja jest stworzona właśnie dla ciebie!

Bonusy kulturowe:

  • Wszystkie technologie zwiększające wydajność farm są darmowe (ale wcześniej musimy wybudować Młyn).
  • Zamki kosztują o 25% mniej- 487 kamienia zamiast 650.
  • Konnica (rycerze, kawalerzy i paladyni) posiada o 20% więcej punktów wytrzymałości.

Bonusy podczas gry zespołowej:

  • Wszystkie oddziały konne mają zwiększone pole widzenia o +2.

Zalety:

Frankowie znakomicie radzą sobie na polu walki. Znakomita konnica w połączeniu z silną piechotą jest w stanie zniszczyć każdą wroga armię. Specjalne jednostki- miotacze toporów znakomicie sobie radzą z niszczeniem machin oblężniczych wroga (zadając zwiększone obrażenia). Szkoda, iż mogą razić na dość ograniczoną odległość. Kolejną zaletą jest całkiem przyzwoita flota- dysponujemy wszystkimi możliwymi statkami z wyjątkiem Elite Cannon Galeon. Bonusy ekonomiczne znacznie upraszczają nam rozgrywkę- darmowe technologie zwiększają wydajność naszego rolnictwa (oszczędzamy cenne surowce, które możemy wydać na coś innego), tańsze zamki umożliwiają nam ich szybszą budowę. Warto to wykorzystać i postawić ich przynajmniej kilka- jeśli przeciwnik ośmieli się nas zaatakować zniszczenie wszystkich naszych warowni będzie kosztowało go sporo czasu, dając nam tym samym możliwość na skuteczną obronę. Bez wątpienia, Frankowie są najsilniejszą cywilizacją podczas Castle Age.

Wady:

Podstawową wadą Franków są słabe oddziały łuczników. Nie możemy trenować Arbalestów, brakuje technologii zwiększających siłę i wytrzymałość oddziałów rażących na odległość. Oznacza to, iż powinniśmy zrezygnować z tych właśnie jednostek. Kolejnym uprzykrzającym życie faktem są wolniejsze oddziały piechoty, albowiem nie możemy wynaleźć technologii squires. Nasza linia defensywna również została osłabiona- brak możliwości budowania Keep i Bombard Towers (choć akurat tą niedogodność możemy zrównoważyć stawiając sporą liczbę zamków). Osłabieni mnisi nie mogą przechwycić budynków i machin oblężniczych wroga, czy też nawracać kapłanów przeciwnika. W dłuższych rozgrywkach spore znaczenie ma nieobecność technologii ekonomicznych- two-men saw (szybszy wyręb drzew), stone shaft mining (szybsze wydobycie kamienia), czy też guilds (korzystniejsze ceny przy korzystaniu z targowiska). Frankowie powinni zachować szczególną ostrożność przy walce z cywilizacjami posiadającymi silne wielbłądy bojowe (Saraceni, Bizancjum)- są one w stanie zadać olbrzymie straty naszej wspaniałej konnicy.

Brakujące jednostki:

Frankowie nie posiadają następujących jednostek: arbalest, camel, heavy camel, elite cannon galleon, siege onager, siege ram, keep i bombard tower.

Brakujące technologie:

Frankowie nie posiadają następujących technologii: squires, shipwright, redemption, atonement, sappers, ring archer armor, bracer, heated shot, stone shaft mining, two-man saw, and guilds.

Grając jako Frankowie

Po pierwsze - trzeba wykorzystać siłę naszej konnicy. To ona zagwarantuje nam szybkie zwycięstwo. Początkowo rozgrywkę prowadzimy w sposób standardowy, spokojnie rozbudowujemy naszą cywilizacje, dopiero w Castle Age przechodzimy do bardziej zdecydowanych posunięć. W możliwie najkrótszym czasie trenujemy sporą grupę konnych rycerzy (do tego celu powinniśmy posiadać dwie, a nawet trzy stajnie- opłaca się je wybudować już w Feudal Age).

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie