Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Empires III - poradnik do gry

Age of Empires III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Tryby i Elementy gry Age of Empires III poradnik Age of Empires III

Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019

Tryby gry

  • Kampania -> Podzielona została na trzy akty. Jest historią walk i konfliktów rozgrywających się podczas kolonizacji obu Ameryk.
  • Potyczka jednego gracza -> Umożliwia grę na dowolnej mapie jedną z ośmiu frakcji: Hiszpanami, Anglikami, Francuzami, Portugalczykami, Holendrami, Rosjanami, Niemcami lub Turkami.
  • Własny scenariusz -> Umożliwia zagranie na wolnych mapach.

Ery

Cała rozgrywka jest podzielona na pewne etapy - Ery. W zależności od tego, w jakiej się znajdujesz, będziesz miał do dyspozycji budowanie danych budynków i jednostek, jak również sam ich wygląd będzie się różnić.

  • I: Era Odkryć (Discovery Age)
  • II: Era Kolonizacji (Colonial Age)
  • III: Era Fortów (Fortress Age)
  • IV: Era Przemysłu (Industrial Age)
  • V: Era Post-Przemysłowa (Post-Industrial Age)
  • VI: Era Mocarstw (Imperial Age)
  • VII: Era po Mocarstwach (Post-Imperial Age)

Surowce

Przez całą grę będzie gromadził i wykorzystywał trzy surowce:

  • drewno - zdobywasz je poprzez wycinkę drzew;
  • żywność - zdobywasz je m.in. poprzez polowania na dziką zwierzynę, Młyn, Zagrodę, łowienie ryb;
  • pieniądze - zdobywasz je poprzez wydobycie z kopalnie srebra i złota oraz Plantację.

Budynki i jednostki

Wygląd budynków i jednostek jest bardzo zróżnicowany i zależy zarówno od ery, w której znajduje się Twoja kolonia oraz od frakcji, którą grasz. Wiele budynków i jednostek posiada ulepszenia, które zwiększają ich właściwości.

To, które budynki możesz budować zależy, w jakiej erze znajduje się Twoja kolonia. W nawiasach oznaczyłem, która Era umożliwia budowę danego budynku, np. [I] , [II] , [III] itd.

  • Ratusz (Town Center) [I] - najważniejszy budynek w Twojej kolonii, od niego zaczynasz budowę miasta; rekrutujesz w nim Osadników, którzy budują inne budynki i gromadzą surowce.
  • Dom (House) [I] - zwiększa populację kolonii o 10 osób.
  • Rynek (Market) [I] - umożliwia kupno i sprzedaż surowców za pieniądze; daje możliwości pewnych ulepszeń w kolonii dotyczących m.in. szybkości gromadzenia zasobów.
  • Młyn (Mill) [I] - wolne, lecz niewyczerpalne źródło żywności; posiada ulepszenia, które zwiększają jego efektywność.
  • Zagroda (Livestock Pen) [I] - zwierzęta hodowlane, gdy zyskają na wadze można ubić i przeznaczyć na żywność.
  • Port (Dock) [I] - buduje, ulepsza i reperuje statki; rekrutujesz tutaj zarówno Łodzie Rybackie jak i statki wojenne różnej wielkości i o różnych właściwościach.
  • Posterunek (Outpost) [I] - służy obronie przed atakującym wrogiem; budynek posiada ulepszenia, które zwiększają jego wytrzymałość i siłę strzału.
  • Faktoria Handlowa (Trading Post) [I] - gdy wybudujesz ją w pobliżu wioski indiańskiej lub szlaku handlowego, będzie Ci dostarczać doświadczenia, surowców lub innych profitów.
  • Mur (Wall) [I] - uniemożliwia wrogom wtargnięcie do kolonii; posiada kilka wersji: od drewnianej po kamienną.
  • Kościół (Church) [II] - szkoli Księży (którzy uzdrawiają) i opracowuje ulepszenia kolonii.
  • Koszary (Barracks) [II] - szkoli i ulepsza jednostki piechoty; możesz tutaj rekrutować zarówno jednostki zręcznie walczące wręcz jak i strzelające (kuszami lub bronią palną); każda jednostka posiada ulepszenia.
  • Stajnia (Stable) [II] - szkoli i ulepsza jednostki kawalerii; rekrutuje kilka typów jednostek; każda z jednostek posiada ulepszenia.
  • Odlewnia Dział (Artillery Foundry) [III] - szkoli i ulepsza jednostki artylerii; możesz tutaj rekrutować zarówno działa jak też i Moździerze; niektóre jednostki posiadają ulepszenia.
  • Arsenał (Arsenal) [III] - opracowuje ulepszenia wojskowe zarówno dla piechoty, kawalerii jak i dział; ulepszenia dotyczą m.in. zasięgu ognia i widzenia, wytrzymałości oraz siły ognia.
  • Plantacja (Plantation) [III] - wolne, lecz niewyczerpalne źródło monet; posiada ulepszenia, które zwiększają jej efektywność.
  • Kapitol (Capitol) [V] - umożliwia potężne ulepszenia dla kolonii.