Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kamera, sterowanie upływem czasu w RollerCoaster Tycoon 3 | Podstawowy poradnik RollerCoaster Tycoon 3

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Część pierwsza: kamera, sterowanie upływem czasu

Zanim rozpoczniesz właściwą rozgrywkę dobrze byłoby ukończyć przygotowany przez producentów tutorial. Z racji tego, iż "RollerCoaster Tycoon 3" jest pierwszym tytułem z serii, który zrealizowano w pełnym trójwymiarze interfejs użytkownika nie przypomina tego z czym mieliśmy do czynienia w poprzednich produkcjach.

Pierwsza podstawowa kwestia to opanowanie kamery i ustawianie jej w takich pozycjach, aby móc bezproblemowo stawiać nowe konstrukcje, ale i obserwować funkcjonowanie parku. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na możliwość obracania widokiem. Z opcji tej będziesz z pewnością bardzo często korzystał, głównie na tych planszach, na których trzeba liczyć się z każdym metrem kwadratowym przestrzeni. Zoom nie jest już tak przydatny przy czym możesz się z nim zapoznać. Osobiście nie korzystałem jednak z niego zbyt często.

Na poniższym screenie znajduje się ZAPROPONOWANY przeze mnie widok. Sprawdza się on w większości sytuacji, głównie na planszach, na których stawia się mniejsze konstrukcje. W przypadku większych obiektów warto jest oddalić nieco widok. Identycznie jest w przypadku map, na których atrakcje znajdują się na różnych wysokościach (górzysty teren). Wtedy lepiej jest przejść na podgląd z lotu ptaka, ale w dalszym ciągu zachować dużą szczegółowość widocznych obiektów, tak aby móc obserwować zachowania gości i eliminować potencjalne zagrożenia/błędy konstrukcyjne.

Rzut izometryczny w moim osobistym przekonaniu jest najbardziej wygodny. Należy jednak wziąć poprawkę na większe konstrukcje a także ewentualne nierówności terenu. Ważne jest jednak to, aby móc obserwować zachowania gości. - Kamera, sterowanie upływem czasu w RollerCoaster Tycoon 3 | Podstawowy - RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry
Rzut izometryczny w moim osobistym przekonaniu jest najbardziej wygodny. Należy jednak wziąć poprawkę na większe konstrukcje a także ewentualne nierówności terenu. Ważne jest jednak to, aby móc obserwować zachowania gości.

W przypadku gigantycznych konstrukcji, takich jak chociażby RollerCoastery, warto jest już korzystać z opcji maksymalnego oddalenia widoku. W większości sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem będzie podgląd na cały park rozrywki bądź też jego znaczną część. W przypadku tych obiektów nie trzeba już zbytnio martwić się pojedynczymi "kratkami" terenu. Wyjątkiem są sytuacje, w których RollerCoaster czy inna potężna konstrukcja ma znaleźć się NAD zbudowanymi już konstrukcjami. Podobne pomysły stosunkowo rzadko wciela się jednak w życie. Gdy tylko posiada się odpowiednią ilość przestrzeni o wiele lepiej jest stawiać duże obiekty z dala od innych konstrukcji.

W przypadku gigantycznych konstrukcji warto jest maksymalnie oddalić widok. - Kamera, sterowanie upływem czasu w RollerCoaster Tycoon 3 | Podstawowy - RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry
W przypadku gigantycznych konstrukcji warto jest maksymalnie oddalić widok.

Jedno z podstawowych ułatwień "RollerCoaster Tycoona 3" to możliwość wykonywania niemal wszystkich czynności na pauzie. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie rozgrywki, gdy mamy jeszcze pusty park, sporą ilość gotówki na koncie i masę konstrukcji do postawienia. Ważniejsze czynności ZAWSZE radziłbym wykonywać przy zatrzymanym czasie, nawet gdy posiada się już rozbudowany park ze stabilną sytuacją finansową. Dlaczego? Po włączeniu upływu czasu powinno się być maksymalnie skoncentrowanym na innych rzeczach. Na bieżąco powinno się wyłapywać ewentualne błędy czy też badać zachowania odwiedzających park gości.

Nie radzę również zwiększać upływu czasu. Jedynym wyjątkiem są sytuacje, w których trzeba odczekać do konkretnej daty (na przykład wizyty VIP-a w parku) a oprócz tego nic konkretnego się już nie wykonuje. Są to jednak szczególne przypadki, przez pozostałą część gry radziłbym mieć ustawiony normalny upływ czasu.