Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry

RollerCoaster Tycoon 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawy | Finanse w RollerCoaster Tycoon 3 poradnik RollerCoaster Tycoon 3

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Podstawy

Przed nami zdecydowanie najnudniejsza część poradnika, której w żaden sposób nie można jednak pominąć. Pomimo pięknej oprawy audiowizualnej, dużej liczby dodatkowych "bajerów" i relatywnie niskiego poziomu trudności w dalszym ciągu mamy tu do czynienia ze STRATEGIĄ ekonomiczną. W rozdziale tym znajdziesz podstawowe informacje dotyczące utrzymania parku. Dowiesz się w jaki sposób modyfikować ceny, o czym należy pamiętać w poszczególnych stadiach rozgrywki a także w jaki sposób uchronić się przed bankructwem.

Zaczniemy od atrakcji, które w moim osobistym przekonaniu powinny stanowić podstawowe źródło przychodów. W przypadku rozgrywania kampanii singleplayer niemal zawsze ma się już kilka podstawowych obiektów przy czym w żadnym stopniu nie wystarczy to do utrzymania solidnej kondycji finansowej. Początkowa część każdego z dostępnych scenariuszy jest zdecydowanie najtrudniejsza. Musisz przetrwać teoretycznie najgorszy okres a przy tym poczynić stosowne postępy - dostawić nowe obiekty czy zmodyfikować wygląd parku. KAŻDA czynność musi być dogłębnie przemyślana. Na szastanie pieniędzmi możesz sobie pozwolić w dalszej części gry, najlepiej po zaliczeniu podstawowych celów wymaganych do zaliczenia całego etapu.

Ceny biletów w poszczególnych atrakcjach powinny być skalkulowane na takim poziomie, aby potencjalni nabywcy nie odchodzili od kas ze skwaszoną miną. Niestety, najczęściej ustalenie prawidłowej kwoty (pobieranej za skorzystanie z atrakcji) odbywa się metodą prób i błędów. W wielu sytuacjach zdenerwowanie gości od możliwości wyciągnięcia z ich kieszeni maksymalnej ilości pieniędzy dzieliło zaledwie kilkanaście centów. Dobrze jest więc odpowiednio wcześniej dokonać zapisu stanu gry i próbować aż do skutku. Zauważyłem również, iż w miarę spadku zainteresowania daną atrakcją samo obniżenie cen nic nie pomoże. O elementach marketingowych powiem nieco później, teraz powinieneś wiedzieć jedynie tyle, iż raz ustaloną cenę, która jest akceptowana PRZEZ WSZYSTKICH gości (nikt nie odchodzi od kasy) znajdujących się przy danej atrakcji nie powinno się już nigdy zmieniać.

W przypadku doboru atrakcji warto jest decydować się na te, które charakteryzują się najwyższymi współczynnikami jakości czy adrenaliny. O wiele lepiej jest odłożyć trochę więcej pieniędzy i skonstruować jeden INTERESUJĄCY obiekt zamiast kilku marniutkich, które będą cieszyły się znikomym zainteresowaniem. Sytuacja nieco inaczej prezentuje się w sytuacji różnorakich sklepików. Tu warto już decydować się na wszystkie możliwe konstrukcje, ceny poszczególnych towarów zmieniają się też w nieco inny sposób. Do tego elementu gry wrócę jeszcze w przyszłości.

Nie zapominaj o tym, że gra posiada wbudowane statystyki, dzięki którym można ocenić stopień przydatności każdej z konstrukcji. W przypadku atrakcji warto zostawić wszystkie gdyż straty spowodowane zburzeniem niedochodowej konstrukcji przekroczą zapewne niewielkie comiesięczne ubytki z posiadanego budżetu. W takiej sytuacji o wiele lepiej jest spróbować wypromować dany obiekt. Sytuacja nieco inaczej prezentuje się natomiast w przypadku sklepików. Niedochodowe interesy można likwidować przy czym osobiście radziłbym poprzedzić to próbami modyfikacji cen za poszczególne towary.