Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2005 - poradnik do gry

Football Manager 2005 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szybkość i przyspieszanie gry | Informacje ogólne poradnik Football Manager 2005

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Szybkość i przyspieszanie gry

Zapoznaliśmy się pokrótce z elementami menu Options . Zanim jednak przystąpimy do głównej rozgrywki, przyjrzyjmy się wymaganiom systemowym. Nie da się ukryć, że gra potrzebuje niezłej "maszyny", by móc cieszyć się w miarę szybką i bezstresową rozgrywką. Wymagania przedstawione przez producenta są naprawdę minimalne - i to w przypadku tych... sugerowanych. Wszystko zależy jednak od gracza, a dokładnie od tego na jakiej zależy mu rozgrywce.

Realizm jest najważniejszy - tego nie da się ukryć. Minimalne wymagania (P3 600MhZ + 128RAM) są naprawdę minimalne. Trzeba tu zauważyć, że gra "ruszy" także na słabszym sprzęcie (dodajmy jednak, że o ile słabszy procesor nie będzie miał tak wielkiego wpływu, o tyle pamięć RAM zmniejszona do wielkości np. 64 MB może doprowadzić do szewskiej pasji w trakcie przetwarzania danych) pod warunkiem, że zgodzimy się na najmniejszą bazę danych. Ewentualnie jedna liga + baza średnia. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oczywiście jedna liga na najmniejszej bazie danych. Niestety, to również nie zapewni nam płynnej rozgrywki. Możliwości przyspieszenia jest kilka:

  • Na pewno warto wyłączyć wszystkie programy w tle;
  • W trakcie gry wyłączyć dźwięk, wyświetlanie logosów oraz zdjęć piłkarzy, a także zmiennych teł;
  • Ustawić przetwarzanie wyników na najszybsze (aczkolwiek tutaj jest jeszcze inna możliwość, o której za chwilę);
  • Unikać dodawania państw do listy (opcja używana w momencie tworzenia nowej gry).

Wymienione elementy mają wpływ na szybkość gry, jednak trzeba szczerze przyznać, że niewielki. Po prostu, aby cieszyć się przyzwoitą grą należy zaopatrzyć się w dobry sprzęt. Najważniejsza z całej konfiguracji jest pamięć RAM. Szaleństwa w kilku ligach zapewnić może Wam dopiero pamięć z 512 MB. Płynna, przyjemna gra w 3-4 ligach to 256 MB RAM oraz procesor taktowany przynajmniej w liczbie 2GhZ. Wymagania rekomendowane przez autorów (256RAM + 1,8Ghz) pozwolą właśnie na grę w 3-4 ligach na średniej bazie danych. Do Was należy wybór, czy chcecie grać szybko "od dnia do dnia", czy nie zależy Wam na czasie, a raczej na większej liczbie lig, bądź bazie danych. W tym drugim wypadku, możecie śmiało ustawić nawet do 10 lig i... cierpliwie czekać. Inna rzecz, że nawet w przypadku większej ilości lig bywa różnie. Chodzi bowiem o to, jakie klasy rozgrywkowe wybierzemy. Sytuacja wygląda tak, iż 5 klas rozgrywek wybranych w jednej lidze (np. w angielskiej Premiership) nie równa się 5 ligom wybranym spośród różnych krajów. Ta sama liczba rozgrywek z jednego kraju będzie chodzić szybciej niż adekwatna liczba lig z kilku państw. Autorzy tłumaczą to faktem, iż jedna liga (mimo kilku klas rozgrywek) potrzebuje mniejszej ilości danych, niż kilka lig. Wybór należy do Was.