Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2005 - poradnik do gry

Football Manager 2005 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Profil piłkarza (3) | Gra w FM poradnik Football Manager 2005

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Profil piłkarza cz.3

Przedostatnią opcją jest notes (View Notes ). Możemy tam przeglądać oraz tworzyć notatki na temat naszego zawodnika. Wystarczy wybrać z menu Create Note i ustawić parametry.

Doskonała opcja dla zapominalskich - Profil piłkarza (3) - Gra w FM - Football Manager 2005 - poradnik do gry
Doskonała opcja dla zapominalskich

Ustawiamy kategorię (kontuzja, trening, dyscyplina), czas przypomnienia oraz częstotliwość. Treść wpisujemy powyżej wspomnianych ustawień. Następnie zatwierdzamy sporządzoną wiadomość (przycisk Confirm ). Wszystkie notatki zgromadzone są w naszym notatniku (Notebook ) i dostępne są zarówno w profilu menedżera jak i opcjach (Manager -> Options ).

Na zakończenie opcja, dzięki której możemy porównywać zawodników (Compare With ). Zaznaczamy, że porównywać można zawodników z pola, a oddzielnie bramkarzy. Nie ma możliwości porównania bramkarza z piłkarzem z pola. Aby skonfrontować interesujących nas zawodników należy wybrać najpierw jednego, a następnie drugiego. W opcjach porównywania (przy drugim zawodniku) pojawi się nazwisko pierwszego. Wybieramy to nazwisko i otrzymujemy ekran, gdzie znajdują się sprawdzani piłkarze. Oczywiście najlepiej, aby zawodnicy grali na tych samych pozycjach, mija się z celem porównywanie obrońcy z pomocnikiem. Gdy już jesteśmy w oknie, możemy skorzystać z przycisku umieszczonego w prawym górnym rogu tegoż ekranu. Mowa tutaj o Compare With [Porównaj z ]. Otrzymacie teraz spis zawodników, których możecie porównać.

To tyle jeśli chodzi o główne opcje profilu zawodnika. Wspomnieliśmy już o możliwości komentowania jego poczynań. Opcja ta uaktywnia się dopiero po kilku rozegranych spotkaniach. Oczywiście, obok naszych piłkarzy (i ich opcji) są jeszcze pozostali zawodnicy, którzy posiadają inne opcje. Tutaj również niektóre tylko są stałe, a niektóre uaktywniają się w zależności od potrzeb (brak kontraktu, wypożyczenia). Podstawowe okno wygląda tak:

Obok poznanych już Set Nickname (graczy spoza swojego klubu również możemy

Obok poznanych już Set Nickname (graczy spoza swojego klubu również możemy "przechrzcić"), View Notes (mamy możliwość tworzenia notatek na ich temat) oraz Compare With (przydatne przy transferach, gdy chcemy zobaczyć, który jest lepszy), są także takie jak: Make An Offer - to nic innego jak oferta kupna. Get Scout Raport - dzięki tej opcji możemy wysłać naszego speca od podglądania (szperacz lub scout, jak kto woli), aby obejrzał i sporządził raport na temat zawodnika. Przydaje się przy słabszych graczach, którzy (zwłaszcza jeśli tworząc nową grę wybraliśmy opcję "mgły wojny") mają ukryte niektóre atrybuty. Add To Shortlist pozwala na dodanie zawodnika (na określony bądź nieokreślony czas) do naszej listy życzeń (tak jak pisaliśmy, znajdziecie ją w zakładce Shortlist , którą uruchamiacie albo z własnego profilu, albo z opcji menedżerskich). Obok opcji dodania zawodnika można również zgłosić zainteresowanie jego osobą (Declare Your Interest ), co z całą pewnością znajdzie oddźwięk w mediach.

Wróćmy na chwilę do możliwości kupna zawodnika. Wybierając Make An Offer dotrzemy do podobnego okna, jakie widzieliśmy w przypadku oferowania nowego kontraktu naszemu zawodnikowi. Mamy informacje na temat ceny zawodnika oraz budżetu jakim dysponujemy. Pierwszą rzeczą, jaką musimy ustalić (Offer Type ) jest to, na jakiej zasadzie ma (ewentualnie) przybyć do nas piłkarz. Może to być zwykły transfer (Transfer ), gdzie ustalamy cenę, termin, ewentualną możliwość negocjacji oraz dodatkowo możemy zaoferować klauzulę (procent od następnej sprzedaży, mecz towarzyski czy wykup), bonusy (dodatkowa kasa za liczbę występów, bramek, do tego również możliwość kupna w ratach) oraz zawodników na wymianę. Na dole mamy komentarz, który potwierdza naszą całkowitą propozycję. Przygotowaną już ofertę składamy korzystając z przycisku Make Offer . Wracając do opcji transferowych. Obok zwykłego transferu mamy możliwość sprowadzenia zawodnika na testy (Trail) ustalając czas jego trwania lub wypożyczenie (Loan ). Tutaj również ustalamy cenę, czas trwania, płacę (jaki procent wynagrodzenia zawodnika pobieranego w macierzystym klubie będziemy mu płacić na wypożyczeniu). Również wszystko opatrzone jest dokładnym komentarzem. Kolejne opcje, to First Option , Co-Ownership oraz Enquiry . Pierwsza pozwala nam ustawić się w kolejce oczekujących (pierwokup). Uiszczając konkretną opłatę możemy ściągnąć zawodnika, a w późniejszym terminie zdecydować, czy chcemy go nabyć. Cena przy pierwokupie wynosi zazwyczaj 10% wartości całkowitej. Druga opcja, to współwłasność. Zdarza się, że kartą zawodnika dysponują dwa kluby. Jeśli uda się nam znaleźć takiego piłkarza możemy przyłączyć się do innego klubu i zostać współwłaścicielem piłkarza (ma to miejsce głównie we włoskich klubach). Ostatnia z opcji transferowych to zapytanie. Jeśli zdecydujemy się takowe wysłać, po jakimś terminie (możemy ustalić po jakim) otrzymamy odpowiedź czy zawodnik jest na sprzedaż lub też nie, albo czy ewentualnie można negocjować, itp. Jeśli zdecydujemy się na zwykły transfer i złożymy ofertę, po pewnym czasie dostaniemy odpowiedź. Jeśli klub i piłkarz wyrażą zgodę, będziemy mogli przystąpić do zaoferowania kontraktu. Procedura w tym momencie wygląda identycznie jak podczas oferowania kontraktu naszemu zawodnikowi (ustalanie statusu, płacy, bonusów, itd.)

Pozostaje jeszcze taka opcja transferowa, jak ściągnięcie piłkarza posiadającego własną kartę (obecnie bez klubu). Działanie podobne jak w przypadku transferu. Tyle, że tu pomijamy negocjacje, a od razu przechodzimy do oferty kontraktu. Wystarczy wybrać z opcji w menu Approach To Sing i zaoferować kontrakt. Jak znaleźć piłkarzy z własną kartą lub objętych prawem Bosmana, dowiedzieliście się z zakładki Search .

Na tym zakończymy opis profilu zawodnika i opcji z nim związanych. Jak widać do dyspozycji mamy spory "arsenał zabawek". Zarówno od kar i rozwiązywania kontraktów, poprzez nadawanie przydomków, porównywanie, a skończywszy na nowych kontraktach.