Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Panzer General III: Scorched Earth - poradnik do gry

Panzer General III: Scorched Earth - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Stałe rozkazy poradnik Panzer General III: Scorched Earth

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Pisanie o tym, czym dokładnie są stałe rozkazy, teoretycznie nie ma sensu. Każdy, kto w Panzer General III Scorched Earth gra, w końcu doskonale zna ich funkcję. Warto jednak zastanowić się nad ich przydatnością i nad tym, w jaki sposób utrudnić życie przeciwnikowi, który przecież też z nich korzysta.

Dismount (Rozłożenie sprzętu)

Koszt: 1 punkt akcji.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: tak.

Rzecz wydaje się banalna, ale jeśli się o tym zapomni, skutki mogą być opłakane. Większość dział podczas przemieszczania musi zostać złożona, co sprawia, że trafia na ciężarówkę i staje się praktycznie bezbronna. Zniszczenie takiego obiektu jest oczywiście bardzo proste. Lepiej więc nie dopuścić do tego, by zakończyć turę ze złożonym działem. I odwrotnie: warto prowokować przeciwnika do tego, aby przemieszczał np. artylerię.

Rally (Oprzytomnienie)

Koszt: 1 punkt akcji.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: tak.

Rozkaz przydatny, bo anulujący szkody wynikłe z solidnego ostrzału (atrybuty niezniszczone stają się dostępne).

Entrench (Okop)

Koszt: 1 punkt akcji.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: nie.

Podczas walki okopać się warto, bo otrzymuje się premie do kilku atrybutów. Jedyny minus polega na tym, że trzeba pozostać nieruchomo, bo każdy ruch automatycznie prowadzi do przerwania okopywania się.

Refit (Naprawa)

Koszt: wszystkie punkty akcji, tylko na początku tury.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: nie.

Jednostka nie może nic zrobić podczas tury, ale wszystkie atrybuty zostają przywrócone do maksymalnego stanu. Bardzo przydatna umiejętność, przy czym każda kolejna naprawa - poza pierwszą - co prawda uzupełnia atrybuty, ale też zmniejsza je o 1. Warto pamiętać, że wróg również zdaje sobie sprawę z istnienia tego rozkazu i będzie wycofywał swoje poobijane jednostki. Jeśli nie chce się do tego dopuścić, należy wykończyć te uszkodzone jak najszybciej.

Resupply (Uzupełnienie zapasów)

Koszt: 1 punkt akcji, jednostka nie może sąsiadować z wrogiem.

Wielokrotne wykorzystanie podczas tury: nie.

Jeśli nie chce się doprowadzić do katastrofy związanej z brakiem amunicji, należy z tego rozkazu korzystać. Zwolniona jest z tego tylko piechota, bo jej zapasy amunicji nigdy nie się nie kończą.