Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Panzer General III: Scorched Earth - poradnik do gry

Panzer General III: Scorched Earth - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy poradnik Panzer General III: Scorched Earth

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Jednostki podzielone zostały w Panzer General III Scorched Earth na osiem grup. Można z grubsza założyć, choć to oczywiście znaczne uproszczenie, że traktuje się je jako rozbudowaną zabawę w kamień, papier i nożyczki. Każda z jednostek ma silne i słabe strony, każda w jakimś starciu poradzi sobie znakomicie, ale w innym przepadnie natychmiast. Rzecz w tym właśnie, by wiedzieć, co kto potrafi. Tylko w ten sposób, w połączeniu z uzdolnionymi dowódcami, można wygrywać bitwy.

Air Defence (Broń przeciwlotnicza)

Podczas walki z wrogim lotnictwem niezastąpiona, niestety na wszelkie inne ataki bardzo wrażliwa. Broń przeciwlotniczą mieć trzeba, równie ważne jest jednak też to, by ją cały czas chronić. Najlepiej więc nie oddzielać jej od większej grupy i nie pozostawiać samotnie. Zabranie jej jednak w miejsce największej kotłowaniny też może skończyć się tragicznie, o czym warto pamiętać.

Anti-tank (Broń przeciwpancerna)

Na otwartym terenie przeciwstawić można wrogim czołgom albo własne czołgi, albo - co będzie znacznie lepszym rozwiązaniem - broń przeciwpancerną. Tę drugą zawsze najlepiej wesprzeć cięższym sprzętem, bo samotnie w walce z dobrze uzbrojonym przeciwnikiem może sobie nie poradzić.

Armor/Tank (Czołg)

Trzon armii, główna siła uderzeniowa i podstawowa jednostka. Choć różnie uzbrojone i opancerzone, czołgi unikać zawsze powinny broni przeciwpancernej, piechoty raczej też. Najlepiej radzą sobie dobrze zorganizowane na otwartym terenie, na ograniczonej przestrzeni - np. w miastach - trzeba nań szczególnie uważać.

Artillery (Artyleria)

Może stanowić znakomite wsparcie, o ile tylko jest odpowiednio ustawiona i niezagrożona. Chronić trzeba ją w zasadzie przed wszystkim, ale siła ognia skutecznie rekompensuje te niedogodności.

Bomber (Bombowiec)

Zasięg i spora siła ognia pozwalają na dotarcie do oddalonego celu, zbombardowanie go i powrót w bezpieczne miejsce. O ile jednak bombowce są przydatne w walce z jednostkami naziemnymi, to już broń przeciwlotnicza i myśliwce mogą wyrządzić im wiele szkody. Dlatego też dobrze jest wspierać je własnymi samolotami i raczej nie pozostawiać w zasięgu wrogich dział.

Fighter (Myśliwiec)

Niezbyt dobrze myśliwce radzą sobie w walce z celami naziemnymi, ale wrogiemu lotnictwu mogą bardzo uprzykrzyć życie. Zawsze powinny też towarzyszyć bombowcom, o ile takowe posiadamy.

Infantry (Piechota)

Piechota stanowi znakomite wsparcie dla cięższego sprzętu, dobrze też radzi sobie w walce na trudnym terenie, np. w mieście. Poza tym istnieją również rodzaje piechoty, które posiadają niezwykle przydatne umiejętności.

Recon (Jednostka rozpoznawcza)

Choć słabo opancerzone i tym samym niezbyt przydatne w walce, jednostki rozpoznawcze są niezwykle istotne. Szczególnie przed bitwą, pozwalają bowiem odkryć pozycję przeciwnika, a to podczas planowania starcia bardzo ważne.