Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry

Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon 2: Porady na start Darkest Dungeon 2 poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do Darkest Dungeon 2 znajdziecie porady przydatne na początku rozgrywki oraz dla początkujących graczy.

Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2023

Na tej stronie poradnika do Darkest Dungeon 2 opisaliśmy porady na start przydatne przy rozpoczęciu rozgrywki, dotyczące m.in. Stresu, leczenia, efektów oraz walki. Zapoznanie się z nimi ułatwi Wam pierwsze kroki w grze i pomoże uniknąć śmierci.

Ze względu na liczne zmiany w zestawieniu z pierwszą częścią gry, strona ta polecana jest także dla osób zaznajomionych z serią. Poniżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek przydatnych dla rozpoczynających grę w Darkest Dungeon 2:

Więcej na ten temat znajdziecie na stronie poradnika Relacje, Stres - Darkest Dungeon 2: Porady na start - Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry

Leczenie

  1. Leczenie w DD2 jest trudne. Z tego względu starajcie się często ogłuszać, oślepiać wrogów, by zminimalizować ryzyko ataku - szczególnie od wrogów, którzy dodatkowo nakładają na Was negatywne modyfikatory.
  2. Jeśli posiadacie jednostki leczące Życie / Stres, możecie wykorzystać dużo łatwiejsze starcia na niebieskich ścieżkach, by podreperować stan fizyczny i psychiczny kompanów.
  3. Do leczenia możecie wykorzystać rozmaite maści (przedmioty bitewne).
  4. Jednostką, która skutecznie leczy innych, jest Badaczka Zarazy umiejętnością Chirurgia polowa.
  5. Leczyć możecie się także w Szpitalu polowym w trakcie Ekspedycji. Możecie za Relikty odnowić zdrowie, a także zakupić przydatne przedmioty leczące w sklepie.
  6. Niektórzy bohaterowie, jak Hiena cmentarna potrafią też leczyć się sami. Jest to wygodne, gdy wielu bohaterów wymaga pomocy medycznej.
  7. Wyrzucanie zbędnych przedmiotów zamiast ich zużywania poprawia Nadzieję - jest to parametr, który na koniec wyprawy wpływa na Poziom Profilu, który zaś odpowiada za odblokowywanie nowych bohaterów.

Stres

  1. Bardziej jednak dbajcie o poziom Stresu. Jego leczenie jest jeszcze trudniejsze, nawet w Gospodzie. Ponadto, gdy Stres osiągnie maksymalną wartość, bohater dostaje zawału serca i wartość jego zdrowia spada do minimum stając się łatwym celem (oraz pogarszają się znacząco wszystkie relacje tego bohatera).
  2. Badaczka Zarazy posiada umiejętność Lepiej zapobiegać niż leczyć. Mistrzowska wersja umiejętności po użyciu Redukuje stres u wszystkich członków drużyny.
  3. Do obniżania Stresu w trakcie walki służy przedmiot bitewny: Laudanum, dostępny w cenie 3 Reliktów u handlarzy (Rupiecierz / Gospoda / Szpital polowy).
  4. Stres obniżycie również licznymi przedmiotami w Gospodzie - niektóre zakupicie na miejscu (np. Tarcza do rzutek). Nie każdy bohater może użyć każdego przedmiotu - Nawyki często to uniemożliwiają.
  5. Na kolejne Ekspedycje starajcie się wyruszyć mając maksymalnie zredukowany Stres.

Więcej na ten temat znajdziecie na stronie poradnika Relacje, Stres.

Efekty

  1. Korzystając z efektów czasowych (ORC), takich jak Krwawienie czy Zatrucie, warto jest powodować nałożenie się efektów: pierwszy udany atak zapewnia wskazaną ilość obrażeń przez ilość tur. Powoduje także obniżenie odporności wroga na dany efekt. Każdy kolejny atak, także innego bohatera, powodujący ten sam efekt, zwiększy zadawane obrażenia i odnowi ilość rund (max. 3), przez które efekt będzie działać. Można nakładać jednocześnie różne efekty na wroga, o ile nie posiada na nie odporności.
  2. Pamiętajcie, że obrażenia od efektów zadawane są na początku rundy - np. nie ma sensu atakować krwawiącego wroga z 2 PŻ, gdy od krwawienia w następnej turze otrzyma 3 pkt. Obrażeń.
  3. Warto wykorzystać atak z efektem ORC jako ostatni cios na wroga: jeśli nie zgonie od Waszego ataku, zapewne załatwi go Efekt.
  4. Najeżdżając kursorem na token efektu, zobaczycie, ile zadaje obrażeń przez ile tur. W ten sposób zadecydujecie, komu pomóc w pierwszej kolejności.
  5. Poznajcie lokacje. Przeciwnicy w konkretnych lokacjach posiadają właściwe dla siebie cechy odporności na efekty oraz sami je nakładają na bohaterów. W ten sposób lepiej się przygotujecie: użyjecie Przedmiotów Gospody do zwiększenia odporności na kolejną ekspedycję, wybierzecie odpowiednie Bibeloty i umiejętności bohaterów, nabędziecie właściwe przedmioty leczące efekty, jak Bandaże przeciw krwawieniu.

Walka

  1. Nie angażujcie się w zbyt wiele walk. W walkach więcej zarobicie, zredukujecie Zagładę oraz zdobędziecie Punkty Mistrzostwa. Jednak utrata Relacji i ryzyko walk przy niskim Płomieniu jest wysokie i może doprowadzić do trudno odwracalnych skutków.
  2. Wrogowie jednak nie muszą zginąć, nawet jeśli ORC zabiera 6 pkt Życia, a oni posiadają 4. Wrogowie w DD2 także stają u Wrót śmierci i mogą nie zginąć przy utracie życia, a czekać na ostateczny cios - w niektórych sytuacjach czasem warto poświęcić ruch bohatera by mieć pewność, że przeciwnik polegnie, niż ryzykować jeszcze jeden jego kontratak przed śmiercią.
  3. Groby, które pojawiają się po eliminacji wroga skutecznie utrudniają dostęp do odległych przeciwników. Aby je usunąć, możecie je zniszczyć, usunąć umiejętnościami bohaterów (niedostępne na początku gry), użyć specjalnych znalezionych Przedmiotów bitewnych lub użyć umiejętności zamieniających pozycję (przeciwnika z nagrobkiem). Sakiewka ługu (przedmiot bitewny) usuwa groby z pola bitwy.
  4. Ciosy krytyczne obniżają Stres. Czasami także u sojuszników. W kiepskiej sytuacji warto wzmocnić tokenami ataki krytyczne bohaterów, którzy są w tym dobrzy (np. Oprych). Aczkolwiek - ataki krytyczne wroga wywołają u bohaterów podniesienie poziomu Stresu.
1 - Darkest Dungeon 2: Porady na start - Darkest Dungeon 2 - poradnik do gry
  1. Na szlaku, przed przystąpieniem do znacznika i starcia, zawsze sprawdźcie stan swoich bohaterów: ich relacje, wybrane umiejętności i posiadane przedmioty bitewne. Gdy aktywujecie znacznik, nie będziecie mogli już nic zmodyfikować. Szkoda byłoby przystąpić do walki zapominając zabrać ze sobą przedmiotów leczących lub nie poprawić relacji skrajnie negatywnie do siebie nastawionych sojuszników.
  2. Używajcie słabych ataków obszarowych na wrogu, by pozbyć się ich tokenów (np. Uniku czy Bloku).

Zapis gry

  1. Gra zapisywana jest przez cały czas: nie posiada ręcznych form zapisu. Powoduje to, że musicie liczyć się z konsekwencjami i ważyć ryzyko. Gra zapisywana jest na bieżąco nawet podczas walki, po każdej turze przeciwnika, dlatego przykładowo szybkie zamknięcie gry nie uratuje Was przed uśmierceniem bohatera. Gra jedynie nie jest zapisywana w Gospodzie - jeśli użyliście nie tych Przedmiotów, możecie wyłączyć grę i rozpocząć przygotowania od nowa
  2. Poziom Profilu - sumuje się dla każdej rozegranej i ukończonej Wyprawy. Nawet jeśli polegniecie na pierwszej Ekspedycji, dostaniecie kilka poziomów profilu odblokowujących nowych bohaterów, Nawyki i przedmioty pojawiające się w grze.

Gospoda

  1. W Gospodzie starajcie się wykorzystywać jak najwięcej Przedmiotów Gospody, by poprawić relacje, usunąć Stres i Wyleczyć towarzyszy. W DD2 pojemność ekwipunku - dyliżansu jest mocno ograniczona a miejsce łatwo zapełnia się -nie zawsze przydatnymi - przedmiotami.
  2. Wyrzucanie zbędnych przedmiotów zamiast ich zużywania poprawia Nadzieję - jest to parametr, który na koniec wyprawy wpływa na Poziom Profilu, który zaś odpowiada za odblokowywanie nowych bohaterów.
  3. Gospoda jest jedynym miejscem, gdzie możecie rozdać Punkty Mistrzostwa oraz Ulepszyć Dyliżans.