Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Disco Elysium - poradnik do gry

Disco Elysium - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Disco Elysium: Schowek Myśli (Thought Cabinet) Disco Elysium porady, solucja

Możecie kształtować bohatera Disco Elysium na wiele sposobów – jednym z nich jest Schowek myśli (Thought Cabinet). Pozwala on badać zdobyte myśli w różnoraki sposób i analizować je, by generować bonusy, dodatnie i ujemne modyfikatory.

Ostatnia aktualizacja: 4 listopada 2022

Na tej stronie poradnika gry Disco Elysium znajdziesz wszelkie istotne informacje na temat mechaniki Gabinetu Myśli (Thought Cabinet). Dowiesz się, jak badać myśli, jak zatrzymać badanie, czy można usunąć zbadaną myśl. Dodatkowo zamieszczamy tu pełną listę wszystkim myśli dostępnych w grze i podpowiadamy, jak je zdobyć.

Gabinet Myśli (Thought Cabinet) to specjalna mechanika w grze Disco Elysium, która pozwala Graczowi sprawdzić, jakie myśli kłębią się w głowie głównego bohatera i uzyskać dzięki nim dodatkowe bonusy. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że niektóre myśli mogą mieć negatywny wpływ na Harrier'a, przez co może otrzymać szkodliwe modyfikatory.

Jak badać myśli?

W trakcie rozgrywki w Disco Elysium będziesz podejmował różne wybory i to właśnie one mogą odblokować myśli, które później można zbadać, by jeszcze lepiej dostosować głównego bohatera do własnego stylu gry.

W celu zbadania myśli przejdź do zakładki Gabinet Myśli (Thought Cabinet), wybierz wolną komórkę, a następnie z listy po prawej stronie wybierz myśl i kliknij przycisk Internalize, aby rozpocząć badanie - Disco Elysium: Schowek Myśli (Thought Cabinet) - Disco Elysium - poradnik do gry

W celu zbadania myśli przejdź do zakładki Gabinet Myśli (Thought Cabinet), wybierz wolną komórkę, a następnie z listy po prawej stronie wybierz myśl i kliknij przycisk Internalize, aby rozpocząć badanie. Czas badania różni się w zależności od typu myśli i może potrwać od kilkudziesięciu minut do nawet kilku godzin. Po upływie określonego czasu w grze, dana myśl zostanie zinternalizowana i wyposażona na stałe, zapewniając przy tym określony bonus.

Niektóre myśli w trakcie badania zapewniają tymczasową premię badawczą (Temporary Research Bonus) i mogą zwiększać lub obniżać statystyki postaci. Tymczasowy bonus znika po całkowitym zbadaniu myśli.

Jak zatrzymać badanie myśli?

W każdym momencie możesz zatrzymać proces badania myśli - Disco Elysium: Schowek Myśli (Thought Cabinet) - Disco Elysium - poradnik do gry

W każdym momencie możesz zatrzymać proces badania myśli. W tym celu należy wybrać określoną myśl, a następnie kliknąć przycisk Stop. Po zatrzymaniu procesu badawczego myśl zachowuje swój aktualny status i wraca na listę (zwalnia komórkę myśli), gdzie będziesz mógł sprawdzić proces jej internalizacji w procentach. W każdym momencie możesz ponownie wyposażyć tę myśl i rozpocząć dalsze badanie.

Jeśli na swojej liście posiadasz myśl, która zapewnia tymczasowy bonus do umiejętności, która za chwilę ma zostać sprawdzona, warto rozpocząć proces badawczy i zwiększyć swoją szansę na przejście testu. Po wszystkim możesz zatrzymać badanie myśli bez żadnych konsekwencji.

Jak usunąć myśl?

Gdy myśl zostanie w pełni zbadana (osiągnie 100% postępu) zostaje wyposażona na stałe i można ją usunąć poprzez kliknięcie przycisku Forget (Zapomnij), jednak niesie to ze sobą pewne konsekwencje - Disco Elysium: Schowek Myśli (Thought Cabinet) - Disco Elysium - poradnik do gry

Gdy myśl zostanie w pełni zbadana (osiągnie 100% postępu) zostaje wyposażona na stałe i można ją usunąć poprzez kliknięcie przycisku Forget (Zapomnij), jednak niesie to ze sobą pewne konsekwencje:

  1. Usunięcie myśli kosztuje 1 punkt umiejętności;
  2. Myśl zostaje na stałe usunięta z listy.

Jak odblokować dodatkowe komórki na myśli?

Na początku rozgrywki w Disco Elysium dysponujesz 3 miejscami na myśli - Disco Elysium: Schowek Myśli (Thought Cabinet) - Disco Elysium - poradnik do gry

Na początku rozgrywki w Disco Elysium dysponujesz 3 miejscami na myśli. Jeśli zagospodarowałeś wszystkie komórki w Gabinecie Myśli (Thought Cabinet) możesz odblokować nowe, ale kosztuje to 1 punkt umiejętności (Skill Point).

Lista wszystkich myśli

W poniższej tabeli wymieniamy wszystkie myśli dostępne w grze Disco Elysium i ich bonusy, a także podpowiadamy, jak je odblokować.

Nazwa

Bonusy

Jak zdobyć?

Ace's High

Tymczasowy bonus:

+1 Empathy do Kim'a.

Bonus po zbadaniu:

+1 Empathy do Kim'a;

+1 Esprit de Corps.

Po udanym przestrzeleniu paska i opuszczeniu zwłok na ziemię Kim wyciągnie dłoń do przybicia "piątki" - wybierz opcję "Slap it".

Czas badania (Research time):

2h 45min.

Ace's Low

Tymczasowy bonus:

+2 Empathy do Kim'a.

Bonus po zbadaniu:

+2 Empathy do Kim'a;

+1 Esprit de Corps.

Po udanym przestrzeleniu paska i opuszczeniu zwłok na ziemię Kim wyciągnie dłoń do przybicia "piątki" - wybierz opcję Slap it and wait for Ace's Low (wymaga Interfacing 5 lub więcej).

Czas badania (Research time):

2h 45min.

Actual Art Degree

Tymczasowy bonus:

-1 Perception.

Bonus po zbadaniu:

-1 Hand/Eye Coordination;

Pasywne testy Conceptualization leczą +1 Morale i dają 10 XP.

Wypowiedz 5 kwestii dialogowych związanych z "Art Cop".

Czas badania (Research time):

1h 30min.

Advanced Race Theory

Tymczasowy bonus:

-1 Drama.

Bonus po zbadaniu:

+1 Conceptualization;

Limit poziomu umiejętności Rhetoric zostaje podniesiony do 5.

Porozmawiaj z Measurehead i przejdź test umiejętności Conceptualization.

Czas badania (Research time):

1h 40min.

Anti-Object Task Force

Tymczasowy bonus:

-2 Pain Threshold.

Bonus po zbadaniu:

Atakowanie obiektów fizycznych leczy +1 Health;

+1 Pain Threshold;

Limit poziomu wszystkich umiejętności związanych z atrybutem Physical zostaje podniesiony o 1.

Uderzaj w różne obiekty fizyczne jak np. skrzynki i kontenery. Należy uderzyć trzy różne obiekty.

Czas badania (Research time):

2h 15min.

Apricot Chewing Gum Scented One

Tymczasowy bonus:

-1 Reaction Speed.

Bonus po zbadaniu:

+2 Perception.

Znajdź zapach moreli (Apricot) dwa razy: zbadaj swój notatnik (Ledger) w poszukiwaniu opakowania po gumie, załóż spodnie Pour L'Homme Laborer Jeans (do zdobycia w kotłowni w pobliżu Cindy the Skull).

Czas badania (Research time):

5h 5min.

Arno van Eyck

Tymczasowy bonus:

+1 Interfacing.

Bonus po zbadaniu:

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności związane z Motorics;

Ujawnia plakaty Arno van Eyck.

Porozmawiaj z Egg Head w kościele, a następnie znajdź odpowiednią taśmę (na drzewie po drugiej stronie ulicy Roy's Nest) i napraw ją w Lombardzie (Pawnshop). Następnie wróć do Egg Head.

Czas badania (Research time):

50min.

Bankruptcy Sequence

Tymczasowy bonus:

-1 Empathy.

Bonus po zbadaniu:

Nieudane testy Intellect dają 1 Real.

Porozmawiaj z kontenerem w porcie i z niepowodzeniem przedstaw pomysł inwestycyjny.

Czas badania (Research time):

5h 15min.

Boiadeiro

Tymczasowy bonus:

-1 Physical Instrument.

Bonus po zbadaniu:

-1 Esprit De Corps;

Papierosy (Cigarettes) dają +2 Intellect.

Po wykonaniu zadania dla Evrart'a (otwarcie drzwi) porozmawiaj z Manana. Zdaj test Inland Empire i zapytaj, czym jest Boiadeiro.

Czas badania (Research time):

6h 30min.

Bringing of the Law (Law-Jaw)

Tymczasowy bonus:

-1 Rhetoric.

Bonus po zbadaniu:

-1 Rhetoric;

Limit poziomu umiejętności Hand/Eye Coodination zostaje podniesiony do 6;

Automatycznie zdajesz wszystkie pasywne testy Hand/Eye Coordination.

W trakcie rozmów nazywaj siebie "Prawem" (The Law). Następnie pomów z Lilienne w wiosce rybackiej i przedstaw się jako Lawbringer.

Czas badania (Research time):

2h 55min.

Caustic Echo

Tymczasowy bonus:

+1 Volition.

Bonus po zbadaniu:

-1 Authority;

+300 XP;

Limit poziomu wszystkich umiejętności związanych z atrybutem Motorics zostaje podniesiony o 1.

Otwórz ukryty schowek w swojej księdze (Ledger), wyrzuć kartę i pomyśl o tym chwilę po wykonaniu tej czynności.

Czas badania (Research time):

10h.

Cleaning Out the Rooms

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

+1 Suggestion;

+1 Inland Empire;

+1 Rhetoric.

Porozmawiaj z Soona w kościele i zdaj trudny test Logic (po rozwiązaniu zadania).

Czas badania (Research time):

5h 35min.

Coach Physical Instrument

Tymczasowy bonus:

-2 Encyclopedia.

Bonus po zbadaniu:

-1 Encyclopedia;

+2 Physical Instrument (jeśli slot na koszulę jest pusty).

Porozmawiaj ze staruszkiem grającym w bule (Petanque). Następnie obserwuj rozgrywkę, zadawaj pytania i wykonaj nieudany rzut.

Czas badania (Research time):

40min.

Col Do Ma Ma Daqua

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

+3 Perception;

-1 Encyclopedia.

Porozmawiaj z Leną (kobietą siedzącą na wózku inwalidzkim) o niewidzialnym Phasmid, a następnie wyjdź z budynku hotelu i wsłuchaj się w otoczenie.

Czas badania (Research time):

7h 10min.

Cop of the Apocalypse

Tymczasowy bonus:

-1 Rhetoric.

Bonus po zbadaniu:

Limit poziomu umiejętności Inland Empire zostaje podniesiony do 6;

Limit poziomu umiejętności Shivers zostaje podniesiony do 6.

Ostrzegaj ludzi o nadchodzącej apokalipsie.

Czas badania (Research time):

6h 55min.

Date of Birth Generator

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

Limit poziomu umiejętności Logic zostaje podniesiony do 6;

-1 do trudności wszystkich pasywnych testów Physical.

Po rozmowie z Klaasje o zmarłym najemniku zastanów się, kiedy się urodziłeś.

Czas badania (Research time):

7h 15min.

Detective Costeau

Tymczasowy bonus:

-2 Conceptualization.

Bonus po zbadaniu:

+1 Savoir Faire;

+1 Espirit de Corps.

Nazywaj się detektywem Costeau (oblany test Conceptualization przy spotkaniu z Kim'em), odmawiaj prawdziwego imienia. Przeczytaj plik nierozwiązywalnej sprawy (Unsolvable Case) w księdze (Ledger).

Czas badania(Research time):

2h 30min.

Fairweather T-500

Tymczasowy bonus:

-1 Savoir Faire.

Bonus po zbadaniu:

+2 Hand/Eye Coordination przeciwko wrogom w zbroi FT-500.

Załóż co najmniej jedną część zbroi ceramicznej (Ceramic Body Armor).

Czas badania (Research time):

3h 30min.

Finger on the Eject Button

Tymczasowy bonus:

+2 Authority;

+2 Suggestion.

Bonus po zbadaniu:

Samobójcze myśli każdego wieczoru.

W trakcie rozmów z NPC wspominaj o pragnieniach samobójczych.

Czas badania (Research time):

2h.

Finger Pistols (9mm)

Tymczasowy bonus:

-2 Savoir Faire.

Bonus po zbadaniu:

+1 Reaction Speed;

+1 Suggestion, gdy nie trzymasz nic w ręce.

W trakcie pierwszej rozmowy z Silleng musisz mieć 5+ Composure i zdać test opanowania.

Czas badania (Research time):

1h.

Guillaume le Million

Tymczasowy bonus:

-1 Logic.

Bonus po zbadaniu:

+1 Pain Threshold;

Limit poziomu wszystkich umiejętności związanych z atrybutem Psyche zostaje podniesiony o 1.

Podczas patrzenia w lustro w swoim pokoju przejdź pomyślnie test Encyclopedia - The Expression.

Czas badania (Research time):

4h 30min.

Hardcore Aesthetic

Tymczasowy bonus:

-2 Interfacing.

Bonus po zbadaniu:

+1 Volition;

+1 Endurance.

Po wykonaniu zadania Sync the sines with Noid wyczerp wszystkie opcje dialogowe w trakcie rozmowy z Noid'em i przejdź pomyślnie test Conceptualization.

Czas badania (Research time):

1h 50min.

Hobocop

Tymczasowy bonus:

-1 Composure.

Bonus po zbadaniu:

Odkrywa dodatkowe butelki na mapie;

Więcej pieniędzy po sprzedaży butelek;

Limit poziomu umiejętności Shivers zostaje podniesiony do 6.

Zostań bezdomnym lub określ się jako bezdomny.

Czas badania (Research time):

4h 20min.

Homo-Sexual Underground

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

Bohater przestaje mieć obsesję na punkcie seksualności. Odblokowuje dodatkową opcję dialogową z Kim'em.

Zdaj test opanowania (Composure) w trakcie rozmowy z palaczem (Smoker) na balkonie budynku mieszkalnego (gdy przyjdzie do hotelu) i zapytaj go, czy należy do ruchu podziemnego (Underground movement).

Czas badania (Research time):

8h.

Indirect Modes of Taxation

Tymczasowy bonus:

-2 Empathy.

Bonus po zbadaniu:

Opcje dialogowe Ultraliberal dają +1 Real;

-1 Empathy.

W trakcie rozmów wybieraj wszelkie opcje, które pomogą Ci się wzbogacić, np. przyjmij pieniądze od Evrart'a.

Czas badania (Research time):

1h 45min.

Inexplicable Feminist Agenda

Tymczasowy bonus:

+2 Authority przeciw mężczyznom (Males).

Bonus po zbadaniu:

+1 Empathy;

-1 Electrochemistry.

Podczas rozmowy z Garte zapytaj, dlaczego Silve odeszła i ogłoś się feministką.

Czas badania (Research time):

3h 45min.

Jamais Vu (Derealization)

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

+1 XP za każdą klikniętą kulę;

Limit poziomu wszystkich umiejętności związanych z atrybutem Intellect zostaje podniesiony o 1.

Porozmawiaj z Leną (kobieta siedząca na wózku) o zrozumieniu swojej rzeczywistości (Understanding your reality). Skieruje Cię ona do Joyce, która przekaże Ci szczegółowe informacje (Reality lockdown) - aby to odblokować zapytaj Where we are?.

Czas badania (Research time):

3h 25min.

Kingdom of Conscience

Tymczasowy bonus:

-2 Half-light.

Bonus po zbadaniu:

Opcje dialogowe Moralist leczą +1 Morale;

Limit poziomu umiejętności Volition zostaje podniesiony do 5.

Limit poziomu umiejętności Logic zostaje podniesiony do 5.

Nie angażuj się w żadną filozofię polityczną.

Czas badania (Research time):

1h 25min.

Lonesome Long Way Home

Tymczasowy bonus:

+1 Encyclopedia.

Bonus po zbadaniu:

Limit poziomu umiejętności Perception zostaje podniesiony do 5;

Speed (narkotyk) daje +1 do 1 Psyche.

Zastanów się, gdzie jest Twój dom. Opcja dostępna po rozmowie Gart'e z Kim'em.

Czas badania (Research time):

6h 5min.

Magnesium-Based Lifeform

Tymczasowy bonus:

-1 Shivers.

Bonus po zbadaniu:

+2 Volition;

-1 Logic.

Sprawdź chatę Cuno i porozmawiaj z nim o pozostałościach magnezu, które znalazłeś w środku. W trakcie rozmowy musisz być pozytywnie nastawiony - Opanowanie (Composure) 4+.

Czas badania (Research time):

1h 15min.

Mazovian Socio-Economics

Tymczasowy bonus:

-2 Visual Calculus.

Bonus po zbadaniu:

Komunistyczne opcje dialogowe dają +4 XP;

-1 Visual Calculus;

-1 Authority.

Wybierz 4 komunistyczne opcje dialogowe.

Czas badania (Research time):

3h 10min.

Motorway South

Tymczasowy bonus:

-1 Visual Calculus.

Bonus po zbadaniu:

+1 Inland Empire;

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności związane z Intellect.

Porozmawiaj z Joyce i zdaj test Conceptualization, a następnie zapytaj ją o podróżowanie przez strefę (Pale).

Czas badania (Research time):

8h 10min.

One More Door

Tymczasowy bonus:

+1 Half-light.

Bonus po zbadaniu:

-1 Half-Light;

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności związane z Psyche.

Spróbuj otworzyć drzwi bunkra na północ od kościoła (wymaga Conceptualization 4+).

Czas badania (Research time):

45min.

Opioid Receptor Antagonist

Tymczasowy bonus:

-2 Electrochemistry.

Bonus po zbadaniu:

Brak pozytywnych skutków od narkotyków;

Brak negatywnych skutków od alkoholu.

Porozmawiaj z Klaasje o jej narkotykach i powiedz, że nie ma z czego być dumnym.

Czas badania (Research time):

55min.

Overproductive Honour Glands

Tymczasowy bonus:

-4 Drama.

Bonus po zbadaniu:

Limit poziomu umiejętności Authority zostaje podniesiony do 5.

Postępuj honorowo: odmawiaj łapówek, dotrzymuj danego słowa itp.

Czas badania (Research time):

20min.

Regular Law Official

Tymczasowy bonus:

-2 Inland Empire.

Bonus po zbadaniu:

-1 Shivers;

-1 Inland Empire;

Wszystkie limity poziomu umiejętności zostają podniesione o 3.

Bądź normalny, unikaj zwariowanych czynności.

Czas badania (Research time):

1h 20min.

Remote Viewers Division

Tymczasowy bonus:

-1 Perception.

Bonus po zbadaniu:

-1 do trudności wszystkich pasywnych testów Psyche;

-1 Drama.

Wybieraj opcje dialogowe związane z postrzeganiem pozazmysłowym (ESP - Extra Sensory Perception).

Czas badania (Research time):

6h.

Revacholian Nationhood

Tymczasowy bonus:

-1 Composure.

Bonus po zbadaniu:

Nacjonalistyczne opcje dialogowe wyrządzają obrażenia -1 Morale;

Alkohol daje +2 Physical.

Wymów 4 faszystowskie opcje dialogowe.

Czas badania (Research time):

9h 10min.

Rigorous Self-Critique

Tymczasowy bonus:

-1 Authority.

Bonus po zbadaniu:

Czerwone testy Intellect i Psyche, które zakończą się niepowodzeniem, leczą na +1 Morale;

Czerwone testy Physique i Motorics, które zakończą się niepowodzeniem, leczą na +1 Health;

Limit poziomu umiejętności Pain Treshold zostaje podniesiony do 6.

Ciągle przepraszaj i współczuj samemu sobie.

Czas badania (Research time):

6h.

Searchlight Division

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

+2 Perception.

Porozmawiaj z Leną, Lilienne i kobietą z klasy robotniczej o zaginionych ludziach.

Czas badania (Research time):

3h 15min.

Some kind of Superstar

Tymczasowy bonus:

-2 Logic.

Bonus po zbadaniu:

-1 Logic;

Limit poziomu umiejętności Visual Calculus, Suggestion, Electrochemistry i Composure zostaje podniesiony do 6.

Wciąż nazywaj siebie supergwiazdą (Superstar).

Czas badania (Research time):

1h 25min.

The Bow Collector

Tymczasowy bonus:

-1 Authority;

-1 Hand/Eye Coordination.

Bonus po zbadaniu:

+3 Shivers.

Sprawdź ukryty schowek w księdze (Ledger) i przeczytaj notatkę. Porozmawiaj z Mózgiem Starożytnego Gada (Ancient Reptile Brain) - wymaga Conceptualization 6+.

Czas badania (Research time):

6h 10min.

The Fifteenth Indotribe

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

+10 centów za każdą klikniętą zieloną kulę;

Limit poziomu umiejętności Savoir Faire zostaje podniesiony do 6.

Porozmawiaj z Joyce o jej firmie, a konkretnie wybierz opcję dialogową: 8 percent of all cargo in the world.

Czas badania (Research time):

5h 55min.

The Insulindian Miracle

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności.

Powiedz Joyce o planie Związków i posłuchaj, jak mówi o odkryciu wysp.

Czas badania (Research time):

7h 45min.

The Jamrock Shuffle

Tymczasowy bonus:

-1 Espirit de Corps.

Bonus po zbadaniu:

Lepsze łupy w zamkniętych kontenerach.

Otwórz co najmniej 3 zamknięte drzwi: mieszkanie Garry'ego, mieszkanie Cuno, studenckie mieszkanie komunalne (Communard Student's Apartment).

Czas badania (Research time):

1h 5min.

The Litany of Contact Mike

Tymczasowy bonus:

-1 Logic;

-1 Conceptualization;

-1 Drama.

Bonus po zbadaniu:

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności związane z Physical.

Porozmawiaj z Acele Berger o jej mikrofonie i zdaj test Encyclopedia. Na koniec wybierz kwestię dialogową: This isn't about me. This is about your lack of respect....

Czas badania (Research time):

15min.

The Precarious World

Tymczasowy bonus:

Wszystkie czerwone testy umiejętności zakończą się niepowodzeniem. Przed przystąpieniem do testu zatrzymaj badanie myśli.

Bonus po zbadaniu:

Krytyczne progi sukcesu lub porażki zostają obniżone o 1.

W trakcie rozmowy z Dicemaker (Doomed Commercial Area - wejście przez księgarnie) przejdź pomyślnie test umiejętności Shivers.

Czas badania (Research time):

4h.

The Suicide of Kras Mazov

Tymczasowy bonus:

-1 Rhetoric.

Bonus po zbadaniu:

+1 Rhetoric

Niepowodzenie białych testów umiejętności całkowicie leczy Morale.

Zbadaj popiersie Kras'a Mazov'a w mieszkaniu studenta w kamienicy, a następnie w trakcie rozmowy z Kim'em stwierdź, że popiersie przedstawia Ciebie - to Ty jesteś Kras Mazov.

Czas badania (Research time):

4h 45min.

Torque Dork

Tymczasowy bonus:

-2 Conceptualization.

Bonus po zbadaniu:

+2 Interfacing;

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności związane z Interfacing.

Rozpocznij grę z nie więcej niż 3 punktami Intellect (wymagane, by umiejętność Encyclopedia nie została zbyt wysoko rozwinięta). Wyjdź z hotelu i zbadaj samochód Kim'a, a w trakcie rozmowy z partnerem wybierz kolejno: Kim, what are we looking at?, This must be what woke me up.... W dniu 2+, w momencie, gdy nie znasz jeszcze swojego imienia, podejdź do samochodu i dowiedz się na jego temat czegoś więcej (Testy Interfacing i Encyclopedia) - wyczerp wszystkie opcje dialogowe.

Czas badania (Research time):

25min.

Volumetric Shit Compressor

Tymczasowy bonus:

Brak.

Bonus po zbadaniu:

Odblokowuje wszystkie białe testy umiejętności związane z Endurance;

Limit poziomu umiejętności Endurance zostaje podniesiony do 4.

Zwymiotuj dwukrotnie w trakcie patrzenia na ciało powieszonego mężczyzny. Po pierwszym nieudanym teście Endurance zdobądź amoniak (Ammonia) od kobiety siedzącej przed hotelem, wróć do wisielca i ponownie oblej test Endurance.

Czas badania (Research time):

30min.

Waste Land of Reality

Tymczasowy bonus:

-2 Physical Instrument.

Bonus po zbadaniu:

-1 Physical Instrument;

-1 Inland Empire;

-1 Suggestion;

+1 do wszystkich umiejętności związanych a trybutem Psyche;

Brak pozytywnych skutków od alkoholu.

Po rozmowie z Measurehead zbadaj myśl Advanced Race Theory. Następnie wróć do Measurehead i powiedz mu, że musisz wytrzeźwieć.

Czas badania (Research time):

20h.

White Mourning

Tymczasowy bonus:

-1 Authority.

Bonus po zbadaniu:

+20% zasięgu oddalenia kamery (Zoom Out);

Limity poziomów umiejętności związanych z Motorics zostają podniesione o 1.

Przeczytaj całą swoją księgę (Ledger) i przejdź pomyślnie test umiejętności Interfacing.

Czas badania (Research time):

5h.

Wompty-Dompty Dom Centre

Tymczasowy bonus:

-1 Suggestion.

Bonus po zbadaniu:

Pasywne testy umiejętności Encyclopedia dają +10 XP i +2 Real;

-2 Suggestion.

Do zdobycia w trakcie dnia 3+. Porozmawiaj z Trant'em Heidelstam'em, który podziwia Mural na promenadzie. Wyczerp wszystkie opcje dialogowe.

Czas badania (Research time):

42min.