Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Pożywienie - jak zdobyć, przepisy Valheim poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do gry Valheim znajdziesz wszystkie istotne informacje na temat pożywienia, a także na temat przyrządzania bardziej złożonych potraw.

W grze Valheim nie ma zaawansowanego systemu zarządzania głodem i pragnieniem, a pożywienie wykorzystywane jest do rozporządzania poziomem zdrowia i wytrzymałości (staminy) postaci. Twoja postać może zjeść na raz do 3 porcji żywności, a to, co zje, wpłynie na ogólną pulę punktów staminy i życia, a także na szybkość jego regeneracji. Wzmocnienie to będzie utrzymywać się przez określony czas, po czym efekt ten można odnowić poprzez zjedzenie kolejnej porcji żywności.

Jak zdobyć pożywienie?

Pożywienie w grze Valheim można zdobyć na kilka sposobów: znaleźć je na obszarze mapy, wyhodować (marchew, rzepa), wyprodukować (miód), zapolować na zwierzynę lub złowić. Niektóre specjały możesz także przygotować używając do tego celu różnych produktów.

Już w lokacji początkowej znajdziesz maliny (Raspberries) i grzyby (Mushroom), które zwiększą pulę zdrowia Twojej postaci, a także podniosą poziom jej wytrzymałości - Valheim: Pożywienie - jak zdobyć, przepisy - Valheim - poradnik do gry

Już w lokacji początkowej znajdziesz maliny (Raspberries) i grzyby (Mushroom), które zwiększą pulę zdrowia Twojej postaci, a także podniosą poziom jej wytrzymałości. Na obszarze czarnego lasu (Black Forest) znajdziesz jagody (Blueberries). Specjalny rodzaj żółtych grzybów możesz znaleźć w trakcie eksploracji komór grobowych (Burial Chambers).

Wyhodowanie rzepy lub marchwi oraz wyprodukowanie miodu jest bardziej czasochłonne, dlatego proces ten opisujemy na osobnych stronach naszego poradnika - Valheim: Pożywienie - jak zdobyć, przepisy - Valheim - poradnik do gry

Wyhodowanie rzepy lub marchwi oraz wyprodukowanie miodu jest bardziej czasochłonne, dlatego proces ten opisujemy na osobnych stronach naszego poradnika. Marchew można skonsumować na surowo lub wykorzystać jako jeden ze składników różnych potraw. Miód to niezwykle cenne pożywienie, które zapewni Twojej postaci najszybszą regenerację zdrowia (5hp na cykl) - to ponad dwa razy więcej niż wartość, którą uzyskuje się po zjedzeniu zwykłego upieczonego mięsa.

Polując na zwierzynę (dziki, jelenie, jaszczury, Lox) lub łowiąc ryby, możesz uzyskać surowe mięso, które następnie można upiec na stacji do gotowania (Cooking station) lub użyć do przygotowania jakiegoś przysmaku w kotle (Cauldron) - Valheim: Pożywienie - jak zdobyć, przepisy - Valheim - poradnik do gry

Polując na zwierzynę (dziki, jelenie, jaszczury, Lox) lub łowiąc ryby, możesz uzyskać surowe mięso, które następnie można upiec na stacji do gotowania (Cooking station) lub użyć do przygotowania jakiegoś przysmaku w kotle (Cauldron). Otrzymasz w ten sposób wartościowe pożywienie, które zawsze warto mieć w swoim ekwipunku. Różne rodzaje mięsa wymagają innego czasu gotowania.

  1. Surowe mięso (Raw meat): około 20-25 sekund;
  2. Ryby (Fish): około 30 sekund;
  3. Ogon (Neck tail): około 20 sekund;
  4. Mięso węża (Serpent meat): około 70 sekund;
  5. Mięso Loxa (Lox meat): około 60 sekund.

Kocioł - jak przyrządzić potrawy?

Do postawienia kotła (Cauldron) będziesz potrzebować kuźni i cyny - więcej informacji na temat wydobywania i przetapiania metali w grze Valheim znajdziesz na osobnej stronie niniejszego poradnika.

Potrawy przyrządza się z różnych składników: marchew, grzyby, owoce i mięso i inne - Valheim: Pożywienie - jak zdobyć, przepisy - Valheim - poradnik do gry

Potrawy przyrządza się z różnych składników: marchew, grzyby, owoce i mięso i inne. Posiadając odpowiednie składniki w swoim ekwipunku, odblokowujesz dodatkowe recepty. Szczególną uwagę warto zwrócić na następujące przepisy.

  1. Serpent stew: 1 Mushroom, 1 Cooked serpent meat, 2 Honey;
  2. Carrot soup: 1 Mushroom, 3 Carrot;
  3. Queens jam: 8 Raspberries, 8 Blueberries;
  4. Sausages: 2 Entrails (do zdobycia z Draugr), 1 Raw meat, 4 Thistle;
  5. Turnit stew: 1 Raw meat, 3 Turnip.