Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? Valheim poradnik, porady

Z tej strony poradnika do gry Valheim dowiesz się skąd brać nasiona, a także w jaki sposób je wykorzystać.

W grze Valheim pożywienie i surowce można zdobywać na różne sposoby, a sadzenie warzyw i drzew to jeden z nich. Zanim jednak zaczniesz uprawiać ogródek i zdobywać pożywienie lub sadzić las, musisz zdobyć odpowiednie nasiona.

Skąd brać nasiona?

W grze Valheim niektóre nasiona, jak marchew (Carrot seeds) czy rzepy (Turnip) można znaleźć na obszarze określonych biomów - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

W grze Valheim niektóre nasiona, jak marchew (Carrot seeds) czy rzepy (Turnip) można znaleźć na obszarze określonych biomów. Te pierwsze znajdziesz w czarnym lesie (Black Forest), a drugie na bagnach (Swamps). Nasiona marchwi (Carrot seeds) są bardzo charakterystyczne i występują w postaci małych, białych kwiatów, które można zauważyć na powyższym obrazku.

Nasiona drzew możesz zdobyć w trakcie wyrębu - po ścięciu drzewa masz szansę na otrzymanie określonego rodzaju nasion - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Nasiona drzew możesz zdobyć w trakcie wyrębu - po ścięciu drzewa masz szansę na otrzymanie określonego rodzaju nasion. Przykładowo, wycinając buk (Beech) możesz otrzymać nasiona buku (Beech seed).

Jak zasadzić nasiona?

Zanim zaczniesz sadzić zdobyte nasiona, będziesz musiał w pierwszej kolejności spulchnić glebę, a do tego będzie potrzebny Ci kultywator (Cultivator) - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Zanim zaczniesz sadzić zdobyte nasiona, będziesz musiał w pierwszej kolejności spulchnić glebę, a do tego będzie potrzebny Ci kultywator (Cultivator). Narzędzie to wykonasz w kuźni i będziesz do tego potrzebować sztaby brązu i Core wood (do zdobycia w Black Forest). Wszelkie istotne informacje na temat wydobywania i przetapiania metali znajdziesz na osobnej stronie niniejszego poradnika.

Wyposaż swoją postać w kultywator (Cultivator), rozwiń menu akcji PPM, wybierz Cultivate i spulchnij pewien obszar ziemi - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Wyposaż swoją postać w kultywator (Cultivator), rozwiń menu akcji PPM, wybierz Cultivate i spulchnij pewien obszar ziemi.

Obszar, na którym ma powstać np - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Obszar, na którym ma powstać np. ogródek, gdzie chcesz zasadzić marchew lub rzepę, warto zabezpieczyć przed zwierzętami, które mogą zjeść Twoje uprawy - zwykłe drewniane ogrodzenie skutecznie powstrzyma wszystkich intruzów.

Upewnij się, że masz w swoim ekwipunku odpowiednie nasiona, a następnie wywołaj menu kultywatora i z dostępnych opcji wybierz np - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Upewnij się, że masz w swoim ekwipunku odpowiednie nasiona, a następnie wywołaj menu kultywatora i z dostępnych opcji wybierz np. marchew.

Nasiona należy zasadzić w taki sposób, by warzywa miały miejsce na to, by rosnąc - gdy będą posadzone zbyt blisko siebie, nie urosną - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Nasiona należy zasadzić w taki sposób, by warzywa miały miejsce na to, by rosnąc - gdy będą posadzone zbyt blisko siebie, nie urosną. Jeśli masz wątpliwości, czy dobrze zasadziłeś nasiona, najedź na nie i sprawdź, czy uzyskasz informację o tym, że warzywo jest zdrowe (Healthy).

Po zasadzeniu nasion pozostaje spokojnie czekać, aż warzywa urosną, po czym będzie można je zebrać i zjeść, wykorzystać jako składnik innej potrawy lub uzyskać z nich następne nasiona - Valheim: Nasiona - jak wykorzystać? - Valheim - poradnik do gry

Po zasadzeniu nasion pozostaje spokojnie czekać, aż warzywa urosną, po czym będzie można je zebrać i zjeść, wykorzystać jako składnik innej potrawy lub uzyskać z nich następne nasiona.