Valheim - poradnik do gry

Valheim - poradnik do gry

Valheim: Wydobycie i przetapianie metali Valheim poradnik, porady

Z tej strony poradnika do gry Valheim dowiesz się, jak wydobywać podstawowe metale jak miedź (Copper) i cynę (Tin), a także jak wybudować kuźnię i jak przetapiać metale, by uzyskać użyteczne sztaby.

Wydobycie i przetapianie metali otworzy przed Tobą możliwość wytwarzania znacznie lepszych jakościowo pancerzy i narzędzi, jednak będzie wymagać to wiele pracy i surowców, dlatego warto odpowiednio się do tego przygotować.

Zanim udasz się na obszar Black Forest i zaczniesz wydobywać podstawowe metale (miedź i cynę), najpierw będziesz musiał zdobyć odpowiednie narzędzie - kilof (Antler Pickaxe) - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Jak wydobywać miedź i cynę?

Zanim udasz się na obszar Black Forest i zaczniesz wydobywać podstawowe metale (miedź i cynę), najpierw będziesz musiał zdobyć odpowiednie narzędzie - kilof (Antler Pickaxe). Informacje na temat tego, jak odblokować i stworzyć Antler Pickaxe znajdziesz na osobnej stronie FAQ niniejszego poradnika.

Złoża rudy cyny (Tin deposit) to małe złoża podobne do kamieni, które występują w pobliżu wody - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Złoża rudy cyny (Tin deposit) to małe złoża podobne do kamieni, które występują w pobliżu wody. Jeśli będziesz mieć wątpliwości, czy trafiłeś na rudę cyny, podejdź do kamienia i sprawdź, czy na ekranie wyświetli się informacja o znalezieniu złoża.

Złoża rudy miedzi (Copper deposit) to znacznie większe złoża, które można znaleźć na obszarze Black Forest - rozpoznasz je po charakterystycznych jasnych kropkach i zielonym poroście - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Złoża rudy miedzi (Copper deposit) to znacznie większe złoża, które można znaleźć na obszarze Black Forest - rozpoznasz je po charakterystycznych jasnych kropkach i zielonym poroście. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że wydobywanie rudy miedzi może się nie powieść, więc czasem będziesz musiał przekopać sporą część złoża, zanim otrzymasz potrzebną rudę.

Jak wydobywać skrawki metalu?

Skrawki metalu (Scrap iron) znajdziesz na bagnach (Swamps) w postaci złóż Muddy scrap pile lub w Sunken Crypt (wymagany klucz Swamp Key - do zdobycia po pokonaniu drugiego bossa, The Elder). Innym sposobem na pozyskanie tego metalu jest zabijanie Ooze, które znajdziesz na obszarze tego biomu.

Złoża metalu mogą występować na powierzchni, ale także pod ziemią dlatego, by nieco ułatwić sobie znalezienie tego złoża, warto skorzystać z pomocy Wishbone (do zdobycia po pokonaniu 3 bossa - Bonemass) - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Złoża metalu mogą występować na powierzchni, ale także pod ziemią dlatego, by nieco ułatwić sobie znalezienie tego złoża, warto skorzystać z pomocy Wishbone (do zdobycia po pokonaniu 3 bossa - Bonemass). Gdy Twoja postać znajdzie się w pobliżu złoża, różdżka zacznie emitować zielone światło, a także wydawać charakterystyczny dźwięk - efekt ten będzie się nasilał w momencie, gdy będziesz zbliżać się do ukrytego złoża lub skarbu.

Złoża metalu mają ciemny kolor i zazwyczaj zatopione są w nich kawałki kości - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Złoża metalu mają ciemny kolor i zazwyczaj zatopione są w nich kawałki kości. Do wydobycia tego metalu będziesz potrzebować kilof z brązu (Bronze Pickaxe) lub narzędzie o lepszej jakości.

Jak wydobywać srebro i obsydian?

Srebro (Silver) oraz obsydian (Obsidian) znajdziesz na obszarze gór (Mountains Biome) - zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią, a do wydobycia tego metalu będziesz potrzebować kilof z żelaza (Iron Pickaxe). W tym biomie panuje surowy, bardzo mroźny klimat, więc będziesz musiał odpowiednio zabezpieczyć swoją postać przed negatywnymi skutkami mrozu - informacje na ten temat znajdziesz na osobnej stronie naszego poradnika.

Ukryte pod ziemią żyły srebra (Silver vein) i złoża obsydianu (Obsidian deposit) łatwo przeoczyć, szczególnie w trakcie śnieżycy więc warto skorzystać z pomocy różdżki Wishbone - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Ukryte pod ziemią żyły srebra (Silver vein) i złoża obsydianu (Obsidian deposit) łatwo przeoczyć, szczególnie w trakcie śnieżycy więc warto skorzystać z pomocy różdżki Wishbone. Gdy Twoja postać znajdzie się w pobliżu złoża, różdżka zacznie emitować zielone światło, a także wydawać charakterystyczny dźwięk - efekt ten będzie się nasilał w momencie, gdy będziesz zbliżać się do ukrytego złoża lub skarbu.

Żyłę srebra (Silver vein) łatwo jest przeoczyć, ponieważ wręcz zlewa się z teksturami gór - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Żyłę srebra (Silver vein) łatwo jest przeoczyć, ponieważ wręcz zlewa się z teksturami gór. Jeśli zauważysz fragment skały, który lekko się mieni, warto do niego podejść i sprawdzić, czy na ekranie wyświetli się informacja o odnalezionym złożu metalu.

Złoże obsydianu (Obsidian deposit) występuje w postaci sporej wielkości ciemnego kamienia - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Złoże obsydianu (Obsidian deposit) występuje w postaci sporej wielkości ciemnego kamienia. Podobnie jak w przypadku żyły srebra, łatwo je przeoczyć - szczególnie, gdy pokrywa je śnieg.

Jak wybudować hutę, piec na węgiel drzewny i kuźnię?

Do sprawnego przetapiania metali w grze Valheim będziesz potrzebować kuźnię (forge), jako stanowisko pracy, a także hutę (Smelter) i piec na węgiel drzewny (Charcoal kiln). Poza zwykłym kamieniem do postawienia huty i pieca będziesz potrzebować łącznie 10 sztuk rzadkiego surowca Surtling core, który możesz zdobyć w trakcie eksploracji komór grobowych (Burial Chambers) - znajdziesz je w losowych miejscach na obszarze Black Forest.

Burial Chamber to niebezpieczne miejsce - w środku panują całkowite ciemności, dookoła aż roi się od szkieletów, a niektóre z nich zaliczają się do elitarnych jednostek (2 gwiazdki) - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Burial Chamber to niebezpieczne miejsce - w środku panują całkowite ciemności, dookoła aż roi się od szkieletów, a niektóre z nich zaliczają się do elitarnych jednostek (2 gwiazdki). Na wyprawę do komory grobowej warto zabrać ze sobą najlepszy możliwy pancerz, pochodnie, a także spore zapasy pożywienia i odpowiednią broń. W walce na małej przestrzeni doskonale sprawdzi się młot Stagbreaker - informacje na temat tego, jak odblokować tę broń znajdziesz na osobnej stronie naszego poradnika.

Pojedyncze Surtling core możesz znaleźć w losowych miejscach podziemnego kompleksu, jednak najwięcej sztuk tego rzadkiego surowca znajdziesz w końcowych komorach, których strzeże zazwyczaj znacznie mocniejszy przeciwnik (2 gwiazdki) - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Pojedyncze Surtling core możesz znaleźć w losowych miejscach podziemnego kompleksu, jednak najwięcej sztuk tego rzadkiego surowca znajdziesz w końcowych komorach, których strzeże zazwyczaj znacznie mocniejszy przeciwnik (2 gwiazdki). Jeśli nie uda Ci się uzbierać wymaganej ilości przedmiotów w jednej komorze grobowej, będziesz musiał poszukać na obszarze Black Forest drugiego Burial Chamber.

Po zdobyciu wszystkich surowców wyposaż swoją postać w młotek, a następnie wybuduj dwa budynki z zakładki : hutę (Smelter) oraz piec na węgiel drzewny (Charcoal kiln) - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Po zdobyciu wszystkich surowców wyposaż swoją postać w młotek, a następnie wybuduj dwa budynki z zakładki : hutę (Smelter) oraz piec na węgiel drzewny (Charcoal kiln). Budynku najlepiej postawić blisko siebie, by mieć do nich łatwy i szybki dostęp.

Do postawienia huty (Forge), czyli pracowni podobnej do stołu warsztatowego (Workbench) będziesz potrzebować m - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Do postawienia huty (Forge), czyli pracowni podobnej do stołu warsztatowego (Workbench) będziesz potrzebować m.in. 6 sztab miedzi i 4 sztuki węgla (Coal). Oznacza to, że najpierw musisz nauczyć się obsługiwać hutę i piec i przetopić wydobyte wcześniej metale.

Jak przetapiać metale?

Po zdobyciu surowców, wybudowaniu huty (Smelter) i pieca na węgiel drzewny (Charcoal kiln) możesz zabrać się do pracy i przetopić rudę na sztaby.

W pierwszej kolejności podejdź do pieca na węgiel drzewny i wrzuć do niego nieco drewna (max 25 sztuk), by rozpalić ogień i zacząć produkować węgiel - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

W pierwszej kolejności podejdź do pieca na węgiel drzewny i wrzuć do niego nieco drewna (max 25 sztuk), by rozpalić ogień i zacząć produkować węgiel.

Po krótkiej chwili z pieca zacznie wylatywać węgiel (Coal) - po 1 sztuce na raz - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Po krótkiej chwili z pieca zacznie wylatywać węgiel (Coal) - po 1 sztuce na raz. Zbierz go i podejdź do huty (Smelter).

Z prawej strony huty znajdziesz prostokątny otwór przez który możesz wrzucić stworzony wcześniej węgiel - maksymalnie 20 sztuk jednocześnie - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Z prawej strony huty znajdziesz prostokątny otwór przez który możesz wrzucić stworzony wcześniej węgiel - maksymalnie 20 sztuk jednocześnie.

Z drugiej strony huty znajdziesz okrągły otwór przez który możesz wrzucić do pieca wybraną rudę, np - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Z drugiej strony huty znajdziesz okrągły otwór przez który możesz wrzucić do pieca wybraną rudę, np. miedzi (Copper ore) i/lub rudę cyny (Tin ore) - możesz je wymieszać, nie będzie to miało znaczenia, po prostu przetopią się w takiej kolejności, w jakiej zostały dodane.

Po krótkiej chwili na ziemię zaczną wypadać gotowe sztaby surowców, których będziesz mógł użyć w kuźni i wytworzyć z nich nowe przedmioty - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Po krótkiej chwili na ziemię zaczną wypadać gotowe sztaby surowców, których będziesz mógł użyć w kuźni i wytworzyć z nich nowe przedmioty.

Jak stworzyć sztaby brązu?

Sztaby brązu można stworzyć w kuźni (Forge) z połączenia sztab miedzi i cyny - Valheim: Wydobycie i przetapianie metali - Valheim - poradnik do gry

Sztaby brązu można stworzyć w kuźni (Forge) z połączenia sztab miedzi i cyny. Możesz wytwarzać po jednej sztabie brązu lub w stosie po 5 sztuk tego surowca.