Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Desperados 3 - poradnik, solucja

Desperados 3 - poradnik, solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Desperados 3 - Misja 13
Desperados 3 - Misja 13
Miejsce rozpoczęcia misji - Hector, McCoy i Isabelle. Bohaterowie nie posiadają początkowo żadnych przedmiotów i możesz korzystać tylko z gwizdania Hectora i kota Isabelle. Przeciwników od samego początku możesz ogłuszać i wiązać. Musisz dotrzeć do namiotu w obozie (2) gdzie składowane są rzeczy bohaterów. Uważaj na 2 snajperów na wieżach - na pierwszą wieżę możesz od razu się wspiąć.
Górny obóz. Isabelle może tam dotrzeć korzystając z bocznych winorośli. Hector może podbiec do przeciwnika Long Coat gdy ten patrzy w inną stronę i go ogłuszyć. Po wyeliminowaniu wszystkich wrogów zabierz rzeczy bohaterów (lub tylko McCoy'a jeśli chcesz zdobyć odznakę).
Brama obozu. Może ją otworzyć wyłącznie McCoy i dopiero po odzyskaniu jego ekwipunku w górnym obozie (2). Podczas otwierania zamka nikt nie może spoglądać w stronę bramy.
Obozowisko z wagonikiem kopalnianym. Zajmij się najpierw wyeliminowaniem tutejszych wrogów i uważaj na snajpera z okolicznej wieży (5). Docelowo musisz zacząć przepychać wagonik przez lewą (6) lub prawą (10) część kopalni i trzeba z nim dotrzeć do bramy na drugim końcu mapy (17). Najlepiej zająć się tym pod koniec misji, po wyeliminowaniu wszystkich wrogów w pobliżu torów kolejowych biegnących przez cała mapę. Są tu pierwsze skrzynie z amunicją.
Snajper. Obserwuje on okolice obozu z wagonikiem kopalnianym (4). Najlepiej użyć na nim pistoletu z lunetą McCoy'a.
Lewa część kopalni. To jedna z dwóch tras przepychania wagonika kopalnianego (4). Zanim zaczniesz pchać wagonik pozbądź się wszystkich przeciwników z okolicy.
Wagonik - wypadek. Isabelle może łatwo dotrzeć w to miejsce wspinając się po winoroślach. Popchnięty wagonik może uderzyć i zabić nawet 3 przeciwników. Jest to dobry sposób na pozbycie się części wrogów bez wszczynania alarmu.
Long Coat. Może on sprawić duże problemy. Nie możesz do niego zakraść się Sanchezem. Pozbądź się przeciwnika obserwującego cały czas Long Coata, a następnie traf w niego ze snajperki i dobij go Isabelle.
Wzniesienie. Możesz docierać na nie korzystając z drabin oraz winorośli. Łączy ono lewą (6) i prawą (10) część kopalni. Znajdziesz tu amunicję do pistoletu z lunetą i łatwo będziesz mógł atakować niżej rozstawionych przeciwników.
Prawa część kopalni. To jedna z dwóch tras przepychania wagonika kopalnianego (4). Zanim zaczniesz pchać wagonik pozbądź się wszystkich przeciwników z okolicy.
Long Coat x2. W okolicy przebywa dwóch przeciwników Long Coat. Pierwszy patroluje okolicę, a drugi stoi w miejscu. W obu przypadkach postaraj się zabić najpierw zwykłych okolicznych wrogów. Do osłabienia Long Coats użyj pistoletu z lunetą i dobij każdego Long Coata sterując Isabelle.
Wagonik - wypadek. Zanim dotrzesz do wagonika pozbądź się 2 przeciwników w ponczo. Możesz popchnąć wagonik gdy będzie pod nim przechodził Long Coat i w łatwy sposób się dzięki temu go pozbyć.
Miejsce połączenia się torowisk. W lokacji tej spotykają się tory biegnące przez lewą (6) i przez prawą (10) część kopalni. Musisz pozbyć się wszystkich wrogów - po lewej stronie jest duży głaz do popchnięcia i tam też możesz rozstawiać wnyki. Uważaj na wrogów ze wzniesienia z przejścia do tylnej części kopalni (14), bo obserwują oni dużą część obszaru.
Tylna część kopalni. Musisz dotrzeć do tej lokacji po to żeby uwolnić Kate i Coopera (15) oraz żeby przepchnąć wagonik do ostatniej bramy (17). Rozglądaj się za okazjami do spuszczania ciężkich ładunków na wrogów.
Klatki - Cooper i Kate. Pozbądź się najpierw wrogów pilnujących klatek (McCoy może łatwo zastrzelić tego podróżującego po górnym balkoniku). Doktor to jedyna postać, która może otworzyć klatki. Niestety tylko Kate będzie mogła pomagać w eliminowaniu wrogów, bo Cooper jest ranny.
Balkoniki i dynamit. Możesz wchodzić do jaskiń i docierać na różne poziomy - warto pozbyć się wrogów z wyższych poziomów, bo mają oni szerokie pole widzenia. Możesz podnosić laski dynamitu i rzucać nimi, aczkolwiek eksplozja dynamitu doprowadzi do wszczęcia alarmu.
Wrogowie Long Coat i brama do wysadzenia. Przebywa tu aż 3 przeciwników Long Coat. Pierwszego Long Coata możesz zabić zrzucając na niego ciężki ładunek. Do dwóch pozostałych wrogów możesz zakraść się po wcześniejszym pozbyciu się zwykłych bandytów. Alternatywnie możesz obrzucić wrogów Long Coat dynamitem (16). Przyprowadź tu wagonik z prochem (4) i ostrzelaj go z bezpiecznej odległości żeby zakończyć misję. Uwaga - Wagonik zdetonuj dopiero po uwolnieniu Coopera i Kate (15).
Powiększ mapę

Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja

13 Misja - A Cart Full of Gunpowder - mapa i odznaki/wyzwania

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020

Legenda Desperados 3 - Misja 13

Ważne lokacje na mapie

Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 zamieściliśmy szczegółową mapę misji 13 - A Cart Full of Gunpowder. Znajdziesz tu przede wszystkim wszystkie informacje o głównych obszarach kopalni i zasadach docierania do nich. Oprócz tego przygotowaliśmy opis przejścia dla wyzwań (odznak). Dowiesz się m.in. gdzie i w jaki sposób można skorzystać z dynamitu.

Pełny opis przejścia misji 13 znajduje się na kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M13,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 13.

Oznaczenia na mapie misji 13

  1. Czerwone kropki symbolizują przeciwników przebywających na terenie kopalni, zaś białe kropki symbolizują innych niewolników z tej lokacji. Nie doprowadzą oni do wszczęcia alarmu nawet jeśli w ich otoczeniu wykonasz jakąś głośną czynność.
  2. Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą.

Ogólne informacje na temat misji 13

Misja 13 (A Cart Full of Gunpowder) rozgrywa się na terenie kopalni, która jest tak na dobrą sprawę więzieniem - Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Misja 13 (A Cart Full of Gunpowder) rozgrywa się na terenie kopalni, która jest tak na dobrą sprawę więzieniem. W momencie przystąpienia do misji 3 z 5 bohaterów (Isabelle, McCoy oraz Sanchez) będzie zmuszanych do pracy na terenie kopalni. Bohaterowie rozpoczną misję bez broni i ekwipunku i początkowo dostępnych będzie jedynie kilka umiejętności niezwiązanych z używaniem przedmiotów z inwentarza. Twoim pierwszym priorytetem stanie się odzyskanie sprzętu odebranego głównym bohaterom.

Cooper i Kate więzieni są w klatkach na przeciwnym końcu mapy. Oznacza to, że przez dużą część misji nie można w ogóle wykonywać nimi żadnych czynności. Dopiero w finałowej fazie etapu pojawia się okazja do oswobodzenia ich, choć nawet wtedy jedynie Kate będzie mogła korzystać ze swoich umiejętności i elementów wyposażenia.

Motywem przewodnim misji jest przepychanie wagonu wypełnionego prochem strzelniczym. Może się to wydawać dużym wyzwaniem, zwłaszcza że wagonik po ataku przeciwnika może eksplodować i doprowadzić do zawalenia misji. Problem ten można na szczęście łatwo neutralizować oczyszczając z dużym wyprzedzeniem okolice torów. Dopchnięciem wagonu do miejsca docelowego będziesz mógł zająć się nawet dopiero po oczyszczeniu całej mapy ze wszystkich przeciwników. Podczas przepychania wagonu torowisko rozgałęzi się i z każdą z dostępnych 2 tras powiązane jest inne wyzwanie.

Grywalni bohaterowie:

  1. Sanchez - Przebywa on w obozie pracy (M13,1) i możesz sterować nim od początku misji. Wyposażenie Sancheza możesz odzyskać w górnym obozie (M13,2).
  2. McCoy - Przebywa on w obozie pracy (M13,1) i możesz sterować nim od początku misji. Wyposażenie McCoy'a możesz odzyskać w górnym obozie (M13,2).
  3. Isabelle - Przebywa ona w obozie pracy (M13,1) i możesz sterować nią od początku misji. Wyposażenie Isabelle możesz odzyskać w górnym obozie (M13,2).
  4. Kate - Jest ona więziona w klatce na drugim końcu mapy (M13,15). Klatkę musi otworzyć McCoy. Kate automatycznie odzyska wszystkie elementy wyposażenia.
  5. Cooper - Jest on więziony w klatce na drugim końcu mapy (M13,15). Klatkę musi otworzyć McCoy. Niestety z racji na odniesione obrażenia Cooper nie będzie mógł nikogo atakować ani nie będzie możliwe korzystanie z jego umiejętności i elementów ekwipunku.

Odznaki / wyzwania w misji 13

W misji 13 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz mimo wszystko je zaliczać już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy.

Przemierz lewą część kopalni - Traverse the mine on the left side

To oraz kolejne wyzwanie wzajemnie wykluczają się - Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To oraz kolejne wyzwanie wzajemnie wykluczają się. Nawet jeśli po przejściu przez lewą część mapy powrócisz do punktu startowego i zdecydujesz się przejść również przez prawą część kopalni to gra nie odblokuje drugiego wyzwania w ramach tego samego podejścia do misji. Pamiętaj o tym podczas powtarzania etapu i wybierz inną ścieżkę niż wcześniej.

Wyboru ścieżki dokonuje się po awansowaniu do obszaru z wagonikiem górniczym nadającym się do popychania (M13,4). Zdecyduj się na pokazaną na obrazku lewą ścieżkę (M13,6). Wyzwanie zdobędziesz w jej końcowej części i nie musisz od razu przepychać wagonika.

Przemierz prawą część kopalni - Traverse the mine on the left side

Wyboru ścieżki dokonuje się po awansowaniu do obszaru z wagonikiem górniczym nadającym się do popychania (M13,4) - Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyboru ścieżki dokonuje się po awansowaniu do obszaru z wagonikiem górniczym nadającym się do popychania (M13,4). Zdecyduj się na pokazaną na obrazku prawą ścieżkę (M13,10). Wyzwanie zdobędziesz w jej końcowej części i nie musisz od razu przepychać wagonika.

Nie podnoś dynamitu - Don't pick up the dynamite

To bardzo łatwe wyzwanie. Skrzynię z laskami dynamitu znajdziesz w końcowej części mapy, niedaleko bramy nadającej się do wysadzenia (M13,16). Nie wchodź w interakcję ze skrzynią. Dynamit nie będzie ci w ogóle potrzebny. Co więcej używanie go jest niewskazane na potrzeby "cichego" zaliczenia misji.

Zabij 20 przeciwników z użyciem dynamitu - Kill 20 people with dynamite

To oraz opisane powyżej wyzwanie wzajemnie wykluczają się - Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To oraz opisane powyżej wyzwanie wzajemnie wykluczają się. Opisywaną odznaką najlepiej zainteresować się podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności, a to dlatego, że każda eksplozja laski dynamitu doprowadzi do wszczęcia alarmu.

Skrzynię z dynamitem znajdziesz w końcowej części mapy, czyli w tylnym obszarze kopalni. Jest ona w lokacji z dużą liczbą wejść do jaskiń (M13,16). Jako że obszar ten obserwują przeciwnicy z wyższych półek powinieneś najpierw rozprawić się z niektórymi z nich. Nie zabijaj jednak zbyt wielu okolicznych przeciwników żeby mieć później w kogo rzucać dynamitem.

Po tym jak podniesiesz dynamit masz określony czas na rzucenie nim zanim eksploduje - Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Po tym jak podniesiesz dynamit masz określony czas na rzucenie nim zanim eksploduje. Celuj w większe grupy przeciwników. Po pierwszej eksplozji wszczęty zostanie alarm. Na mapie powinny pojawić się dwie 4-osobowe grupy przeciwników i są to kolejne dobre cele do atakowania z użyciem dynamitu. Po każdym udanym rzucie możesz schować się w krzakach na wypadek gdyby wrogowie poszli sprawdzić obszar, z którego wykonany został rzut.

Nie używaj umiejętności Połączenie Isabelle - Don't use Isabelle's connect ability

O wyzwanie to teoretycznie możesz powalczyć już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy, choć bez korzystania z tej zdolności Isabelle o wiele trudniej będzie ci pozbywać się stojących blisko siebie wrogów. Najlepiej odłożyć sobie wyzwanie na powtórne rozegranie etapu na niskim poziomie trudności.

W zastępstwie dla tej umiejętności możesz polegać np. na gwizdaniu, rzucaniu torbą lekarską czy korzystaniu z perfum.

Podnieś tylko sprzęt McCoy'a - Only pick up McCoy's gear

Wyzwanie to znacząco utrudnia podróż przez mapę i w rezultacie powalcz o jego zdobycie dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności - Desperados 3: 13 Misja - mapa i odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyzwanie to znacząco utrudnia podróż przez mapę i w rezultacie powalcz o jego zdobycie dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności.

Sanchez, Isabelle i McCoy mogą odzyskać odebrany im sprzęt niedługo po rozpoczęciu etapu - będzie on składowany w uszkodzonym budynku w górnym obozie (M13,2). Na potrzeby zdobycia tej odznaki nie podnoś rzeczy Hectora ani Isabelle. Oznacza to, że nie będziesz mógł korzystać m.in. z wnyków, połączenia i kontroli umysłu. Dozwolone będzie natomiast poleganie na gwizdaniu Hectora oraz wysyłaniu kota Isabelle do odwracania uwagi wrogów. Hector i Isabelle nie staną się całkowicie bezużyteczni - nadal mogą ogłuszać i wiązać przeciwników.

Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 15 minut - Speedrun: Complete the mission in under 15:00 minutes

Koniecznie graj na niskim poziomie trudności, dzięki czemu na mapie spotkasz mniej problematycznych przeciwników, a reakcje wrogów będą nieco wolniejsze.

W misji tej przemierza się rozległe obszary, w których pola widzenia wrogów nie zazębiają się tak często, jak w niektórych poprzednich etapach. Wykorzystuj to i eliminuj lub odwracaj uwagę tylko tych wrogów, którzy przeszkadzają w ukończeniu misji. Lewa ścieżka (M13,6) powinna pozwolić ci trochę szybciej przepchnąć wagonik. W końcowej części zadania skup się na otwarciu klatek i pozbyciu się wrogów rozstawionych przy torach. Możesz alternatywnie próbować z rzucaniem dynamitem do szybszego oczyszczenia sobie drogi, przy czym nie daj się zauważyć pomimo wszczęcia alarmu.

Ukończ misję na wysokim poziomie trudności - Complete the mission on Hard difficulty

To najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy, choć grając na wysokim poziomie trudności będziesz musiał radzić sobie z "niewygodnie" rozstawionymi przeciwnikami. Opisywana misja jest zdecydowanie prostszą m.in. od tych, których akcja rozgrywała się w Nowym Orleanie. Staraj się przede wszystkim zużywać na bieżąco amunicję do snajperki, bo będziesz jej odnajdywał całkiem sporo. Nie możesz natomiast odnowić liczby użyć kontroli umysłu, tak więc zostaw sobie tę umiejętność na przeciwników z trudno dostępnych lokacji. Na szczęście w przypadku tego wyzwania nie musisz się śpieszyć i możesz do woli zapisywać swoje postępy.