Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Restaurant Empire - poradnik do gry

Restaurant Empire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Metody obcinania kosztów | Dodatkowe mechanizmy | Restaurant Empire poradnik Restaurant Empire

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

14. Metody obcinania kosztów

Nie można podać jednej, sprawdzonej metody walki z kosztami. Jest to uzależnione od wielu czynników. Każda restauracja cechuje się czymś innym. Postanowiłem jednak zwrócić Twoją uwagę na kilka PROPOZYCJI. W ogromnej większości są to rozwiązania KRÓTKOTERMINOWE, które pozwalają przetrwać miesiąc, góra dwa. W przypadku rozpoczynania działalności jest to jednak bardzo przydatne, szczególnie w trakcie kampanii gdy trzeba sprostać określonym celom.

Tradycyjnie już posłużę się specjalną tabelą. Uwaga! W dziale "Kiedy wprowadzać" celowo nie podaję, że taki krok wiąże się z problemami z budżetem. Jest to bowiem oczywiste. Cięcia wprowadza się tylko wtedy gdy jest krucho z gotówką. Wskazuję za to moment wprowadzenia konkretnej metody.

Rodzaj metody

Na ile drastyczna

Kiedy wprowadzić

Jak długo utrzymywać

obniżanie jakości potraw - do 5%

2/5

kiedy tylko widzisz, że klienci nie narzekają na jakość potraw możesz śmiało tego spróbować

aż klienci zaczną narzekać

usuwanie dekoracji - do pięciu

2/5

kiedy masz pięć punktów przy Decoration a potrzebujesz dobrego wyniku na koniec miesiąca

bez ograniczeń

obcinanie pensji pracownikom kuchennym

3/5

kiedy klienci nie skarżą się na czystość talerzy

tak jak wyżej

obcinanie pensji naczelnikom lokalu

3/5

kiedy są oni w miarę zadowoleni ze swojej pracy (domyślnie mają morale na poziomie 55-60)

maksimum miesiąc - półtora miesiąca

usuwanie sprzętów kuchennych (dodatkowych)

3/5

kiedy tylko widzisz, że klienci rzadko wybierają przepisy, do których są potrzebne

aż okażą się konieczne

obcinanie pensji szefowi kuchni

4/5

kiedy jest w miarę zadowolony ze swojej pracy a brakuje Ci gotówki

maksimum miesiąc - półtora miesiaca

obniżanie jakości potraw - od 5 do 10%

4/5

kiedy planujesz zgromadzić trochę więcej gotówki albo masz spore problemy z budżetem

maksimum półtora miesiąca

usuwanie dekoracji - powyżej pięciu

4/5

kiedy masz poważne problemy na koniec miesiąca, powoduje to jednak spadek wsp. Decoration

maksimum dwa miesiące

obcinanie pensji recepcjonistom

5/5

kiedy klienci nie narzekają na ich uprzejmość; niestety, zdarza się to niezwykle rzadko

MAKSIMUM miesiąc

obcinanie pensji kelnerom

5/5

kiedy widzisz, że nie ma problemów z dostarczaniem posiłków

tak jak wyżej

obniżanie jakości potraw - 10% i więcej

5/5

kiedy jesteś na skraju bankructwa albo nie masz odpowiednich składników

MAKSIMUM miesiąc

usuwanie lamp, drzwi, stolików i innych niepotrzebnych przedmiotów

-

wyjątek: jest to uzależnione od aktualnej sytuacji; jeśli widzisz, że coś jest nieużywane (np. drzwi) możesz spróbować to usunąć

-

Spośród wyżej wymienionych metod zdecydowanie polecam dwie: nieznaczne obniżanie jakości potraw oraz usuwanie NIEKTÓRYCH niepotrzebnych dekoracji. NIE spowoduje to spadku popularności restauracji (oczywiście jeśli zmiana jest nieznaczna!) a ty zaoszczędzisz nawet kilka tysięcy dolarów na koniec każdego miesiąca. Jeśli bowiem zerkniesz na bilans końcowy to z pewnością zauważysz, że składniki do potraw oraz koszty utrzymania sprzętów zabierają najwięcej zgromadzonych pieniążków.

Wszystkie te działania odnoszą skutki i pozwalają przetrwać najgorszy okres, ALE nie możesz przesadzić z ich nadużywaniem ponieważ jeszcze więcej stracisz - czy to poprzez obniżenie jakości lokalu czy utratę części stałej klienteli. Pamiętaj więc, aby zawsze obserwować skutki swoich działań i gdy tylko zacznie się dziać coś złego powrócić do poprzednich ustawień.