Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Restaurant Empire - poradnik do gry

Restaurant Empire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pożyczki, reklama | Dodatkowe mechanizmy | Restaurant Empire poradnik Restaurant Empire

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

13. Pożyczki, reklama

Porozmawiajmy o pieniądzach :-) Ten punkt wyjaśni dwie sprawy: jak rozsądnie wydawać je na reklamę oraz co robić gdy zaczyna ich brakować a potrzebna jest określona suma na rozkręcenie biznesu.

Zacznijmy od reklamy. W grze istnieją cztery formy przekazu: czasopisma, codzienne gazety, radio oraz telewizja. Jeśli najedziesz kursorem na każdy z tych elementów pojawi się stosowna informacja mówiąca między innymi o efektywności działania. I to w zasadzie mogłoby wystarczyć, ja tylko trochę bardziej rozwinę ten temat.

Reklamy w czasopismach są raczej nieopłacalne, a to dlatego, że mało kto je ogląda i później nimi sugeruje. Jeśli już zamierzasz się nimi zainteresować to polecam zrobić to wyłącznie na samym początku zabawy gdy mało kto wie o istnieniu Twojej restauracji. Nie możesz szastać pieniążkami ponieważ masz pewnie bardzo napięty budżet.

Reklamy w gazetach codziennych są niewiele lepsze od tych z czasopism. Trzeba w nie więc włożyć trochę więcej pieniążków (aby ujrzeć wymierne efekty ich działania). Moim zdaniem z reklam w gazetach powinno się w ogóle zrezygnować. Jeśli masz mało pieniędzy to pozostań przy czasopismach.

pic. Reklamy - Pożyczki, reklama | Dodatkowe mechanizmy | Restaurant Empire - Restaurant Empire - poradnik do gry
pic. Reklamy

Reklamy w radiu są zdecydowanie najbardziej opłacalne. Radio dociera do znacznie większej grupy odbiorców. O wiele ważniejsze jest jednak to, iż nie trzeba reklamować się przez kilka miesięcy pod rząd. Wystarczy 30 dni i od razu zauważysz efekty swojego działania.

Reklamy w telewizji są trochę mniej opłacalne. Na pewno są droższe od radia a zasięg ich działania jest tylko nieznacznie większy. Możesz się na nich skoncentrować, ale tylko wtedy gdy prowadzisz luksusowy biznes i zamierzasz zdobyć nowych klientów. Wtedy takie działanie jest jak najbardziej wskazane.

Powstaje oczywiste pytanie: ile posiadanych funduszy poświęcić na reklamy? Mam nadzieję, że odpowiedzi na to pytanie udzieli Ci poniższa tabelka.

Przekaz

Ile przeznaczyć

Przez ile miesięcy nadawać reklamy

czasopisma

od 5 do 10 tysięcy dolarów

przez minimum dwa miesiące (bez przerwy)

gazety

od 7 do 15 tysięcy dolarów

przez minimum dwa-trzy miesiące (bez przerwy)

radio

od 10 do 25 tysięcy dolarów

miesiąc w zupełności wystarczy

telewizja

od 20 do 40 tysięcy dolarów

miesiąc w zupełności wystarczy

Niestety, każda z reklam oddziałuje wyłącznie na jedną restaurację. Musisz więc wybierać te, które przynoszą najmniejsze zyski (oczywiście tylko wtedy gdy posiadasz ich kilka).

Na koniec jeszcze kilka słów o pożyczkach. Nie są one absolutną koniecznością aczkolwiek możesz się nimi zainteresować. Jest to najbardziej opłacalne wtedy gdy masz zamiar rozbudować restaurację albo w wyniku złych działań interes w danym miesiącu przyniósł ogromne straty. Generalnie jednak jest tak, że można się bez nich spokojnie obejść :-)