Mapa świata w Forge of Empires
Aktualizacja:
Mapa świata w Forge of Empires to miejsce, które początkowo jest przed graczem ukryte - całą jej powierzchnia zakryta jest mgłą i trzeba odkrywać ją powoli, by zyskiwać dostęp do jej sekretów, nagród i kolejnych wyzwań.
Mapa świata - zwiad

Mapa świata podzielona jest na wiele kontynentów, które odzwierciedlają kolejne epoki w grze. Każdy gracz rozpoczyna jednak rozgrywkę z zakrytą mapą - by uzyskać dostęp do kolejnych prowincji, trzeba przeprowadzić zwiad. W tym celu wystarczy udać się na mapę świata i kliknąć ikonkę lunety, które znajduje się nad pobliskim, niezdobytym jeszcze terenem. Po opłaceniu konkretnej ilości monet zwiad się rozpocznie, a po dotarciu na miejsce prowincja zostanie odkryta. Wraz z postępami w grze koszty i czas trwania drastycznie wzrastają.
Warto tutaj pamiętać o dwóch ograniczeniach związanych ze zwiadem:
- Można przeprowadzać tylko jeden zwiad w danym momencie - kolejny wysłać będzie można dopiero wtedy, gdy poprzedni dobiegnie końca.
- Można przeprowadzać zwiad tylko na prowincjach, które bezpośrednio stykają się z terenem, który już jest przez ciebie opanowany. Jeśli nie możesz wysyłać kolejnych zwiadowców, oznaczać to musi, iż masz do przejęcia prowincję stojącą na drodze.
Prowincje i sektory

Mapa świata podzielona jest na dziesiątki sektorów, czyli tutejszych prowincji. Każda z nich ma unikatową, ustaloną przez twórców gry nazwę. Kiedy zwiadowca odkryje prowincję, wyświetlone zostanie więcej informacji - dzięki temu dowiesz się o ilości sektorów, na które podzielona jest prowincja, o nagrodach, które zyskasz za zajęcie każdego z nich (i za samą prowincję) oraz tego, jakie surowce wymagane są do negocjacji bądź jakie jednostki do pokonania, by zająć sektor.
Negocjacje i walki

Chcąc przejmować kolejne sektory i prowincje, nie obędzie się bez negocjacji bądź walk. Pierwszy mechanizm pozwala wykorzystać konkretne towary, by w pokojowy sposób przejąć kontrolę nad sektorem. Drugi z kolei, jak nietrudno się domyślić, wymaga zajęcia go siłą poprzez pokonanie broniącej go armii. Początkowo towarów wymaganych do zajęcia nie będzie dużo, a wojska będą słabe i łatwe do pokonania, lecz z czasem zajmowanie kolejnych sektorów będzie trudniejsze - potrzebne będą spore ilości różnorakich towarów bądź potężna armia.
Mimo wysokich kosztów związanych z podbijaniem sektorów i frustracji, które z pewnością nie raz odczujesz po kolejnej przegranej wale, proces ten jest szalenie ważny i warty zachodu. Przejmowanie kolejnych prowincji pozwala zyskać dostęp do nowych towarów, sporych nagród w postaci monet i/lub zaopatrzenia, a nawet rozszerzeń terenu. Bez tego nie będziesz w stanie dotrzymać kroku innym graczom.
Przejmowanie prowincji - porady
Mechanizm przejmowania prowincji jest jednym z najtrudniejszych w grze i powoduje najwięcej frustracji, z tego też powodu warto zastosować się do poniższych porad:
- Jeśli chcesz zająć sektor siłą, odpowiednio się do tego przygotuj. Przejrzyj dokładnie jednostki, które bronią sektora i spróbuj je skontrować, dobierając oddziały które są przeciwko nim skuteczne.
- Przed trudną walką dobrze jest przeprowadzić szpiegowanie. Dzięki temu wszystkie jednostki wroga stracą mniej więcej 10% punktów zdrowia, przez co pokonanie ich będzie prostsze.
- Czasami warto rozważyć to, czy bardziej opłaca się walczyć i stracić całą armię (i potencjalnie kilka godzin na odbudowę) czy rozwiązać problem pokojowo, korzystając z towarów. Pamiętaj, iż brakujące towary kupić możesz na Targowisku.
0
Komentarze czytelników
meanraax Centurion
mam wrażenie że wszystkie te za przeproszeniem poradniki są robione tylko po to żeby były bo przyjęło się że powinny być nawet jak gościu widać że nie grał w tą grę dłużej niż 2 godziny i nie ma nic mądrego do powiedzenia. wyjaśnienie tak durnych podstaw że chyba nawet samouczek tego nie wyjaśnia bo po 20 minutach sam to wiesz klikając w to co ci każą to wstyd dla takiego "autora" i czytelników uznawanych za bezmózgi. jedyne co by miało sens to porady. przy czym jedno to BŁĘDNA strategia przejścia PIERWSZEJ epoki która się sama przechodzi a drugie to w sumie znowu durne oczywistości które ogarnie każdy po pograniu trochę w tą grę. nic co uzasadniałoby sens tego lania wody i nic co komukolwiek realnie pomoże w tej grze. losowy temat na parę zdań w mojej gildii w dziale poradniki bardziej zmieni moją rozgrywkę niż rozdmuchany samouczek tutaj...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
