Subnautica - poradnik do gry

Subnautica - poradnik do gry

Subnautica - poradnik do gry

Sezon na ekstremalne nurkowanie czas zacząć! Poradnik do gry Subnautica zawiera porady i opisy, które sprawią, że na samym starcie nie przepadniesz w morskich odmętach. Nasza solucja pomoże wam odkryć sekrety i zdobywać surowce, dzięki przetrwacie w świecie opanowanym przez podwodne kreatury.

Poradnik do Subnautica oraz niezależnego dodatku Below Zero stanowi kompletny opis produkcji studia Unknown Worlds Entertainment. Znajdują się w nim najważniejsze informacje, odnośnie świata gry oraz tego czego można się po nim spodziewać. Dzięki tej solucji twoja przygoda z Subnaticą będzie miała łagodniejszy przebieg i uda ci się odkryć wszystkie sekrety planety 4546B, przy jak najmniejszym narażeniu życia.

Czym jest Subnautica?

Subnautica jak i dodatek Below Zero to gry akcji z elementami survivalu. Obie te produkcje obsadzone są na planecie 4546B. Różnią się one jednak czasem akcji oraz częścią planety, w której ma miejsce akcja.

Wrak Aurory - statku, którego katastrofę przetrwał protagonista Subnautici. - Subnautica - poradnik do gry
Wrak Aurory - statku, którego katastrofę przetrwał protagonista Subnautici.

W Subnatice wcielasz się w Ryleya Robinsona, który jako jedyny przeżył katastrofę statku Aurora. Trafia on do ogromnego podwodnego krateru, w którym rozwinął się bogaty ekosystem. Składa się on z różnorakich biomów, które często zamieszkiwane są przez specyficzne dla nich istoty. Celem Ryleya jest wyleczenie się tajemniczej choroby oraz wydostanie się z planety.

Przygodę z Subnautica: Below Zero zaczynamy w pięknej bazie. Szkoda tylko, że ulega ona zniszczeniu. - Subnautica - poradnik do gry
Przygodę z Subnautica: Below Zero zaczynamy w pięknej bazie. Szkoda tylko, że ulega ona zniszczeniu.

Subnautica: Below Zero dzieje się dwa lata po wydarzeniach przedstawionych w podstawowej wersji gry. Tym razem protagonistką jest Robin Goodall - pracownica stacji naukowej umiejscowionej w arktycznej części 4546B. Po zniszczeniu placówki, zmuszona jest ona przetrwać na pełnym morzu, pełnym różnorakich zagrożeń.

Obie te produkcje charakteryzują się podobną mechaniką. Zadaniem gracza jest eksplorowanie podwodnych biomów, zbieranie surowców do wytwarzania niezbędnych dla przetrwania przedmiotów oraz kontrolowanie parametrów życiowych bohatera. Z racji, że akcja podstawowej wersji jak i dodatku, dzieje się po wodą, to oprócz monitorowania głodu i pragnienia, istotne jest także kontrolowanie poziomu tlenu protagonistów. Jeśli pozwolimy im się wyczerpać, to umrą oni bardzo szybko.

Porady na start

Każdą przygodę należy dobrze rozpocząć. Warunkuje to często dalszą przygodę. Poniżej znajdziesz najważniejsze rady jakie przydadzą ci się w początkowych fazach eksploracji obu części planety 4546B.

Subnautica

  1. Nie zbieraj surowców w nadmiarze - Nie bierz niczego na zapas, a jedynie to co jest ci niezbędne do produkcji wybranego przez ciebie przedmiotu. Początkowo dysponujesz bardzo ograniczoną przestrzenią magazynową, którą łatwo można zapełnić nadmiarem niepotrzebnych surowców.
  2. Jak najszybciej zaopatrz się w nóż - W tym celu użyj Fabricator (Fabrykator). Pozwoli ci na pobieranie próbek roślin niezbędnych do budowy niektórych przedmiotów oraz do obrony przed agresywnymi stworzeniami.
  3. Nie zapuszczaj się od razu na zbyt dalekie odległości - Głębokość oceanu osiąga tam ponad 100 metrów, co zwiększa zużycie tlenu. Bez odpowiednio dużej butli z tlenem nie będziesz w stanie sięgnąć dna, a co dopiero znaleźć tam zasobów. Dodatkowo musisz być wyposażony w zapas żywności, wody oraz apteczek, by zminimalizować ryzyko zgonu.
  4. Unikaj Aurory - Aurora bezsprzecznie stanowi cenne źródło surowców oraz schematów. W początkowej fazie rozgrywki wyprawa do wraku jest bezcelowa. Znajduje się on w strefie promieniowania, w której możesz bezpiecznie przebywać tylko w kombinezonie antyradiacyjnym (Radiation Suit). Zostanie on odblokowany po eksplozji Aurory.
  5. Zbuduj skaner (Scanner) - Pozwoli ci on na skanowanie okolicznej fauny i flory oraz resztek Aurory. Odblokuje to dodatkowe wpisy w encyklopedii oraz nowe schematy.

Subnautica: Below Zero

  1. Uważaj na kry - Co jakiś czas musisz wejść do bazy lub wynurzyć się na powierzchnię, by uzupełnić zapas tlenu. W momencie, gdy wybierzesz drugą opcję, pamiętać musisz, że znajdujesz się w strefie arktycznej. Po powierzchni pływają często sporych rozmiarów kry, które uniemożliwiają wynurzenie się. Musisz więc bardzo uważnie pilnować, by nie trafić na jedną z nich.
  2. Zbuduj pułapkę grawitacyjną - W momencie, gdy stworzysz Scanner, jak najszybciej odblokuj schemat pułapki grawitacyjnej. Jej fragmenty można znaleźć w okolicy pierwszej bazy. Rozstawienie jej ułatwi ci schwytanie pożywienia.
  3. Unikaj głębszych jaskiń - Początkowo posiadasz bardzo ograniczony zapas tlenu, a twoja mobilność jest niska. Dopóki nie ulepszysz butli z tlenem oraz nie zbudujesz skutera Seaglide, unikaj większych jaskiń. Uniemożliwiają one wynurzenie, a co za tym idzie uzupełnienia zapasów tlenu.
  4. Po śmierci zgubisz parę rzeczy - Twoje zdrowie definiowane jest przez pasek stanu zdrowia, znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu. Jeśli osiągnie on zero to umrzesz. Skutkować to będzie jednak utratą części przedmiotów znajdujących się w ekwipunku. Dlatego zawsze miej przy sobie zapasy żywności oraz wody. W najgorszym wypadku zawsze możesz wrócić po stracone rzeczy. Zostaną one w miejscu twojej śmierci.
  5. Wypatruj uważnie - W podstawowej wersji gry większość fragmentów sprzętów znajdowała się w skrzyniach czy w okolicy wraków. W Below Zero wygląda to zupełnie inaczej. Większość fragmentów leży na dnie oceanu często dodatkowo ukrytych w trawie. Łatwo jest je więc przeoczyć.
  6. Jak najszybciej zainwestuj w butlę z tlenem - Początkowe zapasy tlenu, są mocno ograniczone. Wystarczają jedynie na bardzo krótki czas przebywania pod wodą. Dlatego już na początku gry zainwestuj w Standard O2 Tank. Zwiększa ona zapas tlenu i jest dostępna od początku rozgrywki.

Oznaczenia użyte w Subnautica: Below Zero

W poradniku do Subnautica: Below Zero użyte zostały oznaczenia kolorystyczne, dzięki którym wyróżnione zostały konkretne miejsca i grupy przedmiotów. Kolory zostały przypisane następująco:

  1. Zielonym kolorem oznaczone zostały wszystkie strefy jakie można zwiedzić w czasie gry.
  2. Pomarańczowym kolorem oznaczone zostały podstawowe surowce, które zbierać można na mapie
  3. Brązowy kolor przypisany jest wszystkim przedmiotom, które można stworzyć w grze
  4. Niebieskim kolorem oznaczono, źródła surowców oraz różnego rodzaju skrytki czy zrzuty zapasów

FAQ

Nie wszystko może być oczywiste na pierwszy rzut oka. Nic dziwnego, więc że mogą pojawić się różnego rodzaju pytania. Oba te działy zawierają odpowiedzi, które pomogą rozwiać część wątpliwości.

Subnautica

  1. Jak naprawić bazę? - w momencie, gdy wytrzymałość twojej bazy spadnie, lub zostanie ona zaatakowana, to w jej poszyciu pojawią się dziury. Rozdział ten mówi, jak przywrócić jej funkcjonalność.
  2. Jak tworzyć przedmioty? - podstawą całej gry jest zbieranie surowców i budowa coraz bardziej zaawansowanych sprzętów. Poniższy rozdział powie ci jak używać Fabrykatora.
  3. Jak ulepszyć Seamotha? - Seamoth jest podstawowym pojazdem w grze. Z racji swoich niewielkich rozmiarów jest w stanie dostać się praktycznie wszędzie. Jego podstawowa wersja ma jednak ograniczenia. W poniższym rozdziale znajdziesz informacje o tym jak ulepszyć ten pojazd.
  4. Jak zbudować bazę? - produkcja oferuje możliwość budowy własnej bazy. Ten rozdział zawiera porady odnośnie tego jak zbudować swoją własną twierdzę w głębinach.

Subnautica: Below Zero

  1. Skąd wziąć tytan? - tytan stanowi podstawowy budulec większości przedmiotów. Z tego rozdziału dowiesz się skąd go brać.
  2. Jakie są źródła tlenu? - w stosunku do podstawowej wersji gry Below Zero oferuje kilka nowych sposobów na zdobycie tlenu. W tym rozdziale znajdziesz ich dokładny opis
  3. Jak wybudować bazę? - w przeciwieństwie do podstawowej wersji gry w Below Zero narzędzie do konstrukcji baz jest narzędziem o wiele trudniejszym do zdobycia. Z tego rozdziału dowiesz się jak to zrobić.

Strefy

Mapy w Subnautice jak i w Below Zero, podzielone są na szereg mniejszych stref. Każda z nich posiada własna unikalną estetykę. Znaleźć można w nich także różne specyficzne dla nich surowce. Poniższe działy opisują ich charakterystyczne cechy:

Subnautica

  1. Płycizna - to strefa, w której rozpoczynasz swoją przygodę. To raczej spokojna okolica, ale wypełniona różnego rodzaju czasem unikatowymi zasobami.
  2. Rafa - to strefa, w której znaleźć można unikatowy gatunek dominujący cały jej wygląd, znajdują się w niej również przejścia do głębszych partii mapy.
  3. Zagubiona Rzeka - to ogromna lokacja, która rozciąga się prawie po całą mapą zaimplementowaną w podstawowej wersji gry. Jest ona na tyle duże, że została dodatkowo podzielona na trzy mniejsze lokacje
  4. Góry - zdecydowanie najniebezpieczniejsza strefa w grze. Na jej obszarze znajduje się spora liczba Żniwiarzy Lewiatańskich.

Subnautica: Below Zero

  1. Kręte mosty i Płytkie kręte mosty - to lokacja startowa oraz jej głębszy odpowiednik. Są one stosunkowo bezpieczne. W głębszej części strefy żyje tylko jeden gatunek drapieżnika.
  2. Wyspy Lilypad - tą strefę ciężko przeoczyć. Głównie za sprawą jednego z jej mieszkańców. W tym rozdziale dowiesz się o kogo chodzi. Poznasz także inne charakterystyczne cechy tego biomu.
  3. Arktyka i Głęboka Arktyka - strefy niemal całkowicie opanowane przez niezwykle majestatyczne, ale także przyjazne istoty. Rozdział ten powie ci czego się możesz spodziewać po nich jak i całej reszcie otoczenia.

Wymagania Sprzętowe

Subnautica oraz Subnautica: Below Zero, poza różnicami w biomach czy występujących w nich gatunkach oferują identyczną oprawę graficzną. Każdy, kto dobrze zapoznał się z jedną z tych gier, bez problemu odnajdzie się też w drugiej. Mimo to obie gry różnią się wymaganiami sprzętowymi. Poniżej znajduje się porównanie wymagań obu produkcji.

Minimalne wymagania sprzętowe

Parametr

Subnautica

Subnautica: Below Zero

System operacyjny

Windows Vista SP2 64-bit

Windows 7/8/10 64-bit

Procesor

Intel Core i3 2.5 GHz

Intel Core i3 lub AMD Ryzen 3 2.6GHz

Pamięć RAM

4 GB

8 GB

Karta grafiki

Intel HD 4600

Intel HD 530

Miejsce na dysku

20 GB HDD

15 GB HDD

Zalecane wymagania sprzętowe

Parametr

Subnautica

Subnautica: Below Zero

System operacyjny

Windows Vista SP2 64-bit

Windows 7/8/10 64-bit

Procesor

Intel Core i5 3.2 GHz

Intel Core i5 lub AMD Ryzen 5 3GHz

Pamięć RAM

8 GB

8 GB

Karta grafiki

GeForce GTX 550 Ti z 2 GB VRAM

Nvidia 1050 Ti lub AMD Radeon 570 z 4 GB VRAM

Miejsce na dysku

20 GB HDD

15 GB HDD

Informacje o Subnautica - poradnik do gry

Autor : Agnieszka aadamus Adamus

Poradnik zawiera : strony: 45, ilustracje: 105 .

Subnautica: Below Zero - poradnik

Ostatnia aktualizacja : 1 lutego 2019, odwiedź Subnautica: Below Zero - poradnik

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 29 stycznia 2018, odwiedź Poradnik do gry

Popularne strony w Subnautica - poradnik do gry

Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364140Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364139Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364138Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364137Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364136Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364135Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364134Subnautica - screen - 2018-01-25 - 364133Subnautica - screen - 2016-12-20 - 336302

06.02.2018 10:56
kajpero
21
Centurion

Co do aurory to można na nią wejść nie korzystając z działa grawitacyjnego aczkolwiek zalecam jego użycie (ja zwiedziłem całą aurore bez niego).

06.02.2018 13:58
odpowiedz
1 odpowiedź
Hydro2
120
Legend

Liczyłem na poradnik w stylu solucji. Po zapoznaniu się z poradnikiem....nadal nie wiem,o co chodzi w tej grze. Bardziej mnie zainteresowały efekty VR, ale chciałbym wiedzieć, gdzie mam iść, co robić itd. Jedyne co wiem, to fakt, że mam najpierw iść po nóż, ale nawet nie jest opisane, ktoredy mam po niego płynąć. Powinno być to napisane mw tak: "Zaczynasz w zatopionej łodzi. Wyjdź na zewnątrz i skocz do wody. Płyń prosto, aż doplyniesz do liścia wyglądające tak i tak, skręć w lewo, omin stworka, poczekaj na kolejnego. Następnie wyplyn, nabierz powietrza, przeplyn mw 5 wymachňw ręką, po czym skręć w lewo, odlicz 15 wymachňw, zanurkuj, a po lewej obok niebieskiej rybki trafisz na jaskinie"' Itd...

post wyedytowany przez Hydro2 2018-02-06 14:04:25
08.02.2018 10:26
Rumcykcyk
53
Pan Kopiuj Wklej

Hydro ciężko byłoby idealnie napisać co robić i jak bo po:

1. nie ma mapy
2. nie ma kierunku kompasu
3. nie wiadomo gdzie można znaleźć cokolwiek (informacje ogólnikowe teren albo wrak)

Wszystkie przedmioty trzeba zrobić (udało mi się znaleźć tylko latarkę ale już miałem zrobioną). Staram się w necie szukać gdzie można znaleźć konkretne schematy ale też nie jest to dokładnie opisane i błądzę po czeluściach.

10.02.2018 11:47
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
Crumb
1
Junior

Jak na poradnik trochę za dużo spoilerów a za mało przydatnych informacji np. o biomach, o budynkach, przedmiotach, potworach. Ogólnie bardzo słaby poradnik.

10.02.2018 12:35
1
Zmroku
26
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Będzie update :)

18.02.2018 10:38
odpowiedz
Sadistic Son
32
Centurion

Ludzie cała zabawa polega właśnie na odkrywaniu, eksploracji, szukaniu tego co potrzebne. Poradnik jest przydatny jedynie w przypadku całkowitego utknięcia w martwym punkcie na dłużej. Inaczej zrujnujecie sobie frajdę z gry. Rozgrywka jest tak stworzona że można ją przechodzić na multum różnych sposobów. Moj kolega i ja gramy od porównywalnego czasu a jesteśmy na innych etapach. Ja mam łódź i sporą bazę z hodowlą roślin. On tego nie ma, ale za to znalazł schemat palnika i karabinu grawitacyjnego, więc już zwiedza Aurorę, czego ja zrobić nie mogę. Oboje mamy po około 15h a jesteśmy w innym punkcie i to jest piękne, bo nie da się stwierdzić który z nas ma lepiej. Gdyby dało się opisać "płyn w lewo, koło krzaka skręć w prawo a znajdziesz tam schemat" to byłoby to bez sensu, uwierzcie mi. Większość frajdy jest w eksploracji, no i budowie bazy oczywiście.

post wyedytowany przez Sadistic Son 2018-02-18 10:42:06