Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Master of Orion II - poradnik do gry

Master of Orion II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Informacje podstawowe | Rasy Master of Orion II poradnik Master of Orion II

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Informacje podstawowe

Bardzo ważny jest sam początek gry. Od tego jaką rasą zdecydujesz się grać, zależy Twój późniejszy sukces lub porażka. Od razu odpuść sobie granie rasą predefiniowaną przez autorów gry. Na wyższych poziomach trudności, komputer również je modyfikuje, a służą one tylko do młócenia, nie do grania...

Teraz przedstawię kolejne cechy i ich praktyczne zastosowanie w grze: Population: Odradzam raczej stosowanie tego bonusa (wręcz polecam tu ujemny modyfikator). Bonus ten sporo kosztuje, a po dość krótkim czasie, kiedy planety zapełnią się maksymalnie, traci rację bytu. Niedobór "sił rozrodczych" można szybko nadrobić klonowaniem. Poza tym najszybszy wzrost populacji ma miejsce przy 30-40 procentowym zasiedleniu planety. Im pełniejszy świat, tym wolniej mnożą się Twoi poddani. Warto więc często kapturkować , czyli odpowiednio regulować stopień zasiedlenia planet w panelu kolonii.

  • Farming, Industry, Science, Money: Jeśli grasz w dużej lub ogromnej galaktyce, możesz zagiąć przeciwników błyskawicznym rozwojem ekonomicznym i naukowym. Wtedy wybierz raczej bonusy do produkcji, żywności, nauki lub finansów. Zanim dojdzie do pierwszych zbrojnych kontaktów, Ty zdążysz już odstawić w tyle przeciwników swoim zapleczem produkcyjnym. Bonusy te zdecydowanie odradzam w małych i średnich galaktykach. Ich korzyści widoczne są dopiero w późniejszej fazie gry, kiedy decyduje nie szybkość, a masa i zaplecze.
  • Ship Defense, Ship Attack: Nigdy ich nie stosuję"in plus" lub "in minus", bo sporo kosztują, a waleczność floty można nadrobić lepszym uzbrojeniem, komputerami celowniczymi lub doświadczeniem załóg. Wg mnie szkoda cennych punktów na nie. Lepiej już wziąć opcję "Warlord".
  • Ground Combat: Przydatna cecha, zwłaszcza na trudnych poziomach gry, kiedy przeciwnicy nie wahają się zajmować planet zamiast je niszczyć. Cecha ta ma również ogromne znaczenie podczas abordażu wrogich okrętów lub obronie własnych Baz Orbitalnych. Jedyny wyjątek, kiedy stosowałem tu ujemny modyfikator, to wybór cechy Telepathic (o tym niżej).
  • Spying: Warto stosować w kumulacji z Telepathic. Inaczej jest zbędne. Można stosować ujemne modyfikatory. Komputer rzadko stosuje sabotaż, a stratę jakiegoś wynalazku można przetrzymać.