Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Master of Orion II - poradnik do gry

Master of Orion II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Badania naukowe | Rozgrywka Master of Orion II poradnik Master of Orion II

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Badania naukowe

Podstawą Twojego sukcesu będą umiejętnie prowadzone badania naukowe. Zapomnij o tym, że musisz mieć wszystkie wynalazki. Grę można zakończyć zwycięstwem mając kilkanaście kluczowych wynalazków. Pamiętaj, że każdy kolejny wynalazek z danej dziedziny ulepsza poprzednie oraz potania ich wykorzystanie. Ma to znaczenie głównie w technologiach militarnych.

Kiedy prowadzisz już zaawansowane badania, zwróć uwagę na jedną rzecz. Gdy przeciwnik zgłosi się do Ciebie z propozycją wymiany, nie daj się wrobić w wynalazek, który właśnie kończysz wynajdywać. Wszystkie przeznaczone nań punkty nauki wtedy przepadną. Często zdarza się, że szansa jakiegoś odkrycia niepokojąco zbliża się lub osiąga 100%, a wynalazku nadal nie ma. Wtedy lepiej przerzuć jajogłowych do wynajdywania czegoś innego, droższego (stracisz wtedy tylko ok. 10% respointów na zamianie zamiast wszystkich z kolejnej tury gry). Po prostu każda bezowocna kolejka czekania to stracone spore ilości research points'ów.

Staraj się nie doprowadzać do drastycznych opóźnień w różnych dziedzinach wiedzy. Skończy się to tym, że będziesz musiał wymyślać przestarzałe rzeczy warte po 200 punktów, kiedy Twój potencjał naukowy przekroczy np. 1000. Rachunek strat jest oczywisty - nadmiar przepada.

Niektóre wynalazki można bezczelnie wyłudzić. Komp zazwyczaj zgadza się z Twoimi żądaniami darowania wynalazków pokojowych. Łatwo więc wyszarpiesz od niego np. Pollution Processor, Holo Simulator, czy nawet Terraforming. Ten ostatni jest zwłaszcza cennym nabytkiem, jako że jest na liście wynalazków samotny i od razu przeskakujesz 1150 punktów nauki do przodu. Nie próbuj jednak żądać choćby najnędzniejszej broni. Kończy się to zwykle wypowiedzeniem wojny i zerwaniem wszelkich traktatów.

Nic tak nie koi nerwów komputerowych przeciwników jak ...prezenty. Śmiało możesz wepchnąć źle nastawionemu do Ciebie wrogowi badziewne wynalazki (np. Hydroponic Farms, Biospheres czy przestarzałe bronie, kiedy Ty masz lepsze). Po każdym takim prezencie wzajemne stosunki gwałtownie poprawiają się. Pieniądze nie robią aż takiego wrażenia.

Jeśli chcesz wymieniać się z innymi jakimś wynalazkiem, zrób to z wieloma przeciwnikami w ciągu tej samej tury. Dając ten sam wynalazek wielu rasom naraz zyskujesz cenne rzeczy wciąż za ten jeden wynalazek. Bądź pewien, że turę później komputer rozda ten wynalazek wszystkim wokół i nic z tego ci nie przyjdzie, jeśli go nie uprzedzisz.