Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Master of Orion II - poradnik do gry

Master of Orion II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne | Podstawy Master of Orion II poradnik Master of Orion II

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Porady ogólne

Wszystko zależy od warunków, jakie zadeklarujesz przed grą. (Oczywiście ciągle będzie mowa o najwyższych poziomach trudności: Hard i Impossible. Na niższych komputer jest żałosny i raczej trudno jest przegrać).

Na starcie do wyboru masz: poziom trudności, rozmiar galaktyki, rodzaj światów, ilość przeciwników, poziom zaawansowania technicznego, walkę taktyczną, obecność wrażych Antarian i losową kolejność ruchów. Na szczególną uwagę zasługuje rodzaj światów. Z praktyki wiem, że najciekawsze do rozwoju produkcji jest ustawienie Organic Rich. Opcja Mineral Rich daje sporo światów zasobnych w minerały, lecz sa to zazwyczaj maleństwa i do tego toksyczne, czyli nie poddające się teraformingowi. Opcja Average jest rzeczywiście uśredniona, lecz z przewagą badziewia.

Kolejna ciekawa opcja to Tactical Combat. Obowiązkowo ją włącz. Pozwala ona prowadzić ręcznie i w turach walkę z wrogiem. Sprawdziłem to, że bez tej opcji komputer gra debilnie i niszczy Twoje floty nawet w przypadkach Twojej pewnej wygranej. Np. prawie zawsze skutecznie udaje mi się strącać Bazy Orbitalne wroga dysponując paroma słabymi niszczycielami (ale o tym niżej).

Inna ciekawa rzecz to obecność Antarian. To potężna rasa z "innego wymiaru", która skutecznie może dać w kość, atakując kilka razy pod rząd Twoje najlepsze planety. Szczególnie denerwujące jest to w początkowej fazie, kiedy jeden świat może jeszcze decydować o Twoim "być albo nie być". Mimo wszystko polecam, gra jest wtedy bardziej ekscytująca.

Aha! Jeszcze poziom zaawansowania technicznego na starcie. Polecam opcję Average. Masz wtedy statek kolonizacyjny i dwie małe fregatki do zwiedzania. Masz pełną kontrolę nad wynalazkami i tym, gdzie chcesz osiedlić się na początku gry. Czasy Pre Warp zmuszają do mozolnego wynajdywania podstawowych wynalazków, żeby w ogóle wydostać się z rodzinnego świata. Na początku nie ma praktycznie żadnego znaczenia kolejność tych wynalazków, a przemęczyć się trzeba. Szkoda czasu.

Natomiast w opcji Advanced dysponujesz kilkoma światami i paroma wynalazkami. To się nie sprawdza, gdyż czasem lepiej świadomie osiedlić świat przynoszący ekstra dochód niż neutralny pod tym względem, a większy lub z lepszymi warunkami bytowania. Poza tym często bywają przeciwnicy mający cechę Uncreative. Opcja Advanced daje im automatycznie planetarne bazy rakietowe, laboratoria i automatyczne fabryki. Bez nich raczej cienko by "przędli", a o to chyba chodzi :-)