Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia poradnik Day of the Tentacle: Remastered

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Przywróć zasilanie kapsuły Laverne

Zgłoś się do udziału w Human Show

Przełącz się na postać Laverne w przyszłości i udaj się do lobby. Aby dostać się do piwnicy budynku, musisz najpierw odwrócić uwagę purpurowego strażnika, stojącego tuż przy starym zegarze. Jeśli z nim porozmawiasz dowiesz się, że sposobem na zajęcie strażnika może być zdobycie specjalnego biletu na randkę do Club Tentacle. Skieruj się do pokoju z kominkiem i porozmawiaj ze znajdującym się tam niebieskim strażnikiem. Otrzymasz specjalną tabliczkę z imieniem (name tag), uprawniającą do wzięcia udziału w planowanym Human Show.

Udaj się na piętro i wejdź do pokoju, znajdującego się za drugimi drzwiami - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Udaj się na piętro i wejdź do pokoju, znajdującego się za drugimi drzwiami. Weź leżące na komodzie wrotki (roller skates) oraz przedłużacz (extension cord), wetknięty do gniazdka przy drzwiach. Teraz użyj wrotek oraz otrzymanej wcześniej tabliczki z imieniem na stojącej pod ścianą mumii (mummy), a następnie popchnij ją. Mumia zjedzie po schodach, by po chwili dołączyć do grona oczekujących na udział w Human Show. Wyjdź z pokoju i skieruj się na górę. Miń siedzących tam uczestników i udaj się w prawo, do zastrzeżonego obszaru dla sędziów.

Przygotuj się do konkursu i wygraj go

Jeśli porozmawiasz z członkami jury dowiesz się, że uczestnicy show oceniani będą w trzech kategoriach: najładniejsze włosy, najładniejszy uśmiech oraz najlepszy śmiech. Aby zdobyć główną nagrodę w turnieju, twoja mumia będzie musiała wygrać każdą z nich.

Przygotowanie do udziału w show rozpocznij od przekazania posiadanego skalpela Bernardowi - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Przygotowanie do udziału w show rozpocznij od przekazania posiadanego skalpela Bernardowi. Przełącz się na Bernarda i użyj otrzymanego skalpela na postaci klauna (Oozo the Clown). Gdy ujdzie z niego powietrze, weź z podłogi skrzyneczkę śmiechu (box o' laughs). Następnie przejdź przez wahadłowe drzwi do kuchni i zabierz ze stołu widelec (fork). Teraz wyślij do Laverne skrzyneczkę i widelec, a do Hoagiego posiadany od samego początku gry podręcznik (textbook).

Przełącz się na Hoagiego i wróć do motelu, a następnie udaj się po schodach na górę, gdzie na półpiętrze spotkasz konia - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Przełącz się na Hoagiego i wróć do motelu, a następnie udaj się po schodach na górę, gdzie na półpiętrze spotkasz konia. Użyj na nim otrzymanego od Bernarda podręcznika co sprawi, że dość szybko zmorzy go sen. Przed zaśnięciem, koń wyjmie jednak swoją sztuczną szczękę (dentures) i umieści ją w stojącej obok szklance z wodą. Weź ją, a następnie wyślij do Laverne końską szczękę i zdobyte nieco wcześniej spaghetti, które w międzyczasie zamieni się w rozmoczony makaron (soggy noddles).

Teraz możesz już wrócić do postaci Laverne. Podejdź do oczekujących uczestników show i użyj na mumii kolejno: rozmoczonego makaronu, sztucznej szczęki oraz skrzyneczki śmiechu (box o'laughs). Na koniec użyj widelca (fork) na głowie mumii (mummy's head), aby wystylizować jej fryzurę. Mumia kuzyna Teda jest teraz dobrze przygotowana do udziału w turnieju, ale żeby zapewnić jej zwycięstwo, będziesz musiał jeszcze pozbyć się konkurencji.

Przełącz się na Bernarda i wyjdź na piętro motelu, do pokoju zielonej macki (trzecie drzwi) - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Przełącz się na Bernarda i wyjdź na piętro motelu, do pokoju zielonej macki (trzecie drzwi). Popchnij stojący z prawej strony pokoju głośnik (speaker), a następnie włącz stojący przy drzwiach zestaw stereo (stereo). Akcja ta sprawi, że piętro niżej odklei się od sufitu przyczepiony tam glut. Możesz już wyłączyć zestaw stereo i wyjść z pokoju. Udaj się na dół do lobby, aby zabrać gluta (fake barf) i wyślij go Laverne. Następnie przełącz się na Laverne i użyj gluta na siedzącym obok mumii Haroldzie. Posądzony o chorobę nieszczęśnik zostanie przez lekarza wyeliminowany z konkursu. Teraz możesz już spokojnie podejść do obradujących nieopodal sędziów i poprosić ich o wydanie werdyktu we wszystkich trzech kategoriach. Kiedy będzie już po wszystkim, desygnowana przez nas mumia kuzyna Teda zostanie ogłoszona zwycięzcą całego turnieju, a w ekwipunku Laverne oprócz pucharu pojawi się talon na obiad do Club Tentace (dinner certificate).

Pozbądź się strażnika i wejdź do laboratorium

Wyjdź z pokoju i udaj się na dół, a następnie przejdź przez pokój z kominkiem do celi, nazywanej przez macki psiarnią (kennel), gdyż ich rasa traktuje ludzi jako rodzaj zwierząt domowych - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Wyjdź z pokoju i udaj się na dół, a następnie przejdź przez pokój z kominkiem do celi, nazywanej przez macki "psiarnią" (kennel), gdyż ich rasa traktuje ludzi jako rodzaj zwierząt domowych. Wręcz talon na obiad strażnikowi, który uradowany pospiesznie opuści to miejsce. Korzystając z okazji użyj znajdującego się przy drzwiach przełącznika (switch), aby uwolnić potomków Dr Freda z celi. Okaże się jednak, że wcale nie zechcą oni wychodzić na wolność i nie pomogą tu żadne próby przekonywania. Musisz więc wymyśleć, jak podstępem skłonić ich do działania.

Przełącz się na Bernarda i przekaż Laverne zdobyty na początku gry wybielacz (Booboo-B-Gone). Wróć do Laverne, a następnie opuść celę i wyjdź głównym wejściem przed budynek. Przejdź kawałek w prawo, a zobaczysz zabłąkanego kota, ocierającego się o ogrodzenie. Futrzaka nie da się złapać, ale możesz użyć wybielacza na ogrodzeniu (fence), dzięki czemu po chwili na grzbiecie kota pojawi się charakterystyczny biały pasek, upodabniający go do skunksa. Niestety, przerażony tym faktem zwierzak ucieknie na dach.

Przełącz się na Hoagiego i wyjdź po schodach na poddasze (możesz to też zrobić przez komin w pokoju z kominkiem) - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Przełącz się na Hoagiego i wyjdź po schodach na poddasze (możesz to też zrobić przez komin w pokoju z kominkiem). Użyj stojącego bliżej łóżka (Ned's bed), aby spróbować odwrócić uwagę bawiącego się tam kota. Niestety udaje się to tylko na chwilę. Kiedy usiądziesz na łóżku, znajdującym się w głębi pokoju (Jed's bed) odkryjesz, że jego materac nie skrzypi. Użyj więc skrzypiącego materaca z pierwszego łóżka na tym drugim, celem dokonania zamiany. Kiedy teraz użyjesz łóżka, znajdującego się w głębi pokoju - odwrócisz uwagę kota na wystarczająco długo, żeby zabrać pozostawioną przez niego zabawkową mysz (squeaky mouse toy). Weź ją i niezwłocznie wyślij do Laverne.

Teraz przełącz się na Laverne i użyj otrzymanej myszy na siedzącym na dachu kocie (cat), aby go złapać - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Teraz przełącz się na Laverne i użyj otrzymanej myszy na siedzącym na dachu kocie (cat), aby go złapać. Możesz teraz wrócić do budynku i udać się z powrotem do celi. Użyj kota i obserwuj reakcję znudzonych potomków Dr Freda. Kiedy ci rzucą się do ucieczki, w ślad za nimi ruszy purpurowy strażnik, pilnujący wcześniej starego zegara w lobby (grandfather clock). Wykorzystaj więc okazję, otwórz zegar i dostań się do tajnego laboratorium. Tam użyj przedłużacza (extension cord) na generatorze (generator). Drugiego końca przedłużacza użyj zaś na oknie (window), celem wystawienia go na zewnątrz. Teraz musisz jeszcze tylko znaleźć odpowiedniego gryzonia do zasilenia maszyny.

Znajdź gryzonia, który zasili generator

Kontrolując Bernarda udaj się na drugie piętro - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Kontrolując Bernarda udaj się na drugie piętro. Otwórz prawe drzwi i wejdź do pokoju Weird Eda Edisona. Na znajdującym się tu komputerze znajdziesz ukrytą pełną wersję gry Maniac Mansion. Możesz tu wracać w dowolnym momencie rozgrywki i kontynuować grę od miejsca, w którym skończyłeś. Z dziwnego akwarium wyciągnij chomika (hamster), a następnie wyjdź z pokoju i zejdź piętro niżej. Podejdź do stojącej w korytarzu starej maszyny do lodu (ice machine) i otwórz ją. Następnie użyj na niej chomika, a po wszystkim zamknij pokrywę maszyny. Zahibernowany w ten sposób gryzoń pojawi się w przyszłości.

Aby go wykorzystać, przełącz się na Laverne i wyjdź z laboratorium na pierwsze piętro budynku - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Aby go wykorzystać, przełącz się na Laverne i wyjdź z laboratorium na pierwsze piętro budynku. Podejdź do maszyny i otwórz pokrywę. Przyjrzyj się maszynie, a następnie wyciągnij ze środka zamarzniętego chomika (frozen hamster). Aby go odmrozić, zejdź na dół i przez pokój z kominkiem udaj się do kuchni. Użyj zamarzniętego gryzonia na kuchence mikrofalowej (microwave). Teraz wróć do podziemnego laboratorium i spróbuj użyć chomika na generatorze. Niestety zwierzę jest wciąż zbyt zziębnięte oraz przemoczone i wcale nie zamierza pracować - musisz więc znaleźć sposób na jego rozruszanie.

Przełącz się na Bernarda i otwórz drzwi do pierwszego pokoju na piętrze. Wejdź do środka, a następnie zamknij za sobą drzwi. Zauważysz wetknięte do zamka klucze (keys). Weź je, po czym ponownie otwórz drzwi i opuść pokój. Udaj się na dół, do lobby, a następnie wyjdź z budynku i skieruj się w prawo. Zauważysz człowieka w kominiarce (man in ski mask), próbującego włamać się do stojącego na podwórku samochodu. Wręcz mu zdobyte przed chwilą klucze, a w zamian otrzymasz łom (crowbar). Wróć do lobby i użyj łomu na przyklejonej na podłodze gumie do żucia (gum with a dime stuck in it). Weź odczepiony w ten sposób kawałek gumy z dziesięciocentówką w środku. Użyj gumy, a Bernard przeżuje ją i wydobędzie drugą dziesięciocentową monetę (dime).

Udaj się na piętro motelu i ponownie wejdź w pierwsze drzwi - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Udaj się na piętro motelu i ponownie wejdź w pierwsze drzwi. W głębi pokoju, w rogu znajduje się maszyna wrzutowa (FickleFingers coin slot). Użyj na niej obu dziesięciocentówek, jakie masz w swoim ekwipunku. Sprawisz, że łóżko zacznie wibrować, a śpiący na nim facet osunie się na podłogę. Teraz możesz wziąć leżący na łóżku sweter (sweater). Żeby Laverne mogła zrobić z niego użytek, musisz jednak znaleźć sposób na jego zmniejszenie.

Wyjdź z pokoju i podejdź do stojącej na korytarzu maszyny ze słodyczami (candy machine). Użyj na niej łomu (crowbar), a ze środka wysypie się cała góra ćwierćdolarówek (quarters). Oczywiście weź je, a kiedy Bernard upora się z ich zebraniem, udaj się na dół i przez pokój z kominkiem do kuchni. Teraz otwórz drzwi z prawej i przejdź do pralni. Użyj swetra i ćwierćdolarówek na suszarce (dryer), aby po wielokrotnym procesie suszenia, w przyszłości ubranie zbiegło się do pożądanych rozmiarów.

Przełącz się na postać Laverne - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Przełącz się na postać Laverne. Wyjdź z laboratorium i analogicznie jak Bernard dostań się do pralni. Otwórz suszarkę i wyjmij ze środka zmniejszony sweterek. Użyj go na zmarzniętym i przemoczonym chomiku (cold wet hamster), a następnie już suchego (toasty warm hamster) ponownie umieść w generatorze. Niespodziewanie zostaniesz "potraktowany" przez ukrytą w ścianie rękawicę bokserską na sprężynie. Chomik zaś wykorzysta ten moment, aby wymigać się od pracy i ukryć w mysiej dziurze niedaleko schodów.

Przełącz się na Bernarda i wyślij zdobytą na początku gry ulotkę z odkurzaczem (flier) do Hoagiego w przeszłości. Teraz przełącz się na Hoagiego i zejdź na sam dół motelu, do pokoju z kominkiem. Użyj ulotki na stojącej tam skrzynce wniosków (suggestion box). Po krótkiej dyskusji ojców założycieli, odkurzacz zostanie wpisany do powstającej właśnie amerykańskiej konstytucji, zgodnie z którą w przyszłości każdy obywatel będzie posiadał to urządzenie w piwnicy własnego domu.

Kiedy przełączysz się ponownie na Laverne zauważysz, że w laboratorium pojawił się odkurzacz (buil-in shop vac) - Przywróć zasilanie kapsuły Laverne | Opis przejścia - Day of the Tentacle: Remastered - poradnik do gry

Kiedy przełączysz się ponownie na Laverne zauważysz, że w laboratorium pojawił się odkurzacz (buil-in shop vac). Użyj go na mysiej dziurze (mouse hole), a następnie otwórz klapkę odkurzacza (hatch) i wyciągnij ze środka zbitek kurzu (dust ball), który po prowizorycznym oczyszczeniu okaże się zakurzonym - ale ogrzanym i chętnym do pracy chomikiem (dusty warm hamster). Możesz wreszcie użyć go na generatorze, który zacznie wytwarzać prąd. Wyjdź z laboratorium i udaj się na zewnątrz budynku. Przejdź w prawo, do swojej kapsuły czasu (Chron-O-John) i użyj na niej wystawionej wcześniej przez okno końcówki przedłużacza (extension cord). Kolejne zadanie wykonane!