Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Rome II - poradnik do gry

Total War: Rome II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II poradnik Total War: Rome II

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Czempion - drzewko umiejętności

W nawiasie podane zostały wartości dla kolejnych poziomów tej samej umiejętności - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

W nawiasie podane zostały wartości dla kolejnych poziomów tej samej umiejętności.

Autorytet, ranga 2

Niedościgniony wzór

-10% do kosztów realizacji wszystkich akcji - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

-10% do kosztów realizacji wszystkich akcji

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+5%/+10%/+15%) do szansy na krytyczny sukces dla każdej akcji

Autorytet, ranga 3

Jedność

(+1/+2/+3) do autorytetu - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Manipulacja > Perswazja

(-10/-20/-30) do niepokoju niewolników

Męstwo

(+1/+2/+3) do autorytetu - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do autorytetu

(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Zabójstwo > Pojedynek

(-5%/-10%/-15%) do premii do szarży dla wszystkich oddziałów. Akcja: pokaz siły.

(-6/-12/-18) do morale dla wszystkich oddziałów w armii docelowej. Akcja: pokaz siły.

Podstęp, ranga 2

Partyzant

(+1/+2/+3) do podstępu - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(+5%/+10%/+15%) do szansy uniknięcia wrogich wysłanników

Podstęp, ranga 3

Podstęp

(+1/+2/+3) do podstępu - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Manipulacja > Kuszenie

(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Zabójstwo > Strzelectwo

Fortel

(+1/+2/+3) do podstępu - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do podstępu

(-10%/-20%/-30%) do ataku w zwarciu dla wszystkich oddziałów. Akcja: nękanie.

(-10%/-20%/-30%) do obrony w zwarciu dla wszystkich oddziałów. Akcja: nękanie.

(-10%/-20%/-30%) strzałów na minutę dla wszystkich oddziałów. Akcja: nękanie.

(+6%/+12%/+18%) punktów uszkodzeń dla wszystkich budynków. Akcja: najazd.

(-4%/-8%/-12%) do liczebności niewolników. Akcja: najazd.

Zapał, ranga 2

Czempion

(+1/+2/+3) do zapału - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+6%/+12%/+18%) do zasięgu ruchu na mapie kampanii

Zapał, ranga 3

Siła

(+1/+2/+3) do zapału - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Manipulacja > Szantaż

(+10%/+20%/+30%) do szans akcji Zabójstwo > Zaszlachtowanie

Wojaczka

(+1/+2/+3) do zapału - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+15%/+30%/+45%) do liczby zabitych we wskazanym oddziale. Akcja: atak na patrol.

(+15%/+30%/+45%) do liczby zabitych we wskazanym oddziale. Akcja: atak na straż miejską.

Zapał, ranga 4

Śmiałość

(+1/+2/+3) do zapału - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+2/+4/+6) do ładu publicznego. Akcja: ferwor wojskowy.

(+10%/+20%/+30%) do bogactwa uzyskanego podczas przygód. Akcja: przygoda.

Bojowość

(+1/+2/+3) do zapału - Czempion - drzewko umiejętności | Bohaterowie w Total War Rome II - Total War: Rome II - poradnik do gry

(+1/+2/+3) do zapału

(+30/+60/+90) punktów doświadczenia oddziałów w każdej turze Akcja: trening wojskowy.

(-2/-4/-6) do ładu publicznego. Akcja: interwencja wojska.

Wybór umiejętności

Wybór poszczególnych zdolności czempiona powinien być ściśle powiązany z zaplanowaną dla niego rolą. Jeśli potrzebujemy postaci, która osłabi zdolność do walki jednego silnego oddziału przeciwnika (np. straży przybocznej generała, czy też elitarnej greckiej straży królewskiej) powinniśmy wybrać umiejętność czempion a następnie rozwijać wojaczkę. Tak przyszykowanego bohatera możemy rozwijać dalej w kierunku wsparcia armii: wybierzemy tutaj bojowość, aby zwiększyć ilość punktów doświadczenia, które jest on w stanie przekazać naszym oddziałom. Gdy jednak planujemy pozostawić czempiona w prowincji, aby zwiększał ład i porządek (swojego rodzaju mobilna świątynia) to koniecznie wybierzmy kilka poziomów śmiałości.

Ciekawym rozwiązaniem jest posiadanie jednego ofensywnego czempiona korzystającego z podstępu. Po wybraniu partyzanta a następnie fortelu możemy zarówno nękać wrogie armie, zmniejszając ich wartość bojową jak i dokonywać najazdów na mieściny wroga, uszkadzając wszystkie znajdujące się wewnątrz budynki!

Odradzam korzystanie z czempionów opartych na autorytecie. Zdolności dostępne w tym drzewku nie są specjalnie potężne (poza niedoścignionym wzorem zwiększającym skuteczność wszystkich akcji) i zazwyczaj partyzant lub wojaczka okażą się znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem.