Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tropico 4 - poradnik do gry

Tropico 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Misja szesnasta: Operacja Koniec

Miejsce: Costa Laplata (Santa Teresa) - 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Miejsce: Costa Laplata (Santa Teresa)

Cel: Wziąć odwet na ostatnim zdrajcy: pani z rodu van Hoof

Poziom Trudności: 150%

Misję zaczynamy z dwiema farmami i jedną czynszówką.

Jest ciężko, mamy od początku do czynienia z ogromnymi stratami finansowymi, które powoduje korupcja z zadania Przegniły do szpiku kości. Inspektorzy ONZ poczynają sobie na naszej wyspie dość strasznie i nie możemy nic na to poradzić, dopóki się ich nie pozbędziemy.

Od początku nie możemy wydawać dekretów specjalistycznych, do których są wymagani ministrowie, więc możemy sobie odpuścić budowę Ministerstwa. Jednak w trakcie gry stopniowo odzyskamy kontrolę nad rządami.

W pewnym momencie van Hoof zacznie się rządzić i będzie wydawać dekrety, a każdy będzie trwać dwa lata - 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

W pewnym momencie van Hoof zacznie się rządzić i będzie wydawać dekrety, a każdy będzie trwać dwa lata! To już jest przegięcie. Oto dekrety które wyda: Prohibicja, Inkwizycja (nawet jeśli nie mamy Katedry), Edukacja Polityczna, Stan Wojenny.

Dostaniesz także zadania wybudowania kilku budynków: Stacji meteorologicznej (0 ofiar przy Tornadzie), Kosmicznej Iglicy (zmniejszenie korupcji o 10%) i Akademii nauk (na wyspę przybędzie 10 osób z wyższym wykształceniem). Na każdą z tych budów dostaniesz wyłącznie trzy lata, co jest okresem niezmiernie krótkim, w szczególności dla Kosmicznej Iglicy, która wymaga jeszcze źródła zasilania (patrz obok).

Wyspę nawiedzają wybuchy wulkanu, trzęsienia ziemi i Tornada. Czasami zdarza się susza.

Zadania główne

Przegniły do szpiku kości. Zadanie ciągnie się przez całą mapę. Na wyspie panoszy się korupcja powodowana przez puszczonych samopas urzędników z ONZ. W prawym dolnym rogu jest widoczny wskaźnik korupcji na wyspie. Jest to procent pieniędzy jaki będzie ubywać ze skarbca każdego grudnia. Na początku jest on ustalany na 40. W trakcie gry uda się zejść do zera przy odpowiednich decyzjach (zwykle nieciekawych), lecz skończymy z wynikiem prawdopodobnie około 20. Dobrze, że pomoc zagraniczną dostajesz w styczniu...

Eksport ucieczką od paskudnego klimatu biznesowego. Lopez sądzi, że dobrze by było aby wyspa zaczęła zarabiać. Obniży to korupcję bo urzędasy nie będą miały tyle czasu na kreatywną księgowość. Celem zadania jest zarobienie na eksporcie czegokolwiek 10.000 dolarów. Na początku będą to zapewne produkty rolne, więc warto zainwestować w 5-6 farm. W pobliżu dobrze rośnie papaja, ananas i trzcina cukrowa, nie licząc kukurydzy. Wykonanie zadania obniży nam korupcję o całe 7 procent.

Gdzie się podziewają te wszystkie pieniądze? Penultimo ma dość kreatywnej księgowość, która jest pod kontrolą ONZ, a nie twoją. Chce wykurzyć z wyspy Inspektora ekonomii. A co najlepiej działa na skorumpowanych polityków? Oczerniające artykuły w gazetach! Wybuduj dwie redakcje gazet, a redaktorzy zaczną tworzyć różne historie, a bałwan odejdzie z wyspy z nieprzyjemnym posmakiem w ustach. Odblokujesz wtedy dekrety gospodarcze.

Chronić i służyć. Na drugi ogień pójdzie inspektor spraw wewnętrznych. Wszystko wojsko jest jego więc nie masz co na nich liczyć. Ale jakbyś miał dziesięciu policjantów po swojej stronie to może coś byś poradził. Zwerbuj 10 policjantów i zobacz co się stanie. W nagrodę ów inspektor ONZ odejdzie obniżając korupcję o 10% i odblokowując dekrety spraw wewnętrznych. Możemy jednak wykurzyć go innym sposobem - jest najbardziej skorumpowany. Opuści wyspę za cenę zwiększenia korupcji o 15% i 70.000 dolarów. Widać jak na dłoni który sposób jest bardziej opłacalny.

Czy tropikańczyków da się edukować? Trzecim do odstrzału jest inspektor do spraw edukacji. Opuści wyspę jeśli znajdzie się na niej 25 osób mądrzejszych od niego - czyli z wyższym wykształceniem. Zadanie wykonuje się samo - wymaga odpowiedniej ilość stanowisk dla takich ludzi (Uniwersytetów, szpitali, elektrowni, akademii nauk, stacji meteorologicznej, mediów). Dzięki temu odblokujemy dekrety edukacyjne. Warto od razu wydać dekrety Program dokształcania i Szkolenia z wrażliwości.

Fala przestępczości na Costa Laplata. Niestety coś się popieprzyło w OeNZecie (jak zwykle) i zamiast pomocy wysłali do nas ładunek więźniów. Musisz sobie z nimi poradzić, ale gra jest warta świeczki. Dopóki na wyspie jest chociaż jeden kryminalista (wylistowany na wykazie ONZ) inspektor obrony nie może opuścić wyspy. Zaczynamy z około 13-14 przestępcami. Mamy dwie możliwości - albo ich aresztujemy albo zabijemy. Najprostszy sposób przy umiarkowanym spadku szacunku: mamy już pewnie więzienie. Na pasku każdego z nich jest opcja "aresztuj", klikamy dla każdego, posiłkując się opcję "Pokaż" w zadaniu. Jeśli więzienie się wypełni wydajemy dekret Deportacja więźniów. Wtedy za cenę niewielkiego spadku szacunku u USA mamy wolne cele i reszta powinna się bez problemu zmieścić. Za wykonanie zadanie Inspektor Obrony opuści wyspę, a ty będziesz mógł wydawać w końcu wszystkie należne ci dekrety.

Tropikańczycy cieszą się z opuszczenia Costa Laplata przez ONZ. Jest to ostanie zadanie. Jest też bardzo proste. Musimy zatrzeć złe wrażenie po ONZ i jego pomagierach. Żeby to zrobić trzeba uszczęśliwić naszych obywateli. Zrób wszystko by podnieść wskaźnik ogólnego szacunku (pod minimapą) do 60%. Najłatwiej jest zainwestować w służbę zdrowia, mieszkania i kościoły. Jeśli dobrze zarządzaliśmy wyspą to zadanie powinno się wykonać samo.

Zadania poboczne

Więcej farm - zdrowsza gospodarka - 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Więcej farm - zdrowsza gospodarka. Sunny Flowers chce, żebyś zainwestował w produkcję rolną. Wybuduj na wyspie łącznie 6 farm (te dwie z początku też się liczą) a obniżysz korupcję o 5 punktów. To zadanie koresponduje poniekąd z zadaniem Eksport ucieczką od paskudnego klimatu biznesowego, gdyż na początku nie mamy na czym oprzeć swego utrzymania...

Żelazna oferta. Brunhilda van Hoof ma propozycję: wyeksportuj trochę żelaza dla przyjaciela jej przyjaciela (w niewiadomych celach, oczywiście) a pozwoli ci trochę obniżyć korupcję. Jest tylko jeden haczyk. Ta ruda pójdzie po kosztach - jej cena za te 1000 jednostek spadnie o 50%. Nie spodziewaj się więc kokosów (łącznie zarobisz około 6 tysięcy - wliczając koszty Kopalni). Jednak warto wybudować kopalnię (złoża są w pobliżu) i rozpocząć eksport. Za wykonanie zadania obniżymy korupcję o 5 procent, a później kopalnia przyniesie godziwy zysk. Możemy odmówić wykonania zadania, lecz spowoduje to wzrost korupcji o 10%.

Mniejsze zło. Lopez odbył potajemną rozmowę z Inspektorem ds. ekonomii i ten stwierdził, że dolar tropikański jest przewartościowany. Chce abyś pozwolił mu się tym zająć: masz dwie opcje. Jedna spowoduje wydanie dekretu Drukowanie pieniędzy (patrz: Dekrety, dostaniesz 20.000$). Druga to sposób nieco bardziej nielegalny: dostaniesz 30.000$ ale zwiększysz korupcję na wyspie o 15%.

Ochrona rządowa. Brunhilda van Hoof ma prośbę: nie zwracaj uwagi na spory ładunek zaadresowany do jednego z inspektorów. Taka "obojętność" zwiększy nasz stan posiadania o 20.000 dolarów ale stracimy szacunek USA i Europy o jakieś 20 punktów. Możesz jednak się nim zainteresować, co spowoduje przybycie na wyspę 10 przestępców.

Tajne fundusze dla przyjaciół króliczka. Penultimo nie lubi kiedy zawracają mu głowę. W szczególności, kiedy głowę zawracają mu jacyś podrzędni inspektorzy ONZ. Ten od spraw wewnętrznych chce 20.000$ albo zmieni wyspę w piekło korupcyjne. Twierdzi, że to na poczet jakiegoś funduszu socjalnego dla jego urzędników czy coś... Możemy mu zapłacić, albo zgodzić się na wzrost korupcji o 10%.

Rząd zakupi nowe podręczniki. Ma taką opcję. Inspektor edukacji ma chęć rozpocząć pracę z uczniami na jego nowym programie. Jednak drukarnia w której zamówił nowe książki jest "przypadkiem" prowadzona przez jego dobrego znajomego. Można się z nim zgodzić, co spowoduje wpływy do budżetu w wysokości 20.000$ lecz także wzrost korupcji o 10%, albo nie, co spowoduje ich spalenie (wydanie dekretu Książki na stos).

Szantaż w armii. Inspektor obrony nie odpuści łatwo. Chce abyś mu wybudował 2 Bazy wojskowe, żeby mógł zakwaterować swoich żołnierzy w lepszych warunkach. Jeśli nie spełnisz jego żądań, czyli odmówisz, podniesie minimalną płacę wszystkim wojskowym na 25 dolarów miesięcznie!

Szantaż ze strony armii. Tym razem narzekać na Inspektora ONZ przyszedł sam Rodriguez. Mo go po prostu dość. Ten palant chce, aby Tropico wyeksportowało 1000 sztuk broni po "atrakcyjnej cenie" (30% taniej) do różnych krajów, gdzie odbiorcami są jego dobrzy koledzy. W dodatku posłużył się niezbyt wyszukanym szantażem. Możesz odmówić, co wiąże się ze spadkiem zaufania USA i ZSRR o 20 punktów, albo się zgodzić. W tym drugim przypadku zapewne będziesz musiał wznieść tylko Fabrykę broni, bo Kopalnię już pewnie masz.

Głosuj na Hoofów. Korzystaj puki możesz. Brunhilda chce przekonać cię do "wsparcia" jej kampanii skromną kwota 30.000 dolarów. Dzięki temu być może uda jej się zmienić (swoją) decyzję ONZ w sprawie nowego poligonu atomowego. Masz 24 miesiące by uiścić kwotę. Jeśli nie zdążysz, nad wyspą zobaczysz pięknego, atomowego grzybka (spowoduje to wykonanie dekretu Testy atomowe, ale bez wypłaty 10.000$; patrz Dekrety). Zieloni nie będą chcieli z tobą dłużej rozmawiać.

Podwójna chwała za podwójną cenę. Jeśli brakuje ci sporo do poziomu wymaganego w ostatnim zadaniu, możesz się pokusić o wybudowanie Wiecznego płomienia. Jego działanie (i cena - jest 2 razy droższy) na czas tej misji zostało zmienione - dodatkowo poprawia zadowolenia aż o 10%. dzięki temu bez problemu powinieneś stuknąć do 60%.

1 - 16 - Operacja Koniec | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry