Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tropico 4 - poradnik do gry

Tropico 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

7 - Kryzys | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Misja siódma: Kryzys

Miejsce: Tropico (Pachanga Volcanica) - 7 - Kryzys | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Miejsce: Tropico (Pachanga Volcanica)

Cel: Nie dopuścić do wojny atomowej na świecie

Poziom Trudności: 110%

Rozpoczynasz z dwiema Farmami i Czynszówką.

Jest to pierwsza misja w której musimy dokładnie uważać na to co robimy. Głównym zadaniem jest DEFCON (stopień zagrożenia atomowego na świecie). Jeśli stopień DEFCONU zejdzie do 1 to przegrywamy grę.

W pewnym momencie ZSRR zorganizuje na nas zamach. Na szczęście nie udany. Jednak z tego tytułu każdy kolejny zamach lub nawet jego próba będzie skutkować obniżeniem naszego kochanego DEFCONU.

Po jakimś czasie gry ONZ zacznie się obawiać, że wojna jest nieunikniona i Ameryka zacznie obniżać wskaźnik DEFCON. Dlatego radzi się przygotować. Warto mieć na podorędziu jakieś zadanie lub dwa, które DEFCON podniosą. Dobrze mieć dwa, bo może zostać obniżony aż o dwa stopnie.

Upłynie trochę czasu, a zastrzelą amerykańskiego prezydenta. Amerykańce wtedy ustawią DEFCON na 3. Amerykanie zarzekną się, że to ty nasłałeś zamachowca i bardzo ucierpi to na waszych stosunkach.

Wyspę nawiedza czasem tsunami. Lecz raczej nie sprawi kłopotów, bo miasteczko leży ponad poziomem jego występowania. Może się odezwać także Wulkan w postaci erupcji lub trzęsień ziemi. Co do wybuchu nie musisz się obawiać, chyba że zacząłeś eksploatować tamtejsze złoża soli.

Pod sam koniec mapy będziemy musieli uciekać - kończy się pierwszy rozdział historii.

Zadania główne

DEFCON. Zadanie, które ciągnie się przez całą grę - uważaj na liczbę jaka jest na nim wyświetlona. Jeśli zalśni tam jedynka (1) przegrasz - bo USA i ZSRR zaczną na siebie nasyłać atomówki.

Łatanie budżetu. Lopez ma wątpliwości co do naszego stanu gospodarki. Chce by w skarbcu zagościło co najmniej 30.000 zielonych. Da to wyraz, że Karaiby wcale nie są takie strasznie zapyziałe jak się powszechnie twierdzi. Zadanie pojawia się na początku, co nie jest proste, gdyż zwykle wtedy mamy najwięcej do postawienia.

Na pierwszym planie Fabryka broni, w tle za drzewami Kopalnia żelaza - 7 - Kryzys | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Na pierwszym planie Fabryka broni, w tle za drzewami Kopalnia żelaza.

Broń masowego dochodu. Teraz, kiedy już mamy pieniądze, to możemy je zainwestować. Lopez chce zbudować za nie Fabrykę broni. Żeby ta działała trzeba będzie jeszcze od siebie dodać Kopalnię żelaza gdzieś na wyspie.

Pierwszy krok w kierunku pokoju. Zadanie pojawi się wtedy, gdy DEFCON pierwszy raz spadnie np. wskutek wykonania jakiegoś zadania. Brunhilda van Hoof chce, żeby El Presidente, jako przywódca Karaibów (jak ładnie brzmi :) zorganizował Szczyt Pankaraibski. Za każde ukończenie tego zadania stopień zagrożenia się zmniejszy, czyli DEFCON pójdzie w górę do maksymalnie pięciu. Dzięki niemu można zapobiec negatywnym skutkom naszych działań. Ale za każdym razem koszt wykonania zadania będzie się zwiększał.

Więcej broni. Rodriguez, nasz doradca wojskowy, przy tym generał chce nowego arsenału. Wojna wisi na włosku i nie uśmiecha mu się dowodzenie armie wielkości czterech ludzi. Możemy zdecydować od kogo przyjąć pomoc, choć jeśli mamy jakieś zaległości w DEFCONIE, warto wybrać opcje bez pomocy.

Narodowe bezpieczeństwo. Po wybudowaniu arsenału przyjdzie czas na budowę Posterunków. I znów USA i ZSRR chcą nam pomóc. Lecz, tak jak wyżej, jeśli mamy jakieś problemy z naszym DEFCONEM, to lepiej obyć się bez pomocy.

Armia zawodowa. Penultimo twierdzi, że dla zachowania bezpieczeństwa wyspy trzeba zwerbować najmniej 20 zawodowych żołnierzy. Generałowie się nie wliczają. Oczywiście i amerykanie i komuchy chcą się trochę dołożyć i znowu mamy wybór, kto ma nam pomóc. No, jeśli DEFCON jest inny niż 5 warto wziąć trzecią opcję...

Równowaga atomowa. Jest USA i jest ZSRR. My jesteśmy gdzieś pośrodku i nieco na dół. Ale musimy zaprowadzić równowagę. Wybuduj Elektrownię atomową, aby zaprowadzić w niedalekiej przyszłości swój własny Program Atomowy. Może aż 2000 głowic nie wyprodukujesz ale 4... kto wie... Jak zawsze zdecyduj czy chcesz pomoc czy nie. A jeśli DEFCOM jest niski...

Produkcja głowic. Rodriguez ma kumpla w ZSRR który za niewielką opłatą jest w stanie przekazać ci plany budowy rakiet balistycznych. Zapłać mu 50.000$ dolarów lub męcz się przez jakiś czas. Za czynny program wzbogacania uranu w Elektrowni atomowej co miesiąc dostaniesz kilkadziesiąt punktów postępu, a musisz ich mieć 500.

Dalej patrz zadanie Rakiety na sprzedaż.

Ucieczka. Zadanie na czas: 48 miesięcy. Ostatnie zadanie. Po dostaniu wiadomości od senatora, o rzekomym zorganizowaniu zamachu na prezydenta USA, Petultimo rozważa ulotnienie się z wyspy. Ale żeby zrobić to cichcem-chyłkiem trzeba mieć odpowiednio dużo możliwości. Wybuduj dziesięć portów. Oni nie dowiedzą się wtedy, którym usiekłeś! W każdej chwili możesz także wydać 75.000$ na nową tożsamość, przez co zakończysz zadanie natychmiast. Niezależnie od wybranej opcji zostaniesz wyrzutkiem i stracisz swoje oszczędności na koncie w Szwajcarii. Nie przełoży się to jednak na utratę punktacji kampanii.

Zadania poboczne

Praktycznie każde z tych zadań możemy odrzucić.

Człowiek z żelaza. Lopez ma trochę szemrane interesy i jest gotów zaproponować pewien układ - wyeksportuj 500 jednostek rudy żelaza za co dostaniesz 10.000$. Ale jest pewien haczyk - USA się to nie spodoba i DEFCON zmniejszy się o 1.

Test pocisków balistycznych. Mamy możliwość przeprowadzenia kilku testów na naszej wyspie, za każdy test dostaniesz 10.000 zielonych, lecz za każdy test stopień zagrożenia się zwiększy, czyli DEFCON spadnie. Testy mogą być przeprowadzane maksymalnie co pół roku.

Szczyt Pankaraibski. Ukończenie tego zadania spowoduje podniesienie DEFCONU o jeden. Każde kolejne wykonanie będzie kosztować więcej. Szybkość wykonania zależy od ilości lojalistów na wyspie, można też zapłacić by zorganizować go natychmiast. Można wykonywać je wielokrotnie. Ukaże się tylko wtedy gdy DEFCON jest mniejszy niż 5. Cena to 2500$ i kolejne 2500$ więcej za każdy kolejny raz.

Nielegalna broń/Prawdziwy handel bronią. Szejk Sallim ma propozycję: jeśli zgodzisz się eksportować broń do krajów bliskiego wschodu (jego "przyjaciół") to jej cena wzrośnie o 20%, lecz DEFCON spadnie aż o dwa poziomy.

Sprawy zagraniczne. ONZ chce załagodzić nieco stosunki między Jankesami i obywatelami Wielkiego Joe. Wybuduj Biuro ds. zagranicznych a kiedy powstanie DEFCON podniesie się o jeden. Jeśli masz już 5 to poczekaj aż spadnie. Zadanie nie zniknie.

Gazy bojowe. ONZ już dawno zakazała opracowywania i produkcji broni chemicznej i biologicznej. Ale kto by się przejmował. Lopez ma duże pole do popisu na tym niezagospodarowanym rynku i może dzięki nim podnieść cenę eksportu broni o 10% ale DEFCON spadnie o 1 poziom. Jedyne co musisz zrobić po akceptacji tego zadania to wybudować fabrykę chemiczną.

Broń przyszłości. Dożo wody upłynęło odkąd wybudowałeś fabrykę broni. Warto ją zmodernizować. Broń, nie fabrykę. Wybuduj Akademię nauk, a tamtejsi profesorowie postarają się by jej cena w eksporcie wzrosła o 10%.

Sowiecka baza wojskowa. Towarzyszu Presidente, kamraci z ZSRR planują wybudować u nas bazę wojskową. Jeśli się zgodzisz dostaniesz trzech darmowych generałów.

Rakiety na sprzedaż. Zadanie pojawi się po ukończeniu zadania Produkcja głowic. Arabski szejk pocztą pantoflową dowiedział się że masz już opracowane metody budowy głowic nuklearnych. Chętnie je (plany) od ciebie odkupi. Jeśli się zgodzisz dostaniesz 250.000$ na konto szwajcarskie, ale DEFCON zostanie obniżony o dwa poziomy. Jest czymś w rodzaju zadania głównego, bo od tej decyzji zależy co zrobimy.