Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization III - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka o dodatkowe obszary poradnik Sid Meier's Civilization III

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

5. Walka o dodatkowe obszary.

Nadrzędnym celem Twojego początkowego rozwoju powinno być założenie lub zdobycie w sumie około dziesięciu miast. Jeśli będziesz ich miał więcej, to tym lepiej, lecz jeśli znacząco mniej, to czekać Cię będzie bardzo niemiła niespodzianka, najpóźniej u schyłku dwudziestego wieku. Oto Twoi przeciwnicy nagle zaczną zyskiwać nad Tobą przewagę tylko dlatego, że dysponując większą ilością ośrodków miejskich będą w stanie szybciej dokonywać kolejnych wynalazków, szybciej wybudować statek kosmiczny, szybciej stworzyć wielką armię i tak dalej. Idealnie by było, byś wszedł w posiadanie dwunastu miast, gdyż wsparty na takim zapleczu gospodarczym długo nie będziesz się musiał o nic szczególnie martwić, a ponadto będziesz w stanie, w swoim czasie, dorobić się Pentagonu.

Jednakże stosując się do zasad, które wyłożyłem w poprzednim rozdziale zwykle nie dasz rady dopracować się większej ilości niż mniej-więcej sześć miast. Dlatego brakującą ich resztę zmuszony będziesz zdobyć na wrogu. Czas rozpocząć produkcję własnej armii. W tym celu te z miast, które nie mają obecnie nic ważnego na głowie (nie budują akweduktów, nie budują koloseów - te ostatnie potrzebne są miastom wielkości 7-9) przestaw na produkcję najlepszych jednostek ofensywnych, jakie masz dostępne. Jeśli będą to Horsemen, to bardzo dobrze, a jeśli tylko Archers, to też wystarczy - rzecz w tym abyś nieprzyjacielskie miasta atakował posiadając ponad dwukrotną przewagę ilościową nad obrońcami.

Swoją armię podprowadzasz pod zdobywane miasto od strony najlepiej gór, nieco gorzej wzgórzy, ewentualnie lasów i atakujesz w jednej turze wszystkimi jednostkami - jeśli go nie zdobędziesz, to znaczyć to będzie, że twoje wojsko nie było dość liczne i raczej nie masz szans na zdobycie tego miasta w kolejnych turach bez doprowadzenia posiłków. Gdy obrona padnie możesz dumnie, z pompą i paradą, wkroczyć w obręb wyszczerbionych murów, ale nie dziw się, jeśli nie będziesz witany okrzykami radości - raczej spodziewaj się niepokojów społecznych, które stłumisz jedynie za pomocą ufortyfikowania w mieście dużej ilości wojska na pewien czas, po którym będziesz mógł to wojsko ponownie wyprowadzić w pole. Dalszy rozwój zdobytego miasta poprowadź tak, by uzupełnić w nim wszystko to, czego mu brakuje do standardowego schematu: dwóch Spearmen, Temple, Walls, ewentualnie Aqueduct, Colosseum, itd., przy czym zadbaj o to, by Spearmen pojawili się możliwie szybko (przyspiesz nawet ich produkcję w miarę możliwości), gdyż liczyć się musisz z kontratakiem nieprzyjaciela.

Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie