Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2002, 10:43

autor: Andrzej Jerzyk

Rayman 3: Hoodlum Havoc - przed premierą - Strona 2

Rayman 3: Hoodlum Havok to nowa część przygód Raymana – jednego z najpopularniejszych na świecie bohaterów gier dla dzieci i młodzieży.

Niewiele wiadomo jeszcze o szczegółach nowej odsłony tej znakomitej gry. Na uwagę jednak zasługuje, określony przez programistów Ubi Soft innowacyjnym i obiecującym, nowy „tactical arcade battle system”, czyli taktyczny system walki. Niestety, przemili autorzy gry nie byli skłonni wyjaśnić nam nieco bliżej tego terminu. Cokolwiek by to jednak nie miało oznaczać, na pewno umili to grę, bo jak ktoś powiedział: „ludzie, którzy stworzyli tak dziwaczną i kochaną postać, której udało się uwolnić rasę wielkoustych Globoxów, bez pomocy tak zbędnych narzędzi jak kolana i łokcie, nie mogą się mylić”.

Jak zapewnia szefostwo Ubi Soft’u, „Rayman 3 Hoodlum Havok” jest krokiem (a nawet skokiem) w kierunku, jakiego oczekuje od producentów gier nowe pokolenie graczy. „Przez użycie rewolucyjnej technologii i zawarcie znakomitej fabuły, ta gra w pełni oddaje zacięcie Ubi Soft do tworzenia ekstremalnie dobrej rozrywki komputerowej” – dodaje Christine Burgess-Quemard, szef działu produkcji. Należy przez to rozumieć, że gra będzie przede wszystkim dynamiczna i bardzo efektowna, bo tego właśnie wymaga owo „nowe pokolenie graczy”. Odpowiada temu fakt, że pecet jest tylko jedną z wielu platform, na jaką powstaje trzeci Rayman. Obok (a może przed ?) pc, gra powstaje także na PlayStation 2, Xbox i GameCube, a więc na całą sprzętową czołówkę świata.

Różne są podejścia do gier będących sequelami znanych tytułów. Jedno z nich głosi, że o ile druga gra w serii jest praktycznie zawsze gorsza od pierwszej, o tyle zazwyczaj trzecia odsłona bije na głowę obie poprzedniczki. Miejmy nadzieję, że w tym wypadku sprawdzi się ta koncepcja, gdyż oznaczałoby to dla nas nic innego jak wiele godzin dobrej zabawy przy ekscytującej i wesołej grze. Dodatkowym atutem tego typu gier jest praktycznie kompletna w nich absencja elementów brutalności i agresji, co przy dużej dynamice gry gwarantuje świetną zabawę nawet dla najmłodszych (no bo to przecież do nich Rayman ma przede wszystkim trafiać).

Jak zapewnia twórca gry Michel Ancel, trzecia część przygód Rayman’a nie tylko w pełni zadowoli starych fanów serii, ale także przysporzy wesołemu bohaterowi rzesze nowych wielbicieli.

Andrzej „Jeż” Jeżyk

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?