Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 maja 2012, 18:00

autor: Amadeusz Cyganek

Śmierć chadza własnymi ścieżkami – graliśmy w Darksiders II - Strona 2

Na nieco ponad 2 miesiące przed premierą sprawdzamy, czy ekipa Vigil Games potraktowała Darksiders II śmiertelnie poważnie, szykując kolejną porcję zabójczo absorbującej rozgrywki.

Drzewo śmierci

Choć sama mechanika walki praktycznie zupełnie się nie zmieniła, panowie z Vigil Games mocno przyłożyli się do znacznego zmodyfikowania systemu rozwoju postaci, który w zasadzie ma główne przełożenie na nasze osiągnięcia na polu walki. Twórcy, czerpiąc pełnymi garściami z klasycznych rozwiązań stosowanych w RPG, umieścili w grze dość rozbudowane drzewko umiejętności. Oprócz wyboru odpowiednich cech bohatera dodatkowo dostaniemy możliwość przypisania odpowiedniej ilości punktów do parametrów siły, zręczności czy też obrony. Takie rozwiązanie w rasowym slasherze to raczej niecodzienność i choć nie dostałem, niestety, szansy, przetestowania tego modułu, zapowiada się on całkiem ciekawie.

Pod koniec maja w USA pojawi się powieść Darksiders: The Abomination Vault, której akcja została osadzona kilka lat przed pierwszą częścią serii stworzonej przez studio Vigil Games.

Drugą z nowinek, zaczerpniętych wprost z gier fabularnych, jest możliwość zbierania tzw. lootu, czyli przedmiotów, które wypadają z zabitych przeciwników. Ich zakres i przydatność okażą się bardzo zróżnicowane. W nasze posiadanie trafią również przeróżne mikstury i amulety, które wpłyną głównie na energię życiową Śmierci (trzeba przyznać, że brzmi to dość absurdalnie) i podniosą na jakiś czas jego umiejętności bojowe. Nie zabraknie też najcenniejszego łupu, czyli elementów ubioru naszego bohatera oraz broni, zarówno jedno-, jak i dwuręcznej. Każda zdobycz zostanie opatrzona odpowiednimi parametrami w zakresie siły rażenia lub możliwości obronnych, co znacznie ułatwi skompletowanie danego zestawu stroju i wybranie dwóch podstawowych typów broni, jakimi będziemy posługiwać się podczas walki. Swój stan posiadania sprawdzimy oczywiście w ekwipunku, a założenie zdobycznego przedmiotu będzie możliwe od razu po jego podniesieniu w trakcie rozgrywki. Ponadto najczęściej otrzymamy kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk złota, które posłużą do zakupów.

Druga odsłona Darksiders nie pozbyła się charakterystycznego graficznego klimatu pierwszej części – w kwestii oprawy wizualnej widać jednak zauważalny postęp, choć wciąż daleki jestem od stwierdzenia, że mamy do czynienia z majstersztykiem w tej dziedzinie. Świetnie za to spisuje się animacja nie tylko głównej postaci, ale i przeciwników, którzy podczas walki zręcznie wykorzystują dostępną przestrzeń. Spore wrażenie zrobił na mnie również projekt zaprezentowanego poziomu – połączenie mroźnych, oblodzonych traktów z surowymi, kamiennymi komnatami sprawdza się naprawdę dobrze. Pozostaje mieć nadzieję, że i reszta lokacji zostanie wykonana z podobną inwencją twórczą.

Śmiertelnie absorbująca rozgrywka

Owo kilkunastominutowe towarzyszenie Śmierci w jego drodze do ostatecznego finału tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że Darksiders II to materiał na jedną z najlepszych gier tego roku. Ten niezwykle dynamiczny slasher wydaje się ewoluować w odpowiednią stronę, a wzbogacanie rozgrywki o elementy z gatunku RPG sprawdza się nad wyraz dobrze. Ekipa Vigil Games szykuje kawał piekielnie grywalnej produkcji, a fani pierwowzoru z pewnością będą niesamowicie zadowoleni. Szkoda, że musimy czekać aż do sierpnia, ale jedno jest pewne – po prostu warto.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.