Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2011, 13:10

autor: Łukasz Malik

Saints Row: The Third - zapowiedź - Strona 2

Już od 1997 roku w kategorii „najpopularniejszych gier gangsterskich” palmę pierwszeństwa dumnie i niepodzielnie dzierży seria GTA. THQ, nadzorujące prace nad Saints Row 3, zamierza wyrwać z macek Rockstar Games wyżej wymieniony atrybut władzy.

Najważniejszym bohaterem drugoplanowym jest Stilport – miasto, na ulicach którego przyjdzie nam szerzyć demolkę i wandalizm podczas starć z różnymi ugrupowaniami. O wpływy powalczą Syndykat (zorganizowana grupa przestępcza lubująca się w wymuszeniach i haraczach), Morning Star (ugrupowanie zamaskowanych zapaśników), The Deckers (komputerowi fanatycy zajmujący się praniem brudnych pieniędzy i spektakularnymi włamaniami) oraz STAG. Ci ostatni to wyspecjalizowana jednostka rządowa, której celem będzie eliminacja wszystkich gangów ze Stilport.

Do obrony naszego honoru użyjemy niesamowicie zróżnicowanych typów broni, począwszy od karabinów i granatów, a skończywszy na możliwości wezwania nalotu powietrznego. Każdą pukawkę dodatkowo zmodyfikujemy według własnych upodobań. Podobnie rzecz ma się z samochodami. Oprócz poprawiania koloru i naklejek w wozie pojawi się opcja zwiększenia jego osiągów poprzez montaż bardziej wytrzymałych zderzaków czy mocniejszego silnika. Najbardziej jednak zadziwia kreacja samego bohatera, która ma być jeszcze bardziej rozbudowana niż w części drugiej. Do możliwości zmiany płci, koloru oczu, szerokości podbródka i wielu innych modyfikowalnych części ciała naszej postaci dojdą również nowe stroje: kowboj, zapaśnik czy ninja. To jednak tylko niektóre z fatałaszków, w jakich będziemy mogli ośmieszać się na ulicach fikcyjnej mieściny. Wszystko to zostanie podane w charakterystycznym dla serii komiksowym stylu, który graczom bardzo przypadł do gustu.

Bez oryginalnego oręża gangster nie rusza się z domu.

Nad najnowszym Saints Row pracuje od świtu do zmierzchu około dwóch setek programistów, którzy wiedzą, że aby odbudować blask „Świętych” i zawalczyć o tytuł „najpopularniejszej gry gangsterskiej”, muszą niesamowicie się postarać. Czy Volition da radę stworzyć produkt, dzięki któremu ludzie odwrócą się od serii Grand Theft Auto i z rozmachem wkroczą do wirtualnego Stilport? O tym będziemy mogli przekonać się nie wcześniej niż jesienią tego roku.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.