Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2011, 13:10

autor: Łukasz Malik

Saints Row: The Third - zapowiedź - Strona 2

Już od 1997 roku w kategorii „najpopularniejszych gier gangsterskich” palmę pierwszeństwa dumnie i niepodzielnie dzierży seria GTA. THQ, nadzorujące prace nad Saints Row 3, zamierza wyrwać z macek Rockstar Games wyżej wymieniony atrybut władzy.

Najważniejszym bohaterem drugoplanowym jest Stilport – miasto, na ulicach którego przyjdzie nam szerzyć demolkę i wandalizm podczas starć z różnymi ugrupowaniami. O wpływy powalczą Syndykat (zorganizowana grupa przestępcza lubująca się w wymuszeniach i haraczach), Morning Star (ugrupowanie zamaskowanych zapaśników), The Deckers (komputerowi fanatycy zajmujący się praniem brudnych pieniędzy i spektakularnymi włamaniami) oraz STAG. Ci ostatni to wyspecjalizowana jednostka rządowa, której celem będzie eliminacja wszystkich gangów ze Stilport.

Do obrony naszego honoru użyjemy niesamowicie zróżnicowanych typów broni, począwszy od karabinów i granatów, a skończywszy na możliwości wezwania nalotu powietrznego. Każdą pukawkę dodatkowo zmodyfikujemy według własnych upodobań. Podobnie rzecz ma się z samochodami. Oprócz poprawiania koloru i naklejek w wozie pojawi się opcja zwiększenia jego osiągów poprzez montaż bardziej wytrzymałych zderzaków czy mocniejszego silnika. Najbardziej jednak zadziwia kreacja samego bohatera, która ma być jeszcze bardziej rozbudowana niż w części drugiej. Do możliwości zmiany płci, koloru oczu, szerokości podbródka i wielu innych modyfikowalnych części ciała naszej postaci dojdą również nowe stroje: kowboj, zapaśnik czy ninja. To jednak tylko niektóre z fatałaszków, w jakich będziemy mogli ośmieszać się na ulicach fikcyjnej mieściny. Wszystko to zostanie podane w charakterystycznym dla serii komiksowym stylu, który graczom bardzo przypadł do gustu.

Bez oryginalnego oręża gangster nie rusza się z domu.

Nad najnowszym Saints Row pracuje od świtu do zmierzchu około dwóch setek programistów, którzy wiedzą, że aby odbudować blask „Świętych” i zawalczyć o tytuł „najpopularniejszej gry gangsterskiej”, muszą niesamowicie się postarać. Czy Volition da radę stworzyć produkt, dzięki któremu ludzie odwrócą się od serii Grand Theft Auto i z rozmachem wkroczą do wirtualnego Stilport? O tym będziemy mogli przekonać się nie wcześniej niż jesienią tego roku.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.