Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 września 2004, 11:51

autor: Hubert Marciniak

Need for Speed: Underground 2 - jak się prezentuje przed premierą - Strona 2

NFS:U2 będzie ładniejsza, ciekawsza i jeszcze bardziej wciągająca. Dzięki swobodzie poruszania się po mieście klimat „andergrandowy” będzie lepiej wyczuwalny, grafika olśni nas ponownie, a samochody przyprawią o szybsze bicie serca.

Podobne możliwości wyboru pojawią się w przypadku wszelkiego rodzaju „upiększeń” naszego samochodu. Jeśli nie mamy zmysłu artystycznego, będziemy mogli skorzystać z gotowych zestawów, w których skład wchodzą spoilery, listwy obniżające, malowania, naklejki, etc. Ci, którzy lubią mieć pojazd wyglądający oryginalnie, będą mogli zadecydować sami o tym, czy dany element tunningu zewnętrznego ma znaleźć się na samochodzie czy też nie. Autorzy gry obiecują, że liczba dostępnych wzorów będzie znacznie zwiększona względem części pierwszej. Nowością jest możliwość zainstalowania w samochodzie systemu audio – jak wiadomo, żadna porządna „fura” nie obejdzie się bez dobrego „bitu”.

Kolejna zmiana względem części pierwszej dotyczy tzw. „nitro”, czyli nadtlenku azotu używanego do chwilowego zwiększenia mocy silnika. Chodzi o to, że w „jedynce” zapas nitro kończył się na tyle szybko, iż jego użycie musiało być niezwykle rzadkie i przemyślane, co w gruncie rzeczy prowadziło do tego, że całość stawała się bezużyteczna. W U2 będzie szansa na uzupełnienie zbiornika z „nitro” i to podczas jazdy, bez konieczności udania się do garażu. Warunkiem jest wykonanie jakiejś punktowanej ewolucji, która podniesie nam poziom „dopalacza” – np. kontrolowany, długi poślizg, skok na dużą odległość (np. ze zwodzonego mostu), czy też wykonanie obrotu o 180 bądź 360 stopni. Oczywiście ewolucji, za które dostaniemy bonus, będzie więcej i jednocześnie będą takie, które nie spowodują znacznych opóźnień podczas wyścigu.

Ważną informacją dla każdego fana NFS jest to, jakimi samochodami możemy się ścigać. Wiadomo, że będzie ponad 30 modeli takich marek jak Nissan, Mitsubishi, Subaru czy Toyota. Nowością jest możliwość ścigania się... SUV-em Lincolnem Navigatorem, czyli potężnych rozmiarów „terenówką”. Zapewne pojawi się kilka modeli europejskich marek, tak jak miało to miejsce w części pierwszej, ale głownie w grze znajdą się przedstawiciele dalekowschodniej branży motoryzacyjnej. Niestety, tak jak i poprzednio, żadne samochody nie będą ulegały uszkodzeniu lub zniszczeniu. Twórcy gry twierdzą, że gracze wolą jeździć ładnymi, kolorowymi samochodami bez zadrapań, tymczasem tajemnicą poliszynela jest fakt, iż producenci samochodów nie chcą udzielać licencji na niszczenie samochodów. Wyjątkiem jest np. firma Codemasters (która takową licencję posiada), gdzie zarówno w serii TOCA jak i Colin McRae Rally możemy doszczętnie rozbić samochody.

O grafice trudno jest cokolwiek napisać, ale wnioskując z informacji przekazywanych przez autorów będzie ona ładniejsza i bardziej dopracowana względem jedynki. Czy w grze znajdą się jakieś dodatkowe, spektakularne efekty graficzne? Raczej nie, gdyż już część pierwsza oferowała całe spektrum najnowszych fajerwerków, takich jak: motion blur, mapowanie środowiskowe i nierówności. Być może pojawi się zmiana ostrości obiektów, gdyż ostatnimi czasy efekt ów jest dość modny. Niemniej, grafika w NFS:U2 będzie bardziej dopracowana – zachęcam do obejrzenia zdjęć.

Muzyka oraz dźwięk to również niewiadoma, jednak bazując na tym, co mieliśmy okazję usłyszeć w poprzedniej części, o ten aspekt gry możemy być spokojni. Jedynym życzeniem jakie możemy mieć to nieco lepsze odgłosy silników poszczególnych samochodów. Ich brzmienie nie było do końca tym, co słyszy się na ulicach miast, a raczej zmodulowanym odgłosem pracującego robota kuchennego. Jednego można być pewnym – filmy z gry dostępne w Internecie nastrajają pozytywnie.

Podsumowując, NFS:U2 będzie ładniejsza, ciekawsza i jeszcze bardziej wciągająca. Dzięki swobodzie poruszania się po mieście klimat „andergrandowy” będzie lepiej wyczuwalny, grafika olśni nas ponownie, a samochody przyprawią o szybsze bicie serca. Czy U2 będzie równie dużym hitem jak poprzednia część? Na pewno!

Piernikowy Ludzik

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.