Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 października 2002, 13:36

autor: Maciej Hajnrich

James Bond 007: NightFire - zapowiedź - Strona 2

James Bond 007: NightFire to gra z gatunku action/adventure z głównym naciskiem położonym na akcje, w której gracze stają się najlepszym i najniebezpieczniejszym agentem świata. Naszym zadaniem jest powstrzymanie okrutnego kryminalisty Rafaela Drake’a...

Przygody superszpiega nie są nikomu obce, zarówno z kina jak i z telewizji. Niestety sprawa wygląda nieco gorzej jeśli chodzi o gry komputerowe – na tym polu agent Bond nie popisał się. I nie chodzi tylko o ilość gier spod znaku 007, lecz o ich jakość. A jeśli pod uwagę weźmiemy samą platformę PC to okaże się, że jest jeszcze gorzej. Prawdę mówiąc po tym, jak prace nad The World Is Not Enough zostały przerwane nie spodziewałem się, że projekt pod tytułem 007 w ogóle zostanie wydany dla blaszaków. I tym bardziej zaciekawiły mnie pierwsze informacje (bodajże w maju br.) na temat Nightfire, którym nacieszyć się będziemy mogli jeszcze w tym roku. Oto bowiem grupa znana jako Gearbox od dłuższego czasu pracuje nad przygodami Bonda, Jamesa Bonda i wszystko wskazuje na to, iż będzie to produkt najwyżej jakości. O ile o tym przyjdzie nam powiedzieć po premierze, to już teraz warto przyjrzeć się mu nieco bliżej.

Jako, że James Bond 007 Nightfire będzie grą akcji typu fpp, warto przyjrzeć się dorobkowi programistom z Dallas. Oprócz konwersji Tony Hawk Pro Skater 3 dla PC znajdują się dwa świetne dodatki do Half-Life : Blue Shift oraz Opposing Force. Na sam koniec wystarczy dodać, że to właśnie oni przygotowują pecetową wersję Halo. Biorąc to pod uwagę moje nastawienie wobec nowej gry jest jak najbardziej pozytywne, a oczekiwania wysokie.

Gracz, oczywiście, wcieli się w rolę głównego bohatera, aczkolwiek zdarzenia nie odnoszą się do tych znanych z dużego ekranu. A przynajmniej nie bezpośrednio. Fabuła bowiem została napisana od początku, specjalnie z myślą o grze. W pełnej wersji dostępnych będzie 10 lokacji podzielonych na kilka misji. Od pełnych śniegu Austriackich Alp po głębiny Północnego Pacyfiku będące kryjówką dla Rafeala Drake’a, terrorysty pragnącego objęcia władzy nad światem. Oprócz przechadzki w Japonii Bond odwiedzi także stację kosmiczną. Zapowiada się interesująco. Tradycyjnie już w przypadku takich gier pojawią się etapy pełne akcji, strzelanin i wybuchów, a także takie gdzie przeciwnik nie może dowiedzieć się o naszej obecności. W końcu jesteś szpiegiem. Do ciekawostek, czy raczej „urozmaiceń” zaliczyć można kamerę umożliwiającą przejście w tryb TPP co w niektórych fragmentach gry może okazać się nawet konieczne.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.