Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

SimCity: Miasta Przyszłości Recenzja gry

Recenzja gry 22 listopada 2013, 15:10

autor: ElMundo

Recenzja Miast przyszłości - dodatku do gry SimCity firmy Maxis

Drony, MegaWieże, ControlNet – to kluczowe pojęcia, które opisują nowości w Miastach Przyszłości, dużym dodatku do SimCity. Niestety, choć od premiery podstawki minęło już ponad pół roku, pewne problemy nadal nie są rozwiązane.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

PLUSY:
  • różne opcje rozwoju miasta;
  • szereg nowych budynków w tym MegaWieże;
  • ulepszona oprawa wizualna i nowe utwory w soundtracku.
MINUSY:
  • brak większych zmian w mechanice rozgrywki;
  • kłopoty z obsługą MegaWież;
  • wciąż nierozwiązane niektóre problemy podstawowej wersji;
  • nadal skandalicznie mały obszar pod zabudowę.

Podczas uruchamiania SimCity i wybierania jednego z dostępnych serwerów przypomniały mi się trudności z połączeniem w dniu premiery, ciągłe przerywanie rozgrywki i niemożność zapisania aktualnego stanu gry. Na szczęście po rozpoczęciu zabawy szybko przekonałem się, że to już zamierzchła przeszłość. Przed nami natomiast takie zagadnienia jak technologia, futuryzm i nowoczesność. Okiełznanie wirtualnej rzeczywistości miast jutra wcale nie jest najprostsze, ale zabawa w kreowanie własnej, alternatywnej wizji metropolii sprawia frajdę. Szkoda tylko, że stare bolączki produkcji studia Maxis nadal pozostają aktualne i nie dają spokojnie posiedzieć w fotelu burmistrza.

Control(ujemy)Net

Osią zabawy w rozszerzeniu produkcji Maxis są dwie nowe specjalizacje miasta – OmegaCo. i Akademia. Pierwsza skupia się na wykorzystywaniu możliwości przemysłu ciężkiego i wytwarzaniu dronów, które są w stanie pomóc w praktycznie każdej dziedzinie codziennego życia. Za drugą z kolei stoi sztab naukowców, którzy w zaciszu swoich laboratoriów badawczych odkrywają nowe, technologiczne rozwiązania i emitują ControlNet – siłę, która pozwala wykorzystać w praktyce szereg nowoczesnych budynków. Rzecz jasna większość z nich dzięki zastosowaniu technologii przyszłości współgra z ekologią i systemami przyjaznymi dla środowiska – za przykład niech posłuży elektrownia falowa czy też oczyszczalnia ścieków, którą cechuje znacznie większa efektywność pracy i przetwarzania odpadów niż w przypadku innych tego typu budynków.

Widać różnicę w wysokości, prawda? - 2013-11-22
Widać różnicę w wysokości, prawda?

Ilość ControlNeu, jaką możemy emitować, nieodłącznie wiąże się z liczbą pracowników w szeregach Akademii, przez co gra zmusza do dbania o stały dopływ specjalistów o różnym poziomie zamożności i wykształcenia. Na każdą jednostkę przypada dana porcja wysyłanej siły, toteż należy pilnować, by nie zabrakło rąk do pracy, a inżynierowie byli zadowoleni z warunków, w których działają – w przeciwnym razie wraz z kolejnymi wakatami stopniowo spada efektywność tego systemu, a budynki wymagające połączenia z tą siecią przestają pracować i destabilizują funkcjonowanie miasta. Szukanie awaryjnych rozwiązań po oparciu najważniejszych budowli i instytucji publicznych na ControlNecie to niezbyt przyjemne doznanie, zatem utrzymywanie równowagi pomiędzy poszczególnymi klasami społecznymi i kontrolowanie budżetu stanowi klucz do harmonijnego rozwoju miasta przyszłości.

Zupełnie jak w lunaparku! - 2013-11-22
Zupełnie jak w lunaparku!

Rewolucja technologiczna postępuje

Wznoszenie budynków zaawansowanych technologicznie z czasem oddziałuje na całą resztę miejskiego krajobrazu – domy i instytucje użyteczności publicznej, takie jak komisariaty policji czy posterunki straży pożarnej, zyskują futurystyczne kształty, a ulice oświetlają znacznie bardziej wydajne diody LED. Zdecydowanie największy wpływ na wygląd naszej metropolii mają jednak MegaWieże – wielopiętrowe kolosy, których przeznaczenie zależy wyłącznie od naszej inwencji. Możemy wznosić zarówno kondygnacje mieszkalne, złożone z apartamentów, jak i małe centra handlowe czy biura gwarantujące naszym obywatelom stałe zatrudnienie. To także szansa na powstanie nowej szkoły, parku czy oddziału policji – a wszystko to w jednym miejscu, wyróżniającym się spośród całego otoczenia wielkością i kształtem. Tak naprawdę przy odpowiedniej konfiguracji Simowie nie muszą praktycznie opuszczać MegaWież – istnieje możliwość połączenia wszystkich tego typu obiektów mostem powietrznym, dzięki czemu da się śmiało korzystać z udogodnień oferowanych w innym budynku tego rodzaju.

Recenzja Gloria Victis: Siege Survival - średniowieczne This War of Mine
Recenzja Gloria Victis: Siege Survival - średniowieczne This War of Mine

Recenzja gry

Na pierwszy, drugi, a nawet trzeci rzut oka, Siege Survival jest klonem This War of Mine. Grupa cywilów próbuje przetrwać w oblężonym mieście. Dalej zaczynają się różnice, które sprawiają, że nowa polska gra jest zarówno lepsza, jak i gorsza.

Recenzja gry Endzone: A World Apart - radioaktywny city-builder
Recenzja gry Endzone: A World Apart - radioaktywny city-builder

Recenzja gry

Survivalowy city builder w wykonaniu studia Gentlymad to tytuł ze wszech miar godny uwagi, aczkolwiek pod pewnymi warunkami. Jakimi? Dowiecie się z naszej recenzji.

Recenzja gry Twierdza: Władcy wojny - solidnie, ale czy to wystarczy?
Recenzja gry Twierdza: Władcy wojny - solidnie, ale czy to wystarczy?

Recenzja gry

Twierdza: Władcy wojny otwiera nowy rozdział w historii Firefly Studios i przenosi nas w nowe dla serii klimaty. Czy to wystarczy, żeby Stronghold: Warlords zdobyło serca graczy?