Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

SimCity: Miasta Przyszłości Recenzja gry

Recenzja gry 22 listopada 2013, 15:10

autor: ElMundo

Recenzja Miast przyszłości - dodatku do gry SimCity firmy Maxis

Drony, MegaWieże, ControlNet – to kluczowe pojęcia, które opisują nowości w Miastach Przyszłości, dużym dodatku do SimCity. Niestety, choć od premiery podstawki minęło już ponad pół roku, pewne problemy nadal nie są rozwiązane.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

PLUSY:
  • różne opcje rozwoju miasta;
  • szereg nowych budynków w tym MegaWieże;
  • ulepszona oprawa wizualna i nowe utwory w soundtracku.
MINUSY:
  • brak większych zmian w mechanice rozgrywki;
  • kłopoty z obsługą MegaWież;
  • wciąż nierozwiązane niektóre problemy podstawowej wersji;
  • nadal skandalicznie mały obszar pod zabudowę.

Podczas uruchamiania SimCity i wybierania jednego z dostępnych serwerów przypomniały mi się trudności z połączeniem w dniu premiery, ciągłe przerywanie rozgrywki i niemożność zapisania aktualnego stanu gry. Na szczęście po rozpoczęciu zabawy szybko przekonałem się, że to już zamierzchła przeszłość. Przed nami natomiast takie zagadnienia jak technologia, futuryzm i nowoczesność. Okiełznanie wirtualnej rzeczywistości miast jutra wcale nie jest najprostsze, ale zabawa w kreowanie własnej, alternatywnej wizji metropolii sprawia frajdę. Szkoda tylko, że stare bolączki produkcji studia Maxis nadal pozostają aktualne i nie dają spokojnie posiedzieć w fotelu burmistrza.

Control(ujemy)Net

Osią zabawy w rozszerzeniu produkcji Maxis są dwie nowe specjalizacje miasta – OmegaCo. i Akademia. Pierwsza skupia się na wykorzystywaniu możliwości przemysłu ciężkiego i wytwarzaniu dronów, które są w stanie pomóc w praktycznie każdej dziedzinie codziennego życia. Za drugą z kolei stoi sztab naukowców, którzy w zaciszu swoich laboratoriów badawczych odkrywają nowe, technologiczne rozwiązania i emitują ControlNet – siłę, która pozwala wykorzystać w praktyce szereg nowoczesnych budynków. Rzecz jasna większość z nich dzięki zastosowaniu technologii przyszłości współgra z ekologią i systemami przyjaznymi dla środowiska – za przykład niech posłuży elektrownia falowa czy też oczyszczalnia ścieków, którą cechuje znacznie większa efektywność pracy i przetwarzania odpadów niż w przypadku innych tego typu budynków.

Widać różnicę w wysokości, prawda? - 2013-11-22
Widać różnicę w wysokości, prawda?

Ilość ControlNeu, jaką możemy emitować, nieodłącznie wiąże się z liczbą pracowników w szeregach Akademii, przez co gra zmusza do dbania o stały dopływ specjalistów o różnym poziomie zamożności i wykształcenia. Na każdą jednostkę przypada dana porcja wysyłanej siły, toteż należy pilnować, by nie zabrakło rąk do pracy, a inżynierowie byli zadowoleni z warunków, w których działają – w przeciwnym razie wraz z kolejnymi wakatami stopniowo spada efektywność tego systemu, a budynki wymagające połączenia z tą siecią przestają pracować i destabilizują funkcjonowanie miasta. Szukanie awaryjnych rozwiązań po oparciu najważniejszych budowli i instytucji publicznych na ControlNecie to niezbyt przyjemne doznanie, zatem utrzymywanie równowagi pomiędzy poszczególnymi klasami społecznymi i kontrolowanie budżetu stanowi klucz do harmonijnego rozwoju miasta przyszłości.

Zupełnie jak w lunaparku! - 2013-11-22
Zupełnie jak w lunaparku!

Rewolucja technologiczna postępuje

Wznoszenie budynków zaawansowanych technologicznie z czasem oddziałuje na całą resztę miejskiego krajobrazu – domy i instytucje użyteczności publicznej, takie jak komisariaty policji czy posterunki straży pożarnej, zyskują futurystyczne kształty, a ulice oświetlają znacznie bardziej wydajne diody LED. Zdecydowanie największy wpływ na wygląd naszej metropolii mają jednak MegaWieże – wielopiętrowe kolosy, których przeznaczenie zależy wyłącznie od naszej inwencji. Możemy wznosić zarówno kondygnacje mieszkalne, złożone z apartamentów, jak i małe centra handlowe czy biura gwarantujące naszym obywatelom stałe zatrudnienie. To także szansa na powstanie nowej szkoły, parku czy oddziału policji – a wszystko to w jednym miejscu, wyróżniającym się spośród całego otoczenia wielkością i kształtem. Tak naprawdę przy odpowiedniej konfiguracji Simowie nie muszą praktycznie opuszczać MegaWież – istnieje możliwość połączenia wszystkich tego typu obiektów mostem powietrznym, dzięki czemu da się śmiało korzystać z udogodnień oferowanych w innym budynku tego rodzaju.

Recenzja Gathering Storm – siły natury w Civilization 6
Recenzja Gathering Storm – siły natury w Civilization 6

Recenzja gry

Najnowszy dodatek do Civilization VI przynosi kilka nowych frakcji, sporo zmian wpływających na rozgrywkę i odrobinę niewykorzystanego potencjału. Czy warto dopłacać, żeby nasze miasta zalewały wody topniejących lodowców?

Recenzja gry Assassin’s Creed: Rebellion – mój drogi asasynie
Recenzja gry Assassin’s Creed: Rebellion – mój drogi asasynie

Recenzja gry

Rebellion to niezwykła gratka dla oddanych fanów serii Assassin’s Creed… nie stroniących od gier pokroju Fallout: Shelter... którym podobają się awatary z Xboxa… i nie przeszkadza im masa grindu... który można przyspieszyć płacąc.

Recenzja gry Mutant Year Zero – XCOM, Original War i Fallout wchodzą do baru...
Recenzja gry Mutant Year Zero – XCOM, Original War i Fallout wchodzą do baru...

Recenzja gry

Roku 2018, co robisz? Przestań! My chcemy żyć, a Ty zasypujesz nas świetnymi tytułami na wiele godzin (oraz Falloutem 76). Jeszcze nie skończyliśmy Red Dead Redemption 2, a tu przyszła paczka z Mutant Year Zero od The Bearded Ladies...

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.11.2013 15:15
Emiliano666
83
Konsul

Silnik ponoć ma problemy z ogarnięciem wielkich połaci terenu... rozbudowa jest wciąż na małym terenie, dzięki temu dodatkowi będziemy mogli piąć sie w górę i zwiększać populacje ;D mimo wszystko terenu pod zabudowę nadal jest za mało, może w następnym dodatku będziemy drążyć w dół i budować podziemną metropolię albo podwodną i nawodną jak w tym nowym Anno xD

22.11.2013 15:24
odpowiedz
Gosen
97
Pretorianin

Nie wiem czy małe mapy powinny być minusem dodatku. To z podstawką jest problem, a przecież nie obiecywali że w tej kwestii coś zmienią.

22.11.2013 17:03
👎
odpowiedz
ZeroNaruse
70
Murderer

No właśnie... recenzja jest beznadziejna. Wzięto pod uwagę wiele kwestii dotyczących samej podstawy, a nie dodatku. Nie widzę tutaj w tytule "Recenzja: Recenzja SimCity Edycja Plus".

22.11.2013 17:27
odpowiedz
Absolem
67
Konsul

Mylicie się. To że recenzent wziął pod uwagę również minusy z podstawy jest jak najbardziej na miejscu. Skoro z nowym dodatkiem nadchodzi możliwość zmiany wad podstawy, a nie zostaje to zmienione to jak najbardziej jest to wada i należy wliczyć to w recenzji.

22.11.2013 18:11
odpowiedz
Emiliano666
83
Konsul

Przecież moderzy sprawili że można grać poza wyznaczonymi granicami miasta... dlaczego twórcy tego nie wprowadzili w tym dodatku, nie poprawili wszystkich błędów itd. kto wie, może to będzie w następnym DLC... i znowu kolejne pieniądze beda musieli ludzie ładować, to jest zwykłe złodziejstwo, w każdej grze DLC powinny być darmowe, duży patch... grę na pewno zakupiło by wtedy znacznie więcej ludków.;D

22.11.2013 19:24
odpowiedz
ilovemetal
33
Centurion

@up darmowe DLC? jasne, może jeszcze powinni Ci dopłacać za to, że wyrażasz chęć zagrania w grę? nowy content do gry jak najbardziej powinien być płatny CHOĆ nie tyle ile np. życzą sobie twórcy Simsów. Niektóre DLC są naprawdę potężne, wystarczy zgarnąć dodatki do Falloutów, i mogą naprawdę wydłużyć rozgrywkę. Jeśli gra jest dobra to warto wyłożyć trochę kasy na dodatek.

22.11.2013 20:30
odpowiedz
xand
54
Pretorianin

@up zgadzam się, DLC powinny być płatne ale powinny zawierać konkretną treść żeby cena, która wykładamy na dodatek była równomierna z zawartością ... ale jeśli dostajemy za 70-100 zł płytę której zawartość to 2 GB z czego 50% jak nie więcej to patch z poprawkami (który jest do ściągnięcia za darmo... bo to w końcu poprawki) oraz aktualizacja DirectX to faktycznie jest to czyste złodziejstwo. Nie żebym sądził że im więcej zajmuje dodatek tym jest lepszy, ale po takiej cenie oczekuje się jednak czegoś więcej. Dodam, że przykład to autentyk i chodzi o gre także od EA.

23.11.2013 11:50
odpowiedz
zanonimizowany851831
22
Pretorianin

@up tak ale 1 a nie 15 jak w sims

06.03.2015 23:11
odpowiedz
MGamer2003
2
Junior

Gra bardzo przypadła mi do gustu, pomimo błędów w silniku i ogólnych oraz rozmiaru map. Dodatek jeszcze bardziej polepszył moją opinię. Megawieże są świetne, Omega i Akademia jeszcze to polepszają.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze